Det var en gang… ;-)

Det var en gang for lenge siden….ca for et år siden… en topp som så gjerne ville bli en kjole… Og den strevde og slet…. strakk seg litt her og strakk seg litt der… men det var jammen ikke nok… Hvor mye den stakkars toppen strakk seg i alle retninger… så VAR og BLE den en TOPP… og ikke en kjole… 

Men… dagene gikk og inn kom den gode FE…(altså meg. 😉 ) Og bestemte at litt tryllestøv skulle “poffes” og ” puffes” over den forventningsfulle toppen… SÅ, nå har feen jobbet i noen dager…Toppen er fremdeles ingen “prinsesse” eller ferdig kjole… MEN den er som en liten kort-halset svane… som har fått sving på seg…og strukket seg LITT… 

Så en liten SNEAK-PEAK underveis skal du få ;-D eller noen underveis-bilder.. så får bildene av kjolen på BALL…komme senere.. he-he

Sånn er den NÅ: 

Den sluttet under siste borden der i fjor…

Jeg er ikke akkurat Top Model-modell 😀 …så jeg har ingen egne fotografer, lyssetting eller strålende sminke…..Bilder i helfigur er derfor ikke lette å ta, når man skal gjøre det alene 😉 Men det får duge 😀

 

Har du heklet eller strikket noen klær noen gang?

 

 

#hekling #håndarbeid #frihåndshekling #heklekjole #omarbeiding 

#kjole #tunika #topp
71 kommentarer
    1. ok krysser fingrene hvertfall for de burde jo være der snart 🙂 ellers har det vært både lørdag og søndag så kanskje er vi to bare utålmodige 🙂

    2. ja håper også de fungerer hun har hatt det tøft og vi får besøk neste uke og da bør hun være såpass bra at det ikkje stresser henne:)
      ja tok lang tid til meg, hentelappen hadde feil navn og var på feil postkontor-men avsender hadde gjort rett så posten er rar 😛
      klemmeting

    3. cuskima: Det tok jo lang tid til deg også 🙂 Fra den forrige. Så posten bruker vel litt tid da 🙂 Ja, håper de fungerer 🙂 klemmer i vei .-)

    4. Du kjenner meg?
      Prøvde å strikke en genser en gang?. Det gikk ikke bra. Herlig farge på toppen din/ kjolen.
      Rett og slett flott..)

    5. hva? ikkje kommet frem enda???
      merkelig. håper de dukker opp i dag hos henne :)))
      Er sliten nå etter mye nattevåk med Tussi,satser på at medisnene fungerer :))
      tusen takk klemmeting <3

    6. Karoline Johannesen: Jepp, laget selv 🙂 Startet i fjor. Har vært som en topp et år, brukt få ganger, kanskje 4-5 ganger. OG nå er den på vei nedover lårene…. Ikke helt ferdig da, men gir meg snart 🙂

    7. cuskima: Ja, du heklet fine bikinier til jentene 😀 Nå venter jeg spent på om de snart er framme hos neste 😀 Men posten tar litt tid om dagen 😀 Vi får smøre oss med tålmodighet 🙂 God morgen fine deg, håper du får en fin dag 🙂 KLemmer <3

    8. Kristin: Takk 🙂 Denne hjalp jo ikke akkurat bare å strekke på heller 😀 Godt jeg kan hekle 🙂 Moro å lage ulike klær 🙂 Ha en fin kveld <3

    9. Se der ja! 😀
      Ikke ofte plaggene faktisk strekker seg med tiden 😉 Kanskje jeg burde begynt å hekle eller strikke jeg også, slik at jeg kan lage de LENGRE, for jeg synes mine klær krymper i skapet 😉
      Du er flink!! 😀

    10. hamyst: Åå, tusen takk 🙂 Blir glad av litt ros 🙂 Og det er litt gøy når jeg ikke lærte å hekle før for et år siden:-) Og hekler uten oppskrift 🙂 Prøver meg fram, og så BLIR det litt fint 🙂 Håper du har hatt en fin dag med folk og dyr <3

    11. MayBritt Bråthen: Ja, jeg er helt greit fornøyd med bildene, men blir LITT finere med noen andre som fotograferer, for det er så vanskelig å vri seg riktig, og ikke så moro med kamera PÅ bildet 😀 Men det er helt greit, stort sett får jeg hjelp av samboeren eller noen andre, men det passet ikke sånn nå 😀 Ja, noen runder til nå, så begynne den å nærme seg kneet, og da kan den gå på ball 😀 ha-ha Takk for ros og komplimenter 🙂

    12. Elin Slåen: Takk 🙂 Nei, men du kan så mye annet fint, lager fine parcour-bånd og sånt 🙂 Vi liker forskjellige ting. Jeg kan ikke SY f eks. INGENTING 😀

    13. cathrinehenriksen: Ja, den kjolen skal bli en riktig prinsesse til slutt 😀 Neida, men litt mer lengde er nok litt bedre føler jeg. Hvis jeg går med halv-tights er det greit med den lengden som er nå, men jeg vil gjerne gå uten tights til sommeren. Og jeg føler ikke selv jeg kan ha så kort lenger UTEN tights 😀 Så LITT lenger ,og med sånn hullegreier til slutt nederst igjen 🙂 Så kan den gå på ball ._D ha en fin kveld <3klem <3

    14. martea: Ja, det er moro å ha noe håndarbeid 🙂 Jeg gjør det mens jeg ser tv, eller på t-banen og moro å se ting BLIR noe 🙂 Så spennende med prosjektet til guttene 🙂 Ha en fin kveld Martea. Klem <3

    15. lifeistooshorttowait: Strikke er også morsomt, men jeg ble litt lei, og nå synes jeg hekle er mye enklere, også når det gjelder klær faktisk 😀

    16. ladyaugust: Ja, må ha luftehull i de svette dagene.. ikke at vi ser mye av dem NÅ…men vi VET dem kommer, og da er jeg klar 😀 Ha en fin kveld søs, jeg har hatt en LAAAAANG dag på skoletur 😀 Klememrsøsklemmen <3

    17. Lisbeth Pedersen: Takk-takk 🙂 Den blir fin å bruke nå som kjole tror jeg. Glede meg til varme dager 🙂 Ja, du klarer vel garantert å sy en kjole, med de skills-ene på vesker 🙂 Jeg har også strikket mye, men SY kan jeg ikke…Orker ikke mønster vettu 😀 Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    18. Brit Synnøve: Ja, når man blir litt brun, er turkis tingen. Og den er mer turkis ute i fine sola 🙂 Jeg hekler uten oppskrift og prøver på meg selv hele veien 🙂

    19. frustrertfrueihouston: Sy kan jeg ikke i hele tatt, strikke var jeg veldig god på før, men blitt litt lei.Nå er det hekling som teller. Jeg gleder meg til å få den helt ferdig, og at sola kommer så jeg kan bruke den med bare bein også 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    20. Så flott den er blitt 🙂 Gleder meg til og se den på ball 🙂 Syns nå forøvrig at det er hyggeligere med bilder som dine på bloggen jeg da som man ser er en ekte person, en de oppdolla og retusjerte og sminkede bildene på maaaange andre blogger. Er vel et fåtall som ser slik ut hver dag. Mye bedre og vise seg som man er, det er ekte og det liker jeg 🙂 Syns du er flott jeg 🙂
      Ha en fabelaktig ettermiddag 🙂

    21. Jammen har den gode fe (deg) gjort en veldig bra jobb her :))) Jeg synes den ser ferdig ut allerede jeg :o) Kunne godt tenke meg en slik kjole , akkurat passe lengde for meg , haha 😀
      Liker den spreke fargen også 🙂 Veldig fint med matchene lue til også ;o) Synes bildene er veldig bra til at du ikke har noen fotograf jeg da :o)
      Lykke til med videre strikking av ball kjole , haha ;-D Men sannelig er jeg imponert over heklekunnskapene dine , for her har det aldri blitt verken , heklet , strikket eller laget noe som helst brukbart , hihi :o) Strikket en gang ett veeeeldig langt skjerf , men det så ikke ut i månelys engang og ikke i mørket heller , haha 😀
      Ønsker den gode fe , en flott tirsdag <3

    22. Så fin den er, du og 🙂
      Har nok bare heklet noen luer til nå, men holder på med et og første strikkeprosjekt til guttene. Tar litt tid, men kjekt å lære å gjøre noe nytt.
      Ha e fin tirsdag. Klem <3

    23. Den ble jo kjempeflott, og en herlig farge 🙂 en utrolig fin rygg du har fått til.
      Jeg har kun strikket klær, i massevis. Men nå er det kun symaskinen, jeg går fortsatt og lurer på om jeg skal prøve å sy meg en kjole 🙂
      Men nå må jeg gå å finne fram noen stoffer, min mor kommer og vil ha kjolen sin fikset litt 🙂
      Ha en strålende dag 🙂
      Klemmer

    24. Spennende prosjekt. Og den blir fin ut på sommeren . Har ikke sett ryggen før og den likte jeg kjempegodt! Synes du gjør deg som modell, selv om du må ta bildene selv.
      Jeg har strikket mange, mange gensere opp gjennom årene. Den første genseren min strikket jeg i 8.klasse, og siden har jeg nå fortsatt, både til mann og barn. Har sydd jakke, skjørt og bluse til meg selv på 80-tallet, men der stoppet den interessen.
      Ha en flott dag! Klemmer <3

    25. Rød regnfrakk hjelper mot det meste 😀 Jeg har pakket flere badebagger og vesker og legger snart ut i verden. Regner med jeg er her hjemme rundt kl 23.30-23.00 😀
      Kos deg i regnet!

    26. Fru Stussli: Ja, jeg er glad jeg gjør den om, får brukt den mer sånn 🙂 LITT lenger skal den bli, og med BÅRD nederst, men ikke MYE lenger, litt over kneeet er lov :-Dhi-hi. Jeg skal være ute i regnet i dag 🙁 I mange timer… MEN jeg har rød regnfrakk, så håper det går fint 🙂 Ha en fortryllende dag du også 🙂 Lykke til <3 klemmer i lassevis og STOOORE <3

    27. Stum av beundring 🙂 Den blir nydelig! Jeg har fæl dag, så jeg utbroderer ikke. Ønsker deg en fin dag i regnet 🙂
      Kvekk

    28. Så kul den ble!! Flinkeste Frodith <3 Supersmart å gjøre den om sånn.
      Jeg har både strikket og heklet klær, men det er først de senere årene. Jeg var lenge overbevist om at jeg ikke kunne slikt ;-D Så er det jo sååå moro når en først kommer i gang og får det til!
      Ha en fortryllende tirsdag
      Stoooooore klemmer fra Kongsvinger

    29. Min matgale verden: Omgjøring av klær er jo veldig lurt da 🙂 Hadde jeg vært litt flink å si skulle jeg gjort det også 🙂 Ja, den skal jeg bruke masse i sommer, bare litt lenger så 🙂 Ha en nydelig tirsdag Kjersti, jeg skal være ute hele dagen nesten 😮 Phhhah 🙁 Opp med Ole, Dole og DOffen 😀 Klemmer <3

    30. Så fin ! Ryggen var ekstra fin. Den der blir herlig å se deg i i sommer kanskje 🙂 Hei oog hopp på en tirsdag, og nei, tror ikke jeg har sydd eller heklet egne klær…men har fikset litt på gamleklær og brukt dem om igjen. Nå må jeg vekke Guttene 🙂 klemmer

    31. folkogdyriskogen: Ja, litt lenger, og med litt annet mønster nederst, som avslutning, så er den i boks, og da skal jeg ta bilder ute, for den er mye finere i fargen EGENTLIG 😀 Hekling er mye lettere en strikking, har jeg funnet ut etter 35 år med strikking 😀 Ha en strålende dag 🙂 Jeg skal være ute i regnet hele dagen 😮 Klemmer i vei <3

    32. Moving On: Nope…null egen fotograf 😀 He-he Blir veldig fornøyd med den… skal bare bli LITT lenger, så jeg kan gå uten tights.. og med litt annet mønster nederst 🙂 Ha en fin dag 🙂

    33. Så fin den er , og så fin den blir når den er ferdig 😀 Flinke deg! 🙂 Jeg strikka når jeg gikk på barneskolen, når vi hadde håndarbeid 😛 Sånn bortsett fra det, har jeg ikke strikka noe. Men det ser veldig moro ut, så kanskje jeg prøver meg en gang i tiden 🙂 Ha en flott dag frodith 🙂 Klem <3

    34. what, har du ikke egen fotograf? dee må du jo bare gå i anskaffelse av Frodith! haha
      men wow, den toppen hadde jammen blitt forvandlet ja, så utrolig bra gjort!
      du er flink ass, frempartiet og ryggen såg utrolig vanskelig ut og få til 🙂
      Så dette har jeg STOR trua på at blir kjempe bra!!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg