Vår alles Muumimamma <3

Ja, nå er det faktisk IKKE snakk om damen under her… ikke HELT ihvetfall… For denne damen jeg snakker om er ingen tegneseriefigur, men en sprell levende dame med egen blogg. Muumimamma.blogg.no

 google

 

Og du som har kjent meg en stund vet jo at når man har hatt bursdag EN gang på bloggen min, så blir ikke neste innlegg like langt akkurat. Det er måte på hvor mye ekstra jeg kjenner dere på et år 😉  Men LITT skal sies om Muumi likevel, for hun er verdens søteste 🙂 

Hun har mann og barn,  og, kanin(er) og er kjempeflink til å male <3 Hun blogger om alt mulig,er engasjert og er en veldig snill og omtenksom dame 🙂 

Da hun kom fra Gran Canaria i fjor sendte hun meg faktisk DENNE under her, fordi hun visste jeg samlet på sånne. Den var liten og søt og passet helt inn i samlingen min. Jeg ble glad som en lerke,når postmannen skranglet med nøklene, jeg fant en pakke OG den var fra Muumimamma. Jeg hadde IKKE bursdag, så hun kjøpte den til meg KUN fordi hun var snill. Og hadde tenkt på meg <3

 

 

Muumimamma er som regel med på noe sprell,og har deltatt i flere av konkurransene mine. I fjor var hun med på Peter Pan-utstillingen/ bilde-konkurransen min og dette under her var hennes bilde <3 Helt herlig!

 Og i dag har Muumimamma bursdag altså!! OG det må jo feires litt 🙂 

Kjæres Muumimamma, jeg skulle så klart ha heklet en slik Muumimamma i bursdagsgave til deg….MEN det har jeg ikke gjort .Denne har noen andre heklet, og jeg har IKKE fått tak i den, men jeg synes den var veldig fin, derfor linket jeg dit jeg fant den.. Men hvem vet…kanskje til neste år… at det dumper en slik  Muumimamma i hekle-hud opp i postkassen din 😉


(bilde er googlet og befinner seg HER  http://mymlenogmy.blogspot.no/)

 

 I mellom tiden for du kose deg med dagens bursdagskake 😀 

Gratulerer så masse med dagen Muumi!! Du er en knakandes flott dame, som jeg har satt veldig pris på å bli kjent med her inne. Savner bloggingen din, og ble glad da jeg så et bittelite innlegg som dukket opp i går 🙂  Kos deg masse da i dag, med den feiringen du foretrekker selv <3

Stor klem fra meg <3

 

 

 

Og til deg som leser dette: 

Kjenner du Muumimamma, bloggeren?

Feirer du bursdag?

Når har DU bursdag?

 


#bursdag #kake #muumimamma #feire
67 kommentarer
    1. folkogdyriskogen: Jeg er på sykehuset, så svarer bare kort. Ikke svart på kommentarer på dagesvis 😉 Men snart på vei hjem igjen, og meg selv igjen 🙂

    2. puuuhuuu…Lenge siden sist! Snubler en tur innom for å lese hva som har skjedd med mine bloggvenner i det siste 🙂 Gratulerer med dagen til henne ( Som var) 🙂 Titte en tur innom henne vel..Har ikke vært hos henne før..Så det skal jeg ta meg tid til i dag 🙂 Har jo knapt tid til å sette stumpen nedpå for tiden…sukk..Men nå blir det 14 dager husmor ferie på meg..Både mann og barn skal være borte til uka og neste uke..Nå blir det GODT å få hvilt ut litt..Må innrømme at jeg er litt sliten nå 🙂

    3. cuskima: Hi-hi, ja jeg bruker aldri pysj,bare i våken tilstand jeg også 😀 For varmt alltid for meg…Selv med vindu åpent på vinteren…nesten 😀 ha-ha

    4. ladyaugust: Ja, Muumimamma har jeg kjent ganske lenge også, og du så jo den fine snøkulen jeg fikk av henne 🙂 Moro. I fjor sommer var det 🙂 Snille Muumi <3 Klemmer igjen med sukkererter bak øret 😀

    5. cathrinehenriksen: Ja, jeg får skrive Galleri-Innlegg på søndagen 🙂 BIldene er jo klare, og må vel muligens bare pusse opp litt i Galleriet 😀 He-he..Ja, sånne tenåringer er jo RÅ på alt med data, du skal se hun bare rydder opp litt og så funker det igjen 🙂 <3<3

    6. Eggerøre hørtes nam ut , jeg ble sulten nå :-p Bra du også feirer bittelitt <33 Ja jeg skal jammen se om ikke lillesøster kan se på denne for meg , for hun er flink med data , og hvis ikke blir det og finne en ny .....for dette går ikke i lengden . Det må jeg nesten bare gjøre etter hvert , blir kjedelig uten så . Særlig når høsten kommer og sånn :-p Ja , fikk i alle fall gratulert henne med dagen , koselige dama da ;-D Men nå skal jeg fly videre her , kose deg i kveld du Frodithen <33 Og gleder meg til Galleriet åpner her ;-D Klemmer i store rullende tønner ;-o

    7. cathrinehenriksen: Så koselig du kom en tur 🙂 Jeg har akkurat kommet hjem og spist middag. Eller i dag ble det kun eggerøre, men det er godt da 🙂 Ja, du har svart på det innlegget om bursdag før,sjekket nå nettopp 🙂 Du må få deg ny laptop vettu, det er jo en del billige rundt omkring nå har jeg hørt 🙂 Og det er BARE irriterende å slite med sånt gammelt som ikke vil 😀 Kanskje det er så tregt fordi du har for MYE innpå laptopen? Eller at det er noen oppdateringer som må gjøres eller noe? Har du noen som kan se på den for deg da? 🙂 Ja, Muumi er flott hun, og snill 🙂 Ja, litt sånn middag ute og noe bittelitt, der er mer meg også 😀 Klemmer i bøtter og spann <3

    8. ~Thessa Braathen~: Ja, jeg gratulerer alle jeg vet om jeg også.Og her på bloggen til og med 🙂 Men jeg feirer ikke så mye selv;-) Min egen altså 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klem

    9. Audhild Mamma til lille Willi: Jeg skal snart legge ut innlegget hvor jeg samler inn litt informasjon om bursdager og sånt 🙂 Da kan du svare på det, om du ikke har gjort det før 🙂

    10. Tattavkvinnene: Ja,jeg håpet jo at DU fikk se denne, du med Muumiene dine 😀 Hi-hi, Var fin den heklede 🙂 En sånn må jeg prøve tror jeg 😀 Hipp Hurra for Muumimamma!!

    11. Hei hei , bare raskt innom , ja for sliter med dum lap top nå i tillegg til rengjøring , men har akkurat fått vaska kjøkkenet litt . Så da tenkte jeg at jeg skulle kikke innom her da :o) Snille gode Frodithen , for ett herlig bursdags innlegg til en herlig dame , og jammen var det ikke en stilig gave du hadde fått av henne også <33 Ja hun virker omtenksom da :o) Men kjenner dessverre ikke til henne , kan jo likevel stikke innom å gratulere da :))Tror jeg har nevnt når jeg har bursdag før her jeg :o) Åja , hender jeg feirer sånn litt , med gaver og kanskje en middag ute . Klemmer til deg fra Pippien <33

    12. Helge: Så koselig at du stakk innom henne også 🙂 Nei, jeg feirer ikke så veldig jeg heller, men moro å feire andre 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    13. cuskima: Ja, da blir du 29.ikke sant 😀 Hi-hi Så bra du får vært litt ute av pysjen og prøvekjørt litt da 🙂 Og da er det jo ikke så lenge til du blir 29 forresten 😀 Ha-ha Muumimamma er en fin dame skjønner du 🙂 Snill og koselig 🙂 Som deg <3<3 Klemmer <3

    14. Gratulerer til henne – stakk innom og gratulerte henne. Feirer sjelden bursdag til tross for at vi er 8 stk i min fam som er født i Mars mnd. Ha en fin kveld.

    15. Gratulerer med dagen Mumimammaen;))
      nei eg har ikkje lest hennes blogg, men sett dere to m fl drive med litt sprell her og der 🙂
      Bursdagen min vet du,men er 14 august og da blir eg 29 +++++ en haug med måneder 😀
      I dag er eg ute av pysjen litt og skal på posten og litt ærend og sjekke formen 🙂
      klememting <3

    16. Anonym: Jess, og jeg skal love deg at JEG følger også godt med rundt omkring. Du skjønner kanskje problemet med å ha en FOR stor blogg, om man skal bli litt kjent med folk?:-D hi-hi. Jeg liker litt liten og oversiktlig jeg, hvor jeg kjenner folk litt.Og jeg har jo truffet flere av bloggvennene også jeg 🙂 Fordi vi har funnet tonen så godt liksom 🙂 Veldig koselig 🙂

    17. Hehe, skjønner det 🙂 neida, syntes det er en hyggelig gest jeg 🙂
      Ja, det skjønner jeg, må få litt kunnskap om mennesker før man kan skrive om dem….
      Men da må jeg jo bare følge med på deg da……slik at du blir kjent med meg og har noe å skrive om, hihi er det taktikken ? 🙂
      God fredagsklem tilbake 🙂

    18. annsenze: Jepp, liten luring jeg 😉 Hi-hi Koselig å skrive sånne innlegg, hvertfall når man kjenner folk litt etter hvert 🙂 Da er det LETT å skrive også 🙂 Fredagsklem <3

    19. Hehe, så lurt 🙂 og så hyggelig at du vil, si ifra, så jeg ikke går glipp av det:)
      Morsom og kreativ ide, flink du er! Og hyggelig at du hedrer andre, god egenskap du har der <3

    20. annsenze: Jeg legger ut et sånt spesielt innlegg, hvor jeg tigger om litt opplysninger fra folk, dato og litt annet 🙂 Og de som har sett det før, bare ser en annen vei, for de har jeg jo opplysninger om, og de som er nye, skriver opp datoen sin og det andre jeg maser om. Jeg skal legge ut det på bloggen snart igjen, fordi jeg har fått en del nye bloggvenner så er passelig snart igjen nå 🙂 Jeg kan gi deg beskjed når jeg legger ut 🙂 For jeg vil jo ha opplysningene fra deg 🙂

    21. Så koselig at du gjør det, da gleder du sikkert mange!
      Mumimamma ble nok glad i dag, og fortjener det tydeligvis også 🙂
      Skal gi deg datoen min når det nærmer seg jeg, hihi
      Tusen takk, du også, kos deg!

    22. Kjersti Sandnes: Ja, DET var kaken sin det tenker jeg, og jammen fint å få litt skryt for den også, for du kan TRO jeg har strevd med bakingen 😀 Ha-ha Og når du synes den var fin, da stoler jeg på at den duger 😉 Håper du har verdens beste fredag min venn <3 Stor klem fra svett og varm Frodith <3

    23. Muumimamma: Hvertfall koselig du kommer innom av og til 🙂 Og hvis du får bedre tid og mer overskudd en dag, så ser vi nok mer til deg 🙂 Og ikke har jeg sett noe skygger fra deg i år? 😀 Men du hadde jo DET herlige bildet i fjor da 😀 Ja, da håper jeg du koser deg på dagen din, og kanskje kanskje kommer det en Muumi, i hekle-form…om jeg får tid en dag 🙂 Hi-hi <3 klemmer bursdagsklemmer <3

    24. Kristin: JA, var ikke hennes skyggebilde tøft? 😀 He-he, herlig rett og slett 🙂 Men i år har jeg ikk fått noe…ENNÅ… Ja, nå må vi spise kake snart ikke sant. Ta litt av min, garantert kalorifri 😉 Hurra for Muumi!!

    25. ~Thessa Braathen~: SÅ koselig du kom inn med en gratulasjon, hun kommer nok innom i løpet av dagen og sjekker litt 🙂 Hyggelig 🙂 Klem til deg <3

    26. Moving On: Ja, det ble da et lite innlegg i år også, selv om HOVED-innlegget var i fjor 🙂 Håper Muumi har hatt en bra dag 🙂 Og håper DU har en bra dag også snupps <3

    27. annsenze: Ååå, du skulle bare visst 😀 Jeg skriver bursdagsinnlegg til alle jeg klarer å få SNODD bursdagsdatoen ut av 😀 Hi-hi. Så her er det stadig bursdagsinnlegg. Muumimamma fikk et LAAANGT i fjor, for det er lettest å gjøre første gangen, men man må jo bli husket på året etter også 🙂 Og Muumimamma er en av de jeg har kjent litt lenger her inne 🙂 SÅ det er veldig koselig å presentere henne for flere 🙂 Ja, det var veldig kos at hun hadde gått og tenkt på meg på ferien sin, og kjøpt en gave til meg 🙂 Fine Muummien <3 Ha en fin dag du 🙂

    28. Fru Stussli: Ja, må være litt moro med bursdag på blogg 🙂 Veldig gøy på min bursdag i år altså også, det var dagen sin det 🙂 Ja, du skal bli 40 snart du din ung-mø, men før du blir så gammel vil jeg treffe deg 😀 Vi får til det? 🙂 Lille digre Frodith har en strålende dag, noe stress er ute av verden, og nå skal jeg bare slappe av etter hvert.. Kommer en liten tur på bakrommet etterpå 😀 SÅ kos med kjærestekos midt på dagen, og festningsspill i kveld. Din heldiggris, DET hørtes moro ut det, med festningsspill 🙂 Store digre Frodithklemmer på vei 🙂

    29. Doodles: Ja, ikke sant, jeg også 🙂 SÅ vi får feire henne aldri så lite i år også 🙂 Fint du kom innom og gratulerte 🙂 Ha en fin dag Doodles 🙂

    30. foreignerat50: Ja, gratulerer til Muumimamma, hun får noe en fin dag 🙂 håper jeg 🙂 Ta deg en liten tur til henne om du får lyst, jeg har kjent henne en god stund, og hun er kjempekoselig.Ikke så ofte på blogg om dagen, men kommer vel mer igjen i ledige stunder 🙂 Klem til deg på en fredag <3

    31. Engla: Ja, hipp hurra for Muumimamma, nå har hun bursdag igjen 🙂 Det er så koselig 🙂 Og må feire henne bittelitt <3 Håper du har en vakker dag engelen min <3 Kos deg i sola 🙂 Klemmer i vei <3

    32. Tonje: Ja, man må jo feire folk litt her inne 🙂 hvis man har vært så lur som meg å snappet til meg datoene til en del folk 😀 Hi-hi Jeg feirer ikke så mye selv, men synes det er hyggelig å feire andre sin 😀 Så du er høstbarn ja, det skal jeg nok huske på 😉 Hi-hi Ha en flott dag du også 🙂

    33. Åhhhh…for en kake! Og hipp hurra for Mummimamma. Og hipp hurra for fredagen og Frodith, som husker på,store og små… Egentlig mest store…for vi blir så glad for å bli husket på…. Klemmer…

    34. Næmmen! Så koselig innlegg! Tusen takk!!
      Ja jeg savner bloggingen litt jeg også. Og som sagt så leser jeg enda blogger, men for tiden har jeg nok med meg selv rett og slett. Jeg jobber 3 dager i uka, og hver gang jeg har vært på jobb, går det et par dager før jeg fungerer igjen. Så jeg er rett og slett så oppbrukt at jeg mister overskuddet til bloggingen. Forhåpentligvis blir det mer blogging i løpet av sommeren når jeg har ferie 🙂

    35. Så herlig innlegg, og jeg må jo besøke mummimamma sin blogg 🙂
      Det er jo til og med Mummi-jubileum i år 😉
      Det skyggebildet var jo bare fantastisk, haha! 😀
      Eneste problem med innlegget er at jeg fikk veldig lyst på kake nå 😮

    36. Så koselig innleg til mumimamma:)
      Snill du er som ofrer et helt innlegg bare til henne,og herlige bilder ! Hekla mumien var søt, så du må nok frem med heknenåla……….
      Men hun er tydeligvis også snill, når hun kjøpte gave til deg, ikke dårlig ! Og så hyggelig 🙂 <3

    37. Hurra for Muumimamma 🙂 Bursdag på blogg er moro!
      I år skal Fru Stussli sørge for å ligge med rompa opp og hode ned utenfor Barcelona når hun fyller år 🙂 10 juli blir frua 40 år :-O
      Håper lille frodith har en strålende fredag! Her er det litt overskya, men det er jo det fineste turværet. Så da skal jeg ta med kjæresten på tur i byen. Drikke kaffe på kaffebar og være litt kjærester midt på dagen 🙂 I kveld skal vi opp på festningen å se festningspillet. DET blir moro det!
      Store fredagsklemmer

    38. Og du den herlige Frodith som gjør dine bloggvenner spesiell. Du er virkelig skjønn!
      Gratulerer med mummimamma!
      Jeg kjenner ikke henne ennå, men takk for info. Jeg besøker henne. Mulig jeg må hekle en mummimamma også:)

    39. Hipp hipp hurra for muumimamma og hipp hurra for verdens fineste frodith som skriver så fine bursdagsinnlegg <3
      Ønsker deg en superduper fredag min venn!
      Stoooor klem på vei til deg fra Engla

    40. Så koselig med disse bursdagsinnleggene dine, Frodith :-)) Må inn å titte på bloggen til Muumimamma. Bursdager hos oss feires med at bursdagsbarnet, uansett alder, får gave og en liten kakebit på senga, hun/han får bestemme dagens middag og så er det kaffe/kaker i skjønn forening alt etter som 🙂 Selv har jeg bursdag 1.september – skikkelig høstbarn med andre ord 😀 Ønsker deg og dine en toppers helg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg