Turkis hverdagslykke ;-)

Hm… Jeg har snakket om før, og kan bare gjenta… at det er noe stort vrøvl, at man IKKE kan kjøpe seg litt lykke… For det kan man HELT sikkert altså!!!… for en bitteliten stund i det minste… Og til en viss grad selvfølgelig…For jeg snakker ikke her om noe evigvarende og inn i hampen EUFORISK følelse…Neida, jeg snakker bare om litt turkis hvedags-lykke i form av en kjole til å vasse rundt i, med sandaler på beina…. saltvann på leggene… og sol-bleket og tovet hår… For det er kanskje ikke et klesplagg i seg selv som gjør en så lykkelig akkurat…Men mer hva slike klær forbindes med… Sol, sommer, strand….pynte seg…spise god middag med kjæresten eller en venninne… Kjenne lukten av sjø….Kjenne lukten av matosen fra fortausrestaurantene…de som ligger tett i tett langs havna…. enten her i Norge eller i et eller annet deilig, spennende,nytt land..

Så her har jeg i går kjøpt meg bittelitt hverdags-lykke, eller en flik av det….

Gleder meg til sol og saltvann i håret veldig så snart 🙂

 

Ellers ble gårsdagen et utrolig herlig påfyll i dramaens ånd. VI lærte masse praktiske,konkrete øvelser, som jeg får masse bruk for til høsten.Vi lærte om bruk av masker, spilte selv med det…spennende. Gleder meg til å sette i gang. I dag er nok en dag med mer praktiske og teoretiske tips, til hvordan å gjennomføre drama og rytmikk-undervisning med døve. Og i dag blir det mye fokus på dans tror jeg. Også spennende!! Så settes snuten hjemover igjen. 

Tiden har gått altfor fort. Vi har ikke rukket å se nesten noen ting. Men dette var heller ingen ferietur, så barte-byen får gjøre seg klar for meg en gang til. For det lille jeg rakk, ga meg lyst til å komme igjen 🙂


Herlig himmel i går kveld <3


Jeg er vel over gjennomsnittet interessert i skygger og refleksjoner/speilinger 😀

 

Tror du man kan kjøpe seg bittelitt hverdags-lykke?  I form av en IS, et klesplagg eller stoffer/garn? ;-D

Liker du å ta bilder av speilinger/refleksjoner eller skygger? 

 


#hverdagslykke #shopping #turkis #refleksjoner #speiling #sommer #sol #saltvann #kjøpelykke
74 kommentarer
    1. Kristin: Ja, føyk hjem igjen 🙂 Bare jobb-tur, og byen din er super den altså 🙂 Skal nok dit igjen 🙂 Ha en fin kveld du , jeg kommer en bitteliten tur i innboksen 🙂 Klemmer <3

    2. Hihi, klart man kan kjøpe seg litt hverdagslykke 😉 Fint at du fant deg noe her før du reiste videre da 🙂 Ser du skulle hjem ganske kjapt, så da er du vel tilbake i hovedstaden igjen tenker jeg? 🙂
      Virkelig flotte bilder du har tatt av byen “min” altså – herlig å se 😉
      God pinse! 😀
      Klemmer

    3. Ja lys lykke er fint, da såg jeg plutselig klærne mine igjen!! hahaha
      Ja , den kjolen din var utrolig fin, du kledde den!=)
      men har sett du kler turkis fargen veldig godt også 🙂

    4. Moving On: Hi-hi, litt lys-lykke :- )Og det er jo en viktig ting faktisk, lyset 🙂 Jeg er kjempglad for den kjolen altså 😀 Litt lykkelig ja 🙂

    5. Ja jeg tror nok at litt sånn hverdagslykke kan kjøpes.
      jeg kjpte en lyspære her for litt siden.. og det ble LYS i kleskape mitt.. det føltes helt himmelskt.. og der og da var jeg veldug lykkelig og glad over kjøpet mitt!! hahaha
      så ja det tror jeg så vist at man kan =)

    6. cathrinehenriksen: Nå er det helg!! Helt deilig! Svartkledd i dag, men like fullt deilig helg 🙂 <3 klemmer på vei med bussen 😉 <3

    7. Tattavkvinnene: Jepp, litt kortvarig, og KAN bli litt langvarig også 😀 Og alt RUNDT bruken er like stor del av det hele 😀 Ja, var kjempespennende og fint, og nå er jeg på vanlig jobben i dag, men ingen elever for de avspaserer. Så jeg rydder 😉 Snart helg! <3 klemmer <3

    8. Så fin kjolen var, mange søte detaljer! Supert bilde av deg, du ser i hvert fall ganske så lykkelig ut på bildet! 😀 Jeg er helt overbevist om at man kan kjøpe seg litt hverdagslykke, om den så er kortvarig så er den veldig ekte der og da 🙂 hehe
      Det høres ut som at dere har hatt et spennende opplegg, og at du har lært mye nytt! Det er bra 🙂

    9. Audhild Mamma til lille Willi: Ja, det skulle man gjort. Men jeg er ikke så ofte i Trondheim, og nå var det mye jobb bare også. Ikke stort annen tid jeg fikk… Takk forresten 🙂

    10. Min matgale verden: Jeg skal ikke legge meg NOE tidlig 😀 Men deilig å komme hjem også 🙂 Ja, jeg mumset en DIGER sjokolade i går, helt vondt i magen i dag morges :-/ Jeg er helt på galeien… Vet ikke hva det er jeg heller… Men nå er det snart helg hvertfall :- )KLemmer <3

    11. Så flott den var! Kledde den gjorde du og, men…det var vel kanskje derfor du kjøpte den;) Jeg nyter en ørliten kjøpt lykke akkurat nå, i forma av noen biter mokka-og melkesjokolade…..og jeg har gått over 2-raders regelen min…aner ikke hva som går av meg, men, jeg har antagelig behov for det:) Hjemme igjen du nå da, hørtes ut som noen gode dager. Nå skulle jeg til å si at du sikkert var sliten og måtte passe på og legge deg tidlig. Men jeger jo ikke moren din heller, og vi er jo ikke hundre år…så det dropper jeg. Kos deg med å komme hjem, du var nok savnet! klemmer

    12. eg klarer aldri bruke noe til det er fillete eg -sliter ikkje ut ting-har klær fra eg var 17 som eg bruker enda hahahaha, tror kanskje 1 jeans og 2 tshirt har blitt fillete siste årene -ellers kan eg fint gi dem videre når eg er lei. Ellers tror eg at eg ahr altfor mye klær -i går shoppet eg i klesskapet og fant en haug med ting med lapp på eg vagt husker å ha kjøpt -så nett som klesskapshopping <--- nytt ord klemmeting<3

    13. nydelig! den kjolen kunne nok jeg ha kjøpt om jeg fant den, også! si fra om du går lei den, så skal du få postadressen min ;))

    14. Helge: Takk skal du ha 🙂 Ja jeg har lært masse av det kurset 🙂 Og fått mer lyst til å undervise i faget 🙂 Inspirert og masse praktiske tips liksom 🙂 Ja, mye forskjellig lykke. Og jeg liker også en god kopp kaffe om morgenen, og det kan godt være lykke 😉 HA en fin kveld 🙂

    15. muumimamma: Ååå, det vgar veldig koselig sagt Muumi. Vi har nok alle NOE vi skulle endret litt på, jeg har mitt jeg også, men jeg prøver å ikke bry meg så mye. Jeg er ikke misfornøyd NOK til å gidde å endre det hvertfall, så da får det bare være 😀 Stor klem til deg, koselig å se deg 🙂 <3

    16. ~Thessa Braathen~: Så bra 🙂 Det gjør du rett i 😀 Man blir jo bittelitt glad av sånt 🙂 Tusen takk , jeg skal nok bruke denne MASSE 🙂

    17. Nemi Rebella: Ja, jeg tenkte meg at du kjenner igjen merket, stilen 🙂 Og jeg synes noen av tingene fra merket er NYYYYDELIG, og denne kommer til å gjøre meg litt lykkelig i noen sommermåneder altså 🙂 Nå er jeg reist fra barteland…enda jeg så jo ikke en BART egentlig 😉 Men er i Oslo igjen nå 🙂 Slafser noe annet godt jeg har fått i dag 🙂 Klemmer i vei <3

    18. ladyaugust: Ja,jeg tenkte på deg når jeg skrev kjøpe seg en is (eller snop) For jeg vet du er i lykkehimmelen av sånt 😀 og det trenger vi 🙂 Jeg ble glad som en lerke når jeg fant kjolen, og skjønte jeg ble fin i den 🙂 Og da skal jeg danse meg gjennom sommerdagene med den på 🙂 Kosemoseposeklemmen og søsklemmen med sjokostrø <3

    19. frustrertfrueihouston: Ja, jeg er så enig, kjolen er en ting, men som du sier også, foto-øyeblikkene er KJEMPEMORO,og elsker å finne fine motiver og få til fine bilder 🙂 Det er gøy det!! Stor klem<3

    20. cathrinehenriksen: Nå er jeg hjemme igjen, og kjolen har ligget pent i kofferten 🙂 Det har vært en herlig tur, og i dag også har jeg lært skikkelig mye 🙂 Fint kurs 🙂 Takk 🙂 Jeg synes kjolen var nydelig, og MÅTTE bare ha den. Når jeg blir LITT brun,blir den enda bedre 😀 Hi-hi klemmer <3

    21. Anonym: Jeg lurer på hvem dette er, men jeg er enig med deg uansett 🙂 Ja, det kan bli litt irritasjon, men til sist blir det vel bra ? 😀 Ferdig i bartebyen 🙂

    22. lulltove: Tusen takk,ja jeg er enig, det er det med alt RUNDT når den skal brukes, varmen,stemningen og hvordan JEG føler meg 🙂 Nå er jeg hjemme igjen,litt deilig også 🙂 Klem <3

    23. tujanka: Ja, man skal ikke overdrive 🙂 Jeg har også noen sånne klær og sko som er sånn at jeg fryder meg når været er sånn at jeg kan valse avgårde med det på 🙂 Kjolen fra Island, og nå en fra Trondheim, og det å føle seg vel som du sier 🙂 Joggebuksen er deilig den, men det er noe med å føle seg FIIIIN også 🙂

    24. En liten smak av lykke kan man få av så mangt. Noen nye klær, en god parfyme eller noe til heimen kan godt føles som lykke.Snart etterhver skal jeg skaffe en ny kaffetrakter, så det blir saker og det kan være en smak av lykke. Lykke kan bety mange ting. Fin kjole du hadde kjøpt deg, kledde deg godt. Virker slik at du har hatt nytte av det kurset du var på, mye og ta til seg der. Ha en fin kveld.

    25. Engla: Ja, litt små øyeblikk hvor noe er kjøpt kan bli riktig så fin lykke 😀 Jeg gleder meg til ekte sommeren med kjole og sene kvelder og sandaler og herlig humør 🙂 Nå er jeg hjemme igjen 🙂 Klemmer igjen min venn <3

    26. folkogdyriskogen: Tusen takk 🙂 Ja, speilrefleks hadde vært noe 🙂 Jeg har jo ikke det, men et vanlig digitalkamera, men fornøyd med det altså 🙂 blir fine nok bilder med det 🙂 Moro med seil og skygger, moro med ny kjole 😉 klemmer <3

    27. Vanja: Nå er jeg hjemme igjen 🙂 FIn tur med mye læring,og en herlig turkis sak i kofferten 😀 Men nå er det fint å være hjemme igjen 🙂 Takk takk,jeg ble veldig glad og fornøyd 🙂

    28. Oslopadde: Takk, jeg føler den var litt fin ja 🙂 Nå er jeg hjemme igjen i regnet jeg også 😀 men bartebyen vartet opp med sol og glede 😀 Deilig her likevel 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Klemmerpaddeflat <3

    29. Fru Stussli: Ja, jeg er enig, kjøper meg små lykkebiter innimellom, selv om det så klart er andre ting som gir meg MER lykke 🙂 Men jammen meg en turkis kjole også kan kvikke opp dagen 😀 OG garn, helt klart, og speilinger og skygger 😉 Nå er jeg akkurat kommet hjem 🙂 Klemmer i regnet<3

    30. For en flott kjole! Og flott dame! Jeg er ganske misunnelig på den smale midjen din som får plass i en sånn kjole. Det skulle jeg også gjerne hatt 🙂

    31. Mihihi… Den der kjolen har jeg også prøvd! Elska den, men ikke på meg… Den passa mye bedre til deg! Du kler jo de fargene, heldiggrisen ^_^
      Kos deg i trønderland og slafs is med gooood samvittighet :*

    32. Jeppsi såklart man kan, en liten pose snop og vipps er jeg i lykkehimmelen 😀 Den kjolen var riktig sååå Frodith-kjole og superfin akkurat som deg <3 klæmmemoseklæmmen <3

    33. Ja jeg tror at man kan kjøpe seg litt hverdagslykke! Tror ikke all verdens penger gjør en lykkeligere, men helt klart så kan man kjøpe små øyeblikk. Som den fine kjolen din, som gjør at du blir glad og gleder deg til å bruke den ved sjø og saltvann. Det er lykke å gjøre noe man ønsker når man har råd til det og man gleder seg. Små ting er viktige i livet, og det er om å gjøre å nyte den lille hverdagslykken. Som å gå ut og fotografere, jeg blir glad når jeg føler jeg får et fint motiv, som jeg kan se på igjen og igjen. Det koster ikke noe men gjør meg glad, og det er for meg litt hverdagslykke. God tur hjem igjen 🙂

    34. Tonje: Her er det ingen sære trøndere nei, bare koselige de da 🙂 Har kost meg veldig. Og nå skal vi i gang igjen. Ha en vakker dag <3

    35. foreignerat50: Så gøy å høre at du fsktisk blir glad av å lese nloggen min 🙂 Da blir jeg glad hvertfall. Ja, det gjelder å se småtingene, så kan man glede seg over nesten alt 🙂 Ha en herlig dag <3 klem <3

    36. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, jeg blir nå glad av å valse rundt i litt turkise farger, for farger preger meg også 🙂 Veldig moro å ta bilder og finne spennende effekter 🙂 Ha en strålende dag <3

    37. fjellgeitbundingen: Ja, jevvtror VELDIG mye penger ikke nødvendigvis er så bra nei. Men litt sånne småting gir hvertfall en liten og kortvarig glede 😉 Håper du har en strålende dag <3

    38. Guri land for en lekker turkis kjole , og du kledde den veldig godt også ;))) Bare lekkert altså :)) Å veldig fin og stasselig var den <33 Du får svinge deg i dansen med denne kjolen i dag da ;-D
      Hehe...ja jeg tror man kan kjøpe seg litt lykke , selv om den nødvendigvis ikke alltid er så langvarig da :p Å jeg har jo nylig begynt så smått å jakte på litt skygger , så tar gjerne bilder hvis jeg finner noen ....Men synes det kan være litt vanskelig å finne det perfekte skyggebildet da 😮
      Men har i alle fall begynt å prøve meg litt på dette med skygger :)) Reflekser har jeg ikke begynt med ....
      Så nå er kurset over snart og Frodithen reiser hjemover , ja og du får ha god hjem reise i dag <33 Elevene blir nok glade for å få deg tilbake med nye spennende ting å lære i vente for dem :o) Klemmer <33

    39. Ja jeg er helt sikker på at man kan kjøpe seg litt hverdagslykke 🙂 Noen ganger er det kun små ting men noen ganger er det større innkjøp som må til 😉 I noen tilfeller kan disse kjøpene gjøre en litt ulykkelig også… eller i det minste litt irritert… Jeg kjøpte meg ny pc i går og den irriterer faktiskr ganske bra i dag men jeg vet jeg kommer til å elske den bare vi blir venner 🙂 Kos deg videre i bartebyen! Klem <3

    40. Den kjolen var virkelig lekker og den kledde du veldig godt 🙂 Ja jeg tror man kan kjøpe seg litt hverdagslykke og som du sier; det er kanskje ikke plagget i seg selv som gjør deg lykkelig, men tanken på hvilke følelser det frambringer de gangrene du skal svimse rundt i din fineste kjole 😉 Ha en super torsdag!

    41. Smashing! Og klart man kan kjøpe litt lykke. Å føle seg vel, nyte å berøre kvalitet eller beundre en vakker gjenstand er frydefullt. Jeg har funnet frem de fineste sandalene jeg har noengang eid, i brunt lær og lekker fasong, og mimrer tilbake til det myldrende markedet jeg kjøpte dem på. Det er når man overdriver at verdien synker…

    42. Herlig innegg <3 Jeg tror så absolutt man kan kjøpe seg litt kortvarig lykke. Noen ganger kanskje litt langvarig til og med 🙂 Nydelig kjole til fineste frodith <3
      Og Trondheim er jo bare helt nydelig by!
      Kos deg og nyt dagen min venn <3
      Klem fra Engla

    43. Så fiiin kjole 😀 Klart man kan kjøpe seg litt lykke! 🙂 Liker veldig godt å ta bilder av speilinger/ refleksjoner 🙂 GOSH! Må snart kjøpe meg nye linse til speilrefleks kameraet mitt, før jeg blir sprø! Savner det å kunne gå rundt å knipse flotte bilder. Klem <3

    44. Jeg har veldig troen på litt hverdagslykke som her.
      Kjolen var flott, og skjønner hvorfor du valgte den.
      Ja bartebyen har mye å by på uten tvil.
      Kos deg masse, og lykke til hjem igjen..)

    45. Nydelig hverdagslykke 🙂 Den var fin til deg! Det regner i Oslo, men jeg spiste første jordbær fra hagen i går, så sommeren kommer, uansett. Og vi trenger jo litt vann…..
      Ha en fin dag 🙂

    46. Fineste barte-byen <3 Nydelige bilder!
      Selvfølgelig kan man kjøpe seg lykke. En liten (eller stor) pose fra en stoffbutikk eller garnbutikk kan jo få det kile i magen. Tenk hvis det ligger en mønster eller oppskrift oppi posen også? Åsså vet vi liksom at vi har hele ettermiddagen og kvelden fri til å jobbe med det. Det ER jo lykke det!
      Jeg elsker speilinger og skygger!
      Mange mange dramatiske klemmer med speilinger 😀
      Ha en strålende dag!

    47. Herlig kjole, den kledde du skikkelig godt 🙂 Bra du trives i bartebyen – selv om vi trøndere er en smule sære innimellom hehe Man kan helt klart kjøpe seg litt hverdagslykke, men da tror jeg det er mer rundt det slik som du skriver i innlegget ditt. Uansett – hverdagslykke er undervurdert, vi glemmer fort å sette pris på de små ting her i livet. Ha en strålende dag fine du 🙂

    48. For en flott kjole! Du kler det godt.
      tja… det finnes lykke i mange små ting. Vi må være åpne øynene.
      Jeg finner f, eks lykke når jeg leser din blogg. Får meg til å føle. Rett og slett å sanse og å se de vakre rundt meg:)
      Ja, og is i dag. Sola skinner og livet er herlig. Kos deg med dagen min venn:)

    49. Klart man kan kjøpe seg litt lykke, for det er en lykkefølelse av dimensjoner, når man ser ett plagg man har så lyst på og når den er så fin som den kjolen er, og som du kledde såååå godt, så skal du kjenne godt på den følelsen 🙂 Jeg tror man kan finne hverdagslykkefølelse i mange øyeblikk men vi er nok ikke flinke nok til å gripe den:-( knallfine bilder som vanlig <3 klarer aldri å få til sånne bilder jeg, men er nok ikke interessert nok i fotografering heller, nyter derimot å se på alle andres bilder 🙂 ha en fantastisk dag kjære du 🙂

    50. Herlig kjole. Min mann er overbevist at med all verdens penger hadde han vært super lykkelig. Jeg tror ikke han hadde vært det, men tror at jeg selv hadde vært det, selv med masse penger. Hvordan kan jeg si det. Fordi jeg har ikke noe behov for å bruke alle pengene jeg har. Jeg ville nok reist oftere, tatt meg litt fri innemellom og gjort noen oppgraderinger og investeringer i huset. Men så er jo spørsmål om en del av lykken består i å ikke få alt man ønsker seg tvert. Kanskje har man behov for å lengte og spare til noe i livet? Så spørsmålet er egentlig om mye penger porensielt er en fare, men å unne seg noe i blant tror jeg kan få oss til å føle oss lykkeligere, slik om ny topp, nytt service eller en reise 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg