Om å riste seg i form… ;-)

Når man synes for synd på seg selv…. så blir det etterhvert litt slitsomt..  er min erfaring…Man kan ha tendens til å grave seg ned bittelitt mer enn det som var nødvendig.. JEG kan hvertfall gjøre det litt innimellom.. Da har jeg hodet langt nede…. og det er bare tullete…. Ikke blir verden og hverdagen noe bedre av DET akkurat… Og selv om jeg er syk, så er det bare tullete å stå sånn med hodet langt der nede… Det SER latterlig ut også… Som en struts liksom…. med hodet i jorda… 😉

… håper at ting blir bedre når man ikke SER verden….. Og håper at ting skal bli bedre om man SKIKKELIG graver seg ned i medlidenhet liksom..

 

….Neeiiii…sånn er det jo ikke…. så da jeg lå her i dag, fikk jeg plutselig nok av sutringen min… Det var faktisk ingen andre som hørte klagingen, der jeg sto med hodet bakken, og gravde… og da sa jeg til meg selv, med munnen full av tullete jord: ” Nå er det NOK tull!! Dette gjør ikke saken bedre… NÅ tar du deg selv i kragen, og så rister du litt hardt… SÅ får vi se om DET hjelper litt mer kanskje… For det er DU som har styringa. SELV!!”

Som sagt, så gjort…

Så…. da har jeg puffet og ristet litt,og er i mye bedre humør hvertfall 😉 Og det er nummer 1, hvis jeg vil bli frisk, jeg må få opp hodet av jorda 😉

 

Synes du synd på deg selv når du er syk?

Hva gjør du for å snu en dårlig dag? 🙂

 

#humør #fokusskifte #struts #oppmuntring #selvstyring
48 kommentarer
    1. Karoline Johannesen: Ja, det hjelper å komme seg ut, gjøre noe annet, finne på noe.. Det å synes synd på seg selv, syk eller ikke, og drive å grave seg ned, er bare noe tull…hjelper ingenting hvertfall :-/

    2. Har jeg en dårlig dag prøver jeg alltid å komme meg litt ut, det pleier å hjelpe en del. Syk jeg er ofte, og syns sjeldent synd på meg selv da. Men det er nok mye fordi jeg er så mye syk at skulle jeg synes synd på meg selv hver gang hadde jeg ikke hatt tid til noe annet 😛

    3. folkogdyriskogen: Ja, jeg også GJØR ting, veldig vikitg det for å få hodet opp av jordag 😉 Jeg er bedre i dag og har vært på jobb 🙂 takk 🙂 Klemmer <3

    4. Åjada, jeg har mine dager da jeg syns fryktelig syndt på meg selv 😛 Men det går som regel fort over når jeg begynner å gjøre no jeg liker…Feks lese, gå tur, ta bilder, se på favortii serien min osv 🙂 Håper du føler deg bedre nå? Klem <3

    5. hahahaha ja det er vi HELT enig om -dessuten skal vi tro pessimistene skal vi jo ligge med hele oss under jorden litt senere HAHAHAHA
      Så likebest å leve OPPÅ nå da eller? <3<3<3

    6. Audhild Mamma til lille Willi: Ja, ikke sant, og LITT synd er det lov å synes på seg selv,men jeg blir veldig lei i lengden, og da rister jeg meg litt i form igjen 😀 He-he

    7. cuskima: Ja, det hadde vært noe dritt med det motsatte 😀 Så får være skikkelig fornøyd med å leve, og da er jo hodet i jorda, eller under armen,noe tull 😀 <3<3<3

    8. cathrinehenriksen: Næmmen,driver jeg og tuller med det der igjen.. 😛 😀 Jeg er nok litt rask i svingene… er meningen med en smiley hvis jeg sender svar 😀 🙂 🙂

    9. ja eg sier ofte eg har syk humor hahaha, man kan ikkje gå med hodet under armen heller. Eg lever og er superglad for det ,alternativet hadde vært noe dritt 😛
      Fint å høre du er bedre i dag klemmetingene er på vei <3

    10. SaraK: Har vært på jobb i dag 🙂 Så er rimelig frisk. Er over verste sutringa hvertfall 😀 He-he.. Det hjelper jo også så lite 😀 stor klem tilbake, en frisk en 😉

    11. Det er fort gjort å synes litt synd på seg selv når man er syk da. Det kommer litt an på om jeg gjør det, noen ganger ER det bare synd på meg så da syter jeg og klager som bare det xD Men så hender det at fornuften seirer og jeg skjønner at det kanskje ikke er så ille å være meg. Jeg er veldig heldig som har en kjæreste som er flink til å “stelle med meg” når jeg er syk da. ^^
      Håper du blir frisk som en fisk snart! God bedring-klem <3

    12. Takk for det :o) Godt å høre da og håper det fortsetter slik og at ryggen forblir grei å ha med å gjøre 🙂 En nydelig dag til deg å <3 Klemmer på vei ....Nå skal det sies at jeg sitter inne å fryser som en istapp etter en tur jeg avlyste , fordi det var sur vind ....haha 😀 En lat dag her med andre ord ;o)

    13. cathrinehenriksen: Ja, det var akkurat sånn jeg tenkte også, at DETTE går ikke mer, to dager med småsutring (inni hodet mitt hvertfall) , SÅ er det nok… 😀 Så jeg dro hodet opp av jorda ganske fort 😀 Og i dag er jeg på jobb, blir mindre sutrete av det, og ryggen tillot det : -D Får håpe du får en god dag, med trening og alt kos som hører med 🙂 Ha en nydelig dag <3 klemmer i vei <3

    14. Jeg sutrer og syns synd i meg selv en liten stund hvis jeg er syk , men så blir jeg møkk lei å må også riste meg selv litt ,hehe 🙂 Å det hjelper , kommer ofte på bedre tanker og ideer om hva jeg kan gjøre i stedet for å ligge å borre hodet ned i puta :p Da tar jeg meg en tur ut på kjøkkenet eller en tur ut på tur hvis formen tillater det da 🙂 Å har jeg en dårlig dag må jeg psyke meg opp for å dra på trening og når jeg har trent er dagen plutselig blitt mye mye bedre :)))
      Fortsatt god bedring <3

    15. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nei, du gjør nok ikke det for ofte 😀 Det kjenner jeg igjen 🙂 Men å riste seg i nakken fordi man er sint for noe, funker det også 😀 Jeg svarer tilbake, men hvorfor får du ikke de svarene? Er det noe i oppsettet ditt?

    16. Helge: Ja, jeg gjør som regel det jeg også. Det er alltid noe bedre der foran, så man bør se OPP og FRAM 🙂 Og nå er jeg på vei på jobb hvert øyeblikk 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    17. cuskima: Det er en god egenskap, og være mye syk, men likevel klare å se framover,og å glede seg over de små tingene 🙂 Jeg er jo ikke mye syk.Men jeg lever også mye etter den livsfilosofien om å glede meg over små ting <3 For de er livet som rusler forbi 🙂 Ha en nydelig dag Cuskima. God morgen og klemmer i vei <3

    18. Når jeg en sjelden gang er syk er det mange som har det verre, så det er bare og sove dagen over. Tenk heller på neste dag som neppe er like ille som den dårlige. Ha en fin dag.

    19. eg kan syte og syns synd på megselv i sånn 5 minutter og så begynner tankene å gå om hva eg kan gjøre. Som oftest legger eg meg eller dusjer eller tar et bad det hjelper på det meste 🙂
      Ofte føler eg meg mye bedre da………men dette året har vært tøft,heldigvis er eg Polyanna og superoptimistisk og tenker at ok det blir badre bedre og bedre, eg blir friskere eg får mer blod osv:)
      Ser etter ting og glede meg til og koser meg over småting som eg kan feire. Eg har slitt med konstant migrene i mange mange år og eneste eg kunne gjøre da var å feire hver eneste migrenefri dag-for de var ikkje så mange. Har migrene enda,men færre anfall og kortere, er lenge siden eg hadde en på 3 døgn likssom -Thank God ahahahah
      shake it off girl klemmeting og nattinatt <3

    20. antiahobby: Japp, her var det bare å riste seg i form, for det blir slitsomt å stå sånn å grave… Blir ikke verken på bedre humør, eller bedre i ryggen av det.. Så jeg tok meg en alvorsprat her, med meg selv 😀 Og da bestemte jeg meg for at i morgen skal jeg på jobb,uansett.. 🙂 Litt søvn nå, så er jeg fin som en fiol i morgen tidlig :- D Klemmer nattaklemmer <3

    21. elenita86: Ja, da er vi enige , det er det der med Å TA OVER som ikke er bra.. Ja, klarer man å nyte nuet og livet, så er det det beste .-) Nå skal det soves her 🙂 For søvn er viktig <3

    22. Ja inne mellom synes jeg litt synd på meg selv, men blir mest irritert og sint for jeg ikke orker og være syk, å når smertene er som verst sutrer jeg litt inne mellom, og graver meg ned for en liten stund, for da vil jeg være alene. Musikk er medisin for dårlig humør, eller ta seg en tur ut i skog og mark og kjenne på roen 🙂 Godt og høre at du er på bedringens vei og humøret begynner og komme på plass igjen 🙂

    23. Det er bra du er optimistisk! Det er kjempeviktig! Jeg er helt lik selv. Jeg smiler alltid og er sjeldent sur eller sutrende. Har så klart mine stunder jeg og, men det er viktig at vi ikke lar det ta over og vender tilbake til det gode humøret så fort vi innser at nå klager vi for mye gitt 😛 Det hjelper så sykt, og vi må bare stå på! Livet er så mye bedre når man er glad uansett 🙂

    24. elenita86: Ja, LITT når jeg er syk, men ikke lenge 😀 Og til vanlig er jeg utrolig lite sutrete altså, jeg er veldig veldig optimistisk for det meste, og har det egentlig ganske bra og er klar over det. Og vet at livet blir hva jeg gjør det til selv for en stor del, men jeg får jo en sutredag sånn i ny og ne jeg også.Men gidder ikke la de vare lenge, for jeg VET at det er mitt ansvar å få det bedre igjen, så nå er jeg på full fart både til å bli frisk OG i bedre humør 😀

    25. Jeg tror vi er veldig flinke til å klage på ganske mye jeg 😛 Da er det viktig å ikke bli en skikkelig sutrefant, det er jo slike som driver folk vekk fra seg. MEN! Er man syk har man litt mer lov.. LITT! 😛 Syns du er flink jeg!

    26. lulltove: Åå, du fortjener SÅ å ha det bra, så det bør du ha ja 🙂 Jeg synes jeg fortjener å ha det bra, og jeg HAR det stort sett bra også jeg. Som jeg sa til Movingon her så er jeg en lettvekter mentalt sett, dvs at jeg som oftest har et optimistisk og positivt syn på livet. Jeg VET at Livet blir hva jeg gjør det til selv, for en stor del.. Men av og til får jeg jo noen sånne “grave-dager” jeg også,men de får sjelden vare så lenge…Som du sier også, du er flink å stoppe gravingen, og det var litt sånn her nå i dag…gjeipen på nederste hakket og stakkar meg.. Sto her alene, og sa til meg selv, at nå var det bare å riste av seg både tulle-hode og sykdom.. Så i morgen er det jobb, om jeg er helt frisk eller ikke. Så lurt med meditering da 🙂 Stor klem tilbake 🙂 <3

    27. Moving On: Ja, jeg er heldig som har det sånn, jeg vet det. Og det er nok fordi jeg har hatt det ganske godt hele veien oppover i livet Jeg er veldig takknemlig for det 🙂 Og noe tror jeg ligger i genene. For hele familien vår er sånn 🙂 Ja, formen får bare være bra nok, for å ligge her hjemme blir man jo bare lei 😀 Og det kjennes bedre ut nå 🙂

    28. Jeg sitter helt stille og tar det helt rolig. Starter å meditere og da forsvinner ofte uvelkomne tanker. Jeg synes nesten aldri synd på meg selv, er desverre sånn at jeg egentlig tror at jeg ikke fortjener å ha det bra, selv om hodet mitt sier noe helt annet. Jeg er også en ganske ubevisst graver, men når jeg skjønner hvilken vei det bærer så er jeg nok ganske flink til å sette en stopper for gravingen. Klem 🙂

    29. ja du er virkelig FLINK der!
      det skal du ha!:)
      en egenskap jeg skulle ønske jeg kunne hatt også, men får trøste meg med at ikke alle kan ha det:D hahaha
      du får ha en fin dag på jobb i morgen =) formen er grei nok til det?=)

    30. Moving On: Jeg er jo en ganske lettvekter, sånn mentalt sett, dvs har som regel lett for tenke positivt og forover, og er nok ganske optimistisk. Jeg VET at livet blir hva jeg gjør det til. Men likevel får jeg noen sånne tulledager innimellom jeg også, hvor jeg står med hodet i sanda og graver…Enda jeg VET det er helt tullete.. MEEEEN, jeg gidder sjelden bli der så lenge.. ;- ) Så nå var det nok, og nå skal jeg på jobb i morgen 🙂 Riste-riste, klar -ferdig-gå 😀

    31. japp, kan synst synd i meg selv jeg også!
      og vertfall når jeg har omgangssyken, da er jeg jo seriøst døden nær!! mitt siste åndedrag blir til stadigheter pustet inn liksom!! hahah
      skal fint innrømme at jeg er en MESTER i å grave også!
      men jeg TROR at jeg til tider er LITT flink til og grave meg oppover også da!! 🙂 hahaha
      prøver til stadigheter og riste, men er ikek alltid like lett i alt:P

    32. foreignerat50: Uff, stakkar som leser sånne fæle kompendier :-/ Ja, det blir ofte verre når man prøver å finne riktig ord, flere og flere ord… Ja,da var det lurt å komme inn her på en liten pause 😀 Hi-hi 🙂 Ja, noen ganger synes man bare litt synd på seg selv,men jeg gidder ikke være LENGE i det…det hjelper ingenting 😀

    33. Kan hende at jeg synes synd på meg selv,.men det er greit å ta tiden til hjelp. Fortsatt god bering;)
      Jeg i hvert fall synes synd på meg selv nå når jeg leser kompendium i Aktiv omsorg studie og det er så mange nye ord at jeg begynnet å tenke om jeg er kommet til en annen planet:(
      Dess mer jeg google betydningen av ordene, dess mer skjønner ikke jeg. Huffa meg! Derfor bedre å lese bloggen fin. Her blir jeg i godt humør bare å se på bildene dine:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg