Hurrrrraaaaaaa!!! Sommerfugl-dag!!! <3

Da jeg var liten Frodith, hjemme på landet, var 17. mai en stor, stor dag… Jeg hadde fullt av sommerfugler i magen, både de med farger og de litt grå… for alle menneskene var jo litt skummelt…Jeg var nemlig en engstelig liten Frodith…….  Så da sto jed der da, i fin-stasen…som mamma hadde sydd…..og gru-gledet meg masse….Med flagget boret ned i bakken, eller gjemt bak på ryggen…hadde jeg tusenvis av bilder av is og annet, flimrende forbi øynene mine…

Ette en lang dag med traktorkjøring (for det fikk vi minste), sekkeløp med velting rundt på bakken, grønske på strømpebuksa og magen full av is, var vi klare for litt ro hjemme i stua med familien og MER is…

I dag har jeg nok ikke de samme sommerfuglene i magen… Jeg akter IKKE å få grønske på strømpebuksa, hoppe sekkeløp eller spise noe særlig mer enn EN is…  Det nærmeste jeg kommer sommerfugler her i dag, blir muligens levende sommerfugler    😉 

For etter litt pysjamas-liv her hjemme, går vi kanskje en tur ut i sola…(.for det blir det..). Og da skal det ikke viftes så mye med flagg, men muligens en sommerfugl-hov…For vi skal kanskje ut å se på BLOMSTER vi… og sommerfugler… Og om jeg er heldig: en humle…. For jeg har nemlig en plan 😉

God 17. mai kjære deg,om  du akter å ha den i et overfylt 17. mai-tog ELLER i pysjen på sofaen 🙂

 

 Hva er din 17.mai-plan?

 


#17.mai #aktivitet #plan #forventing #sommerfugler
32 kommentarer
    1. Hehe, ser den. Det er vel begrenset hvor mange ganger det er spennende å vandre nedi sentrum den dagen. Det er jo så mange folk der at det nesten er umulig å komme seg rundt ^^

    2. Tattavkvinnene: Ja, jeg feiret nok litt mer sånn som deg tidligere, med 17. mai-frokost hele dagen, vin og øl og feste på Cuba etterpå.. Men jeg er liksom litt ferdig med DET 😀 Hørtes ut som dagen din på 17.mai var super da 🙂

    3. Det hørtes ut som veldig rolige og avslappende planer for 17. mai! Veldig ulik min 17. mai, men man trenger jo ikke feire likt 🙂
      Jeg hadde først champagnefrokost med kjæresten og ei venninne før vi gikk ned til sentrum for å se på toget. Utpå ettermiddagen ble det litt grilling hos henne. En veldig hyggelig dag <3

    4. cathrinehenriksen: Å ja, du også 🙂 Jeg var redd for ALLE folk forteller mamma, men ble en riktig tøffing nå i voksen alder 😉 Ha-ha.. Neida, så tøff er jeg vel ikke…men VELDIG trygg på en måte 🙂 klemmer mer <3

    5. cathrinehenriksen: Jada, lille Frodith så ting på en helt annen måte nemlig, så hun dukker opp litt innimellom. Jeg var et engstelig barn…bare født sånn… Men jeg lærte å bli stor og tøff 😀 Hi-hi Hatt en fin tur, liten men god 🙂 Sikkert noen bilder senere 🙂 Stor god klem <3

    6. Moving On: Jada, her har det vært mest pysj,og bittelitt tur. Bilder senere 🙂 HÅper du har kost deg du også, som du har villet <3 🙂

    7. Hihi , så koselig at du forteller litt om 17 . Mai som liten 🙂 Kjenner meg litt igjen bortsett fra at det var ikke noe traktor kjøring der jeg bodde :p Men en tur høres ut som en fin plan ….å se alt naturen har å by på 🙂 Har i grunn vært å gått en tur selv i dag etter at jeg var i Sverige og shoppet litt 🙂 Så ja en ganske “vanlig” dag ble det egentlig , bortsett fra at jeg hadde på meg kjole da 🙂 Håper du hadde en koselig og flott tur i dag <3 God klem <3

    8. Engla: Så koselig å se deg Engla, nå har du vært borte noen dager fra bloggen din, og da lurer jeg vettu om alt er bra med deg:-) Så moro med toget fullt av traktorer da 😀 Han blir vel ellevill tenker jeg 😀 Vi har vært en liten tur i botanisk hage og knipset litt bilder og luftet oss litt 🙂 Koselig 🙂 Spist is og slappet av jeg 🙂 Hatt på heklekjolen 😀 Stor klem til deg min venn <3

    9. Gratulerer med dagen fineste frodith <3
      Her har vi viftet litt med flagget, men nå er det puts i bakken før borgertoget.
      Gleder meg til det, for det er fylt med traktorer, så da blir det gøy å se lykkelitens fjes, hihi
      Ønsker deg en fin solskinnsdag min venn <3
      Stoooor klem til deg fra engla

    10. frustrertfrueihouston: VI har hatt en liten tur der allerede 🙂 Koselig der, var litt folk der også faktisk. Blomster, rare skulpturer og fine vann 🙂 Jeg har faktisk ikke vært der noe særlig før. Nå er det snart litt middag og bare litt kos her <3 Ha en fin dag med norske venner, og restaurant på kvelden er aldri feil på en sånn dag 🙂 Klemmer til deg <3

    11. Ha en fin 17.mai i botanisk hage. En lur dag å dra dit, når alle andre er andre steder! Her blir det 17.mai samling med norske venner, og felles tur til middag på restaurant. Ikke spesielt hektisk altså Nyt dagen 🙂

    12. MayBritt Bråthen: Oi, Norges minste? 🙂 Moro da 😀 Her er det nesten pysj ennå 😉 Får se om vi rusler en tur etterhvert 🙂 og ser på blomstene 🙂 Ha en fin dag 🙂

    13. Helge: Ja, deilig å slippe maset i sentrum 🙂 Fint med en luftetur og utsikt over byen :-)Deilig med fri 🙂 Ha e fin dag du også:-)

    14. Kom hjem fra skogen for 1 time siden. Tok en grillstund 349 moh med utsikt over byen, på veien hjem så jeg mange i bunad flere venta på buss og traff naboer som hadde pynta seg. Men jeg tar det med ro, nok og finne på, tenkte snart skal vaske sovrom. Lese noen aviser som bare ligger her. Er tross alt glad for at jeg slipper og stresse i sentrum idag, kø overalt. Ha en fin dag.

    15. Min matgale verden: Den skal muligens suse litt, men så skal den leveres videre, om du skjønner hva jeg mener.. 😀 Hvis ikke FÅR du vite det snart 😀 Ja, her er det mange som er syke rundt omkring, og jeg vet MAAAANGE som ikke skal feire noe særlig. Si det til Gubben;-) Mange som ikke feirer. Han kan bare gå i pysjen, det skal vi også store deler av dagen 😀 Ha en fin dag med guttene du da 🙂 Jeg skal på med heklebunaden etterhvert 😀 klemmer 17.mai-klemmen <3

    16. Hipp Hurra, her skal “bunaden” iføres, og gutta og jeg drar til byen… Gubben ligger syk, og skal for første gang på 44 år IKKE til byn på 17 mai! Stakkar. Han er ikke i form, og enda mer deprimert blir han for å ikke få feiret 17 mai…. men men, sånn er det. Håper du får fanget en humle da….og da skal humla suse eller?? Hihi klemmer17maiklemmer

    17. Hanne: Det høres VELDIG bra ut 🙂 VI gjør også det som er hyggelig for OSS 🙂 Og det skal man, mener jeg. Ikke for noen ANDRE 🙂 Ikke ha dårlig samvittighet, kos deg hjemme, sitte i sola litt og nyt dagen som DU vil 🙂 Stor 17. mai -klem <3

    18. thessa: Det hørtes kosellig ut 🙂 Vi skal i botanisk hage,motsatt av resten av byen 😀 Og jeg skal ta på heklekjolen min, så den har jeg sydd inn trådene på 🙂 Ha en fantastisk dag du også Thessa, og husk å smøre deg 🙂 Deilig, men farlig sol.. klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg