Fire fuktige flaksende fjærkre?

For to år siden var jeg og min søster på en slags marsj: ” Fire frittgående høner – On Tour”. Det var en vellykket marsj, og hønene fikk gå fritt til en hytte i skogen, hvor de ble servert fuglefrø og annet knask for fjærkre..

Og det er jo sånn at vi damer ofte blir sammenliknet med fugler…. av en eller annen merkelig grunn…. 😉 

 

Jeg og min venninne “Mammaen til lille Supermann” til høyre over  her, drar jo hvert år på en marsj som kalles “Trysil-rypa”…

Der vandrer vi i fjellet, sammen med flere tusen andre gale, kaklende ryper i høstløvet… 😉

Og nå er det altså en ny Høne-parade på gang ute i skogen…i dag..  Fire jenter i full fart innover i marka, med brusende fjær…Overnatting på Kikut-hytta. Og det er meldt masse dårlig vær…Regn i bøtter og spann…

Så hva blir navnet denne gangen? For dette er jo en privat marsj, så vi navngir selv :

Fire Fuktige Flaksende Fjærkre….. kanskje 😀

Ut på tur- aldri sur 😉

 

Har du vært med i noen marsj noen gang?

Synes du det er greit med tur i dårlig vær?

 

 

#tur #overnatting #trysilrypa #jentetur #regnvær #fugler #høns #ryper
42 kommentarer
    1. Herlige tegning og fantastisk skildring av både Trysilrypa og dine andre marsjer.
      Ja, jeg har tidligere gått noen marsjer, og synes det er helt greit å gå på tur i regnet, bare det ikke er kaldt <3 Kos deg som bare det på tur <3 Selv har jeg hatt deilige pc og bloggfrie dager i Roma, men er nå tilbake i hverdagen <3 Klemmer

    2. Nå så jeg for meg 4 flotte tupper på kikut i Hallingdal.. men denne hytten er kanskje den i Skien? (Eller må jeg lete lengre i mine kunnskaper??)
      Uansett blir det nok en flott tur! 🙂
      God Lørdag til deg flotte jenta! 🙂

    3. Høres veldig koselig ut med ett slikt selskap på tur i marka og overnatting til og med :o) Så gøy ! Ja bortsett fra været som du nevner , huff jeg kan ikke fordra dårlig vær når jeg skal på tur :/ Men jeg liker at det er dårlig vær , etter at det har vært mange varme soldager , for da er det godt å slappe av inne :o) Så ja dere får kose dere maks på hytta der oppe 🙂
      Ja forresten så var jeg på marsj med en som var i millitæret en gang , i marka :p Å han skulle jammen marsjere laaaaangt han og det var over stokk og stein :p Noe jeg ikke var så fornøyd med den dagen fordi jeg rett og slett hadde sett for meg en kose tur , haha og var aldeles ikke forberedt heller da 😀
      Men jeg håper du har forberedt deg litt bedre og nyter turen i dag :o) God klem fra Pippien <3

    4. Hva er egentlig greia med at vi damer blir sammenlignet med fugler? Er det på grunn av skravlingen eller hylende glede som høres ut som skrikende fugler? 😛

    5. Så morro at dere finner på sånne ting i sammen! 🙂 Tror aldri jeg har vært på noen marsj, jeg var med på et slags (privat) løp/maraton for noen år tilbake bare.
      Håper dere får en super duper fin tur, selv om det regner <3 Klem

    6. Hørtes moro ut 😀 Har aldri vært med på marsj, men kanskje den dag 🙂 Høres jo veldig koselig ut.. Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær vettu. Så jeg prøver å leve opp til det mottoet..Men dørstokkmila kan være lang når det er dårlig vær . Men får det som regel til 🙂 Klem <3

    7. Kose deg kjempe masse idag Frodith ! 🙂 Har vært med på en del marsjer ! 🙂 Men husker ikke hva de heter da 🙂 Å det er morsomt å være ute i dårlig vær også ! 🙂 heh

    8. Kjempeartig innlegg, å hvor jeg digger de bildene dine:)) Gpd tur til hønene:) Jeg har vært på marsj og jeg liker ikke regnvær når jeg marsjerer, men har opplevd det ja:) Da er det godt å komme inn og kose seg i varmen i godt selskap:)

    9. fjellgeitbundingen: Ja, ennå har det ikke begynt å regne heldigvis 🙂 Takk for rosen for skrivestilen, koselig å høre sånt 🙂 Nå satser vi kraftig på at de har meldt feil vær her og snart fyker jeg avgårde 😀 Ha en fin lørdag du også 🙂

    10. God tur til fuktige flaksende fjærkre ;). Artige tegninger 🙂 Du har nå en egen flott svong over skrivestilen din. Sprekt! Jeg har det nok godt i sofaen når det regner, men når jeg først kommer ut i regnværet med de rette klærene er det greit. Greit å være på teltur i regn også, men liker ikke å pakke ned ( og evt opp igjen senere) et vått telt. Liker nok snøvær bedre enn regn også. Men føler meg fri når jeg trosser været. Er nok fineste å være på tur i sol eller overskyet kaldt vær 🙂 Riktig fin lørdag til deg 🙂

    11. Min matgale verden: Ja her nytter det ikke vente på været,og vi har bestilt overnatting 🙂 så vi drar uansett 🙂 Og moro blir det 🙂 Gleder meg til å bevege litt på meg, og håper på opphold nok til fine bilder 🙂 Ha en herlig tur du også :- )Stor klem <3

    12. Åh, så deilig. Tror det blir en flott tur, uansett vær. Et år ventet vi i flere dager i Eidfjord, på fint vær for vandring på Hardangervidda. Og vi ventet ikke forgjeves, vi fikk en flott tur. Men det var tur med barn, voksne tåler litt av hvert vær de 🙂 good tur. klemmer

    13. Helge: Vi har med mat, skift og godt humør,og får middag ferdig på stedet 🙂 Og hvis det IKKE blir så mye regn så er det jo enda bedre 🙂 Men litt fuktig gjør ingenting 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    14. Jeg gikk endel turmarsjer sent 1980-tall og tidlig 1990-tall, nesten 40 stk tror jeg. Husker en gang en marsj gjennom Nordmarka da det regnet hele tiden nesten men det gikk bra, bare og kle seg etter været. Blir jo klam men det er bare sundt det. Håper det blir en fin tur idag for dere, bort fra biler og asfalt i skogen er deilig det. Husk mat, skift og godt humør. Ha en fin lørdag.

    15. tujanka: Ja, jeg har pakket tørt i poser i sekken, har da gått tur i regnvær før 😀 Moro uansett 🙂 Har med kosebukse og tøfler 😉 Ha en fin lørdag du også 🙂

    16. Uh, ja, har opplevd mye vær i stølsheimen, men det er noe med å ha kjent litt på elementene og så finne hytta, skifte og drikke kaffi fremfor peisen som er så kontrastfullt og deilig. Dere får en flott tur, kos dere!!!

    17. Moving On: Ja, og det er aldri godt å si med været for det har endret seg mye med denne værmeldinga, endrer seg fra dag til dag og time til time, men mest meldt mye regn 😀 Takk-takk 🙂 Håper du får en fin dag <3 klemmer i massevis <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg