Tittei ;-)

 

Ja, nå har jeg forflyttet meg ut hit et døgns tid 😉 Her hvor humlene suser, gresset må klippes og det er blomster både inne i huset og ute i gresset. Her bor mamma, og her er jeg vokst opp 🙂 Her vokser det markjordbær på utsiden av garasjen, som mamma vil spise og som skjæra stjeler

Her er det åkrer og lukten av gjødsel fra noen gårder i det fjerne, og her står markblomstene tett i tett ved veien og bekken, og minner meg om den gangen jeg “plumpet” i bekken.. Så med litt mimring i minne og litt sol i sinnet ville jeg bare vise dere noen blomster-bilder jeg har tatt:

Bilder kan tas fra ovesiden….

Men jeg synes det er utrolig gøy å ta bilder fra undersiden, eller andre vinkler…

Det får en til å tenke på hvodan det ville være å være en liten bille, marihøne eller bare en bitteliten person… 😉

Og lyset kan bli så stilig, trærne store og fargene morsomme 🙂

Blomster mot noe veldig menneskelig og by-aktig er også spennende kontraster 🙂

 

Hva liker du best å ta bilder av?

 

 

#blomster #foto #minner
57 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, det var kjempekos på landet, jeg er tilbake nå 🙂 Og i morgen skal jeg ut å ta bilder i skogen, overnattingstur på hytte 🙂 Jeg liker å ta bilder av alt jeg 🙂

    2. Koselige minne <3 Håper du kose deg glugg i hjel hos moren din!
      Blomsterbildene dine var veldig fine, er enig i at det var kult å ta bildene fra undersiden. Man får jo ikke frem de fine detaljene inni blomsten, men det ble litt spennende sånn! 🙂
      Jeg liker å ta bilde av alt mulig, men kanskje matbilder er det jeg liker best? Eller nei, kanskje naturbilder! Haha, vanskelig å velge 🙂

    3. Min matgale verden: He-he, ja du synes du ser meg 😀 Jeg ser hvertfall deg for meg, med hodet ned og kroppen i S for å få fine jske-bilder 😀 Ja, spennende, og ALT nesten er moro å ta bilder av 🙂 synes jeg da Nå er jeg på vei til byen igjen, på toget faktisk nå, ble ikke så lenge 😀 kom i går 🙂 Klemmer <3

    4. Liker best tanken på deg, ålende i gresset, for å finne det perfekte motivet! Men skikkelig kule ja, jeg ligger ofte i rare stillinger når jeg tar bilder på fjellet, og her hjemme står jeg gjerne krokbøyd med bena i underlige vinkler, for å få det beste bildet:) Litt som en jakt…..og det er spennende… Endeliig hjemme etter lang dag på jobb, “åpent hus” Jeg har hatt teater om grunnloven, gøy 🙂 Kos deg på landet klemmer

    5. Vanja: Ja, jeg ville heller ikke bært så liten egentlig 😉 Men hadde man visst at dagen var fri for store dyr, kunne jeg gjerne ha prøvd en dag 😀

    6. Anonym: Det hørtes kos ut med Putte i blåbærskogen 🙂 Jeg har ikke lest den 😀 Men det blir noe annet med bilder tatt unnenifra 🙂

    7. For min del så liker jeg best bilder av naturen. Fine bilder dette her. Det er mange fine motiver man kan ta bilder av nå utover. Artig med bilder.

    8. Jeg er så glad for at størrelsen min er som den er.
      tenk hvor mange som hadde villet trampe mef ne. Synes jeg høres ut som en mygg egentlig.
      Tenker på hvor mye jeg løper frem og tilbake. Må jo være utrolig irriterende.:)

    9. Så koselig sommerminner, og fine blomster. Jeg likte godt nr 2 for der kom en fin blå himmel med. Kreativt å ta bilder fra den vinkelen. Tenkte på “Putte i Blåbærskogen” av Elsa Beskow (tror jeg) når jeg så disse bildene fra bakkeplan. Ha en fin dag. Klem <3

    10. cathrinehenriksen: Jepp, en bitteliten Pippp, på vei inn i blomsterskogen <3 Kunne løftet på biller og marihøner og sånt 😀 Jeg skal på galleri med mamma nå <3 Stor god torsdagsklem til drg 🙂

    11. Fru Stussli: Nå er vi en liten tur i Moss, for det er her ærendet vårt er i dag. Blir en del ventilng mellom ærender, så da sksl vi på Galleri 😉 og sitter nå på cafe 🙂 Stoe god klem til deg min venn <3 håper du har en fin dag <3

    12. Marit: Jepp, jeg knipser av alt mulig jeg også. Alt er gøy å ta bilder av, hvis man tenker på det på en spesiell måte, spennende vinkler etc. Ha en fin dag Marit 🙂

    13. Å nå fikk jeg lyst å krympe meg litt og gå å vandre blant høye flotte blomster , hehe ;o)
      Så herlig sted å dra til for litt avkobling , hos din mamma <3 Så du falt i bekken du , jaja . Det kunne vært verre 😉 Tenk om du falt oppi en gryte å ble som Obelix , hehe....Men det kunne kanskje bare vært moro det da 😀
      Jeg liker å ta bilder av naturen når jeg går tur og litt bilder av muskler da , hvis de har vokst :o)
      Å selvfølgelig bilder av søte dyr <3
      Ha en fin torsdag du og snart helg , jippi :)))

    14. Så koselig skrevet. Nesten som en bok som lager bilder av seg selv i hodet. Bilder av Lille Frodith som danser rundt i hagen, som plumper i bekken og som plukker blomster 😀
      Litt Astrid Lindgren liksom. Nesten Idas sommervise
      Mange klemmer til deg vennen.
      Kos deg sammen med mamma

    15. Så koselig å besøke mamma. <3 Fine bilder, oser av sommer. Jeg er jo mest hekta på soloppganger og -nedganger vettu! ;o) Men sjø og hav og gamle hus er også et yndet fotomotiv. Ok da, jeg knipser vel egentlig vilt og uhemmet av det meste .. hehe. Nyt dagen.

    16. Paradis. Fine bilder 🙂 Merkelig nok har jeg aldri tenkt på å ta bilde fra undersiden, det var stilig 🙂 Blomsten på det første bildet har jeg ett personlig forhold til, jeg har en 13 år yngre bror. Når han var 3 år (jeg var da 16) fikk jeg sett denne blomsten for første gang – vi syns den var nydelig begge to. Denne ble vi enige om å grave opp, å plante hjemme i hagen, å han ga den navnet bestevenn-blomst. For vi var bestevenner. Etter det har jeg tenkt på min kjære lille lillebror når jeg har sett denne blomsten. Å da jeg var 19, å flyttet inn i en ny leilighet – kom en sjarmerende 6 år gammel lillebror på døren men en stor bukett blomster: “Heiii, se hva jeg fant bak huset – masse bestevenn blomster!! 😀 😀 Jeg tror det er meninga at vi skal bo her.” (Han føler at han bor litt der jeg bor :P) Jeg ble rørt, trodde ikke han husket den blomsten – å måtte kjempe for å holde tårene inne 😛 Hihi

    17. Hanne: Næmmen Hanne <3 Stakkar, mye tårer 😮 Her på landet er det fint vær i dag, og litt deilig å ha fri 🙂 Stor god klem til deg <3

    18. lifeistooshorttowait: Ja, naturbilder liker jeg godt også. Men ALT kan være artig, om jeg ser det på riktig måte 😀 Ha en fin dag du også 🙂 klem <3

    19. ~Thessa Braathen~: Ja, det er mye artig å ta bilder av. Jeg liker å ta bilder av alt mulig jeg egentlig, mye jeg kan illustrere innleggene mine med også, er gøy, og da kan det nesten være alt mulig 🙂 ha en fin dag <3

    20. Nei nå tror jeg at jeg venter uka mi, for jeg syns dette var rørende og jeg, og tårene står i øynene!
      Du må kose deg masse, det så ut som en veldig flott plass!!

    21. Lithanna: Ja, her på landet hos mamma skinner hvertfall sola. Er meldt masse regn på lørdag, da skal jeg på jente-skogstur 😀 Huff ;-D

    22. likte veldig godt det 2!!
      det synst jeg var kjempe stillig, og ja det fikk en virkelig til og tenke på hvordan det ville vært og væert en Marihøne, utsikten hadde nok vært fantastisk fin!!
      Du må kose deg videre på ladet med Mamma 🙂
      så må du ha en fin fin dag videre og kose deg med mimring! 🙂
      klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg