Mitt lille land- på 17. mai <3

 

Siden tegnspråkpoesi er noe av det vakreste jeg vet, og siden dagen i dag er 17. mai, synes jeg det passet at du får et lite innblikk i tegnspråkets verden. Og var er vel da bedre enn den tegnspråk-tolkete versjonen av “Mitt lille land”. Sangen som ble skrevet av Ole Paus, og som her er sunget av Maria Mena.  Den sangen har liksom blitt et symbol på fred, frihet, demokrati og kjærlighet til hverandre 🙂 Og det passer bra på  nasjonaldagen vår <3 Jeg har linket til denne videoen før,men den tåler godt en reprise, for vakker er den <3 Det er LILLEIDUN som har tolket denne.

 

Ha en fortsatt fin 17. mai 

#tegnspråk #17. mai #mittlilleland #tepnspråkpoesi #sang #tolket #frihet #kjærlighet #video
32 kommentarer
    1. antiahobby: Ok 🙂 Ja da skjønner jeg det ikke blir så lett. Hvis ting forsvinner fra minnet. Fint at du har prøvd å ta opp litt igjen da 🙂 Ha en fin dag du 🙂

    2. Prøver og lære meg opp igjen. Søster min er flink og lærer bort en del selv. Så med tiden har jeg nok frisket opp igjen en del av det 🙂 Er litt treg av meg, hukommelsen min er ikke som den var, glemmer hva ting heter og står plutselig fast midt i en setning, og vips så glemmer jeg hva jeg har pratet om. Lest en del om fibromylagi, så det roet meg litt, når det sto at det hadde med sykdommen og gjøre, og at det ikke var noe annet som er galt 🙂

    3. Antiahobby: Det er jo sikkert mulig å lære seg litt igjen om du vil? Tror du ikke det blir fort frisket opp? 🙂 Ja, det kunne vært obligatorisk med et lite kurs, man kommer et stykke med et lite kurs 🙂

    4. Jeg har en storesøster som er døv. Det var noen år jeg nesten ikke hadde noen kontakt med familien min. Dessverre har jeg glemt mye av det jeg lærte på kurs når jeg var lita. Nå når vi er en del sammen igjen prøver jeg og friske opp igjen det nå. Hun er heldigvis flink til og lese på munn. Står jeg helt fast staver jeg ordet, for alfabetet husker jeg. Synes det skulle være obligatorisk og lære tegnspråk på skolen.

    5. cuskima: Gratulerer med dagen du også 🙂 Det har vært en god og rolig dag her 🙂 Ja hun er flink til å utføre tegnspråkpoesi, tolke sanger <3 Stor god klem til deg <3

    6. Elin Slåen: Åå,så koselig da. Jeg la den ut i vinter en gang,men sånne ting kan godt vises om igjen. Hun har tolket flere sanger, og hun er GOD. Så det blir vakkert 🙂 Og jeg kommer nok med flere repriser på litt tegnspråk. For det er ikke så mye som er lagt ut som er bra nok, men dette er 🙂 I massevis <3

    7. cathrinehenriksen: Ja, jeg liker Maria Mena godt også jeg, så sangen er nydelig den også. Men tegnspråket og spesielt sånn poesi som dette er bare vakkert og rent og fint.Vanlig tegnspråk-samtaler er jo ikke sånn.. Men dikt, sanger, kreative tekster 🙂 Men vanlig tegnspråk er det vakreste språket jeg vet det også, uansett. Fordi det likner ikke noe annet språk, fordi det er det eneste for øynene 🙂 Jeg har kost meg på en rolig og behagelig måte, og vært en liten tur 🙂 Klemmer i bøtter og spann og en IS på vei bortover gata til deg <3

    8. Helge: Det er veldig gøy å høre at du liker den, og at du prøver å få med deg noen tegn og litt tegnspråk. Du har jo sett den før så 🙂 Og den passet veldig bra i dag synes jeg 🙂 Fått meg en is jeg også 🙂 Og en tur med samboeren 🙂 Det er meldt NESTEN like brra tror jeg 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    9. annebe: Ja, jeg syns tegnspråk er vakkert, men enda vakrere er tegnspråkpoesi 🙂 Og til denne sangen blir det mulig for folk å få en dobbelopplevelse 🙂 Håper du har hatt en fin dag 🙂

    10. Synes dette var en virkelig flott video og legge ut på 17 . Mai . Den er vakker på så mange måter og jeg forstår godt at du synes tegnspråk er det vakreste språket i verden når jeg ser denne videoen 🙂 Nå skal det også sies at den var fin å høre på å :)) Herlig <3 Håper du koser deg masse i dag :)) Gode klemmer i massevis <3

    11. Tenkte på den snutten der før jeg bladde vidre. Husker den igjen og er like vakker som første gang jeg så den. Liker den veldig godt, vil gjøre som da og skru av lyden og lære litt tegnspråk, en flott språk. Nå har jeg vaska sovrom, måtte jo spise is i dag og den fant jeg på Shell. Ellers så skal flagget inn snart. Håper det blir like vakkert vær imorgen. Nå er jeg sulten og vil lage meg litt god mat. Ha en fin kveld.

    12. Moving On: Så bra 🙂 Fint hvis du likte tegnspråket og også,jeg har hatt den her før på bloggen,men en stund siden, og jeg tenker mange ikke har sett den. Og den passet så bra i da synes jeg 🙂 Håper du også har hatt en fin dag. VI har vært i botanisk hage en tur 🙂 Koselig 🙂 ellers mye i pysjen her 😀 Ha-ha klemmer <3

    13. Vettu, den sangen er sterk og ligger så mye i nå.
      Men kjente det vart nesten sterkere og se den denne filmen der.
      Håper du har hatt en fin fin dag:)
      Klem

    14. Hanne: Ja, jeg elsker denne 🙂 Og hun som toker denne har tegnspråktolket flere sanger også. Hun gjør det nydelig. Tegnspråkpoesi er veldig vakkert, som resten av tegnspråket <3

    15. Dette var så rørende det!! (Jeg så denne mens du skrev kommentar til meg, og det fyller meg med en herlig følelse, så fjern, og så nær..) Tilbake til videoen, på slutten ble det hele bare en vakker og rørende dans for meg! Veldig fin tolkning!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg