En rar dag…


Etter at denne sure morgenfuglen fikk meg opp…. sånn litt før klokka ringt…. skjønte jeg at det var noe feil….fremdeles…Det var en sur fugl…og det skar i hodet…

 

Jeg dro avgårde med T-banen for å dra på jobb…men skjønte underveis at dette ikke gikk…. Litt grønn i ansiktet dro jeg hjem igjen…

 

… og sånn lå jeg på sofaen en stund….

 

…og senere  lå jeg litt sånn….


….faktisk ganske lenge….

 

Nå har jeg kommet meg opp i denne stilingen….

….Og det kjenners LITT bedre…kanskje på grunn av sjokoladen….blir nok sittende sånn en stund…. 

 

Formen er IKKE god ennå…men litt sjokolade hjelper på det meste…. sånn på kveldstid 😀

 

Hva gjør dagen din bedre når du er syk?

Er du ofte syk?

 


 

#syk #slapp #tegning
52 kommentarer
    1. cathrinehenriksen: Meeeeen, nå skal jeg snart ta meg i nakkeskinnet, og riste som med en liten katt… for å ligge her å surmule hjelper IKKE hvertfall. Får prøve å ta en tur på jobb i morgen 🙂 Håper det er bra med deg i dag Cathrine <3

    2. ~Thessa Braathen~: Ja, jeg skulle vel lest litt jeg også. Her går det mye i Wordfeud på nettbrettet, litt tv og litt blogging. Jeg er ikke så ofte syk, men har EN greie jeg sliter litt med,og det kommer gjerne om våren 😛 Håper du er frisk og fin i dag 🙂 Jeg ligger og hører fuglene utafor vinduet her, det er koselig 🙂

    3. Er utrolig ofte syk , har så utrolig dårlig imunforsvar, noe som irriterer meg grenseløst 🙂 Når jeg er syk liker jeg å se på film eller lese ! 🙂 Det er det jeg liker å drive med ! 🙂

    4. cathrinehenriksen: Ja, jeg håper det…jeg er litt grumpy i dag,lei å være syk.. 🙁 MEEEEEN, det endrer seg nok utover dagen.Det blir hva man gjør det til 🙂 God tirsdagsklem tilbake <3

    5. Helge: Ja, idag blir det full tv-titting og litt lesing. Og MASSE soving. Og jeg blir nok bedre etter noen dager på sofaen, det gjør jeg alltid 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    6. Livsrom: Jepp, ryggen. En stressrygg, som kan lage mye annet tull om den får lov.. men jeg gir den ikke lov nå altså.. Så da får jeg ligge her noen dager 🙂 Ja, sykdom er noe dritt! Men litt sjoko hjalp, i dag skal jeg prøve med knekkebrød 😀 Takk takk 🙂 Stor klem <3

    7. Er sjelden syk men man må pleie seg selv når man er det. Det meste pleier og gå seg til iløpet av dagen, en runde i dusjen, kaffe, positive tanker gjør alt lettere. Det er alltids de som har det verre. Men søvn kan være en god medisin, lesing er bra eller tv-titting. Ha en fin dag.

    8. Uff, er du syk igjen? Stakkars deg! Føler med deg, for jeg syns sykdom er noe dritt 🙁
      Men det er ikke værst om du har funnet noe som lindrer, hihi;)
      Ønsker deg god bedring:) Stor klem fra meg<3

    9. ladyaugust: Åå, den sjokoladen hørtes veldig god ut,,,<3 og veldig sunn, ikke sant 🙂 Jeg skal bli hjemme i morgen også, gidder ikke flere sånne bomturer med banen.. Jeg er jo nesten aldri syk. IKKE vært siden operasjonen nesten.. og nå er jeg ferdig snart. Og du blir fin som bare det etter litt overhaling 🙂 Det VET jeg <3<3 HVA??? Pakke?? Åååå, *løpe opp og ned til postkassa*. Gleder meg 😀 *Hoppeoppogned* Klemmesimsalabimklemmer <3

    10. ohlala det er kjeeedelig å være syk, men godt å slappe av 🙂 I dag fant jeg en helt ny sjokkis, sjokkis med brule eller hva den heter, den stod sammen med de mørke med ingerfær/marsipan/karamell og bare gjett om den er nyyyydelig eller 😀 En pose småsnop hjelper mot det meste egentlig. Du skulle blitt hjemme i dag vettu, enda godt du hadde vett å snu og nå blir du under pleddet til du blir heeelt bra sant? Pakke på vei tralei til deg <3 goodbedringsklæmmen 😀 Syk og hva man gjør og hvor ofte..?! Eh jeg pleier å late som jeg er frisk og vettu hve eller, nå har jeg tenkt å bli helt bra i en fei, bare noe medisingreier og en liten overhaling på sykehus og vipps simsalabim liksom :DDDD

    11. æsj, ja nei da liker vi IKKE stress-rygg!
      den kan hute seg langt bort og bli der.
      Du må pleie deg selv godt nå da!! la bane hvile på stuebordet en gang i ny og ne!:)
      håper formen blir bedre=)
      stor klem!! <3

    12. elenita86: Har vært litt forkjøla, men det som rir nå er en veldig ekkel rygg…og den må jeg få orden på før den gjør mer ugagn. Den skyldes stress og gir seg med litt hvile noen dager 🙂 tror jeg.. 🙂 takk takk, satser på onsdag at jeg er frisk som en fisk 🙂

    13. Engla: Ja, jeg vil være hjemme en dag til å sove masse, og håpe at på onsdag så er ryggen fin igjen, for jeg vil ikke den skal plage meg. Den kan lage trøbbel som er veldig dum nemlig.. Men det lar jeg den ikke 🙂 Så da blir det bra igjen etter litt mer sofasliting 🙂 Kommer nok til residensen en tur i sommer 😉 Nå tror jeg sjokoladen skal byttes med knekkebrød snart 😀 Nattaklemmer og alle andre varianter <3 🙂

    14. Fru Stussli: Det er så herlig med disse togene 😀 jeg står og ler på utsiden her, når de kommer marsjerende så fargerike 😀 Med sang og faner og korps og alt 😀 Og klemmer som overfaller meg i døra der 😀 Hi-hi. Ja, påbudt med sjoko,og det tok jeg så alvorlig og er nå nesten litt kvalm:-P Store gode klemmer tilbake <3

    15. Uff, nå synes jeg det er på tide at du blir ordentlig frisk…Sjokolade hjelper ofte på det meste 🙂
      Eller ostepopp da, men det er bare i helgene…men en tur til Englas residens kan også hjelpe, hihi
      Ønsker deg en riktig god natt og god bedring vennen min <3
      Når jeg er syk vil jeg helst bare prøve å sove det bort 🙂
      Nattanattaklemmer på vei <3

    16. Flaggermusvinger: Stor fare for at jeg tar en dag til her, i stedet for å gå avgårde som i dag, og så gå hjem igjen. Jeg har noen ryggproblemer, som ikke bør bli verre, som skyldes stress og antagelig roer seg med en dag til i senga 🙂 Og litt rusling her hjemme 🙂 Nå er jeg nesten kvalm av all sjokoladen 😛

    17. Om ikke sjokolade hjelper i lengden, pleier den å hjelpe der og da 😉 Når man er syk er det ikke bare lov, men også påbudt med sjokolade.
      Sover, drikke og spise is og sjokolade pleier å gjøre det morsommere å være syk. Ta vare på deg selv! Jeg sender nytt og enda større gode-vibber-tog med enorme faner mot blokken din 🙂 Mulig de har et lite gode-vibber-korps i front der bare for å holde tempoet oppe. Toget har også med seg bøtter og lass med bli-bra-klemmer

    18. Huff da, ikke gøy med sånn dag. Men det er godt når du kan sitte oppe og spise sjokolade, i alle fall. Hjelper litt. God bedring, håper du er frisk og fin i morra! 🙂

    19. foreignerat50: ja, har sovet en del i dag altså 😀 Som du ser 😀 Blir nok hjemme i morgen også.. Takk -takk 🙂 Spiser sjokolade 😀

    20. cuskima: Hi-hi, ja det hjelper vel strengt tatt IKKE, men det føles litt sånn umiddelbart.. 😀 Uff, ja migrene, helvetesild, og andre helvetes greier er noe dritt. Får håpe du blir kvitt noe av det. Migrene er jo ikke noe man blir kvitt så lett…har en mor og søster som har slitt mye med det.. Og jeg før. Men ikke nå lenger faktisk 🙂 Takk, klemmer tas godt i mot her og dulles med 😀 <3 Og ikke mer grønn, men hjemme i morgen tror jeg 🙂 Få hvilt skikkelig 🙂 Klemmer igjen 🙂 <3

    21. hahahaha eg har gullmedalje i helvetesild, sølv i migrene og musklesmerter og nakkeproblemer hahaha så svaret er vel nei ikkje ofte SYK hahaha,bare litt sånn ustabilt.
      sjokolade hjelper aldri på disse tingene, faktisk så øker sjokolade lykkehormonet i hjernen på jenter,men det øker inflammasjoner i kroppen pga sukkeret, samme gjør karbo,og kjeks og sånn ferdiprosseset mat og snacks desverre
      blir friskisssssssss klemmeting for å ta vekk grønnfargen <3

    22. hamyst: Ja, ikke sant 😀 He-he Leit at du har så mye smerter. Ikke noe å gjøre med det? Akupunktur? Alternativ medisin? Men du har vel kanskje prøvd alt? 😮

    23. Moving On: Jeg er også sjelden syk, nestnen aldri. Men har noen problemer med stress-rygg, som kan lage annen faenskap om det får utvikle seg, og DET får det ikke.. Har nesten ikke vært syk i hele år, men begynte å tulle litt nå til påske, og da hadde jeg ikke vært på sofaen siden jeg opererte skjoldbrukskjertelen. Så jeg er veldig glad, stort sett frisk og fin både fysisk og psykisk 🙂 Men nå var det bedre å stoppe dette tullet før det ble verre:-)

    24. cathrinehenriksen: Ja, når grønnheten gikk over,og jeg var tilbake i sofaen her, da var jeg klar for sjokolade… Så lenge jeg ikke har omgangssyke, så er det en god trøst 😀 Jeg blir nok en dag til på sofaen her, med flat rygg…så får vi håpe det verste er over… Jeg har ikke vært syk i hele år, før de siste 14 dagene nå… Og glad er jeg for det. Men har en rygg som er litt RAR innimellom,og den lager hodepine også. Og jeg har tenkt å stoppe den nå før den gjør noe mer utav seg 🙂 takk-takk og god-klemmer tilbake <3

    25. Det er bra!! 🙂 Jeg er syk (smerter) hele tiden, det er noe skikkelig drit!
      Så lenge du ikke er ofte syk, Så kan du fint spise “sykesjokolade” syns jeg! 🙂

    26. annebe: Takk for det 🙂 Litt sjoko må til…så er jeg kurert om et par dager… Hjelper på det meste, bare det ikke er omgangssyke 😀

    27. hamyst: Ja, sjokolade hjelper på, etter grønnheten hadde gitt seg i det minste 😀 He-he.. Nå er det kun sjokolade på meg til jeg er frisk igjen, he-he.. Den går nok over, det verste, når jeg får et par dager i ro her..Takk-takk 🙂 Jeg har faktisk ikke vært syk i hele år, før disse to siste ukene.. 🙂 Så jeg er ikke ofte syk 🙂 og glad er jeg for det 🙂

    28. Off.. så utrolig kjedelig at formen ble som den ble!
      Men ey, sjokolade hjelper på det meste! Haha
      Jeg er ikke ofte (fysisk) syk nei.. heldigvis!:) tror nok jobben har herdet meg litt der:) blir forkjølet en gang i ny og ne, men ikke så mye mer en det..
      Haha vær du sikker på at NÅ, nå når jeg har sakt dette, da blir jeg syk! Haha

    29. Så dumt at du ennå er syk , men ser at du er i ditt rette element der du sitter ja 😀 Grønn i ansiktet , haha 😀 Ja litt sjokolade , is og annet snacks er godt når man er syk og masse te 🙂 Når jeg er syk er jeg ikke så nøye på kosten så da blir det gjerne litt lettvint og søtt på menyen ,det hjelper på humøret også eller at jeg får servert noe på senga av typen :)) Men nå i det siste har jeg vært syk en sjelden gang heldigvis :p
      God bedringsklemmer til deg <3

    30. Nei du å du! Den sjokoladen kan utføre mirakler så den må du fortsette med!! 🙂
      Håper den knirkete ryggen din roer seg og du føler deg bedre snart!
      God bedring kjære deg!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg