Lykkestafetten- Dag 2 <3

Å jasså…har du ikke fått med deg hva Lykkestafetten er?…. Vel,det er vel egentlig bare en om-døping fra min side av denne finn-litt-lykke-og send pinnen-videre-stafetten, som startet på Facebook etter som jeg skjønner og som har spredd seg her inne. Jeg kaller det Lykkestafetten, og det består i å finne 3 positive ting i 3 dager, MINST…. siste har jeg lagt til selv.. For det er lov å fortsette når 3 dager er gått, i mine øyne… Og jeg begynte altså i går, og fikk du det ikke med deg, er det HER 😉

For kjipe ting kan skje oss alle og enhver, hver dag til og med….Men det kan jammen positive ting også, om du stopper opp og tenker deg litt om. For akkurat disse bittesmå tingene som vi omgir oss med hver dag, kan være nok til å skape hverdags-lykke. En god kopp kaffe i en stille morgentime, når solen forsiktig stiger opp, et nyvarmet rundstykke mens man venter på at dagen skal begynne…en hyggelig sms eller melding på bloggen… et kyss… et stryk over ryggen… en fugl som synger høyt og tydelig før trafikken har begynt… Sånne ting finnes hver dag, det gjelder bare å merke at de er der   🙂  Vel her er min neste strekning i Lykke-stafetten: 

DAG 2

 

1) Jeg er glad for at dagen er full av sol, sånn at både kropp og sjel tar en liten salto når øynene spretter om morgenen.. Sånn at den ny-heklede kjolen kan bli brukt riktig så mye og at en tur på GÅRD i går for å se på dyr og ta bilder føles som det fineste her i livet 🙂 (mer bilder senere)

2) Jeg er glad for at jeg og søsteren min har fikk litt tid sammen i går også, fordi hun er en viktig del i livet mitt, fordi vi fikk tatt masse fine bilder og fordi vi fikk bestilt sommertur til Barcelona <3 Lykke er å glede seg til også!


Kanskje blir det en tur i Gaudiparken?… (bilde fra Google-shutterstock)

 

3) Jeg er glad for at jeg har en avtale med mamma i dag, for hun er en flott dame som jeg ser veldig opp til. Jeg er glad for alle øyeblikkene med henne, fordi hun har et herlig humør, er fin å prate med, har lært meg å snu kjipe stunder, og lete fram det positive fokuset, og fordi hun gir livet mitt et annet perspektiv enn resten av omgivelsene gjør <3

 

 

Da går jeg ut og møter verden, med sol i øynene og i en kjole fylt med blomster. En liten tur på landet, før kvelden kommer 🙂

 

Har du noen gode planer denne fine lørdagen?

Har du noe å glede deg over eller glede deg til?

 

 

#llykke #glede #fokus #hverdagslykke #stafett #positivitet #optimisme #dyr #foto
34 kommentarer
    1. Ja, gleder meg skikkelig til å dra 🙂 Han er bare halvt finsk altså, bare moren som er finsk. Men det er jo morsomt at det er akkurat Finnland de er fra ^^ Jeg har alltid likt mummitrollet, så masse på det da jeg var liten. Matias er akkurat lik meg der, så vi har faktisk sett en del på mummi sammen, veldig koselig 🙂

    2. Tattavkvinnene: Åå, så gøy at du får dra til Muumiland da, det blir jo midt i blinken for deg 🙂 Tror Finland er fint altså. Så gøy at han er finsk. Har du alltid likt Muumimamma og gjengen, eller ble det etter du ble sammen med Mathias? 😀

    3. Neida, tiden kommer til å fly i vei 🙂
      Jeg håper jeg får masse jobb på bensistasjonen i sommer, men jeg har en liten ferietur i slutten av juli å se frem til også. Da skal Matias, moren hans, niesen hans og jeg til Finnland. Vi skal til Mummidalen fordi storesøsteren hennes var der for et par år siden og da må jo selvfølgelig minstemann få lov også 🙂 I tillegg skal vi mest sannsynlig møte noen av slektningene til Matias/moren, de er nemlig finske ^^

    4. Man må jo bare bli glad av å bli møtt med denne positiviteten! 😀 Håper vi får masse fine bilder fra turen til Barcelona når den tiden kommer! Det ser så fint ut der 😀

    5. cathrinehenriksen: Jeg kan godt skjønne at dere har et fint forhold allerede jeg, det spiller ikke så stor rolle med alder etterhvert 🙂 Klemmer i lange baner <3

    6. cathrinehenriksen: Ja, jeg har litt kos ting å glede meg over 🙂 Og i dag har jeg bare gledet meg nesten hele dagen, kun avbrutt av en sint okse, sånn ca midt på 😀 Ha-ha Ja, jeg så du hadde kost deg masse 🙂 Herlig. Dette er livet 🙂 Ja, du har også en godsøster 🙂 er hun eldre eller yngre? 🙂 Jeg fikk mye fine dyre-bilder også i går 🙂 Stor god klem til fine Pippi-lotta <3

    7. Så mange herlige positive ting du har å glede deg over , ja hvem vil ikke til Barcelona liksom 😀 Du er så heldig <3 Å flott med en tur på gård da :o) Søstre er jo bare helt herlige de og for ikke å glemme mamman din , flott bilde av dere <3 Ja jeg har masse å glede meg til , får nemlig familiebesøk både av den ene og den andre snart :o) Planen for lørdagen nå er å slappe av , har allerede vært å ute å kost meg i dag så :)))
      Ønsker deg en super duper mega koselig kveld videre <3

    8. til anonym -syns ikkje du sku la offentlig greier være forskånet for sinne og frustrasjonen din -de fortjener å høre at de behandler folk som dritt -når de gjør det.
      Eg har solgt enda et digerst skap og et brettbord i dag så eg er glad, de ble glad og eg fikk penger i lommeboken min jippiiii :D:D

    9. Anonym: Ja, på offentlige etater og andre sånne type steder kan man jammen bli litt sint. Og jeg er vel heller ikke typen til å bli særlig sint, men jeg øver meg faktisk litt. For jeg har vel noen gang motsatt problem, tåler litt for mye. Men i dag har jeg vært sint 😀 og trampet ut av en butikk… Men det varte ikke lenge, det sinnet 😀 Nå er jeg spent på hvem denne anonyme er?? 😀

    10. Helge: Jøss, jeg er jammen imponert over hvor langt du orker å sykle, det var nok en fin tur kan jeg tenke meg 🙂 Det er vel en form for hverdagslykke å klare å gjennomføre det der, kose seg underveis og spise litt. En herlig tur hørtes det ut til 🙂 Og for det er altfor varmt. Ja, nå må du da fortjene både is, brus og pølser spør du meg 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    11. Heldigvis har jeg stort sett en veldig positiv innstilling til det meste, og vet ikke om jeg kan bli ordentlig sint engang, bare veldig skuffet… Jeg husker bare en gang jeg har vært sint, men da ble jeg også flyforbanna…Da viste jeg nesten ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Men det er heldigvis lenge siden. Og “offeret! var en offentlig etat, men jeg ventet med å bli sint til vedkommende var ute av syne, klarte å være hyggelig og samarbeidsvillig når det hele sto på. Men i dag er en fin dag, full av nye muligheter. Klem <3

    12. Var grytilig oppe idag av den grunn at jeg ville sykkle Lillestrøm Drammen idag før det ble for varmt. Så jeg ble med toget opp til Leirsund, 5-6 km nord om Lillestrøm, og startet derfra kl 0700 idag tidlig, fakta at jeg dro så tidlig med tog kl 0600 herfra. Men det var fint, ikke for varmt eller for kaldt. Men det var fine veier, var i Oslo før kl 9 og tråkket opp Karl Johan kl 0910, Var på Lysaker kl 10 hvor jeg tok en matbit, hjemme kl 14.30. Så nå sovner jeg fort i kveld, men det er mange slags lykke man kan oppleve. Blir vel en kiwitur snart etter en is – syns jeg fortjener det etter en slik dag. Ha en fin lørdagskveld.

    13. frustrertfrueihouston: Ja, da er du igang også, men du er på Facebook da, får ikke sett det jeg da. Men jeg synes nå du og er typen til å ha litt hver dag. Positivt fokus mener jeg 🙂 Det hørtes veldig kos ut å farte ut med hvert sitt kamera, og se hva man får av bilder etterpå. Kos dere masse 🙂 Jeg sover også til 8 nå om dagen! 😀 kryss i taket liksom 😀 Stor klem <3

    14. cuskima: Ja, fine ting 🙂 Du fikk med deg kjefte-frodith ja 😀 ha-ha. Sinte okse-frodith dukket opp;-) Jeg blir irritert av å skulle bli snakket surt til, når jeg er snill og grei, så jeg trampet ut og slang tilbake blomstene 😀 Jeg synes folk som jobber der HAR å oppføre seg! 😀

    15. Jeg hadde ikke før kommentert bloggen din i går, ang Lykkestaffetten, før jeg fikk utfordringen selv på Facebook! Så da er jeg i gang. Og det er mange fine småting å glede seg over. Bare det å våkne sent på en lørdagsmorgen er jo herlig. Sov helt til 7.50 og det er lenge i forhold til 6.30. Deilig å ikke ha noen spesielle planer, men ta dagen som den kommer. Og så skal vi en tur ut på fotosafari, mannen og jeg, med hvert vårt kamera. Så får vi se om bildene våre blir veldig ulike. Nyt lørdagen din på landet <3

    16. wow fine ting å være glad for :))) og WOW kjefte Frodith???? hahahaha ja nei er noen som ikkje aner hva service er så de kaster vi tingene tilbake til 🙂
      Eg hadde en sur kjerring på apoteket i går, fytti, rene krisen fordi eg hadde gått i feil luke da mitt nummer ble plinget og at hun alt hadde plinget en ny da eg kom. Sukking og stønning uten sidestykke for noe som tok henne nøyaktig 3 sekunder mer enn ellers. Eg sa beklager eg så feil eg er dårlig og leste på feil luke -175 ikkje 375 ( 175 var ferdig for dagen hahaha, men eg fokuserte kun på 75 vet du) herlighet nett før 3 verdenskrig og armageddon -aldri noen som har gått i feil luke likssom -jeeeeeez 😛
      men……eg fikk pillene og de hadde gått ned 100 kr jipppppiiii

    17. Min matgale verden: Det er litt gammeldags eller gammelmodig å kjefte i seg selv, er det ikke det da? 😀 ha-ha. Men var jeg ikke litt tøff da? Begynt å brøle litt UT også 😀

    18. Oj…..du er tøff altså! Kastet du virkelig varen tilbake?? Og hvordan kjefter man gammeldags?? Godt at du fant blomster et annet sted, og ikke lar den dumme damen ødelegge en fin lørdag! Fysj, sånne damer er noe dritt!

    19. Min matgale verden: Du hadde også tre kinder-fine ting å by på 😀 Jeg har allerede kjeftet gammeldags på en dame i en butikk, kastet varen tilbake der den kom fra, og skrittet ut.. Makan til drittdame, trenger ikke kjøpe blomster av henne liksom :-/ Men det skal ikke få ødelegge dagen, jeg kjøpte blomster et annet sted 😀

    20. En lykkelig lørdag, så koselig! Og så mye godt vi har å være lykkelig over. Fint å sette ord på det. Jeg var veldig lykkkelig her jeg sto og puslet rabarbra sammen nede i formen, for at det muligens skal bli et fint mønster når jeg snur kaken opp ned…. Blir det pent, får jeg altså dobbel lykke ut av en kake…hey! Hvis den smaker godt og, så blir det jo trippel lykke i en kake! Har du sett!! Ha en nydelig lørdag klemmerrabarbraklemmer hihi

    21. foreignerat50: Ååå… så trist at du ikke kan være sammen med dem også 🙁 Ja, det er jo litt som du sier, gjøre det beste ut av det. Kan du reise litt ofte da? Å besøke? Kan barna dine komme hit? Jeg håper du har det fint fordet, og jeg har inntrykk av at du også setter pris på det meste rundt deg, og koser deg, selv om du så klart savner dem der borte 🙂 Ha en fin dag Joy<3 klem

    22. Jeg blir så glad å lese innleggene dine. Det nære forholdet mellom deg, søsteren din og moren deres er så rørende. Ditt hjerte som har bare gode ønsker om din neste og at du ser det positive ting i livet og alt de vakre rundt deg er inspirererende. Det rører mye i meg.
      Jeg fikk bare tårer i øynene fordi ved å lese innlegget ditt fikk jeg til å savne min mor og mine barn på filippinene. Jeg kunne ønske at de bor i nærheten. Men, man kan ikke ha både pose og sekk. Jeg får bare gjøre det beste ut av det.
      kos deg med dagen:)

    23. Fru Stussli: Ja, her skal det koses, i blomster-flagre-kjole, og med solkrem, og en blomsterbukett kjøpt på veien 🙂 Så deilig med en sånn dag som du skal ha også, det er hverdagslykken sin det, kaffe, blogg og kos med Hr Stussli i hagen OG grill 🙂 Nyyyt 🙂 Gode varme klemmer med sol i øynene <3<3<3 🙂

    24. Åh fine deg! Kos deg med mammalørdag <3
      Her sitter jeg ute, leser blogg og drikker kaffe. Det er deilig det. Planen for dagen er hagejobbing med Hr Stussli og det er jo superkoselig. Så skal vi grille til kvelden <3
      hundre klemmer minst!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg