Jepp! Sånn ville nemlig JEG valgt ja…

Påå fredag stilte jeg frekt og freidig en del nysgjerrige spørsmål igjen…Ikke måte på hva denne nesen vil ha tak i av info liksom… Vel, det følger alltid med, at om DU må svare, så må som regel jeg også 🙂  Du fikk sprørsmålet :

“Hvis du FIKK velge…. hva valgte du da?”

 

1)Fjell?

ELLER

 


Strand?

 

Nå vet du sikkert at både det øverste og det nederste bildet her er av meg. Det nederste bade-bildet er av meg og LadyAugust.blogg.no i fjor sommer. Da badet vi så klart, i like bikini-bukser,som Ladyen har sydd til oss 😉 MEN- hvis jeg fikk velge, så ville jeg nok helst vært å se i den fjellveggen. Det er noe med meg og fjell. Jeg har enorm respekt for dem, vil beseire dem, og selv om det foreløpig er i et litt mer bedagelig tempo og ikke fullt så “klatrete” som over her….så ville jeg absolutt valgt fjell. Selv med det ruslete tempoet vi holder, gir det en utrolig stolthet å ha besteget en topp, og en utrolig glede å se utover fjellheimen. Så man får tårer i øynene…


 

2) Hekle?

ELLER

 

 
Snekre?

 

He-he…Jeg tror du vet svaret her. Jeg har jo spredd det meste av hekle-kolleksjonen min utover i Norge, vesker i alle farger og former er plassert hos mange forskjellige bloggere, etter julekalenderen min i desember. Jeg FÅR TIL  det med hekling, og elsker å se det forme seg klær,vesker  og annet, ut av noen tråder 😉 Så det må HELT KLART bli hekling. Jeg er et naut med hammer og spiker, eller bare med det  å forsøke å sette sammen noe.. Så jeg egner meg IKKE der… Blir hekling ja 🙂

 

3) By?


 

ELLER

 


land?

 

Jeg er vokst opp på landet. Det er jeg som er den lille Frodithen i den gule jakka der, med fletter og alt.. Jeg elsket det på mange måter, som liten. Litt mer lei land-livet som tenåring, da småsted-mentaliteten kjentes litt vel kvelende… Og det gjør det vel ofte for unge tenåringer, med litt opprør i blodet 😉

I mitt voksne liv har jeg bodd i byen, Oslo, og er ganske fornøyd med livet her. MEN, jeg kan se for meg at vi EN gang flytter ut av byen igjen,får oss et fint hus som er VÅRT, for livet i en dritt-trang leilighet i en blokk er ikke drømme-huset liksom…Men flytter jeg på landet igjen, vil jeg gjerne ha en by i nærheten j…. får litt fnatt av å sitte ute i ødemarka uten TILGANGEN til folk også 😉

 

4) Kaffe?

 

 

ELLER

 

 

te??

 

Null problemer å svare her… Jeg elsker kaffe, gjerne en latte, men er likevel ingen Kaffe-kjerring…Jeg drikker kaffe om mårran, og så er det slutt. Resten av dagen går det i vann og iste. Men TE, det drikker jeg aldri. Varm te altså…

Ha en strålende søndag 🙂

Min blir nok under pleddet i dag også…

 Hva er din plan for dagen?

Skal du ut å nyte solen?

 

 

 

#valg #fjell #strand #land #by #kaffe #te #hekle #snekre #tegninger #syk
67 kommentarer
    1. SaraK: Jeg var litt mer glad i te før, da jeg gikk på videregående, og det gikk i frukt-te mest 🙂 Men nå er det kun kaffe 😉 Kanskje jeg bør prøve en sånn ferseken -te da 😀 siden du frister sånn 😀

    2. Morsomt å få se dine svar på denne her også 🙂 (Dog litt på etterskudd fra min side) Vi hadde jo noen likheter her, spesielt den med by og landet. Vi er jo begge fra litt mer landlige steder men har så trekt mot byen. Selv om jeg ikke kunne tenke meg å bo noe annet sted akkurat nå så kan det nok hende at det frister med litt mer landlige omgivelser igjen senere i livet 🙂
      Synes det er så morsomt at du drikker iste, men ikke vanlig te x) Har du smakt fersken-te? Det smaker som varm iste, veldig godt! 🙂

    3. Kristin: Du har noe av de samme som meg da 🙂 Det var veldig mange som svarte på denne på fredag,og det var veldig gøy å se at man har jo noen likt med alle nesten 🙂 Og noen MER likt selvfølgelig 🙂 Ha en fin kveld du også:-)

    4. Ja, takk, begge deler ift fjell/strad 😉
      Vil heller snekre enn å hekle, for hekle kan jeg ikke 😮
      Tror faktisk jeg foretrekker landet fremofor byen, og helt sikker på at jeg velger kaffe over te 😀
      God kveld <3

    5. Har ikke vært søvn:p
      Men det går greit:) no stress.
      Lykke til på jobb i dag og stopp en gang i ny og ne bare for og kjenne at du senker skuldrene:)

    6. Lithanna: Ja, ikke sant 🙂 Vi sier ja tatkk begge deler liksom, jeg også egentlig 😀 Kaffe og te er eneste jeg kan si helt klar kaffe på 😀

    7. Audhild Mamma til lille Willi: Ja, da fikk vi dine svar også 🙂 Så moro 🙂 Strikking er NESTEN det samme 😀 Jeg lærte meg hekling i fjor 🙂 Ha en fin dag 🙂

    8. Engla: Jeg er nok ikke frisk som en FISK i dag, men bedre.. jeg tasser avgårde på jobb tror jeg ..Mest vondt i ryggen nå.. Håper det blir en grei dag her, og en strålende dag for deg 🙂 God morgenklemmer i massevis <3<3

    9. Titter innom for å ønske verdens fineste frodith en riktig god natt <3 Du skrev hos meg mens jeg lette etter deg <3 Trist at du enda ligger under pleddet, så jeg ønsker deg en riktig god natts søvn og håper du våkner frisk som en fisk i morgen <3 (ikke som en slappfisk altså, hihi)
      Stoooor god nattaklem på vei til deg, eller forresten en hel haug med gode nattaklemmer <3

    10. ladyaugust: Ja, jeg trenger viftepekefinger, for jeg har lett for å løpe avgårde om jeg kjennnes litt grei ut… Men i morgen skal jeg IKKE om jeg er litt ugrei… For det er ikke bra for meg nemlig.. Og du har blitt hudløs igjen ja 😀 Uff, du hekler nok veldig veldig hardt, jeg har ikke hatt så MYE hudflerring, men jeg husker jeg kjente det litt mer på ryene ja. Det er ikke sånn med kjolen heldigvis 😀 Ja, kom deg avgårde til legemannen, nå vil vi ha litt bedring her, så han får jammen stille opp. Lykke til massevis kjære søs, jeg tenker masse på deg <3 Klememrvarmt <3og nattaklem <3

    11. Uff, kjenn i morgen og er du ikke frisk så under dyna med deg i en fei såklart. *viftepekefinger* 😉 Så flink du er 😀 Her har jeg begynt på ey slik teppe, men tror det blir duk for det er ikke mer hud igjen på fingrene. Vi må jo såklart prøve å få til et bad eller 10 i sommer 😀 med buksene haha 😀 Formen er ikke særlig bedre så nå ringer jeg han legemannen i morgen tror jeg 🙂 Good klæm og good natt kjære søs <3

    12. Trille: Da hadde vi jammmen mye likt får vi si 🙂 bare veldig lite snekring her da 😀 hI-hi..HÅper helgen din har vært god Trille <3

    13. Ååååh, så artig! 🙂 Jeg visste det om fjell og heklinga, da, men det var artig, om ikke helt nytt. 😀
      Jeg velger fjell over strand ANYTIME (men DET visste du vel), hekling og snekring er 50/50, landlig og by er også 50/50, mens jeg ELSKER kaffe og HATER te. 😀 Morsomt!

    14. antiahobby: Ja, det er sant 🙂 Jeg bor i byen, og farter i skogen med fotoapparatet og søsteren min, og opp på fjellet. Jeg skaffer meg energi der jeg kan 🙂 Søvn er viktig ja, uten søvn blir man hvertfall kjei, og vrang i hodet 🙂 Ønsker deg en god kvel, i morgen er det mandag, og da skal vi være i så fin stand atte <3

    15. ladyaugust: Hei søs, ja…jeg er litt bedre,ikke det forkjølelsesgreiene lenger virker det som,nå har jeg bare vondt i hodet og ryggen. Jeg var så mye syk forrige uke, og GIKK på jobb likevel… ble helt gåen av DET. Lurer litt på om ryggen og hodet tåler jobb i morgen. Må se i morgen tidlig tror jeg.. Jeg har heklet helt ferdig kjolen, til kneet 🙂 Og redigert litt på bilder av meg med den på, så den fikk mer riktig farge.. For her inne er det jo så mørkt..Men man kan lure litt 😀 Har du badet i stampen? 😀 Du så oss og de fine buksene her? 😀 Og det er badebuksa si vettu, vi skulle hatt et ekte bilde i år 🙂 <3 Ikke bare tegningen 😀 Stor god klem til deg lille-søs <3 Håper du er friskere selv altså, mye bedre enn du var i går og forgårs <3

    16. Ja har fulgt med den en stund før vi ble venner 🙂 Er en fordel og ulempe som regel med alt. Da må man prøve og finne en middel veg. Bli flinkere når man har fri og søke seg til steder som man trives i og får energi av 🙂 Ja dagen har vært fin nok, ikke fått gjort så mye, er kjei i dag. Sovet noe bedre i sengen min sjøl i natt 🙂

    17. Good bedding søs, er du blitt bittelitt bedre? Her har jeg vaska kjøleskapet og badet og en haug med klær og så har jeg ligget på sofaen 😀 Gooodvarmklæm til fineste søs <3

    18. antiahobby: Åå, har du fulgt med på bloggen min litt? 🙂 Før vi ble venner? <3 Kos da 🙂 Ja, det var nok ingen store "bomber" akkurat. Jeg er jo fjel-entusiast. Det vanskeligste for meg er egentlig by eller land.Jeg elsker byen på sett og vis, men er litt dritt-lei bråket og eksosen i leiligheten innimellom :-/ Og landet har fine sider, men også en del små-sted-preg jeg ikke liker.. SÅ den er verst. Håper du har hatt en fin dag og sovet godt og alt i orden:-)

    19. fjellgeitbundingen: Ja, her vr det egentlig bare kaffe og te vi valgte litt forskjellig 🙂 Ja, det er moro å se at man likner NOEN på det ene og noen andre på de andre tingene. Og at folk er litt likere enn man tror 🙂 Jeg har vært skikkelig forkjøla lenge,og vært på jobb likevel,og aldri blitt bra. Fredag begynte det noe i brystet føltes det som, men det gikk over igjen virker det som. Nå er det bare igjen hodepine og rygg-smerter. Men nå vil jeg at de forsvinner i løpet av morgendagen. Har jo fått heklet litt her jeg har ligget da 😀 Heklet ferdig kjolen, nesten knelang 🙂 Det hørtes ut som en fin dag i fjæra og med besøket. Tur er alltid koselig. Og nå en deilig lat kveld i sofaen, høres godt ut <3

    20. Inntresant og se svarene din også, selv om noen av visste jeg egentlig på forhånd, etter og følgt med på bloggen din 🙂 Fortsatt god bedring, og ha en god Søndags kveld 🙂

    21. Hei, så kjedelig at du tilbringer dagen i senga som syk, men hyggelig at du har så mange like intresser som meg. Litt merkelig, men kanskje er det mange som er mer lik enn meg enn de jeg kjenner 🙂 Selv hadde jeg en lat morgen, siden stod vi opp til ungene og besøket laget egg og bacon, også dro gjestene, siden dro vi på tur i fjæra med en annen familie, og så nå blir det litt tv, blogging m.m

    22. cathrinehenriksen: He-he… ingen vet jo om vi VIRKELIG hadde på oss de buksene…. 😉 Men jeg HAR fått en sånn altså 😀 Nå er jeg ferdigfotografert med kjolen 😀

    23. Haha , huffda ….men det hørtes jo moro ut da egentlig , ser dere for meg der dere “hopper” i vannet eller vel jeg så det vel på bildet først egentlig ,kremt. Uansett dere var vel litt strenge med dere selv da :p For det lignet jo badeshorts for menn ;O) Ja vurderer sterkt å hoppe til køys igjen , for da vet jeg at jeg kommer meg tidlig opp i morgen i det minste 😀

    24. cathrinehenriksen: Hi-hi, skal du legge deg igjen 😀 Ja-ja, det er lov det på en søndag 😀 eller når som helst ellers ogs egentlig. Ja, jeg og Ladyen er vel enig om at vi ikke hadde noe bikiniform lenger, og at det krevdes litt LAAANGE bikini-truser for dekke ønskede områder 😀 ha-ha…gjerne fotside ble vi enige om, Og plutselig hadde hun vært på Ikea og kjøpe prikkete stoff, og sydde bikini-truser…En til meg og en til seg 😀 Ha-ha

    25. Lithanna: Ååå, det høres skjønt ut å bo ved løvstakken, og enda velger du stranda.. 😀 Eller kanskje derfor, har hatt nok fjell nå liksom… 😀

    26. Herlige Lady August som har sydd de bade ( bikini ) buksene 😀 Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver om å ha vokst opp på ett lite sted (landet om du vil ) å bli litt opprørsk som tenåring . For jeg husker jeg prøvde å rømme fra Hammerfest med å være blindpassasjer på hurtigruten , haha 😀 Masse masse fortsatt god bedring til deg <3 Her skal jeg legge meg igjen snart , haha ...Søndag er som oftest hviledag så det holder :O) Haha....

    27. Jeg er vokst opp på landet. Askøy, en øy utenfor byen.
      Selv bor jeg ti minutter unna sentrum med bil. Det er semilandlig, men ikke gårdlandig. Det er ganske koselig her vi bor. Omringet av parker og en skog. Bor ved foten av Løvstakken ( et av byens sju fjell )
      🙂

    28. Lithanna: Ja, egentlig var den fredag, men mine svar i dag 😀 Men moro å se dine svar også da.Bor du litt landlig til i Bergen? 🙂

    29. hamyst: Ja, noen steder skulle jeg gjerne dobbel-gardert litt jeg også, som mange andre ønsket også 😀 Spesielt by og land, der er jeg litt delt… Takk -takk 🙂 Du er i fin form i dag? 🙂 Håper det, hørtes kosellig ut i går hvertffall <3

    30. cuskima: Så lurt med lekegrind 😀 Ja, deilig med tur når alle har forsvunnet heller da 😀 Her skal det kun en tur under pleddet 😉 Klemmer i massevis <3

    31. Åh, det er den tiden igjen 😀
      1: Strand!
      2: Snekre. Håndarbeid kan jeg ikke…i det heeele tatt! :p
      3: LAND <3
      4: Te såklart 🙂
      Takk og ha en fin dag du og 😀

    32. ja litt sånn med strobelys hahaha nå er oppvask og vaskemaskin satt i gang og hunden er ferdig tisset og sånn og skal få være litt i lekegrinden på terassen ( vi har ikkje gjerde og du vet,,,,,,,,,,haddddet hunder hahahaha) wiiiiiiiiiiiii
      så kjøpte en sånn sammenleggbar peisbeskytter, lekegrind og valpegård til dem, Sitte litt i solen mens eg passer på og gjør litt husting og så får eg gå tur med dem senere, var så mye folk ute nå nemlig og 3 i bånd da er litt pes
      klemmeting <3

    33. cuskima: Ha-ha…hive deg rundt i sakte film 😉 Synes jeg ser deg ;-D Ha-ha Ja, hodet og ryggen verker fremdeles, så blir kanskje en dag til 🙂 KLemmer <3

    34. ja søvn er veldig viktig og hjelper når man er syk. Ta en sykedag du med god samvittighet, nå hiver eg meg rundt her -i litt sakte film hahaha
      <3

    35. Moving On: Å neida, blir lett sånn på jobben min at det baller på seg med ting å gjøre.. og så begynner jeg å løpe etter meg selv for å få gjort det, høye skuldre ofte rundt jul, og ved skole avslutningstider uansett… Og nå snart juni. Får vondt i hodet og ryggen når det blir for mye jobbstress …

    36. cuskima: Ja, jeg tar doctors orders seriøst her, og love å bli så bra som mulig. Tar kanskje en dag til i senga, for å få hvilt litt ekstra, for nå har jeg jobbet syk i ukesvis :-/ Har hvertfall fått dusjet, og nå hekler jeg igjen 🙂 Ja, hundene må luftes, den saken er sikker, og da må vel DU også.. Så deilig du har fått sove så godt da, det fortjener du virkelig altså 🙂

    37. Elin Slåen: Dropp vasken og hold det til sofaplanen, det gjør jeg 😀 He-he Og skal lade hvertfall i dag, og kanskje en dag til,for å bli frisk 🙂

    38. eg har sovet førs første gang på en uke smmnehengende og det var deilig du. Kanskje vi vegge skal holde sengen og blir helt klar til uken igjen hahaha,men neida eg ahr hunder som skal ut og klær som skal vaskes og ditt og datt og apekatt. Hvor gubben er vet eg ikkje, var vekk da eg våknet,men er ikkje uvanlig hahaha
      Nå må du blir friskesen, thats doctors order <3

    39. Min matgale verden: Ja, du var sent pån i dag 😀 Senere enn meg til og med 😀 Hørtes ut som koeslig kveld da 🙂 Ja, alle sier jeg skal til legen også. Og jeg går jo ALDRI… for tror alltid det er småtterier som feiler meg…og som regel er det det også.. Men jeg kan jo være hjemme en ekstra dag for å få hvilt litt ekstra kanskje.. Nei, de valgene, det var utrolig mange inne og svarrte på fredag. Nesten 30 stykker tror jeg, og det var veldig moro 🙂 GØy å se forskjellige preferanser .-) Stor god klem <3

    40. Jeg er helt sykt sliten etter i går (mange timer i Dyreparken), og det er ingen sol her, så jeg skal nok bare tilbringe dagen i sofaen, med litt rydding og vasking innimellom 😉

    41. Ja er ikke formen grei, så er det kanskje greit og ta en dag til og komme seg , så en ikke får en tilbake fall, eller blir gående lenge og hangle, fårdi kroppen ikke får nok hvile!<3

    42. Heeei. Sovet lenge i dag jeg 😉 Jeg leste valgene på fredag, men fikk aldri tid å svare, sent hjemme fra jobb, og rett på teater. Så leit du er syk fremdeles, sånne vårforkjølelser er ikke lett å bli kvitt gitt. I går fikk jeg spørsmål om jeg ikke burde sjekke den hosten som fremdeles ikke gir seg helt…men det orker jeg liksom ikke… Har du vært hos legen?? Jeg er av slaget som går minst mulig der, og heller hangler meg gjennom det meste…. Tror liksom han skal se dumt på meg, “kommer du her og forstyrrer meg med den lille hosten der??” Huff huff, håper du blir bedre snart. God klem!

    43. Moving On: Jeg er i LITT bedre form, men vurderer en sykedag i morgen for sikkerhets skyld 🙂 For jeg har vært syk så lenge,og hode og rygg fremdeles rart…og det liker jeg IKKE.. Stor klem <3<3

    44. Ja, jeg tok valgene, men KUN fårdi jeg måtte!:) hahaha!!
      Ja var og er veldig koslig, så nå skal jeg dra ansikte fra denne skjermen og lage vaffler til oss til frokost, før vi tar en fin frokost sammen i pysjen! haha
      Sånn er DIGG og starte dagen 🙂
      ha en fin dag og håper formen din er mye bedre en hva den har vært!:) <3
      Stor klem 🙂

    45. Moving On: Hi-hi, men du klarte deg da gjennom de umulige valgene 😀 Så koselig å få noen i pysj på døra da 🙂 Noen du kjenner godt tydeligvis <3 Og hva er vel bedre enn å begynne dagen sånn 🙂 Ha en nydelig dag du 🙂 Klemmer <3

    46. Ja, det der tror jeg må ha vært det vanskeligeste spm du har stilt! vertfall for min del! haha
      Men tenker det samme som deg ang by/landet.. haha
      Her har dagen så langt gått til rydding, så nå er hele leilihgeten vasket, støvsugd og ryddet *stolt*
      Så kom det et stk lite barn i pysjen på døren her i ste og lurte på om vi kunne se på disney channel, så det er det det går i så langt her 🙂 haha

    47. Fru Stussli: Hi-hi, jeg står utafor døren her og tar i mot alt som kommer forbi 😀 Og jeg er ikke bare lik deg med valgene, men jeg er lik deg med denne unnasluntringen også … 😉 Jeg prøver å hente regningene i hylla,for å betale litt,men tenker at DE går ingen vei…og i dag er det jo søndag uansett og kan gjøre det i morgen…Men vanligvis liker jeg å få ting gjort, så det er FERDIG… hvis ikke henger det over meg.. Men LEKSER og eksamensforberedelser… vel, der var jeg ILLE alltid faktisk. Ventet til siste helga…OG da leste jeg bøkene fra perm til perm, time etter time…. Heldigvis har jeg NESTEN fotografisk minne,så kunne “slå opp” i bøkene på eksamensdagen… oppi hodet 😀 Men når eksamen var over, var det borte vekk og glemt 😀 Jeg vil heller også hekle her og lage blogginnlegg og lese blogger ENN å gjøre noe fornuftig.. Og når jeg er syk, så må det vel være lov også 😉 Ja, nå gidder jeg ikke mer halvsyk og syk, når vil jeg være BARE frisk, og ikke noe mer tull!! Verdens største klem (sjekket Guinnes rekordbok) flakser og flyr din vei <3 😀

    48. Hihi vi er ikke så ulike 😉
      Stelle pent med deg selv i dag også lille frodith. Jeg sender et nytt tog med bli friskvibber og fargerike faner mot det. Dette toget er dobbelt så langt som det som kom i går. Nå skal lille frodith friskes <3 Om ikke lenge vil du høre dem marsjere opp trappen i bloggen din..
      Jeg driver å prøver å tvinge hjernen til å skrive eksamensoppgave, men den er rampete og uvillig...
      Mulig det ikke hjelper at jeg leser blogg ved siden av, men det er så fristende...
      Store bli-frisk-klemmer på toppen av toget <3

    49. foreignerat50: Nei,man kan ikke få med seg alt, det gjør ikke noe 🙂 Og vi hadde jo noen like vi også, og noen ulike. Sånn har det vært med alle som har svart. Det betyr at vi har noe felles med alle 🙂 Du er flink med husarbeid, jeg skal hvertfall ikke gjøre NOE av det.. For jeg er fremdeles syk 😮 men litt bedre.. 🙂

    50. Jeg har vel ikke sett det innlegget sist fredag; (
      Ja ja,
      jeg velger fjell enn strand
      hekle enn spikre
      land enn by
      og te enn kaffe.
      God bedring. Nå blir det badevask og klesstryking på meg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg