Tilbake i tid… :-)

Det kjentes litt sånn… Vi førtes litt  tilbake i tid….i går…

Jeg fant  veien dit med søster, nevø og en mamma som er very much up to date 🙂 

 

Så gikk vi inn på Gamle Logen,  i et lokale som er gammelt og ærverdig, med stukkatur-rosetter både her og der, lysekroner som er en hel liten historie for seg selv.. Vi satte oss inn i en stor ball-sal, som har gallerier på hver side.. hvor det sitter folk og titter ned på de som står og spiller…

Salen fyltes opp av hvithårede mennesker, som beveget seg sakte, som kjøpte napoleons-kaker og rekesmørbrød i baren og som snakket  høyt og hører dårlig….. De fant plassene sine, etter en del OM og MEN… Og så kom bandet… Og da forandret  verden seg….

“THE SHOE-SHINE BOYS”!!

Skoene skinte… og trampet takten..

Guttene spilte New Orleans Jass, tradjass, gammel-jass….

…kontrabassen holdt takten…

De hvithårede hadde plutselig livnet til… føttene danset på egenhånd, bortover hele stolraden…Og de hvite krøllene på pannene var plutselig litt fargeglade og livlige, mens føttene trommet takten.. …og de husket den gangen de DANSET selv etter denne musikken…

Så en bitteliten stund…trodde vi også at vi var tilbake der 😉

 

Men vi kom fort til oss selv igjen, fikk farge i kinnene, og hilste på eldste nevøen som jobber der.

Det var en fin liten formiddagskonsert på ærverdige Gamle Logen 🙂 

 

 

Hvordan musikk liker du best?

Hva gjorde du på formiddagen i går?

 

 

 

 

 

#jass #Gamle Logen  # the shoeshine boys #napoleonskaker #lysekroner #tramper takten #tilbake i tid #minner
45 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, det beste er nok litt allsidighet 🙂 For meg hvertfall 🙂 Jeg koser meg med litt forskjellig, når jeg hører på musikk. Men har ikke så mye musikk -stunder egentlig. Mest når jeg går tur alene eller løper.. Ja, det var en skikkelig koselig dag 🙂 det å gjøre det sammen, selv om jeg ikke er noe jazz-fan i utgangspunktet 🙂

    2. Det var der det var så fint det! Husker du viste bilder fra stedet sist du var der 🙂 Koselig å dra mange sammen da 🙂 Og moren din ser jo skikkelig sprek ut!
      Jeg liker best pop og rock egentlig. Liker musikk man kan danse til som har litt fart i seg 🙂 Men det er jo også fint med musikk man kan slappe helt av til og bare ligge å nyte ^^

    3. Kristin: Ja, var koselig 🙂 Coldplay, flott 🙂 Jeg liker også musikk som ikke er for støyete, og ikke for tregt, mange syngedamer jeg liker da… Lana Del Ray, Maria Mena, og litt gammel musikk… David Bowie og sånt 🙂

    4. Fine bilder! Moro med konsert da! 😀
      Jeg liker mye forskjellig musikk, men er nok litt svak for Coldplay og U2 jeg.. 😮
      Må ikke være for støyete, og helst ikke aaaalt for rolig heller 🙂
      Jeg brukte en del av dagen min i går på å se fotballkamp – det var en skikkelig spennende og god kamp, så det ble topp stemning 😀

    5. MOONBEAMSCORNER: Jeg liker mye forskjellig jeg også, men har ikke stort forhold til jazz, men det har mamma. Derfor var det så koselig 🙂 Var hennes greie liksom 🙂 Moro å lage bildene litt “gamle” Jeg har gått lang tur i sola, hvertfall mange timer…men få km 😀 Kos med overnattings-gutt da 🙂 Ha en fin kveld Månestråle <3 klem <3

    6. For en alldeles utrolig fin reise i tid og rom da. Og the shoeshine boys.det var navnet sitt det tenker jeg, og ja skoa sine og da…kunne jo nesten høre musikken helt hit. 🙂 Kule bilder Frodith frøken, you are doing so well 🙂 i går??? kremt…jeg var veeeeeldig lat og sløv (skylder litt på at jeg natter før hadde en aldir så liten vakkker gutt på overnatting) og mormor var veeeeeeldig tildlig oppe, så da gullet dro hjem soooov mormor altfor lenge i godstolen he he. Jeg er altende når det gjelder musikk stort sett, men ikke få glad i jazz 🙁 og køntri..hi hi. Klem fra godstolen 🙂

    7. Kaller ikke 10CC punk men noe musikk hører jeg ikke på slik som metall. Ellers var det 20 min jeg måtte gå ikke 200 min men kom på rette siden av Spikersuppa før hovedløpet starta. Hadde bedre kondis og var i bedre form før på 1990-tallet da jeg løp på det meste.

    8. cathrinehenriksen: Ja, det var veldig koselig 🙂 jeg hører også mye 70-talls, og 80-talls- musikk. Jeg har vært og surret i byen, tatt bilder, vært på kafe, KOSELIG, og spist is <3 nam-nam <3 Kos deg snupps, Klemmer <3

    9. cuskima: Ja, jeg også liker litt av alt, punk, visesang, syngedamer osv… Det meste. Kjempekoselig familiegreie 🙂 Mamma i storform da 🙂 KLemmer i lange baner <3

    10. frustrertfrueihouston: Ja, jeg er ikke noe spesielt jazz-dame jeg heller nei, men mamma er 😀 De danset etter sånn musikk,og hun har masse gode minner fra det. Og hun koser seg, og skulle nok gjerne danset litt i går også. Men alle sitte jo.. og tramper takten 😀 Det svingte, selv om jeg ikke har peil. Men hele happeningen i seg selv er koselig, nevøer og søster og alt <3 Ja, du hadde fin tur i går 🙂 Varmt her i dag, 24 grader i april er ikke verst 😀 Jeg smører meg kraftig:-D

    11. Fru Stussli: Så flink du er til å holde på nå i varmen stakkar. Uff, ikke SÅ moro akkurat, selv om en del MÅ gjøres.. Men fint du spretter ut i sola litt 🙂 Ja, jeg prøvde å fange den gamel-dager-stemningen litt 🙂 Ååå, 1000 klemmer, DET hørtes kos ut det!! <3 Minst 1000 klemmer tilbake <3 😀

    12. hamyst: Ja, det var veldig koselig :- ) Mamma blir skikkelig i slaget 😀 Og de gråhårede koste seg med høye tilrop for å vise det 😀

    13. Min matgale verden: Du skulle sett det rykket her og der ja, mamma ville helst danset, men det er en sitte-konsert 😀 Det er moro å se de kose seg sånn, og de roper nesten som når vi er på konsert, plystrer og tramper og klapper høyt 😀 Klemmer i massevis <3

    14. Moving On: Ja, det er koselig med selve besøket i Gamle Logen, ikke at jeg er spesielt jazz-fan, men hyggelig fordi mamma liker det 🙂 Du synes vi likner litt ja 😀 Vi koste oss 🙂 Jeg har vært i sola i dag og kost meg med kaffe, is, skravling med venninne og tur med foto <3 Kose deg Hestehoven <3 🙂

    15. ~Thessa Braathen~: Ja, jeg er også vokst opp med eaglse og queen, kanskje mest storebroren min som hørte på det, men jeg fikk det jo med meg absolutt 😀

    16. Helge: Veldig allsidig egentlig jeg også når det gjelder musikk, fra klassisk til punk. Du sykler og sykler du, du må bli ganske i god form? Gjør du ikke? God kondis nå? Ja, vi ble også stoppet av Sentrums-løpet, jeg kom meg nesten ikke hjem 😀 Helt umulig å krysse gaten. Kjedelig med flatt bakhjul plutselig da, men du kan tydeligvis dette med å reparere så da går det jo bra 🙂 Ha en fin søndag 🙂

    17. Så koselig med en liten familie sammenkomst og konsert <3 Flinke bandet :)) Herlig da , tenker mamman din koste seg litt ekstra da ja ;o)
      I går på formiddagen var jeg på besøk hos onkel , det var koselig som alltid <3 Musikk jeg hører på ? Hmmm, 80 - tallet var bra er det jeg pleier å svare da 😉
      Nyt søndagen kjære du :))

    18. Eg er oppvokst med en som eide en diger resturaunt med levende musikk fra hele verden, en mamma som elsket å danse og etter de skilte seg fikk eg en pappa som er jazzmusiker.
      Han ene broren min elsker musikk og plater og eg ahr et vidt spekter med musikk eg elsker fra opera, klassisk, noe gladjazz, Evert taube, Cornelius Wreijsvik, til Pink og Whitin Temptation, Enya, Enigma og Scorpions og Creed og ja som du ser liker eg litt av alt, tilog med noe country hhahahaha
      flasket opp på musikk fra forskjellige generasjoner og når så mange er så glødende intressert i musikk så blir det lett at man har hørt litt av alt ikkje sant 🙂
      Høres ut som en nydelig opplevelse klemmeting <3

    19. Så koselig det der hørtes ut. Jazz er ikke helt min stil, men jeg kan absolutt høre på det meste. Nå driver vi og planlegger tur til New Orleans litt frem i tid, så da blir det nok litt jazz, håper jeg. Ellers gikk gårsdagen med til å kjøre litt motorsykkel ( ja jeg sitter bakpå da), og så besøkte vi et lokalt bryggeri. Koselig og fin dag <3

    20. Dette så koselig ut!!! Så fint når du hadde lagt på farge på bildene sånn at det ble som riktig gamledager. Kult!
      I går formiddag leste jeg til innleveringsoppgaven og så skrev jeg rapporten til norges svømmeforbund nesten ferdig. Det er forresten akkurat det samme som jeg gjør i dag 😛
      Nå er det snart på tide å legge bort bøker og komme seg ut i solen.
      Ha en strålende søndag!
      1000 klemmer

    21. Så gøy det hørtes ut å være med på. Ja, de gamle har det i blodet, og sånne opplevelser får det nok til å rykke i både det ene og andre ja:) Gode opplevelser. Og det så ut som dere koste dere, fine bilder. klemmer

    22. hørtes veldig koslig og fint ut=)
      du og mamman din er ganske like ser jeg!:)
      her gikk dagen med til å ligge på gresse og prøøve og slikke til seg litt sol før den ble borte 🙂
      samme blir det i dag 😀
      ha en fin fin dag 🙂

    23. Ja, hører mye på queen og eagles også jeg, siden pappa spiller sånn musikk i band, så har det alltid blitt til at jeg og han har sitti i bilen å syngi for fullhals ! 🙂 Det er noe jeg savner med å være lita jente ! 🙂 hehe

    24. I Drammen har vi et stort lokale som heter Børsen, en diger sal hvor det er ofte er selskap, bryllup og klassiske konserter, noe i samme gaten som Gamle Logen i Oslo. Liker mye slags musikk klassisk som moderne toner, det meste fra Mozart til 10CC via irsk musikk og jazz. I går fikk jeg gjort ymse ting før jeg tok en sykkeltur fra Lillestrøm til Drammen igjen. Tok litt feil av veien men ikke så mye men i Oslo sentrum måtte jeg gå 200 min pga Sentrumsløpet, Ved Lysaker ble bakhjul flatt, la inn ny slange og tok en rast på Mr.Bay. Var segen og trøtt etter turen og fant puta etter en dusj og litt mat. Tar det med ro idag. Ha en fin søndag.

    25. ~Thessa Braathen~: Ja, jeg har aldri hørt på jazz egentlig, men koselig som familie-happening. Jeg hører egentlig mest på masse gammel musikk som setter meg i stemning, som gammel Bowie, Abba, alt fra JEG voskte opp, og NOEN nye syngedamer, som Lana Del Ray, Maria Mena, Katie Melua, og noe som fenger meg akkurat der og da. Litt gammel punk også 😀

    26. lappeteppe: Så artig da .- ) Jeg har ikke så greie på jazz, og er med mest for mammas skyld, det er en koselig greie vi gjør sammen. Men det svinger jo veldig da 🙂 Litt artig at det er i så fint lokale og se hvor de eldre folkene livner til noe voldsomt 🙂 Ha en fin dag <3

    27. Lithanna: Nei, jass er absolutt ikke min musikk heller, men mamma liker det,og hun fortjener litt hyggelige ting 🙂 Men jass-musikerne er unge, og publikummet meste gammelt (her hvertfall) , så jeg og søsters er rent oppsiktsvekkende 😀 Ha-ha

    28. foreignerat50: Å deilig med kaker da 🙂 Skal de spises i dag? Det er så deilig vær, så må ut en tur i dag 🙂 Rusle litt og ta bilder 🙂 Ha en fin dag 🙂

    29. Åååh så koselig. Ser skikkelig trivelig ut.
      Jassmusikere er litt kjekke syntes jeg 😉 Hi hi hi. Selv om Jass ikke er min sterkeste side ^^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg