Peter Pan “på ferde” – åpner snart Galleri Frodith igjen ;-) (bilde-konkurranse)

Kjenner du denne karen? 

(google)

 

Eller denne damen under her?….Vel, hvis du har sett en av de før, eller begge to, så vet du at dette er figurer med et LITT spesielt forhold til SKYGGER. Han over her, Peter Pan himself, drev iherdig leting etter skyggen sin en periode, da den forsvant….stakk av… Og skyggen hans ville i mange sammenhenger SLETT IKKE gjøre som HAN ville…men hadde litt underlige utforminger… 

Denne damen har også et spesielt forhold til skygger 😉 Frodithen, altså JEG, har et lekent forhold til livet og hverdagen,og hevder hardnakket at selv om jeg er leken og opptatt av skygger, så lider jeg IKKE av noe Peter Pan- syndrom…For jeg er IKKE redd for å bli voksen, være voksen…. som han var. Jeg er fullstendig klar over både mitt ansvar, min alder og jeg LIKER det faktisk det også….MEN….jeg er veldig leken, og koser meg med det, og mener det ikke er noen motsetning i å være voksen og å ha en liten Peter Pan i magen 😉 Jeg flyr rundt så fort sola siger opp over horisonten, DRAR med meg kameraet og spretter ut døra her, på jakt etter fine skygger å ta bilder av. Og mine skygger oppfører seg akkurat som jeg vil 😉

SÅ: Om du er HALVPARTEN så interessert i skygger som meg, så har du nå muligheten til å være med på noe gøy. Les oppslaget som henger på  veggen til “GALLERI FRODITH” under her:

Litt vanskelig å se hva det står på plakaten? Gå litt nærmere da vel 😉

 

Det er lovet en del sol framover, men skulle det mangle sol, kan man ta gamle skyggebilder man har ELLER man kan bruke en lampe som lys-kilde, for alt lys lager også skygge. Under kommer noen bilder som var med forrige gang, forrige konkurranse, sånn at dere ser mangfoldet i det som kom inn. Å hva man KAN gjøre 🙂

Ved utstillingen i Galleri Frodith, som blir mandag 16. juni antagelig, har du mulighet til å komme inn å stemme på det bildet DU liker best. For det er DERE som bestemmer vinneren 😉 Og så klart blir det premier!!

Og du, du trenger IKKE vente til 15. juni altså, med å sende inn,  det er bare å begynne å sende inn i dag 🙂 Jeg sitter klar og venter 😀

 

Her er noen av bidragene fra fjorårets Peter- Pan utstilling :


Tatt med lampe som lyskilde (vinneren fra i fjor 😉 ) Wotkas bidrag


Sol som lyskilde (Kjerstisandnes sitt bidrag)

 

Så da er det bare å begynne å sende inn kunstverk  folkens, til konkurransen!! Jeg håper det blir riktig så mange med <3 

 

Har du lyst til å være med? 🙂

 

 

#utstilling #foto #skygger #Peterpan #lampe #sol
66 kommentarer
    1. dandilion: Så flott jeg skal inn å titte på inkomne bilder snart. Har fått 4-5 i dag 🙂 Og hadde noen fra før 🙂 Tusen takk, koselgi at du er med når det er utstillinger på gang 🙂 Klem <3

    2. Tattavkvinnene: Ja, det blir spennende å se, jeg har fått inn noen få så langt, men mange som VIL, så det kommer nok etterhvert 🙂 De jeg har fått var fine 🙂 og varierte 🙂 Kos deg videre du også 🙂

    3. Dette høres bra ut 😀 Håper at maange deltar, det er jo så morsomt å se hva folk finner på 😀 Jeg vet ikke helt når bidraget mitt kommer, men jeg skal prøve å få gjort det så fort som mulig 🙂 Kos deg videre med fridagen din <3

    4. Tattavkvinnene: Åå, så bra!! Jeg gleder meg også veldig,og håper at mange blir med. Mange som har sagt de har lyst. Jeg driver jo med heftig PR for å få med flest mulig folk 😀 og sender med en link til dette innlegget både titt og ofte 😀 Jeg regnet med du ville få det med deg 🙂 Og i dag hadde en bloggvenn reklamert på sin blogg 🙂 Så håper på stort innrykk etterhvert. Noen har allerede vært og tatt bilder, men var ikke helt fornøyde… så ville ut igjen i dag. Moro at folk får LYST til å farte ut å ta bilder av skygger 🙂 Så det blir gøy å se hva som kommer 🙂 Stor klem <3

    5. Hurra, det ble utstilling ja! 😀 Da skal jeg få tatt med meg kameraet ut en av de neste dagene og finne på noe sprell! 😀 Jeg har jo ikke spesielt mye erfaring med å fotografere skygger så dette blir morsomt ^^
      Denne utstillingen kjenner jeg at jeg gleder meg litt ekstra til 😀

    6. Lithanna: Ja, skikkelig moro om du blir med, jakte på Kera litt. Unger og dyr blir også morsomme skygger 🙂 Jeg har et på bloggen NÅ, av bestefar og sønn på stranden. Blir søtt det. Hundene er litt mer ugreie med å stå i ro, men Kera må da være et nydelig skyggeobjekt også 🙂 Men man MÅ nesten ha litt sol, eller ne sterk lampe 😀

    7. dandilion: Ja, jeg håper du blir med, og får du det travelt er det jo bare å ta fra den mappen. Det er helt flott det 🙂 Ja, ditt fra i fjor var jo flott da 🙂 Klemmer tilbake <3

    8. Lithanna: Jepp!! Blir du med, med et bilde? Du har jo vært med på noen utstillinger du 🙂 Med litt av hvert 🙂 Og på karnevalet sist :- ) Nå trenger jeg bare en skygge 😉 av hva som helst <3

    9. Vanja: Peter Pan lever i beste velgående, ser du vel 😀 Hi-hi..Moro med skygger. Du hadde jo et fint bilde med i fjor da <3 En artig Duracell-blekksprut 😀

    10. Artig! Du er god, du. Det kom inn mange flotte bilder i fjor. Jeg var så heldig å få en av de fine gevinstene da 🙂 Jeg må få sendt avgårde ett i år også. En rask titt kunne fortelle meg at mappa med skyggebilder som jeg samlet i fjor er intakt, så da kan jeg plukke et bilde derfra om jeg ikke tar et nytt 🙂 Klem til deg

    11. Nei og nei? Er det virkelig ikke sant. Lever ikke Peter Pan?
      Huff da.
      Skygger er og blir koselige, og ikke minst spennende, men jeg er desverre ikke flink med slike bilder, men nyter utstillingene dine hever gang.:)

    12. martea: Ja, håper du blir med, ungene kan jo være modeller og alt er tillatt 🙂 bare at det kun må være en skygge på 😉 Og har jo god tid også, 15. juni , til å levere 🙂 Klemmer <3

    13. ladyaugust: Så bra 🙂 Håper du er litt i form søs <3 I morgen skal jeg til mams, og sikkert knipse noen skygger 🙂 Og treffe grandtante-barnet mitt 🙂 I dag har jeg BARE ligget på sofaen, vi skulle i botanisk hage, men det høljet ned plutselig... 😮 Klemmersåhardtjegkan <3

    14. Engla: Ja, jeg visste du hadde besøk, men måtte bare inn å mase LITT 😀 Ha-ha Vil jo ha deg med på konkurransen <3 Har fått en supermorsomt bilde så langt. Du tar jo masse morsomme skyggebilder til vanlig du også. og du har jo litt tid på deg. Til neste søndag :- )Kos deg med søsteren din <3 Jeg skal til mamma i morgen og kose meg med grandtantebarn på besøk 🙂 Klemmer til deg min venn <3

    15. Oi, oi, så spennende da 🙂
      Det må jeg prøve å få vært med på 🙂
      Håper du koser deg i helgen vennen min <3
      Jeg har fortsatt besøk, så her koser vi oss MAX med min søster 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin kveld og en riktig god natt!
      Nattaklemmer på vei fra Engla

    16. Den Lykkelige Amateur: Klar du skal være med 🙂 Ja, grav fram, og levere til meg, så blir jeg så glad atte 🙂 Jeg har hatt sånn konkurranse i fjor sommer også, og det kom mye fint inn 🙂 Både med lampe som lyskilde og med sola. Viser sikkert noen flere senere 🙂 Du har frist på deg til neste søndag 😉 Og jeg minner på folk i løpet av uka, men tar gjerne i mot noen litt fort også. Har lett for å bli litt utålmodig 😀 Ha-ha. jeg kommer med en venneforespørsel, så blir det lettere dette 🙂

    17. Å så gøy, jeg vil veldig åssåh være med! Har et litt artig skyggebilde jeg hadde tenkt til å poste på bloggen, rett og slett fordi det var litt artig at skyggen ble slik ved en tilfeldighet (ikke posert). Nå er jeg jo glad jeg ikke har rukket å gjøre det da:D Skal se om jeg kan grave det frem i morgen eller mandag jeg. Så artig konk! Og veldig bra at det ikke blir opplyst om hvem som har vilket bilde, genialt:-D

    18. cathrinehenriksen: Hi-hi, bra du har fått lest deg opp litt 🙂 Ja, på alle konkurransene mine før, er det UTSTILLING i mitt lille liksom-galleri, og da henger alle der som sender inn bidrag. Det er champagne, tegnet så klart, og det er festivitas 😀 og så legger alle som kommer innom igjen en stemme. Det er anonymt hvem som eier hvilket bilde, bare jeg som vet, og den som eier sitt. Så blir det litt mer at folk stemmer på et BILDE og ikke på den de kjenner ;-)Så,sånnblir det 🙂 Har fungert fint på de andre galleriene 🙂 nattaklem <3

    19. Nå har jeg lest og forstått litt mer her <33 Haha , Galleridirektør Frodith 😀 Å jeg ser på disse skygge bildene at ja her må man vist trå til å være litt kreativ , så da vet jeg hva jeg skal foreta meg på neste tur ut ;-D Men kan jo ikke love deg at det blir noe super bra , men jeg skal i alle fall forsøke å jakte mer på disse skyggene . Så får vi se hva jeg finner 😮 Men moro høres det ut som , spesielt siden jeg allerede er begynt så smått å ta ett par skygge bilder i gjettekonkurransene mine :)) Moro at VI får kåre vinneren også da ;))) Ha en god natt du <33
      Natta klem på vei <33

    20. miastorp: Så det var DEG!? Jeg har lurt fælt, og prøvd å spørre noen hvem det var, men det var DEG det:-) Så huset er malt og armene lange og beina støle, ja da får du hvile deg litt for i morgen må du ut å ta skyggebilder 😀 Hi-hi.. Jeg tror mange blir med. Fått et veldig fint ett, morsomt et 🙂 Jo flere som blir med jo mer morsomt. Og alle type skygger er fine 🙂 det er leken som er det viktige oppi det her 🙂 Jeg drar på landet i morgen ,til mams, skal nok fotografere noen skygger der også, om sola dukker opp 🙂 Klemmer på alle kanter <3

    21. Jeg er ikke anonym med vilje altså.. har fått meg ny pc så da er det vel det som er grunnen til at jeg er blitt anonym 🙂 Vel, nå er en god del av huset malt og kroppen er sååååå sliten. Her blir det tidlig kveld 🙂 Klem <3

    22. Elin Slåen: Ja, ikke sant 😀 Jeg kjenner jo hvordan folk funker, så jeg er jo PÅN med kraftige påminnelser og MAS 😀 Så får jeg med mange 🙂 Var med mange forrige gang, og det er jo mest moro da 🙂 Jeg har fått et i dag, et skikkelig fint et 🙂 synes jeg <3

    23. cathrinehenriksen: Du har helt fram til neste søndag på å finne et bilde av en skygge 😉 Måtte bare si i fra så du har det i bakhodet 🙂 Ikke stresse FOR mye nå da 😮 Så jeg trenger bare ET bilde av en skygge du liker, det kan godt være noe du HAR fra før også, om du har tatt noe 🙂 Ha en kjempefin pinse du også 🙂 Klemmer på alle kanter <3

    24. frustrertfrueihouston: Ja, jeg håpet på deg 🙂 DU har jo et aldeles herlig skyggebilde allerede også 🙂 Så om du ikke finner noe annet du liker så send inn det 🙂 Det med sykkelen <3 Her har det regnet i dag... Kos deg i Austin! Stor god klem deg <3

    25. Klart jeg vil være med å sende inn skyggebilder. Om det blir en kort eller lang skygge får tiden vise. I dag dra vi til Austin, Texas hovedstad. Kanskje jeg finner noen fine skygger der? Bra initiativ. Jeg gleder meg til å se alle bildene, regner med at det blir mange fantastiske skygger. Nyt pinsehelgen der hjemme, for vi har ikke ekstra fri her. Klem fra Grete <3

    26. Elin Slåen: Så BRA!!!! Og hvis du ser ut til å glemme det, så kommer jeg og maser på deg altså 😀 for jeg VEEEET at du har mange bra skyggebilder NÅ også på lur, men ta gjerne nye om du vil 🙂

    27. passion4lifeandtravel: Ja, moro med skygger 🙂 Jeg driver jo med mye bilder av skygger selv, men nå er det deres tur 🙂 Og får jeg inn mange bilder så blir det veldig fin utstilling, så jeg håper på det da 🙂 Håper du har en fin-fin dag selv Mette 🙂 Klemmer <3

    28. Min matgale verden: Så bra du er med 🙂 Jeg har noen jeg regner med blir med, og håper det blir MAAAANGE med 🙂 DU har en aktiv helg ja 😀 Her regner og tordner det 😀 Ikke særlig med skygger akkurat nå, men blir det sol igjen skal jeg og sambo ut å gå i botanisk hage igjen, mer vi ikke fikk sett forrige gang 🙂 Korgfest hørtes moro ut, for håpe det blir mye sol og skygge på festen 😀 Lykke til med nye kaken <3 Store, gode og glade klemmer <3

    29. foreignerat50: Ja, det hadde vært kjempegøy om du ble med :- )Det man trenger er et kamera og en lyskilde 😀 Håper du får til. Du har en uke 🙂 Stor klem <3

    30. Ja! Så gøy. Klart jeg er med. Og så gøy å se skyggebildet mitt fra i fjor. Feriebilde det der. Bra det var litt frist, for jeg vil ut og inne skyggene. Men ikke nå, for nå baker jeg kake til sommerfesten jeg skal på i kveld, litt sliten etter en skikkelig koselig klubb-jentekveld i går, og på full fart ut for å handle inn til helgen før det blir altfor mange folk i butikkene…sikkert for sent ute men…. Jeg kjenner jeg trenger mye mat til de to dagene i morgen og mandag….. i dag blir det korgfest, og det er gøy, så får jeg spise god mat som andre har laget. Håper bar ejeg får til den eksprimentelle kaken jeg holder på med:) For Kjersti baker jo ikke en hun har bakt før…neida, her setter vi sammen en helt ny en!! He he. Ha en aldeles strålende lørdag. Gleder meg til galleriåpning igjen:) Fest i hverdagen, det kan vi like. klemmerklemmerklemmerlørdagslykkeligeklemmer

    31. Mona: Så gøy da 🙂 Herlig du/dere blir med 🙂 Kommer nok noe om premier etterhvert 😀 Jeg ser på bloggen min som en morsom hobby, hvor jeg skal kose meg og forhåpentlig kunne glede noen andre litt også 🙂 Så da lager vi litt sprell 🙂 Gleder meg til å få inn bidrag 🙂

    32. Tonje: Ja, så bra 🙂 Håper du blir med, enten med noe du har fra før, eller med nye morsomme greier 🙂 Ja, det pleier å bli gøy med disse utstillingene mine 🙂 Det blir moro hvis mange blir med 🙂 Ha en fin dag 🙂

    33. Helge: Ja, det er bra, håper virkelig du blir med, og du hadde jo et morsomt bilde i fjor da 😀 Kan nok hende jeg legger det ut, som eksempel på hva man kan sende inn, når jeg må drive med påminnelser her 🙂 he-he.. For det må jeg jo alltid skal jeg få inn MANGE kunstverk :-)Ha en fin lørdag du også 🙂

    34. Dette må jeg ta meg tid til. Skal snart ut en tur i ymse ærend, så det blir ingen lang sykkeltur i helga. Hvile er viktig. Ha en fin lørdag.

    35. Anonym: Ja, jeg håper du blir med og sender inn et kunstverk, moro om mange blir med 🙂 Men hus først, og så jakt 😀 Ha en fin dag <3

    36. Ja nå skal jeg passe på skyggenen 🙂 Skal prøve å fange dem men de kan jo fort stikke av så da gjelder det å være smart… Nå er det hus maling som skal gjennomføres! Bare å hive seg rundt skal man bli ferdig 🙂 Ha en super skygge dag <3

    37. Elin: Ja, ET bilde er nok, det er ofte mange med og da er det nok 🙂 Hvis det blir få med kan jeg varsle deg, så kan du få sende med flere 🙂 Håper du blir med ja 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg