Den svikefulle postmannen…;-)

 

Ja, du kjenner til han her…? Han som jeg ofte trodde var kidnappet i fjor sommer…. Når det var så lite besøk ved postkassene at det begynte å blåse høyballer der  nede….og edderkoppvevet hadde grodd seg TETT over postkassedøra… Da var jeg sikker på han var kidnappet…. Regninger, brev eller pakker…. INGENTING fant veien hit, og guttungen selv var som sunket i jorda… Slasken… Men så plutselig med et VIPS så var han der igjen… og leverte både det ene og det andre.. Og jeg har vært fornøyd med han i riktig så lang tid nå…

Så mye at jeg tok sjansen på å sende han NORGE RUNDT med mine to dyrbareste skatter: . Regner med han tok toget så klart.. For å levere dem til mine bloggvenner.

 

Og hvem er så disse dyrbare skattene? Vel, tipper du har gjettet det allerede, men det er så klart Vaniljeogpepper og Høne-Pøne Von Bentasil. De skulle jo på påskeferie

 

, og jeg tenkte postmannen  var moden for den oppgaven i år… Vaniljeogpepper var jo ute og reiste i fjor- på bloggvennbesøk-også, og det gikk riktig så bra 🙂 (dette er en liten reprise for noen og en liten innføring for de som ikke kjenner disse to)

Her var Vaniljeogpepper hos Kjerstisandnes.blogg.no i Bergen, og fikk hilse på hunden hennes Bonnie også 😉

 


Vaniljeogpepper var hos Lisbethpedersen.blogg.no også, og der fikk hun en venn av samme slaget 😉

 


Hos http://miriceci.blogg.no fikk hun kjørt seg, treningsmessig….

 


Og hos Englasblogg.no var det full fart med lekene til sønnen hennes…

 

Så i år tok jeg sjansen på å sende både Vaniljeogpepper og Høne -Pøne Von Bentasil på Norgesturne.. Med Postmannen selvfølgelig..

Nå har de vært programledere for Julekalenderen min, og jeg tenkte de ville klare seg fint på egenhånd en liten periode… Litt ferie trengte jeg også… 😉

 

Og postmannen har jo oppført seg rimelig bra, for de har jo vært innom  både den ene og andre bloggeren…


Det var med Frøken Fjeldberg  på Plaza (resten får du lese hos henne 😉 )

 


…hos Folkogdyriskogen,  fikk de lekt med masse dyr og koste seg storlig…

 

 

…og de var  hos Cuskima, og besøkte haier… 😉

Men SÅ…. Begynte denne slasken å slumse med jobben sin igjen….

 

…for plutselig var VP og HP borte vekk som noen svisker igjen… De ble sett sist i hos Cuskima, og de reiste for LEEENGE siden derfra, og nå var jeg  nær ved å anmelde han altså…postmannen… for kidnapping.. For maken til dårlig arbeid hadde jeg ikke tro på at han kunne gjøre, jeg var sikker på at han hadde stukket fra landet, med en livredd rotte og en skjelven høne i den røde vesken sin…

Han må strammes opp!! 

MEN, heldigvis har jeg nå fått varsel om at postmannen er på vei til neste sted… PJUH! Jeg snudde i døra på Politihuset, kastet anmeldelsen i søppekalssa….og gikk hjem igjen… ;-D

Jeg sender en liten varsel når den nåværende bloggeren har fått herjet litt med dem 😉

 

Kjenner du Vaniljeogpepper og Høne-Pøne Von Bentasil? 😉

 

 

 

#bloggvenner #rotte #høne #vaniljeogpepper #hønepøne #besøk 

#tøydyr
65 kommentarer
    1. folkogdyriskogen: Ja, nå er de hos Lifeistoshorttowait, men hun er litt syk, så har vel ikke orket å herje noe med dem ennå, men de HAR kommet dit 😀 klem

    2. Blei ille nervøs av denne lesingen, med hjertet i halsen ble jeg redd for at dem hadde forsvunnet 🙁 Men bra de kom til rette igjen <3 Har jo blitt så glad i dem! 🙂 Klem <3

    3. Kristin: Ja det kan bare ta litt tid, men det kommer fram 😀 Jeg fikk et kort her om dagen som var sendt fra Cuba i oktober 2013, det kom NÅ 😀

    4. Ojojoj, ja, man vet aldri hva som kan skje på tur! Får virkelig håpe de kommer trygt frem til neste stopp, og kommer tilbake til deg igjen i god behold, og med masse erfaringer i bagasjen 🙂
      Som reglel kommer posten frem, selv når den har med dyrebare gjenstander 😉

    5. SaraK: Ja, ikke sant han er svikefull? Du har ikke noe godt forhold til han du heller? 😀 Kan jo ikke stole på noenting liksom 😀 Og til og med før 17. mai nå.Nei, så fort jeg ser han på disse kanter skal han få med meg å bestille 😀 He-he

    6. Man skal neimen ikke stole for mye på denne rødkledde mannen! Jeg går å tripper å venter på noe som helst skulle kommet frem til 17. mai, men tror du han har vist seg her enda? Hå neida! Her er det ikke annet enn reklameaviser som finner veien. Hmf, vi får håpe postmannen blir strammet opp litt fra øverste hold 🙂 hehe

    7. haha du får ta med meg også da!! haha
      svergie vil jeg også besøke en gang!! hahahaha
      oooh, såpass, så kjedelig da!! satser på at direktøren kommer på bena til det blir livlig rundt henne!! 😛 haha

    8. Moving On: Ja, men i Sverige har de ikke vært…Jeg bør ta de med på Harry-tur en gang 😀 He-he Ja, de er i omløp, men hotel-direktøren på stedet har influensa tror jeg 😀

    9. neei ååh så bra at det er på vei igjen!!
      supre nyheter da!:)
      Har det godt de to dyrene der, de har jo søren meg sett mer av norge en hva jeg selv har snart her!! hahah

    10. Helge: Ja, jeg vet hvor de er… som sagt er det nettopp lokalisert, men jeg får vente med å avslløre nye oppholdssted til hun har kost seg litt med dem og lagt ut bilder 🙂 De har bare vært innom 3 stykker siden påske, så dette tar litt tid, pga den svikefulle postmannen, så de er nok ikke hjemme før til sommeren 😀 Men DA kan de nok få treffe noen kyllinger ja 🙂 God ide 😀

    11. Smarte små tasser de dyra der, men hvor de nå? Håper du vet hvor de er – mulig du har kontakt med de på skype via en bloggvenn. Herlige bilder dette her, de har snust på litt av hvert de. De kommer vel en snartur hjem snart. Da syns jeg du skal ta de med deg til kyllingene til bror din som du la ut bilder av nylig.

    12. Ja , hadde likt å sett dem sole seg i bikinier på en Cruise båt og virkelig leve i sus og dus , haha 😀 Ser det for meg nemlig 😀 Men en båttur kan de jo ennå få ja 🙂 Haha, litt av en postmann du har sendt hit , jeg sender han i retur med en dreven postmann full av klemmer som kan lære opp den første postmannen din som er litt slusk , hihi :o)

    13. kan ikkje det de kommer fra US og UK, er min søster og min bestekamerat som har utsatt turen siden jul
      men te og varm dusj og sånn så blir man god som ny -håper eg klemmeting <3<3<3<3

    14. cathrinehenriksen: Ja, du begynner å bli litt kjent med dem, og det er bra 🙂 Men du ser den slusken av en postmann, så vidt tørr bak øra, og ikke til å stole på.. Ha-ha.. men han har levert meg mange fine gaver fra folk rundt omkring også, så jeg syntes det var LITT rart om han skulle stukket utenlands med de to rakkerne 😀 hI-hi.. Ja, tenk om de hadde dratt på Cruise 😀 Håper noen lar de få en båttur 😀 Store klemmer på vei med vikarpostmann <3 😀

    15. cuskima: Neimen!!! For noe dritt da!! En frosk i halsen, det hørtes ekkelt ut, men vet hva det er altså 😀 Avlys alle besøk, og kos dere alene 🙂 Masse god bedring til deg <3<3 Jeg har tatt en liten vending her i dag... fremdeles syk, men litt annet hode på gang her 😉 klemmer i bøtter og spann <3

    16. Haha , ja føler jeg begynner å bli litt kjent med disse to rakkerne etter årets Norges turne 😀
      De er jo bare herlige , tror ikke postmannen har kidnappet dem , men at de fikk lyst til å dra på cruise skip til Karibien etter en forsmak på sommeren hos Cuskima , haha 😀 Men godt de er blitt oppsporet nå da :)) Så vi kan få mer glede av dem framover <3

    17. eg er blitt syk hahaha, våknet med en frosk i halsen og null stemme, passer superra nå med besøk og 17 mai og sånn -jippi
      klemmeting <3

    18. Oslopadde: Nei, ikke alle kjenner, vært noen innom i dag som IKKE kjente i hele tatt, enda så berømte de er. Og DU kjenner hvertfall, er jo TANTA du 😀 Ordnet julebord og greier med meg og dem :-DHi-hi Stor god paddeklemklem <3

    19. cuskima: Ja, jeg VEEET at de reiste for lenge siden… Det er han derre slasken som ikke gjør jobben sin.. Og jeg fikk bekjed i går om at de er framme på postkontoret, men hotellet var syk 😀 he-he.. Så det skje nok noe etterhvert. Men nå var det rett før anmeldelse av postmannen ja 😉 Klemmer masse <3

    20. Klart jeg KJENNER dem!!! Gjør ikke alle?? Du må hilse så mye når du treffer dem igjen 🙂 trivelige dyr, det der 🙂
      Paddeklem 🙂

    21. Er helt utrolig,eg sendte en digerf pakke på onsdag kveld til en som handlet av meg på finn.no. Fredag hentet hun denne på posten,mens disse to dro for leeeeeenge siden de?
      Phuuuuu jammen bra de er lokalisert da
      klemmeting <3

    22. He he he – nei hun er høyst levende skal jeg love deg. Kosejenta mi på litt over to år – blanding mellom kongepuddel og golden……ellevill og lykkelig hvert våkne sekund og verdens beste kosejente når hun sover. Postmannen skulle fått litt å henge fingra i da 😉

    23. traust: Ja, det var enda godt… Den svikefulle postmannen han gjør jo som han vil innimellom…så det var ikke godt å si hva som var skjedd 😀 Ja, send Sniff ut i verden 😀 Moro for Sniff, moro for bloggerne 😀 Er det et tøydyr? 😉

    24. Maren Kvalvaag: Takk for det 🙂 Jeg skal dra meg på jobb i morgen tror jeg 🙂 Blir ikke noe bedre av å ligge her… Ikke VELDIG mye bedre hvertfall.. 😀 ha-ha Bare synes synd på meg selv..

    25. Fy søren så godt at de kom til rette!! Er noen ordentlige heldig griser de to der – vurderer å gjøre det samme med Sniff jeg, slik at hun får oppleve litt istedetfor å sitte hjemme alene hele dagen, mens jeg er på jobb 🙂

    26. Maren Kvalvaag: Ja, da har du fått en liten innføring i disse to 😀 De er nemlig å se her innimellom, når jeg har påskenøtter eller julekalender eller andre “tilstelninger” 😀 He-he Ja,nå venter vi bare på verten som har dem nå 🙂 De har ankommet har jeg hørt rykter om, men hun var selv litt syk, så hun orket ikke herje med dem ennå 😀

    27. antiahobby: Ja, det kan nok hende det skal du se… ;-D Og jeg som skyldte på postmannen 😀 Men det har vært flere sene leveringer i år, enn i fjor… Kanskje fordi de er TO nå,tunge og fæle og ugreie 😀 He-he Takk -takk, får prøve meg på jobb i morgen tror jeg 🙂 Håper det er fint med deg denne tirsdagen 🙂

    28. Godt de kom til rette igjen og klar for nye opplevelser, og håper de vil dele alt med oss lesere 🙂 Det kan jo tenkes at de har lurt seg unna en stund selv, for det blir så mange nye folk og steder å oppleve hele tiden at de trengte litt fred og ro og la alt synke inn av opplevelser 🙂 God bedring 🙂

    29. Min matgale verden: Ja, jeg skal fillerista han når jeg ser han nærme seg her.. Gjør jo folk helt småskjelvne, og nummeret før anmeldelsen lå på Politihuset.. ;-D Ja, du driver med mat til noe jobbgreier?Langdag på jobb? Jeg ligger ennå på sofaen,men håper det kan gi seg snart dette, for dette blir jeg i dårlig humør av 🙁 Håper dagen din blir fin og at geleen er stivnet. Kake…slafs… hold av det lille huset i nabobygda 😉 klemmer sendes med lastebil <3

    30. karenmarenmette: Ja, de er litt småberømte nå 😀 Når denne turen er ferdig, har de vært innom over 20 forskjellige bloggere, eller hvertfall Vaniljeogpepper da 😀 Jeg kjenner ikke til Onkel Mac 😀 var litt for stor jeg da 😉 Klemmer i vei <3

    31. miastorp: Ja, PUH, endelig godt å se de ikke var kidnappet i det minste..;-) Skulle sendt dem på mail ja…det hadde nok gått fortere, men altfor flate for et opphold hos bloggere 😀 Stor klem fra sofaen <3

    32. KreativPote: Jepp, det er de, og de beveger seg gjennom Norge med postvesenet som du skjønner, og skal innom 12 bloggvenner av meg 😉 Til nå bare rukket 3 pga treg postgang 😀

    33. Fru Stussli: Ja, den postmann-slasken, han gjør ikke jobben sin ordentlig 😀 Men heldigvis er han lokalisert…med den røde vesken sin.. Hotel-verten er derimot bittelitt syk, så de får nok bare legge seg til litt der før det skjer noe 😀 Ryggen er ekkel som i går,men i dag prøvde jeg ikke å gå en gang på jobb… bare ble her..Jeg kjenner jeg blir litt dårlig humør av dette 🙁 Men togtropper jobber på spreng, så noe skjer nok til i morgen 😀 Ha en vakker dag Bente 🙂 Nå skal jeg inn til deg, for der var det skumle ting på gang 😀 Klemmer i massevis til deg min venn <3

    34. Oj oj oj, så skummelt!! Nei, sånne postmenner må nok holdes godt i ørene! Håper du er frisk, og LITT rask i dag. Her har jeg avspasert 1 time og er enda ikke gått på jobb, venter på at gele skal stivne så jg får lagt på siste lokk på kaken 😉 Ha en deilig dag min venn 🙂 klemmer

    35. Herlig.. Klart eg kjenner til desse to!! Dei er ho snart like legendariske som reisende onkel Mac frå barnets i gamle dager. ( frå Fraglene..?) 🙂 bilda over her gir fine barndomsminner.. For nokre fine eventyrarar desse to er.. Heldiggrisar også som får lov å oppleve so mykje 🙂 ha ein fin tirsdag no do, Frodith 🙂 klem klem

    36. Hehe. Nei det er ikke meningen at man skal bruke posten. Man skal helst scanne inn posten og lese den på pc-en sin. Litt vanskelig å få til det med HP og VP… Godt de er lokalisert 🙂 klem <3

    37. Jeg har tenkt litt på dem og hvor de tok veien. Godt å høre at de er kommet på rett spor igjen 😀
      De har jo hatt hverandre hele tiden og sikkert funnet litt trøst i det, men allikevel burde postvesenet stammes opp!
      Håper du får en bedre dag i dag og at toget har gjort jobben sin i natt. Har de ikke det så får jeg samle nye tropper til i kveld 😀
      Ha en finfin dag på sofaen lille frodith
      Bli-bra-klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg