Ikke alle dager er SÅNN…

De fleste av mine bloggvenner har vært her en stund, og vet at jeg ser på meg selv litt sånn…som en sommerfugl..

 

Det betyr at jeg ser på livet ganske få positivt.. Jeg sitter eller står støtt for det meste, smiler til livet og har en holdning til det hele :  at livet blir litt hva jeg gjøre det til. Nå snakker jeg kun om MITT liv altså.. 

Så som regel, når det stormer litt rundt meg…når det blir noen bumper i veien…. så holder jeg meg bare fast… 

 

..og som regel så lander jeg jo ganske så støtt igjen….

Men ikke ALLE dager er sånn….

Av og til får selv en sommerfugl noen mer grå dager…Dager da jeg ikke ER en sommerfugl…Men hvor jeg kun er Frotith, men med magen FULL av sommerfugler.. Og ikke bare noen små lekne noen, men litt større og iltre…

 

De har noen horn, og lager livet litt surt for meg noen timer, eller dager…

…. Starter stangingen allerede fra mårran av…nede i mage-området… Så jeg ikke skal få sove når jeg våkner av skrukken på lakenet…

Det er KUN jeg selv som har sendt disse grå sommerfuglene ned der… Det jeg skal gjennom i dag, er ikke noe SÅ skummelt og farlig akkurat… Men si det til DEM da!! De der nede!!…

Det er nå en gang sånn… at JEG liker dårlig  endringer i det daglige… Når dagen min ser uoversiktlig og litt vaklende ut, DA blir det skummelt da!!… 

Så i dag har jeg en litt skummel dag… For andre er dette piece of cake….men for meg er det litt skummelt…

Men jeg VET, at når dagen er over…. er jeg igjen en sommerfugl…. og disse små grå her er borte… Da har jeg JAGET dem vekk 😉

 

 

 

Har du lett for å grue deg til ting?

Synes du det er mest positivt eller mest negativt med sommerfugler i magen?

 

 

#sommerfugler i magen #grå dager #positivitet #livet #

#grue seg
65 kommentarer
    1. frustrertfrueihouston: Jeg hikket ikke så mye, men det var nok fordi sommerfuglene tok alt fokuset 😀 Men så gikk alt fint likevel og det var deilig etterpå 🙂 Jeg var utslitt på kvelden, men man MÅ gjennom sånt av og til 😀 Nå er det langfri 🙂 Ha en herlig dag 🙂 stor klem<3

    2. lulltove: LITT sommerfugler er bra, det er jeg enig i, men mine truer med å overta-de får for mye makt liksom 😀 Og det er er IKKE bra. Men jeg fikk dem litt mer under kontroll og det gikk fint til slutt 🙂 Stor glad Nå-er-jeg-ferdig-klem <3

    3. maybritt Bråthen: Ja, vi MÅ bare gjennom sånt noen ganger, men skulle ønske man ikke hadde SÅ mye sommerfugler, det er slitsomt :-/ Men alt gikk bra 🙂

    4. Så bra at dagen din gikk bra! Om du hadde hikke i dag, så var det bare for at jeg tenkte på deg! Jeg kan lett grue meg til nye ting, ting jeg ikke har kontroll på selv! Heldigvis er det ikke så ofte, så det er bra. Men litt sommerfugler er sunt tror jeg, det skjerper en litt til det som må gjøres. Og når alt er over så eksploderer mestringsfølelsen, og det er herlig. Ha en fin onsdag når du våkner 🙂 Klemmer fra sommervarmen <3

    5. Sommerfugler er greie å ha hvis en skal noe, for da skjerper vi oss….. Jeg gruer meg sjelden, jeg venter til møtet, tannlegetimen eller hva det nå enn er starter. Klem til deg fra meg 🙂

    6. Jeg har sosial angst, så gruer meg lett til ting hvor jeg må ut i store mengder med folk f.eks. Før unngikk jeg alt sånn helt og fullt, men blitt litt tøffere den siste tiden, så prøver hvertfall og utsette meg for ting jeg vet at jeg kan få angst av. Det fungerer for meg, men det er jo ikke noe som virker for alle. Uansett ikke noe god følelse og grue seg til noe 🙁 Håper det gikk bra for deg selvom du gruet deg 🙂 <3

    7. Skjønner at det blir ubehagelig! Selv om de ikke vil deg noe vondt så er det noen der som ikke egentlig pleier å være å se på deg. Man får litt ekstra prestasjonsangst når noen skal se på en arbeide. Det gjør i hvert fall jeg! Godt å høre at det gikk bra og at sommerfuglene har flydd sin vei igjen! Stor klem <3

    8. Karoline Johannesen: Ja, jeg er også verdensmester faktisk 😀 i gruing..Men nå er det litt til neste gang jeg trenger gjøre dette igjen, og det gikk fint som bare det 🙂

    9. Engla: Ja, NÅ nyter jeg 🙂 Fornøyd med meg selv, og med elevene og med alt. Og det ER jo tull å grue seg sånn…men jeg gjør det sikkert neste gang igjen også 😀 For sånn er jeg visst bare:-D Kjempegod klem tilbake til deg min venn <3

    10. Kristin: Akkurat som jeg skulle sagt det selv!! Jeg er så enig! Ikke noe vits, men jeg blir det likevel…Og så går alt veldig fint, og det var ingen vits..men neste gang er jeg like ille 😀 klemmer <3

    11. Jeg liker allerbest å se på sommerfuglene jeg for de er så utrolig vakre, men å ha flaksene sommerfugle i magen, det liker jeg ikke 🙂
      Tenk hvor mange rare ting vi lager i stand for oss selv, for stort sett går det jo bra og i de fleste tilfeller bekymrer vi oss uten grunn 🙂
      Fint at det gikk bra med deg da vennen 🙂
      Håper du koser deg og nyter kvelden <3
      Stoooor go´klem til deg fra meg

    12. Håper dagen din har gått fint likevel! 🙂
      Jeg er fæl til å grue meg til ting jeg, og da er det masse sommerfugler som styrer på :p
      Heldigvis går ting som regel bra, men jeg blir frustrert over at jeg ofte gruer meg til ting som jeg egentlig kanskje ikke burde grue meg til 😉
      Klemmer <3

    13. ladyaugust: Ja, deilig, nå er jeg helt utslitt, men fornøyd, og sitter her med ferdig spist pizza, en mage som har gitt seg med flaksing, og en is på lur i kjøleskapet 😀

    14. Mamma til 2: Hei, der var du , nå var det kos å se deg 🙂 Ja, det var BARE en obervasjon, og det er jo egentlig IKKE noe farlig, og jeg er FLINK til det jeg gjør,så gud vet hvorfor jeg skal få så mange sommerfugler…men det er bare sånn jeg er skrudd sammen 😀 De sommerfuglene vil ikke gi seg, om det er aldri så tøvete grunner 😀 Så deilig å ikke grue seg 🙂 Jeg har alltid hatt nerver før foredrag, teater, hvor jeg har spilt, undervisning med grupper jeg ikke kjenner osv… Når jeg blir vant med tilhørerne, er jeg god som FÅ pedagoger, kan mitt fag egentlig…Men sommerfuglene hører ikke etter 😀 Og det GIKK fint i dag så klart 🙂 Koselig med vaffelbesøk dag, kose deg med besøk og tvillings og ALT <3 klemmer <3

    15. Hei snuppa 🙂 Nå var jeg bekymret for deg til jeg leste at du ‘bare’ ble observert i jobbsammenheng i dag 😀 Du virker så glad og klager aldri, alt er greit liksom, så hva skulle disse som observerte deg kunne gjøre mot deg. Neste gang du må observeres, så si til sommerfuglene at de skal holde seg laaangt unna for det ække fali :-))) Jeg har ikke evnen til å grue meg, men seriøst, jeg ser jo så mye leit i jobben min at skulle jeg grue meg til vakta og samtaler med leger og pårørende, da må jeg gi meg :- Men, etter at jeg fikk tvillings, sniker det seg inn noen bekymringer av og til, men det er fordi jeg føler et stort ansvar og det skulle bare mangle at jeg ikke gjør 😀 Vær deg selv hele tida du snuppa, da går alt 😉 Gode klemmer fra meg og vaffelrøra, vi skal ha kaffebesøk, hi hi.

    16. Moving On: Ja, skikkelig utenfor sonen kan du trygt si, men det går, og jeg VET jeg MÅ og BØR,så gjør det igjen og igjen,men blir ikke mindre skummelt 😀

    17. ja, var det jeg mente med sammen med mange andre mennesker!:)
      tror vi er MANGE som nermest går under av gruing når det står på..
      men av en eller annen grunn, så liker jeg LITT dne gruingen også, får det gjør noe med en etterpå! hahaha
      hjelpes, så tidlig, da tenker jeg du slåkner om ikke så altfor mange timer!
      Men flink du er som tar utfordringen selv om det tydeligvis er utenfor komfortsonen! =)

    18. Moving On: Ååå, jeg tror jeg hadde stått der sammen med deg der oppe når det gjelder gruing altså 😀 Jeg VET jeg er god på de jeg skal gjøre men LIKEVEL er jeg helt aspeløv rett før 😛 Men når jeg er igang går det greit, men våken kl 4 i dag tidlig :-/ Kommer til å slokne i dag 😛 klemmer i massevis tilbake 🙂

    19. Min matgale verden: Ja, LITT sommerfugler er greit,men de overtar LITT for mye hos meg føler jeg..I forkant havertfall..Men når jeg er i gang, går det som regel greit, og klarer å slippe meg løs 🙂 Er det ute-fotball eller på tv ? 😀 klemmer <3

    20. Helge: Ja, det i dag er ting jeg KAN da, det er derfor jeg skulle få to fremmede mennesker inn i klasserommet til å se på oss, når jeg underviste…Så selv om jeg kan det er jeg redd for at ting skal gå galt liksom… At jeg skal glemme tegnspråket, at jeg ikke husker rekkefølgen,får jern-teppe…osv… Men det går ALLTID bra, så skjønner ikke hvorfor jeg gidder å grue meg…Men jeg bare gjør det… Men nå er jeg ferdig 🙂

    21. Tattavkvinnene: Ja det jeg har gjort i dag, er som den foredrag-følelsen..Jeg HATER det også..I dag har jeg hatt egne elever, men besøk av to vilt fremmede som skulle SE på meg i 1, 5 time… Det føles som å ha en liten tateroppvisning, for jeg måtte sette sammen noe som ikke likner på en vanlig time, for å få vist mest mulig 😮 Og det er ikke noen stor sak EGENTLIG, men jeg klarer ikke å få forklart sommerfuglene i magen det!! 😀 Så da herjer det vilt, til jeg er ferdig. Og NÅ er jeg så ferdig atte, og det gikk flott 🙂 klem <3

    22. tror jeg hadde toppet palle ( sammen med så mange andre mennesker) når det kommer til gruing. nye ting = nerver i spenn.
      er litt sent å ønske deg lykke til nå, for rekner med du er ferdig med det du skulle!
      Men håper du kom deg helberget igjennom dagen, og at sommerfuglene i magen har støkke sin vei!!
      stooor klem til deg frøken!!:D

    23. lifeistooshorttowait: Her er det helt trygt nå 😀 Gikk så bra så:-) Jeg har veldig lett for å grue meg…FOR lett.. Og klarer ikke å bli bedre på å endre det ser det ut til…:-P

    24. Så deilig å være sommerfugl igjen….. Og LITT sommerfugler er bra, for hvis der ikke finnes noe nervøsitet, da tror jeg alt går helt galt 🙂 Nå blir det fotball her. klemmer

    25. Det spørs hva det er, ukjent farvann kan ha mange ting i seg. Men alle ting har noe positivft i seg så det er vel bare og ta det som en erfaring. Kan være en fordel og sette seg inn i ting på forhånd før man hopper i det.

    26. cathrinehenriksen: Det er ikke noe hemmelig, men gadd ikke si grunnen sånn i innlegget. Har hatt folk som observerte meg MENS jeg underviste i dag, fordi jeg skulle vise meste mulig om hvordan jeg gjør ting, slik at de kan bruke det når de overtar mine elever senere… Og egentlig er det en tillitserklæring, og kun for å forberede best mulig til de overtar elevene, men jeg blir kjempenervøs og nesten kvalm likevel, redd jeg skal glemme hva jeg skal si, at elevene skal væere HELT anderledes plutselig den dagen, at jeg skal miste tegnspråk -kunnskapen… ALT bekymrer jeg meg for da.. Det var to lærere. OG de var ikke noe farlige, og det gikk som smurt…Men jeg ER nervøs hver gang uansett 😛

    27. cuskima: Ja, det er også ting jeg gruer til. Og min natt endte kl 4 i dag… Opp å hoppe, hodet spant og det var bare å stå opp 😉 klemmer <3

    28. ladyaugust: Sov til kl 4, da var det nesten bom-slutt… Da var det full aktivitet i hjernen, på tegnspråk og på norsk og på alle måter… Og fikk bare ikke sove mer… Så da sto jeg like godt opp… Kan jo ikke ligge der å vri meg i det vonde lakenet 😀 Men det har gått fint, og elevene var mine små engler og det synes de som så på også 🙂 Så nå er jeg en glad sommerfugl igjen, og null grå i magen 😀 Stor varm klem og søsklemmen <3

    29. folkogdyriskogen: Ja, har FOR lav terskel jeg også føler jeg, på det å gire meg opp, grue meg…. Men klarer visst ikke å forandre på det ser det ut til :-/ Men nå er det over, og det gikk veldig fint og jeg er glad som en lerke 😀 Klemmer <3

    30. hamyst: Nei, gruer meg FOR lett jeg også… Og ikke nødvendig, og det VET jeg…men ikke sommerfuglene ser det ut til 😀 Takk for lykkeønskningen, jeg tror all støtten herfra i dag, gjorde susen 🙂

    31. karenmarenmette: Det gikk fint 🙂 Og det gjør det jo som oftest 🙂 Og derfor er det helt tullete å grue så mye…men det gjør jeg altså.. Når ting er litt utenom det vanlige…lurer på om jeg NOENGANG slutter med sånn tulle-gruing 😀 klemmer i massevis igjen 🙂

    32. ~Thessa Braathen~: Jeg også, gruer meg altfor lett.. Skulle ikke være nødvendig, og det VET hodet mitt…men ikke sommerfuglene tydeligvis 😀

    33. Fru Stussli: Ja, jeg er veldig positiv og optimist for det meste som du vet,og jeg TROR ikke at jeg skal gjøre ting helt elendig heller.. men LIKEVEL, våknet kl 4 i dag tidlig, og da er hodet i full gang med å planlegge, vri meg, øve på setninger jeg ska SI omtrent… Helt tåpelig…sånn i halvørska…Måtte stå opp rundt 5,det blir ikke bedre av å ligge å tenke…Men det gikk strålende og jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal tåle SÅ lite av endringer i hverdagen. Det er nok NOE av Lille Frodith som henger igjen, som var den med spy-posen når nye ting meldte seg…For i dag var det ikke langt unna spy-posen altså 😀 Ha-ha…Neida…men masse sommerfugler.. og litt for ekle… 100 000 klemmer igjen <3

    34. Det er ikke noe hyggelig uansett hva som gjør at sommerfuglene dukker opp. Det kan være ting som er små for noen, for eksempel får jeg gjerne vonde sommerfugler i magen om jeg skal holde et foredrag. Andre tar jo det lett som bare det, men vi er litt forskjellige der (heldigvis kanskje) 🙂
      Håper alt gikk bra i dag! Du er jo tøffing så det er jeg sikker på at det gjorde 🙂 Klem <3

    35. aldrialene: Ja, for dette er ingen stor sakt egentlig, men jeg lar meg fryktelig lett plage altså 😛 Og nå er jeg ferdig og ting gikk bra 🙂

    36. Nemi Rebella: Nei, ikke sant, de ødelegger en del. Men de plaget meg kun en time… Når jeg var i gang med det jeg skulle, så roet de seg en del. Og resultatet ble bra, og alle er fornøyde 🙂 Nei, noen spising av sommerfugler vil jeg IKKE hvertfall…enda verre 😉 Nå ER jeg en sommfugl selv igjen, lett og lettet 😉 klemmer <3

    37. foreignerat50: Det gikk fint, men jeg var fryktelig nervøs før de kom de som skulle SE på meg undervise 😛 Men nå er jeg ferdig, og er en lett og legttet sommerfugl igjen 🙂 Klem

    38. Er det trygt hos deg nå slik at jeg tør skrive her…hihihi
      Joda, jeg tror vi alle mer eller mindre har slike dager da vi gruer oss ekstra til noe, at sommerfuglene ikke er lette og lekne men tunge og grå… jeg har dem noen ganger. Vi er kun mennesker med følelser og derfor kommer det slike dager innimellom… klem <3

    39. Jeg er ekspert på å grue meg over den minste ting som er helt ufarlig ja :p Å da kommer det også slike grå sommerfugler med horn i magen min :/ Så du er ikke alene nei …. Så jeg vet ikke om jeg egentlig er så glad i disse sommerfuglene jeg da , bortsett fra hvis det er sommerfugler og forelskelse for da er jo alt bare toppers nesten 🙂
      Ja nå lurer jeg fælt på hva som er så skummelt her ….:-D

    40. Beste søs <3 Nå er dagen snart ferdig tilogmed og i morgen er en fiiiiin dag <3 Har alt gått på skinner i dag og fikk du sove godt? Goood varm klæm <3

    41. Åja, jeg er verdensmester i å grue meg til ting! Bare for hver eneste gang å oppleve at det på ingen måte var så mye å grue seg til 😉

    42. Ja, har lett for å grue meg og stresse meg selv opp! Og da går verdnen helt i stå..Har en veldig lav terskel på akkurat det der..Fryktelig slitsomt til tider..Men det går vel egentlig ganske fort over 🙂 Klemmer <3

    43. God beskrivelse, frodith 🙂 enig.. Slik er det nokre gongar.. Men so går det over.. Og so var det ikkje so farleg likevel.. Nesten lytt skuffande nokre gongar st det var mykje greiere enn ein trudde.. Føltest litt tullete å grue seg. Men slik er vi berre vi msk.. Vi har ulike fargar og fasonger og sider.. Det gjer jo livet fargerikt då 🙂 ha ein kjempe god dag frodith 🙂 sender god energi og fine ønsker for dagen din her i frå .. Klemmeimassevis

    44. Flinke frodith, dette kommer til å gå så bra. Fordi du er deg og fordi du er så flink til det du gjør. Forstår godt at det er skummelt uansett 🙂 Sommerfugler i magen er stort sett slitsomt og jeg må si jeg foretrekker dem ute i naturen…
      Jeg er litt sånn som tar sorgene på forskudd når det kommer til enkelte ting, men på andre områder er jeg den fødte optimist 😀 Det kommer an på hvor mye det ligger på bare meg….
      Nå skal jeg komme meg i svømmehallen for mere babysvømmingpraksis. I helgen er det praksiseksamen og jeg kjenner jo at sommerfuglene ikke er av de vakre og fargerike…. Da er det bare opp til meg 😀
      Masse lykke til i dag!
      100 000 klemmer

    45. Sånne sommerfugler er de værste! Og om det er aldri så liten sak, så er den ikke likegyldig for deg Jeg kan få de innimellom, jeg og. Lykke til i dag, med det som gjør at de sommerfuglene er på visit.

    46. Sommerfugler har etter min mening ikke en dritt og gjøre i magan til folk! De bør vite sin plass og holde seg i skogen 😀 Faktisk så oppdaga jeg her om dagen at en sommerfugllarve har festa seg på et blad på stemorsblomsten min som henger ute. Skal prøve og følge med hvordan den blir når den blir voksen og får vinger, og ikke snakk om at jeg skal spise den, for jeg er ikke så glad i sommerfugler i magan selv heller ^_^
      Masse lykke til i dag snupps! Mårrasklæmmen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg