Og plutselig dukket sint-okse-Frodith opp igjen…

Midt i en etappe av Lykkestafetten, ja jeg var nærmest på oppløpssiden egentlig… 2. strekningen… dag 2…. og  da dukket det olme beistet opp..  Du vet hun Sint-okse -Frodith som dukker opp når folk skal dytte seg INN på t-banen FØR jeg skal få komme meg av banen…. Sint-Okse-Frodith som pruster og peser litt, og DYTTER folk vekk…. fordi hun ikke er SÅÅÅ god akkurat på å ta folk som brøyter seg vei inn verbalt….Så hun SER litt olm ut og dytter litt, for å markere et standpunkt liksom…. 

 

Og i dag dukket altså sint-okse -Frodith opp igjen…helt uforvarende…Og det var ikke min feil engang.. som vanlig..for stort sett er jeg jo mest kjekk og grei.. Her gikk jeg i mitt beste sommerfugl-modus, blid og glad, i gang med en skikkelig etappe av Lykke-stafetten… Var på vei inn i en blomsterbutikk for å kjøpe med blomster til mamma, som jeg skulle besøke… Fant en fin bukett, og nærmest danset mot kassen med mitt beste smil og en blomster-bukett i armene… 

Spurte bare sånn forsiktig hvor mye den kostet, mens jeg ga henne et av mine beste Frodith-smil… Damen bak kassen må ha stått opp på all verdens feile bein i dag… Hun HVESTE til meg at det kostet SÅ og SÅ mye…Og “det sto på skiltet!!!!!”. Hun så på meg med himlende øyne og et surt oppsyn som ikke liknet NOE…. 

Jeg må ha sett helt himmelfallen ut, for det var jammen slik jeg følte meg… Som om jeg snublet under Lykke-stafetten med et PLASK liksom… rett før mål…  Jeg prøvde meg med et litt ironisk: “Unnskyld,at jeg spør da…” Og hun gjentok bare igjen og igjen at det sto på skiltet!!!!! 

Da vokste oksen seg stor og sint, og jeg fant ut at jeg faktisk ikke trenger å bli kjeftet på i en butikk….Jeg trenger HVERTFALL ikke kjøpe noe der!! Så jeg trev tak buketten, og RAUTET ut et sint okse-brøl… For det kan man faktisk, når folk ikke behandler en ordentlig… : “JA, her trenger jeg faktisk ikke kjøpe NOENTING!!! Så jeg går et annet sted!!” Og så trampet jeg avgårde, stakk blomstene tilbake og var riktig så fornøyd med meg selv… 😉 

Så LITT flinkere har jeg blitt på å si i fra… 😉 

 

Er du flink til å si i fra om du blir urettferdig behandlet?

Eller er biter du i deg mye?

 


#sint #oppførsel #service #konfliktsky #tegninger #butikk #blomsterbutikk
32 kommentarer
    1. Åååå, kjenner jeg blir sint bare av å LESE det!! Er det mulig å være så lite kundevennlig når man jobber i butikk?? Utrolig!
      Synes det er fantastisk at du reagerte som du gjorde, det hadde jeg også gjort. Ikke aktuelt å handle NOE der hvor jeg blir behandlet dårlig.
      Kanskje hun lærte noe av det og behandler neste kunde litt mer hyggelig.. 🙂

    2. Tattavkvinnene: Ja, det ga hvertfall mersmak, så jeg skal jammen slutte å bite i meg hverfall 😀 Hun var rett og slett ekkel, og det SA jeg fra om liksom, for en gangs skyld 😀 Stolt etterpå altså 😉

    3. HELT enig! Åå, så glad jeg ble av å lese det her! Noe av det verste jeg vet er dårlig service (sikkert fordi jeg har jobbet på bensinstasjon i 7 år selv), og det er så mange lunke ansatte plassert rundt omkring! Jeg er ganske flink (tror jeg i hvert fall) til å si i fra hvis jeg synes det er ekstra god service, men jeg er kanskje enda flinkere til å markere om jeg synes det er dårlig. De som står bak disken der er betalt for å gjøre din opplevelse av butikken så god som overhode mulig og da går det ikke an å være spydig og frekk? Alle kan jo ha en dårlig dag, men da må man bare klistre på seg smilet.
      Go Frodith! Folk burde begynne å si i fra oftere til disse surpumpene 😀

    4. foreignerat50: Nei, hun hadde det sikkert ikke bra… Og jeg fikk jammen sagt i fra 🙂 Nå skal jeg fortsette sånn, om folk ikke er greie 🙂 Ha en fin søndag du også 🙂 Sola skinner og det er herlig ute 🙂

    5. frustrertfrueihouston: Ja, det skiltet sto liksom over en haug med blomster, og langt fra der jeg fant mine for å si det sånn:-) Og jeg spurte jo ikke for å være ekkel, og da koster det liksom mye mindre og si prisen, enn å lire ut av seg en lang ekkel tirade 😀 Så nå skal de jammen få høre, om de ikke er greie 😀 Skal slutte å bite i meg, i sånne situasjoner hvertfall 🙂

    6. Er helt enig,men som eg sa før i dag, i service yrker skal man yte service og være hyggeligere enn *vanlig*
      Det er JOBBEN deres , eg jobber jo selv med dette, hvis eg var slik hadde eg håpet at kunder klaget

    7. Du var jammen tøff i dag! Av og til er det lov å si i fra, og selv om prisen sto på et skilt, så er de skiltene ofte falt ned eller gjemt godt vekk under andre blomster. Et høflig spørsmål krever et høflig svar har jeg lært fra jeg var liten! Jeg er nok ikke flink nok til å si i fra, men jeg prøver å si fra på en ordentlig måte, men ungene synes jeg høres litt sint ut når jeg klager en gang i mellom. De ville helst ikke være i nærheten om jeg skulle klage på noe. Men det skjer ikke så ofte. Biter nok heller i meg litt for mye 🙂

    8. Helge: Ja, det er forskjell fra butikk til butikk, og jeg treffer heldigvis mest hyggelige folk rundt omkring 🙂 Men hvis ikke de er hyggelige med meg, så trenger jeg hvertfall ikke handle der, det tenkte jeg på i dag.For jeg svelger altfor mye sånt fra folk rundt omkring. Så det var litt godt å få sagt fra 🙂

    9. cuskima: Ja, jeg synes alle mennesker bør oppføre seg, så sånn skal man ikke vrenge ut av seg uansett synes jeg. For JEG var bare grei og helt høflig i utgangspunktet 😀 Ja, føler meg skikkelig flink altså 😀 Sånn skal jeg gjøre mer 😀

    10. Min matgale verden: Ja, nå har du fulgt med lenge du Kjersti på mine spede forsøk på å trampe og raute litt 😀 Og du vet jo hvor dårlig jeg har vært 😀 Litt for konfliktsky antagelig..Men NÅ fikk jeg endelig slengt i fra meg både verbalt og fysisk 😀 Og det skal jeg gjøre mer altså 😀 Synge ut 😀 Klemmer til deg min venn <3

    11. Fru Stussli: Ja, ikke sant jeg blir litt flink Bente? Denne gangen også verbalt 😀 Jeg så på henne med store øyne, og sa føst ironisk at du får unnskylde at jeg spør da…Men hun ga seg ikke og da tenkte jeg bare at her skal hun få høre at HUN mistet denne kunden..Og JESS så deilig det var. Jeg gikk på Narvesen og kjøpte blomster i stedet for, og der var de riktig så hyggelige 🙂 Jeg skal gjøre dette mer, om det må til 😉 Ha en strålende kveld du også min venn <3 Klemmer i bøtter og spann <3

    12. Det er forskjell fra butikk til butikk, man opplever best kundeservice når det er få kunder der pga at kundeservice tar tid. Hvis jeg opplever noe som jeg syns er rart, urpaktisk eller litt guffen oppførsel så kan det hende jeg jeg skriver et brev til butikken. Alle kan ha en dårig dag – kunder som butikkansatte.

    13. Hanne: Så bra 😀 Bra å få snudd den kjipe historien til noe komisk 😀 For et menneske altså! Og her skal det sluttes med å bite i seg, jeg øver meg,..og er blitt LITT flinkere…synes du ikke? 😀

    14. lulltove: Nei, jeg har problemet med å være litt for lite glefsete, men den sinte oksen skal få komme ut litt oftere, når folk ikke kan oppføre seg ;-D Bra du liker sinte-frodith, for hun skal FRAM 😀 Ikke så mye HER da, for dere kan jo oppføre dere 😀 he-he

    15. cathrinehenriksen: Ja, jeg biter i meg for det meste, men øver på å bli litt mer sint, og i dag klarte jeg det jammen meg. Stappet blomstene oppi bøtta igjen 😀 Og trampet ut 😀 OG slang fra meg noe verbalt 😉 Sånn ,der mistet de DEN kunden 😀 Kos deg videre du også <3

    16. elenita86: Ja, jeg blir som regel veldig paff jeg også, og så unnskylder nesten JEG meg for hvor dum jeg har vært…Men i dag klarte jeg først å være litt ekkel-ironisk først, for å se om hun tok hintet, og så lot jeg til slutt være å kjøpe noe ja, skikkelig flink 😀

    17. Flinke sinte oksefrodith!!!!!!
      er så mange som aldri sku jobbet i en servicebransje-helt sykt hvordan noen oppfører seg. Bra du satte henne på plass, dumme butikk kjerringen hahahaha
      Og nå vikkje eg høre noe fjas fra andre om at hun hadde en dårlig dag bla bla -hun er på JOBB og whatever som feiler henne stopper ved døren inn på jobb. Eg har jobbet i forsjellige avdelinger innen serviceavdelinger hele livet -heck I was born in a resturaunt så eg fikk det inn med morsmelken at kundene lever vi av og privatlivet eksisterer ikkje på jobb -den kappen henger vi av oss med yttertøyet.

    18. Åh!! Jeg er så stolt av deg! Det der var kult! Og til pass til damen. Hva i alle dager var hennes problem da?? Og uansett problem, er du på jobb så er du på jobb, og da får faktisk problemene bli igjen hjemme! Sånn er det faktisk, og sånn må det være . Folkeskikken kan vi ikke klare oss uten. Og da er det bra å ha en rautende olm okse som sier ifra:) klemmer

    19. Så flink du var!!
      Jeg er så utrolig dårlig på sånt. Huff a mei. Jeg sa i fra en gang på en matbutikk at jeg beklaget at jeg var til bry etter å ha blitt snakket sånn til og da ble den sure damen rasende :-/ Så da gikk jeg hjem (betalte for varene…) Så sendte jeg mail til meny sentralt og sa hva jeg hadde opplevd. Da fikk jeg en beklagelse fra butikksjefen. Likevel var jeg så sur at jeg ikke satte mine bein i den butikken på et helt år. Nå handler jeg der opp i mellom og den sure damen som enda jobber der er så blid å hyggelig mot meg 😀 Det hjelper å si i fra, men likevel er jeg ikke så flink,…
      Ha en fortryllende lørdagskveld frodithvenn <3
      Mange klemmer

    20. Hahaha.. jeg fikk meg en god latter av Sinte-Frodith jeg!
      Biter nok i meg alt for mye, men det hender også her at det kommer ut litt olme.. 😀

    21. Jeg glefser ikke så mye lengre…. Jeg vet ikke om de menneskene jeg møter har stått opp i forvisning om at kjæresten deres er utro eller at en nær venn er død…. Jeg vet aldri hvem jeg møter og finner jeg ingen gjenklang for min glade holdning så tenker jeg: Wow, hva skjer her??? Liker i grunn sinte frodith 😉

    22. Hahahaha , så herlig da ;-D Er jo kjempedeilig å få sakt skikkelig i fra i blant da , å jammen fikk du det :)) Jeg hadde nok gjort akkurat det samme jeg , hihi :o) Snakk om dårlig service da og usj dumme folkene på buser og T-baner :/ Hender jeg biter i meg mye , men da kommer det ofte ut i søvne 😮 Ja for jeg er en mester på å rope å kjefte skikkelig i drømmeland , så Brutus spretter ut av senga , hender at det skjer inni mellom ja 😮 Hehe , men nå får du kose deg videre Frodithen <3

    23. Jeg vil påstå jeg er ganske flink til å si ifra hvis jeg føler jeg blir snakket til på en uhøflig måte eller får dårlig service. Ikke hver eneste gang, for jeg blir noen ganger litt satt ut over hvor frekke folk kan være.. Det er helt utrolig egentlig..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg