Små, pjuskete og til å spise opp ….;-)

….men det skulle vi nå så absolutt ikke.. For nå har jeg levd livet som påskekylling nettopp…og vet hvordan det er på innsiden av en “kylling-drakt” liksom (se HER)…Så her skal det ikke spises noen kylling nei!!..DET vet jeg…

På bursdagen til min niese i går, var det nemlig ikke bare trampoline-hopping som sto på selskaps-lek -listen.. men tur i kylling-huset var også innlagt 😉 Min bror har skaffet kyllinger, som skal bli høner og legge egg… så min bror kan ta med første barnebarnet opp der å plukke egg. Men foreløpig er de kyllinger, og ALT for mange.Men mange skal gis bort  snart, så det blir god plass 🙂

Så etter massiv trampoline-hopping og skriking med yngste niesen …. var det stille og rolig på myke silkeføtter og snille stemmer opp til kyllingene med mine eldste nieser..

Litt engstelige var de jo i starten, for våre digre kropper og fjærløse som vi var….

 

En liten tøffing holdt oversikt fra pappesken…

 

Ingen påskegule… men ellers i alle farger og  varianter…

 

Min eldste niese først i gang… Så begynte det som kunne likne på ring-leken” Ta den ring og la den vandre”….

 

Ta en kylling å la den vandre….?  🙂

Ikke veldig interessert i banan…

 

Fine lille nøstet… og jeg skal IKKE spise deg opp….det er HELT klart…

 

…holdt veldig forsiktig…

 

….til den ble godt vant…. og da var det videre til …

 

 … mellomste niesen min…Og der sovnet den nesten……

så da var det bare å sette den rolig ned igjen, sammen med de andre… liste seg rolig ut..

….og fortsette skrikingen på trampolinen igjen 😀

He-he…

 

I dag skal dagen gå med til muligens en liten foto-safari… og HELT sikkert hekling på toppen som skal bli en kjole 😉

 

Hva er dine planer for dagen?

Har du holdt kyllinger før?

 

#kyllinger #pjuskete #bursdagslek #familiekos #dyr #selskap
88 kommentarer
    1. Haha, skjønner godt at det ikke frister så veldig å spise de når du akkurat har vært en selv! Meen jeg mener å huske at du sa du ikke var kyllingen? :O Skrønte du med meg? Hehe 🙂
      Men herlighet så søte de var! Får lyst til å dra de gjennom skjermen og klemme de flate! ^^

    2. hun er bedre i dag,snakket med dyrlegen de vil ha henne inn i morgen tidlig,men koster meg 4000 og det har eg ikkje -kanskje har eg fått sykepengene mine til i morgen 🙂
      <3

    3. ladyaugust: Ha-ha, synes du 😀 Ja, jeg har Guffen-magen 😉 Og du har den avslappede looken, med beina høyt til værs, og hatten på snei 😀

    4. cuskima: Ja, skyndte deg til dyrlegen, må jo finnevut av dette 😮 Det høres jo ikke bra ut, og da er det best at legen kan si noe. Lykke til i dag da <3 Varm klem <3

    5. Var skikkelig gale i dag og eg trodde eg mistet henne -det kan selvsagt fremdeles skje,men hun er mer pigg og har spist litt leverpostei og vært på to en HAUG med ganger. Desverre ser eg masse blod i avføringen og det lukter råttent, så enten har hun spist noe grusomme greier og gått en slags forgiftning eller så kan det være alvorlig. uansett må vi nok ta en tur til dyrlegen tror eg. Får høre om de har ledig i morgen etter hun har stått opp og eg har sjekket formen
      nattinatt klemmeting <3

    6. Hanne: Å så koselig at du har hatt så mye med fugler å gjøre da Hanne. Ja, det blir nok noe anderledes for folk som har hatt de på gård, spist, foret osv. Men det var superkoselig og sitte med dem, holde og titte litt på pjuske-fjærene 😀 Ja, du hadde fiiiin tur 🙂 Jeg er snart ferdig med toppen som blir kjole… Er hvertfall over rumpa med den nå 😀 He-he

    7. Engla: Ja, jeg skulle gjerne hatt både kyllinger og trampoline selv jeg 😀 Og kunne kost med dem hver da. DET hadde vært noe for Lykkeliten det tenker jeg 🙂 Dagen har bare vært i sofaen nesten, med heklekjolen 😀 Nå er det en ny uke for døra, og mye kos i vente :-.) Stor god klem til deg min venn <3 Natta <3

    8. Kyllinger?. jeg blir eggsjuk..har hatt fjøset fult..av ender, gås høner, og kalkun som kyllinger. Både fødd de opp, kosa med de, slakta de og spist de. Det er kyllingens liv det 🙂 Men du verde så moro å ha og fore opp..Hva jeg gjorde i dag, ja, det vet du :)))))En fin dag, har også hekla litt 🙂

    9. åh, så utrolig nydelige <3
      Fine bildet også 🙂
      Jeg vil også kose med kyllinger <3
      Håper du har hatt en fin dag i dag også vennen min!
      Nå er det natta på denne damen og jeg ønsker deg en riktig god natt <3
      Nattaklemmer på vei

    10. Du tudre jo 😀 Nope ingen hengekøye enda men kanskje snart. Bare litt sliten, ikke noe en strekk ikke kan kurere haha Goood bedring søs og good klæm <3

    11. ladyaugust: Ja, fine kyllingene <3 Jeg holdt den, og den var så bitteliten, og jeg var litt redd for å holde for hardt, men jeg GJORDE det ikke 🙂 Har du hengekøye i hagen søs? Det burde du ha, så du kan ligge der å sove litt .-) eller spiser myggen deg opp da? Er du opptygd tyggis? Som i mygg, eller som i sliten? Hørtes ikke noe særlig ut uansett.. Jeg har vært forkjøla igjen, men nå gidder jeg ikke DET mer, så nå er det masse kos på programmet framover 🙂 Håper vi får rettet deg ut litt <3 Stor klem til fine søs <3 jeg er snart ferdig med kjolen 🙂 Klemmeflat <3

    12. Nydelige småpipper og spreke søs 😀 I dag har jeg vært i hagen og sovet litt og tenkt litt og så var jeg på plantasjen en tur og nå er jeg opptygd tyggiss 😉 Good kveld kjære søs <3 klæmmeflat 🙂

    13. Vi har en katt vi da, ei lita frøken som er super kosete 🙂 Ja må vel bli småbruk etterhvert. Samboeren min er fra småbruk så vi kan veø ta over det etterhvert når foreldrene hans ikke orker bo der lengre :))

    14. Helge: Ja, han er allerede i full sving, men eggene er jo ikke i gang ennå pga de er jo bare kyllinger fremdeles selv. Men han tusler opp med broren min og titer på kyllingene og venner seg litt tror jeg .-D Ja, det var jo litt synd det ikke ble noe Sandefjord da, men tur ble det jo likevel, 5 km på en halvøy er koselig det også vel 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    15. MayBritt Bråthen: Ja, jeg kjenner jeg får lyst på dyr av noe slag jeg også når jeg er sammen med dyr. Katter mest egentlig 🙂 Småbruk høres koselig ut ja 🙂 Er det noe sjanse for å skaffe det da:-) ?

    16. Kyllinger og høner er søte skapninger. Tror nok at barnebarnet skal bli i godt humør når han/hun kommer inn ditt. Planer var at jeg skulle dra til Sandefjord med turgruppa i dag, vi var 7 stk idag og flesteparten vill ikke så langt pga kald vind så det ble tur til et annet sted istedenfor. Vi gikk ca 5 km rundt ei halvøy. Sandefjord kan vente, men et lite antiklimaks var det i dag. Det vcar bare kolben som gikk føyken idag skaffer ny i morgen. Kaffe fikk jeg på Esso, kjøper pulverkaffe imorgen itilfelle det samme skjer senere. Ha en fin dag.

    17. Så fine bilder 🙂 De kyllingene var jo skikkelig skjønne da, har aldri holdt i en kylling før, mem ei venninne av meg skal kjøpe seg kyllinger nå så kanskje jeg får muligheten til det da 🙂
      Store drømmen min er å kjøpe et lite småbruk og ha noen høner og litt tuslende på tunet og kanskje en hest og noen andre dyr :))

    18. cathrinehenriksen: Hei-hei på deg 🙂 Ja, det var en fin bursdag, med variert “underholdning” 😀 Vi pleier å finne på mye rart noen ganger, og i går var det kos med trampoline og kyllinger. Trampoline har jeg prøvd sånn hvert 5. år omtrent 😀 en gang hver gang 😀 Og det er veldig moro. Jeg skulle nok bli bra sprek om jeg hadde en selv, og kunne holde på hver dag .-) Nusselige kyllinger og fine nisere <3 De er mellom 20-30 år hele hurven nå 🙂 Tar meg nesten igjen i alder 😀 Det ser litt sirup-aktig ut her i sofaen.. det spørs om det "spøker" litt for den safarien... Hekler som besatt her i stedet, er veldig gøy, og begynner å BLI kjole nå 🙂 Kos deg <3 klemmer på vei på kyllingvinger <3

    19. Har aldri holdt kylling før og nå fikk ikke jeg heller lyst å spise kylling mer :p Så sprek du er der du hopper i vei på trampolinen 🙂 Du har beholdt barnet i deg ser jeg ,herlig 🙂 Å for noen flotte nieser du har :))) Å nusselige kyllinger <3 Lykke til med foto safari i dag du, her skal det bare slappes av nå :o) Klem ;o)

    20. hahah!! du ass, er det da jeg skal være drittunge og sette meg ned på bena og armene i kors g nekte? haha
      nei burde nok dra denne kroppen ut og få i gang en noe så stiv muskelatur! meen skal bare – skal bare!! haha

    21. cuskima: Uff, nei det er det som er vanskelig med dyr, at de får jo ikke sagt noe. Hun må vel bare få ROET magen kanskje før hun vil ha noe igjen? Du har jammen nok å styre med synes jeg 😮 Håper hun blir fort fin igjen 🙂 klemmer <3

    22. ja nei avr hele natten og vaske bur og tepper og madrasser og passe på at hun ikkje spydde på gulvteppet og i dag vil hun ikkje ha mat. Har lokket med alt-kanskje litt ris med leverpostei hvis eg har……..eller vet eg ikkje,men orker ikkje en sånn natt til.hun kan jo ikkje si noe :/

    23. ja, vart plutselig to kyllinger her inne, men koslig da, pluss kyllinger er jo så utrolig nydelige og søte når det er så små!!
      Ha en fin fin dag du med:) og nyt sola og fineværet 🙂

    24. Kristin: Nei, jeg hadde heller ikke holdt før, det var veldig koselig 🙂 Håper du får en deilig lade-dag før kampen. Håper du vinner da 🙂 Lykke til <3

    25. Moving On: Ja, jeg har sett kyllinger hos Hamyst, og plutselig sto jeg jo midt oppi det selv, med fjærdotter rundt beina .-D Ååå de var søte <3 og rare 🙂 Og flakset så vidt ned fra en pinne 😀 Nå skal jeg inn til deg på besøk, jeg så noe om råskinn i en overskrift her 😀 Ha en fin dag uansett hva du gjør 🙂 Klemmer <3

    26. cuskima: Ja, alle babyer er søte 🙂 Og disse også 😀 SÅH! 😀 Jeg er vokst opp på landet, men ikke på gård. Og det var altfor lenge siden jeg har vært med sånne småtasser, og å holde dem har jeg aldri gjort før 🙂 Ja, de var skjedd en feil, så de hadde fått med for mange, så mange av dem skulle tilbake igjen eller til noen andre. Hamsterbabyer hørtes litt rare ut ja 😀 Hvertfall før de får pels 😀 Huff, styrer du med hundespy idag, IKKE gøy.. Glad jeg kun har tøy-dyr akkurat da 😀 Ha-ha

    27. Så søte, små kyllinger! 🙂 Kan ikke huske å ha holdt en slik en nei, men det så veldig koselig ut 🙂
      Jeg skal spille kamp i kveld, så frem til da blir det bare lading av batteriet 😉
      Ha en fin søndag! <3

    28. ååå,, fineste kyllingene da!!
      de er så søte og småå når de er så små <-- øøh, ja den setnigna vart ikke helt rett, mend u skjønte hva jeg mente? haha Har holdt kyllinger noen få ganger tidligere, mend et er jammen meg år og dager siden akuratt nå. lysten ble ikke akuratt mindre av og ha lest om små kyllinger på flere blogger id et siste!:) haha Planen min er og bli liggende på sofaen, om jeg ikke får innvitert meg selv over til en venninne av meg 🙂 haha

    29. 99% av alle verdens dyr er sæte som små-som babier er, de er søte og ser bedårende ut for å overlever og at ikkje faren skal spise dem / drepe dem og at moren skal ta seg av dem.
      Kyllinger er supersøte men de er ikkje så fine når de blir eldre.
      Eg er som noen nevnte i komenarfeltet vokst opp VED en går og har litt anderledes forhold til dyr enn mange,men eg er totalt mot dyremishandling. At produksjonen nå skal dobles forstår eg ikkje, da dyrene har for lite plass allerede.
      Et eller annet dustete forslag fra en eller annen kjerring som tydeligvis ikkje skjønner dyrevett.
      anyway tilbake til dine småtipper -bra de skal gi bort noen så de har mer plass. Og ja har holdt kyllinger og kattunger og lam og valper og hamsterbaby,men de er litt ekkel 😛
      ha en superduper dag med hekling og safari. Her har vi en syk vovv som har holdt meg våken hele natten med oppkast. skikkelig gøy når hunden spyr ut hele buret, madrass og tepper og sprinkler og gulvet under-imponert faktisk, sånn etter etpar timer med klesvask og madrassvask etc hahahaha

    30. Susns sang og smurferi, fjoll : ÅÅååå, har du? Så utrolig moro, bodde du på gård som liten? 🙂 Veldig gøy, skjønner godt du savner det. For disse nøstene var super -søte <3

    31. hamyst: Jeg lærte meg hekle i fjor, på nett 😀 Fikk med en brosjyre på garn-butikken, og satte i gang. Jeg hekler alt på frihånd, prøver på og fortsetter. Orker ikke mønster, er for utålmodig 😛 Men det går greit på frihånd, så da bare fortsetter jeg med det 🙂

    32. hamyst: Ja, kose-mose med dine kyllinger 🙂 Nei forresten…ikke MOSE 😀 Det er bare et uttrykk 😀 Forløpig hekler jeg som besatt på toppen som skal bli kjole…og den blir fin 🙂 tror jeg..Må på en liten skygge-jakt etterpå tror jeg 🙂

    33. Nei se der a…! Du har virkelig kost med kyllinger du!! 🙂
      Planen for i dag er å kose kyllinger.. 😀
      Ønsker deg en flott SafariSøndag. 🙂

    34. lifeistooshorttowait: Ja, det blir kanskje litt anderledes med når man har dyr selv. Jeg er jo vokst opp på landet jeg og som barn fartet vi mye i et høneshus i nærheten, og vi traff de litt større hønene også. Men det var lenge siden jeg har vært med så mye dyr, og det var veldig koselig. OG sånne små kan jeg aldri huske å ha holdt før 🙂 Dette var hos min bror i går, på bursdag hos niesen min 🙂 Så i går kveld dro jeg tilbake til asfalten og bylivet.. Men dagen skal nytes, uten kyllinger og trampoline,men med det jeg har i nærheten HER 🙂 klemmer <3

    35. ewymarie: Ja, ikke sant de er fine 🙂 Og en som ble riktig så tam og fin etterhvert 🙂 Ja, trampoline kunne jeg ha holdt på med LENGE… Glemmer NESTEN at jeg blir sliten 😀 he-he..bare nesten 😀

    36. Synd å si det men det eneste forholdet jeg har til kylling er at jeg syns det er godt, men siden jeg bor på landet har jeg sikkert et annet forhold til dyr enn andre. Jeg har sett kyllinger når de er litt større og da er de ikke så søte…. nyt dagen og trampolina og kos deg masse <3

    37. For noen herlige skapninger 🙂 Mini har også trampoline og den brukes flittig. Jeg bruker å kalle den tredemølle for barn som voksne kan låne 😉 Hi hi 🙂

    38. Min matgale verden: Nei, jeg har ikke holdt kyllinger før NÅ 🙂 Koselig altså 🙂 Jeg vet hvorfor du forteller om Gubben og Guttene (Donald og Guttene… 😉 ) og det er fordi du skal fortelle du er alene hjemme og skal drive med SPELL, rampestreker…på kjøkkenet og på fjellet 😀 med Bonnie <3 Klemmer glade klemmer <3

    39. frokenfjeldberg: Ja, da var du litt tøff, det er ikke lett å være redd for noe, og LIKEVEL presse seg litt. De var veldig søte disse her da, og den vi holdt var HELT rolig 🙂 Ja, det LJOMER lang vei av meg.-D Ha-ha Moro 🙂 Klemmer på kyllingvinger på vei mot Frankrike 😀 <3

    40. lulltove: Ja, det er fælt hvordan mange matfugler har det, og jeg har blitt LITT mer bevisst på å prøve å tenke økologisk jeg også, men man blir litt satt ut da også, for de snakker jo om at DE har det like ille, de har bare STØRRE områder og tråkke oppå hverandre på, men rom-messig pr kylling nesten like lite plass.. Jeg blir litt satt ut når man får så mye slik info,for til slutt vet man nesten ikke HVA man skal gjøre.. 🙁 De hos broren min skal reduseres i antall snart, gis bort noen og sånn.Så de får hvertfall god plass 🙂 Og det er bra 🙂 Jeg må også på en liten tur tror jeg. Var MEST inne i går. Litt hekling på toppen min står også på programmet 🙂 Ha en fin søndag da 🙂 Klemmer <3

    41. Åh, så søte 🙂 Tror aldri jeg har holdt kyllinger jeg… Høres ut som en deilig dag du har foran deg. Jeg og, bare bake litt, og så gå tur med Bonnie. Fremdeles ikke i full form, så dropper trening idag…. Gubben og Guttene er på varetelling med fotballaget…..sånn at du vet det. Hihi, vet ikke helt hvorfor jeg måtte fortelle det…Ha en strålende søndag 🙂 klemmersolskinnsklemmer

    42. Hehe hehe ja det har jeg, vi hadde kyllinger i klasserommet på barneskolen en gang. men jeg er jo redd for fugler som sagt, men holdt den allikevel..;O);P Digger ansiktet ditt på trampolina, og kan nesten høre skrikene dine helt hit..haha haha såå moro;);P
      Klem til fine Frodith<3

    43. Ja, jeg har holdt kyllinger for mange mange år siden, og det plager meg veldig hver gang jeg tenker på hvilket uverdig liv våre matfugler lever. Prøver vanligvis å få tak i økologisk kylling og kjøtt. De lever i hvertfall et godt liv inntil D-dagen. I dag skal jeg gå tur og jobbe i hagen og ta dagen som den kommer 🙂

    44. foreignerat50: Ja, disse på bildet skal gis bort noen av dem , og resten bare legge egg 😀 Og de var så tynne og små og pjuskete 😀 Kose deg med de eldre, og de blir sikkert veldig glad for kake ja 🙂 Ha en super dag <3

    45. Har holdt kyllinger før og de var så søte. Synd at vi skal spise dem senere. Huffa meg:(
      I dag, blir det dagens andakt med de eldre. Jeg skal ta med prinsesse kake til dem.
      Ha en strålende dag til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg