På jakt etter sommerfugler og humler -noen timer ute av pysjen ;-)

Etter å ha våknet til vanlig tid,  helt av meg selv…så klart kl 06.30 på en lørdag, 17.mai… så var det pysj-party her i timesvis..Det er det deiligste i verden…daffe rundt i “pysj”-bukse/joggebukse, drikke kaffe, spise frokost…mer kaffe…mer frokost…. se barnetoget på tv… i pysjen over til nærbutikken å kjøpe is…. Og SÅ… var Frodithen klar for en ørliten tur ut i verden..For som du kanskje fikk med deg i dag tidlig, så er jeg ferdig med sekkeløp, drill-piker og eviglange pølsekøer….Det tok Lille -Frodith seg av…den gangen for mange år siden..


JA, henne ja…fra i dag tidlig…

Så i dag da var planen å gå ut å se på sommerfuglene, og kanskje en og annen humle… Men i det minste en haug med blomster… Turen gikk til Botanisk Hage. Og ennå jeg har bodd her i årevis, har jeg visst ikke vært SKIKKELIG i denne parken.. noen gang…

Veldig mye humler og sommerfugler så vi ikke, men vi ble møtt av en gjeng sauer… 😉 

Skulpturer laget av PIL

 

Utrolig flott laget 🙂

 

 

 

Her var også et par benker som ble kalt Moes benker.En gartner ved navn MOE, plantet de første Pile-trærne  i jorda der, i 1827.. Og hunder år etter gjorde hans sønn en ny planting,med en stikling etter farens tre. Så her er benkene FAR og SØNN MOE 😉

 

 

Og jeg sitter jeg på sønnens benk,og flirer 😉

 

Artige skulpturer som likner frø vi kalte “neser” da vi var små… Acer-frø??

 

 

Små dammer finnes også her.. 

Hvor det til og med er fisk…

 

 

Og for første gang har jeg våget meg på et par blomsterbilder jeg også 😀 Jeg var jo tross alt i botanisk hage 🙂

 

 

Men humlene så jeg ikke noe til…og det er nemlig ikke så rart… Men det skal jeg fortelle mer om en annen dag… 😉

 

Har du hatt en koselig 17. mai?

 

 

#botaniskhage #blomster #skulpturer #piletrær #dammer #fisk #avslapping #sauer
52 kommentarer
    1. Så fint det var der, kan drømme seg helt bort der ser det ut som 🙂 i går gikk det i ett fra morgen til kveld. I dag har jeg bare slappet av og nytt fin været. Var godt og koble ut litt 🙂

    2. ~Thessa Braathen~: Jeg skal prøve å komme inn i løpet av dagen 😀 Jeg jobber med en liten sak som må være ferdig i morgen 😀 Men rekker det nok 🙂 Stor klem <3

    3. cathrinehenriksen: De skulpturene har kommet ganske nylig tror jeg 🙂 Ha-ha, pause du, joda litt innimellom i dag 😀 Absolutt 😀 men det er noe annet som venter i morgen som jeg MÅ få laget i dag 😀 Klemmer igjen <3

    4. Tattavkvinnene: Det var jo MYE mer blomster der også da… men jeg er jo mer opptatt av andre ting 😀 Og en gang skal jeg gå dit å ta bilder av blomster OGSÅ 😀 Hi-hi Du burde ta turen,mye forskjellig der 🙂 Klemmer igjen <3

    5. Takker for det <3 Så bra , ja det er flott at dere tok turen ditt da ....Fikk lyst til å besøke stedet selv også nå faktisk ....klarer liksom ikke å huske at jeg har sett noen av de skulpturene før så :p
      Ha en herlig bursdag videre du å ta deg pause fra bloggen nå du ;o) Må jo nyte denne dagen så :))) STOR klem <3

    6. cathrinehenriksen: Vi koste oss. Var ikke der så lenge, men en liten luftetur. Og jeg visste heller ikke om alle de tingene der 🙂 Bodde her over 15 år i byen, men ikke sett så store deler av botanisk hage 🙂 Men det var mye, og jeg vil dit mer 🙂 Ha en herlig dag skjønne <3 klemmer <3

    7. Der var det fint! Har aldri vært der selv, men det hadde vært gøy å ta turen en dag. Jeg så helt ærlig for meg noe heelt annet de gangene jeg har hørt folk snakke om botanisk hage. Men nå har jeg jo et litt bedre bilde av hvordan det faktisk ser ut 🙂
      Morsom historie med de benkene da! Det så hyggelig ut inni de ^^
      Takk for fine bilder! Klem <3

    8. Oi , jeg viste ikke at det var SÅ mye fint å se der i botanisk hage , veldig kule de benkene og flotte skulpturer , så i alle fall ut som du koste deg skikkelig i går :)) Kjempefine og stilige bilder du fikk tatt der var det 🙂 Selv har jeg hatt en ganske vanlig dag og vært en tur i Sverige og etter det gått tur langs elva og det var koselig det også ;o) STOR bursdagsklem til flotte deg :o)

    9. dandilion: Ååå, tusen takk 🙂 Moro å ha bursdag 🙂 Ja, jeg har lest dem jeg også 🙂 Herlige jenter og jeg ble kjempeglad 🙂 Stor klem tilbake 🙂

    10. Hipp, hipp, HURRA! Gratulerer så mye med dagen din, herlige frodith! Tre flotte innlegg har jeg lest om deg. Og de har så rett, så rett 🙂 Ønsker deg en strålende dag! Mange klemmer fra meg 8==(”,)==8

    11. frustrertfrueihouston: tusen takk 🙂 Ja, nå har jeg åpnet gave fra Ladyen og kommer på innlegg senere 😀 bilder av hva jeg fikk 😉 Turen var kjempefin 🙂 Litt luft på dagen var greit 😀 Ha en fin dag 🙂 og klem tilbake <3

    12. ladyaugust: Åå, nå har jeg åpnet pakken 😀 Jeg lo og kniste og var ellevill 😀 Kommer på innlegget så klart 😀 Billderr 😀 Hi-hi herlig!! Tusen millioner takk skal du ha <3 Søteste søs <3 klemmmer i store bøtter <3 og søsklemmen <3

    13. Så fine figurer, og blomsterbildene dine ble jo også bra! Det er gøy å gå litt andre steder enn der man ferdes til vanlig, så dette var nok en fin 17.mai tur. Men hos deg er det snart morgen så derfor vil jeg avslutte med å si “Hurra for deg som fyller ditt år, ja deg vil vi gratulere!” Ha en superfin bursdag! Stor klem herfra <3

    14. Kristin: Ja, det har vært en deilig og avslappende dag 🙂 Og botanisk hage er full av blomster da så klart, og mye annet rart som jeg ikke visste om 🙂 Hørtes ut som du har hatt en deilig dag også:-) SÅ bra 🙂 Håper på fint vær i morgen jeg :- )Nå er jeg supertrøtt, og må legge meg 🙂 Stor klem til deg <3

    15. For et fantastisk sted! 😀
      De saueskulpturene var jo helt geniale! Synes det der så ut som en perfekt 17.mai.
      Vi hadde også en fin 17.mai. Vi var på besøk hos noe slekt av samboeren min først på dagen, så tok vi en kjapp tur til byen (heldigvis kjapp – masse folk og styr og kø :p) for å se Russetoget, siden onkelbarn til samboeren min gikk i tog 🙂
      Jeg følte meg “underdressed” i byen, da nesten alle andre gikk i bunad, men for våre planer ellers var jo det et unødvendig plagg denne gangen..
      Men alt i alt ble det en veldig fin dag, og jammen fikk vi ganske bra vær også 😀

    16. Så flotte bilder!! Pysjparty hørtes helt fantastisk ut!! 🙂
      De skulpturene var bare skikkelig flotte! Du vet å kose deg du!! 🙂

    17. Flaggermusvinger: Ja, det var masse fint der, og jeg som har bodd lenge i byen her og alt, og ikke sett nøye på parken før.. Og du, nå har jeg laget klart noe humle-greier 😀 og jeg TROR jeg har gjort det riktig, men med MIN vri 😉 Kommer vel mandag eller tirsdag 🙂 Moro 🙂 Håper du har hatt fin dag 🙂

    18. Jeg har så lyst til å dra dit! 🙂 Flotte bilder! 🙂 Sikkert en veldig fin plass å være på 17.mai.
      Til mandag er det faktisk gratis humlevandring i botanisk hage! 🙂

    19. ~Thessa Braathen~: Ja, vi fikk oss en koselig liten luftetur. Fint i botanisk hage 🙂 Ellers mye sløving her, og det er sårt tiltrengt det også, så det har vært helt greit 🙂 Kose der med feiring <3

    20. Min matgale verden: Ja, pilene var stilige 🙂 Og tydeligvis anvennelige ja 🙂 Har ikke noen store sommerfugler for i morgen. skal en tur med en venninne bare. Og kanskje spise med Gubben ute 😀 Og jeg HAR klart å vente med gaven skjønner du, for det er den eneste jeg får akkurat i morgen, så da må jeg ha den ENE liksom 😀 Resten kommer dryppende sånn utover hele våren og sommeren, som det pleier 😀 Ha-ha.. 😀 Klemmerivei <3

    21. Min dag har vært kjempe fantastisk, egentlig en helt vanlig dag ! 🙂 Har gjort mye husarbeid og bakt en del mens min kjære har holdt på ute 🙂 Nå skal vi benke oss foran skjermen å se en film, å feire 4 mnd’s dagen vår ! 🙂 Du må kose deg kjempe masse videre idag, også var det noen utrolig fine bilder 😀 <3

    22. Sånn koselig 17-mai tur da. Og ja, virkelig flott laget! Morsomt, for jeg kom hjem fra england med arrowroot-powder, noe jeg kjøpte på impuls, da det sto at glasuren ble glossy og fin….og da MÅ man jo kjøpe. Dette viste seg være piletrerot-pulver, og fungerer som et tykningsmiddel! Men piletre altså, anvendelig! Så fin du var på bildet, langt hår hadde du fått og…. Gleder seg kanskje til i morgen nå da….. åpnet gaven fra Ladyen eller?? Klemmerpåkvelden..

    23. Fru Stussli: Åå, så koselig du kom innom en svipp i 17. mai -stasen 😀 Med store hurra-klemmer og alt 🙂 Så flinke dere har vært, sikkert kjempekoselig <3 Vi har vært i botanisk som du så,og ellers latet oss i pysjen. Deilig avslappende dag 🙂 Masse klemmer igjen til hele gjengen der 😀 God natt lille Bente <3 🙂

    24. Stormer innom og tar en skikkelig HURRAklem ❤️
      Vi har syklet nesten 7 mil (6,7) og er øm i rumpa og stiv i beina og superfornøyd med oss selv!
      Goooood natt fineste frodith ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg