Dr Dyregod på gård ;-)

Du som har vært bloggvenn med meg en stund vet jo at jeg innmellom tar på meg legefrakken, vel DYRLEGE-frakken altså…. og er skikkelig grei mot dyr… Jeg har reddet en due ut av et innestengt bygg en gang, ved å ringe polititet…

Den sto og kakket på vinduet, på innsiden….og den så riktig så ulykkelig ut der den sto….. i et helge-stengt oppussings-objekt av en bygård… Så da var politiet eneste løsningen…

Og du kjenner jo til min redsel for å klippe kløveren på gressplenen til mamma der hjemme på landet…fordi jeg er redd for å klippe i stykker humlene…

Vel…virker kanskje litt rar innimellom…men jeg er bare dyrekjær…selv om jeg også er litt redd enkelte av dem…Men på fredag fikk jeg hvertfall vært en tur på gård, på min lille fotosafari med søsteren min, og der traff vi en del fine tobeinte med fjær. Storkoste meg gjorde jeg <3


En fin høne…..


…som er med på foto-shooten en STUND….


…men SÅ er det nok….


…og noen er bare på spranget med en gang de ser meg…. snakker om Dr Dyregod…. 😉


Tittei… 


Jada…en slik fin en fant vi også….og hos han ble vi en stund….

 
…Han spankulerte rundt der en stund, gjorde seg til og gikk som på catwalken….. han visste hva vi var ute etter… 


..viste seg fram fra alle kanter…. forsikret seg om at vi var helt MED….. og så….


…var den klar….

 

Et nydelig syn..

 

Og selv om den ikke var fullt så eksotisk, men ganske så vanlig på en gård, så klarte også denne hane-faren å få viste seg fram..


Han oppførte seg NESTEN som påfuglene…så hadde vel lært noen triks der… spankulerte og viste seg fra alle kanter 🙂

 


En herlig dag for Dr Dyregod på gård…

 

Har du sett påfugler LIVE?

Liker du å fotografere dyr?

 


#gård #dyr #påfugl #høner #hane #idyll #foto
41 kommentarer
    1. Morsomt å besøke gård! Dyr er alle så fine på sin måte (med unntak av padder xD). Det var jo skikkelig kult at påfuglen spredte fjærene sine for dere! Har aldri sett det live før, men de ser jo så pene ut <3 Ser det på hele hanen at han ser stolt og majestetisk ut. Haha, de der er noen morsomme skapninger 🙂

    2. Har sett påfugl live på Tenerif i fugleparken der , de er nydelige <3
      Nå tror eg frøken pippi og frøken dyregod skal finne på noe lurt sammen......gleder meg til avsløringen -kose dere max jentene klemmeting <3

    3. Ja, jeg smører meg når jeg vet jeg blir sittende lenge 🙂 men jeg er veldig flink til å ta pauser inne for å gjøre noe, så da blir det ikke mye stille sitting 🙂 Men smører meg jo mest på kvelden og huden smører jeg jo uansett hver dag, siden den er så utrolig tørr 😮

    4. ~Thessa Braathen~: Jeg må smøre meg, kjenner flere med hudkreft, så har blitt ganske redd for huden 🙂 Men rød blir jeg uansett 😀

    5. frustrertfrueihouston: Ja, ikke sant den var fin 🙂 Og den kom plutselig spankulerende sånn.. Vi hadde prøvd å lokke den litt først men da ville den ikke,men den bestemte seg plutselig 😀 Jeg likte godt de to hønene jeg fikk i spranget her også 😀 Moro! Håper du har en fin dag, her har sola stekt i hele dag 🙂 Klemmer <3

    6. Wow for en flott påfugl! Jeg har sett sånne mange ganger, men aldri har de brust sånn med fjærene. Det har jeg bare sett bilder av. Vi var i en Zoo i Riga for et par år siden, og der krydde det av påfugl, men ingen ville vise meg fjærprakten utslått. Jeg synes blåfargen på de er helt super. Nyt søndagen. Klem fra Houston <3

    7. Fru Stussli: Hi-hi, ja ta deg en tur så lenge 😀 Hi-hi Det hørtes ut som en fantastisk turplan forresten, godt i vannet nå også, jeg har badet to ganger allerede 🙂 Kos dere <3<3

    8. Da tar jeg med stusslifolket og går rundt et stort vann her og når vi kommer rundt er premien å plumpe i vannet 😀
      Det burde få tia til å gå litt fortere..
      Ha en finfin dag lille frodith

    9. lulltove: Vi prøvde å lokke den først, men det var den ikke med på…Men da vi hadde valset rundt der en stund, så VIPS plutselig så sto den sånn..Og vi knipset i vei så klart:-D Ja, jeg er vel egentlig som deg, knipser i vei på alt mulig 🙂 Og det blir mye fint. Jeg synes det må være verdens beste hobby 🙂 i tillegg til noen andre småting 😀

    10. Fantastiske bilder da! Hvordan klarte du å lure påfuglen til å vise fram hele prakten??? 😉 Jeg tar bilder av alt som kommer i min vei, fugler og dyr og blomster og hav og fjell og mennesker…..

    11. Fru Stussli: Ha-ha, nå må du nok kanskje vente til litt senere etterpå, for jeg får ikke lov å si ennå…tror jeg 😀 Men litt utpå ettermiddagen tenker jeg 😀 Hi-hi Klemmer <3

    12. Min matgale verden: Ja, jeg vurderer faktisk sterkt instagram :-DFor søsteren min driver voldsomt med overtaling også 😀 Så jeg må vel snart 😀 Ja, snart mandag, men jeg er fri for elever hele uka, skal på litt kurs og sånn i stedet for 🙂 Ha en flott søndag min venn <3 Jeg skal gjøre noe gøy, kommer tilbake med det senere :-Dklemmer i massevis <3

    13. cathrinehenriksen: Ja, det var veldig gøy med påfuglen, og jeg ventet bare på at den skulle slå seg ut…og da gjorde den jo IKKE det…men i et upåaktet øyeblikk så VIPS sto den der i full blomst 🙂 Jepp, nå er jeg smurt inn med høy faktor, og dekket med lang kjole…så nå er jeg klar for dagen 😀 Klemmer i vei i full fart <3

    14. Så mange fine fuglebilder du fikk tatt da. Og påfuglen var nydelig. Høenne og hanen og (sånn at de ikke blir misunnelig :)) Jeg liker å ta bilder av dyr, av Bonnie, verdens søteste lille venn. Vi har vært på morgentur i dag, kom ikke innpå blogg, så da ble det en tidlig tur istedenfor, og det var deilig. Tok forresten bilde av henne når hun badet her en dag, du må komme deg på instagram, for der legger jeg ut bilder sånn i farten… Hadde vært så kos å ha deg der, litt mer sånn oppdatert, bilde og en liten kommentar, en liten hilsen i løpet av dagen 🙂 (overtale overtale…) Ha en deilig søndag, og i morgen ER det faktisk mandag! Men det gjør ikke noe, på tide med litt hverdag og, ellers blir ikke fridagene like lukrative. Men nå nyter vi søndagen, helt og fult tilstede i søndagen:) søndagsklemmer

    15. Hei hei , bare en kjap tur innom nå jeg 🙂 Herlig lesning og supre bilder du har tatt her med søsters på gård :))) Ringte politiet til og med , hihi :O) Ja , er også veldig glad i dyr og tar gjerne bilder :)) Påfuglen var jo helt strålende vakker da , synes å huske jeg så en slik i Kristiansand Dyrepark . Da jeg var liten ja ;)) Fantastisk når de slår seg ut slik ja ;-D Tøffe tøffe hanen , hehe ;-D Å litt høytidelige høne frøkner , hihi ;o) Ja ser du har kost deg og i dag blir det mer kos :))) Klemmer i store rullende tønner <3

    16. ~Thessa Braathen~: Jeg brukte zoomen litt må det innrømmes 😀 He-he. Er ikke SÅ tøff liksom…:-D Men det var kos å se litt dyr, og de fartet rundt så var bare å knipse i vei 😀 Jeg er i gang med en flott søndag 🙂 Ha en herlig søndag du også 🙂 Klemmer <3

    17. Har sett en påfugl før ja, men jeg var så liten så skjønte ikke helt hva det var tror jeg ! 🙂 hehe Jeg liker å ta bilder av dyr ja 🙂 Men er ikke så tøff at jeg går så nærme de, så blir jo til at jeg tar mest bilder av hunder da 🙂 hehe Kjempe fine bilder du har tatt denne gangen også Frodith 🙂 Masse klemmer og ha en herlig søndag <3

    18. Fru Stussli: Ja, dette besøket var gøy 🙂 Moro å være litt nær dyr innimellom 🙂 Og noen ganger sto de jo litt i ro også 😀 Jeg er nok LITT redd for påfugl muligens…men den var så vant med folk (åpen gård) Så den virket veldig trygg og forutsigbar 😀 Artig med de bøkene til Emma, ja det blir moro å ha senere, jeg lage også sånne ting når jeg var liten, og det var gøy DA og også i ettertid 🙂 Ha en kjempefin dag min venn, jeg skal gjøre noe gøy som du får se litt til etterpå tenker jeg 😀 Klemmer i massevis <3

    19. Helge: Ja, veldig gøy med påfugler 🙂 Den her så ganske grei ut også og var nok veldig vant med folk. Det var en sånn åpen gård hvor det er barnehager og alt innimellom 🙂 Så morsomt med den andefamilien da 🙂 Da skulle du hatt kamera 🙂 Ja, denne søndagen skal nok bli fin, deilig vær, og jeg har fine planer 🙂 Ha en fin søndag du også 🙂

    20. Så morsomt!
      Vi har sett påfugler live. Sist var i Bronx Zoo i New York og jeg må si at selv om jeg har vokst opp på gård, synes jeg disse er litt skumle når de kommer nærme….
      Er moro å fotografere dyr ja 🙂 Når vi er i dyrepark så fotograferer jeg og så skriver Emmert ut bilder når vi kommer hjem og lager bok fra de forskjellige dyreparkene. Kjempekoselig.
      Tipper hun vil synes det er moro å se disse når hun blir voksen 😀
      Ha en finfin dag lille fotografFrodith <3
      Mange store klemmer

    21. Tror jeg har sett påfugler i live 4-5 ganger. Dyr er herlige fotomotiv, er neppe klar over at de blir tatt bilde av så dermed er de seg selv. En veps kom inn her i sta og ville ut, så jeg hjalp den. Som jeg har skrevet før drepet jeg aldri veps eller humle, de er pene og gule – i samme bås når det gjelder marihøne og sommerfugler, fantastiske farger. Da jeg syklet mellom Skøyen og Lysaker i går måtte jeg nesten stoppe for rett over veien kom en andefamilie. Et artig syn og sikkert blitt fotografert mange ganger. Ha en fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg