Glede seg OVER og glede seg TIL :-)


Nå er det skikkelig sommerfugl- form her igjen… Jeg er nok litt blek i kantene fremdeles og må løpe litt fort på do, pga pillene jeg fikk med fra sykehuset…MEN for det meste er livet tilbake i farger og flagre-form 🙂

For det er nå sånn at  livet så klart har noen opp -og- ned- turer, for alle og enhver, og jeg fikk vel smake litt på en dal, på berg og dalbanen nå nettopp, men det ligger ikke i meg å BLI der. Jeg vil hele tiden OPP og FRAM. Og tro nå ikke at jeg er en person som går konstant rundt og gliser, helt euforisk, som jeg var HØY på noe liksom.. Neida, det er mer en indre, god  og rolig følelse av å være glad og harmonisk. Daler og nedturer blir lagt BAK meg, og så bretter jeg opp ermene på den flagrete sommerfugl-genseren, og flyr framover….og oppover…

 

For det er så mye å glede seg over, i alle disse øyeblikkene her og nå, som er LIVET.:

-en stille god morgen tidlig morgen, hvor verden ikke har kommet skikkelig i gang…med god kaffe i hånda, fine samtaler med kjæresten og halv-stekte rundstykker som venter i ovnen

-temperaturen som stiger på utsiden av vinduet og lyset som blir klarere og klarere fordi det er SOMMER

-følelsen av avslapning som stadig siger inn kroppen, fordi det er ferie…samtidig som gleden over å skulle starte på igjen på jobb slett ikke er borte, fordi jeg VET at jeg er en snabla god lærer som utgjør en stor forskjell faktisk

– sommerkjolene som henger på kleshengere på rommet, fargerike og bare venter på å komme ut i luften og gjøre øyeblikkene enda litt ekstra blide

-at jeg er på vei til å bli HELT frisk igjen

 

Og jammen meg så er det jo  en del å glede meg TIL også:

besøk på kafe med barndomsvenninnen min et par timer etterpå

– tur til Barcelona på mandag med søsters.

– fjelltur om noen uker med andre barndomsvenninnen min

– treff med Fru Stussli i løpet av sommeren

– Tur til Langesund med Mammaen til Lille Supermann, hvor vi skal på konsert med Polkabjørn og Kleine Heine, og det MÅ jo bli gøy, det hører man jo på navnet 😉

– Og mange, mange turer på landet til barndomshjemmet, for å loffe i hagen og drive dank 😉

 

Har du noe du gleder deg over OG gleder deg til? 🙂 

 

 

 

 

#glad #gleder #øyeblikk #hverdagen #sommer #sommerfugl #ferie
27 kommentarer
    1. Kristin: Det høres ut som en lur plan 🙂 Oslo er fint, og Hardangervidda er HVERTFALL fint 🙂 Du får kose deg masse når du setter i gang 😀

    2. Hihi, ja, det gjelder nok å ha med litt forskjellig klær, for jeg skal feriere i Norge 😉 Vi skal til Oslo i alle fall, og så skal vi kjøre over Hardangervidda og litt sånn snacks når vi skal hjemover 🙂
      Se fine ting i eget land er mål for sommeren <3
      Riktig god tur <3

    3. Kristin: Åå det var mye kos ting du hadde på programmet. Ja, prøve å ha litt late dager. Det er godt i egen by. Og bra vær eller bra klær, du koser deg nok uansett 🙂 Hvor reiser dere på ferie da :-)? Takk, jeg drar i morgen tidlig, men drar til søsteren min i kveld og drar med henne i morgen. Klemmer <3

    4. Fin egenskap å klare å legge ting bak seg, og klare å glede seg til ting som er litt fram i tid.
      I sommer har jeg en del jeg gleder meg til:
      – besøke tantebarna mine (det har nemlig nettopp kommet en til;))
      – reise på ferie med kjæresten
      – rolige dager hjemme i sommervær (det er lov å håpe..)
      – joggeturer på varme kvelder
      +++ 🙂
      PS: God tur til Barcelona!
      Klemmer <3

    5. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, ikke sant det er mye deilig å glede seg til? 🙂 Jeg skal ut nå å kjøpe solhatt til Barcelonaturen 🙂 Må ha det 🙂 Eller skyggelue eller noe.. Deilig å ha ferie. Jeg står opp når jeg våkne, sitter lenge og drikker kaffe og pusler med blogg og nyheter.. Og så rusler jeg ut i verden 🙂 Masse fine ting du hadde også 🙂 Og HYTTA, så herlig 🙂 Klemmer <3

    6. Slike innlegg er så herlige.
      Ja jeg gleder meg over, og jeg gleder meg til.
      Jeg er frisk, samme er resten av familien, det gror i hagen og tingene går på frem.
      Vi skal på ferie sammen til Houston snart, skal på fjelltur med venner, og ikke minst vi fikk den nye hytten og kan begynne å bruke den 1. september. Er det rart vi smiler.:)

    7. Tattavkvinnene: Ja, du ha mye å glede deg til du også 🙂 Koselig! Og koselig å dra de fram i lyset, så blir det enda mer sus ove dem 🙂 Mer å glede seg til 🙂 Ja, heldigvis ble jeg FERDIG til turen min, det var det jeg så som en lykke oppi dette her også, at det kom når det skulle,så jeg rakk Barcelona 🙂 Ja, jeg tror nok det blir mest bilder fra spania, og ikke mye tekst 😀 Hvis nettet fungerer overhode… Stor klem til deg <3

    8. Godt å høre at du begynner å bli deg selv igjen 🙂 Det er “bra” det skjedd såpass tidlig på sommeren da, så ikke alle de fine planene dine hadde gått i vasken. Det hadde vært veldig synd! Barcelona er jo alt på mandag! :O Fy søren, tiden går så fort 🙂 Gleder meg til å “være med” på turen gjennom bildene dine 🙂
      Akkurat nå har jeg min egen bursdag å se frem til, to andre jenters bursdagsfeiringer, en innflytningsfest, å møte venninnen min som bor i England og Finnlandsturen 🙂 Puh, listen med fine sommeraktiviteter bare fyller seg opp ^^

    9. Du husker rett. Vi drar til Umag, som ligger helt oppe på Istra halvøyen. Ikke langt fra grensen, og kanskje skal vi ha oss en båttur derfra og til Venezia også. Den byen er bare helt magisk! Klem <3

    10. frustrertfrueihouston: Ja, dere skal til Kroatia også ja, men det var ikke Dubrovnik hvis jeg husker rett? Vi var jo der i fjor 🙂 Ja, blir kos å komme seg hjem igjen også tenker jeg 🙂 Til huset sitt og barna og alt kjent rundt omkring. I dag har jeg virkelig kost meg med venninnen min, vi har kjent hverandre siden vi var små-barn, og bor i samme by men blir ikke SÅ ofte man treffes likevel. Men av og til , og da er det kjempekos. Ja, håper du slipper stri-regnet, løpe fort 😉 Ja, sommerfuglvingene bærer livet godt de, heldigvis, de er sterke NOK nemlig for denne kroppen 🙂 Kos deg masse videre <3 klem <3

    11. Det er viktig å glede seg over små ting, sette pris på små øyeblikk. Her våknet jeg til regn, lyn og torden, men nå skinner solen et øyeblikk. Jeg gleder meg til at jeg snart er hjemme hos familien igjen, selv om dette året har gått altfor fort! Og så er det ferie snart, og bare om en uke drar vi sørover mot Kroatia.
      Det er godt at sommerfuglvingene dine får deg opp å fly igjen, og at du absolutt er på bedringens vei. Det blir deilig med ferie med søster da! Bare slappe av , nyte sommer og kose dere!
      Nå skal jeg gå en tur på butikken, håper regnet holder seg borte såpass lenge at jeg kommer både frem og tilbake uten å bli våt, for det er et lite gløtt av sol akkurat nå. Har solgt bilen min, så må bruke beina, men det er bare herlig. Får gå fort sånn at jeg ikke kommer hjem med varm mat 🙂

    12. foreignerat50: SÅ koselig å høre at du gleder deg MED meg 🙂 Ja, du også gleder deg over små ting, jeg tror vi har den evnen begge to :- )Og det er jammen deilig å ha det sånn 🙂 Klem <3

    13. annebe: Ja, det er bare sånne småting som skal til for meg også egentlig..badeturer, skogsturer, kafebesøk, treffe nye og gamle venner, det er gleden for meg 🙂 Ja, man skal ha lov å være lei seg helt klart..og jeg tillater meg det så absolutt jeg også. Men det er blitt sånn i mitt hode, eller kanskje er jeg egentlig født sånn, at det lyse og lette sniker seg fort inn igjen 🙂 Og det er jeg glad for 🙂 Håper du har en kjempefin dag Annebe <3 klemmer i massevis <3

    14. Hanne Stokkan: Ja, det blir nok koselig 🙂 Jeg gleder meg til litt varme i Spania jeg også, men er bare noen få dager 🙂 Koselig med at dere skal ha hund da 🙂

    15. Kjersti Sandnes: Er du på jobb I DAG?? Hm… nå er det noe feil 😀 Men kanskje fordi du hadde fri litt på mandag eller? Ja, fin vinner 🙂 Sara er artig hun, så nå er det noe på vei i posten til henne 🙂 Peter Pan-filmen 😀 Ja,jeg tar noen små flyturer hver dag, før jeg flakser tilbake til sofaen. Har kjøpt inn reise-saker til turen. Små shampoer, små tannkremer og alt, for det må man ha 😀 Små ting 😀 Stor god onsdagsklem, for JEG har fri hvertfall 😀 hi-hi <3

    16. Viktig med fokus på det som er bra, selv om det er lov til å være litt lei seg av og til også..:)
      Det som gleder meg mest er å være sammen med gutta mine<3 Og så gleder jeg meg til å dra på
      småturer med mann min i sommer ,trenger ikke være så mye mer enn en badetur og noen kafè besøk...
      Helt sikker på at du er en flink lærer...du er jo så "flink med folk"her på bloggen også <3

    17. Sånne deilige ting å glede seg til. Og så bra at du er “på vingene” igjen. Og, hvis jeg har glemt å skrive det, så var det en verdig vinner i går. Har sett på den i dag tidlig men husker ikke om jeg kommenterte… Teflon du vet;-) på jpbb idag…Klemmer

    18. Lisbeth Pedersen: Ja, jeg synes det er mye å glede seg over, og det gjelder å lufte de tingene litt, så får de mer lys og blir enda mer fine 🙂 Håper du har en fin dag også Lisbeth med pinnene dine kanskje 🙂 Stor klem til deg herfra <3 Flagrer snart ut i verden en liten tur 🙂

    19. cathrinehenriksen: Ja, du hadde en del glede seg TIL ting du også 🙂 Kose deg masse i dag da 🙂 Det blir nok koselig 🙂 Nei, du kommer nå bare innom når du får tid,jeg skal også på ferie, og blir nok noen innlegg med litt bilder, men ikke MYE tid ved tastene nei.. For tror jeg bare tar med nettbrettet, og skal ikke bruke FOR mye tid med blogg på ferie nei.. Kos deg med dagen 🙂 Klemmer fra Frodithen <3

    20. Mariann Sæther Tokle: Så bra! Og det hjelper litt å si de høyt og sette litt fokus på de tingene også, da blir de ENDA finere, når de kommer ut i lyset sånn 😀 Du hadde jammen meg både glede deg OVER og TIL du også 🙂 Deilig 🙂 Ha en fin dag Mariann <3

    21. Så flott at du er på bedringens vei 🙂
      Så er det jo også kjempeflott med mye å glede seg til og å glede seg over. Du hadde jo mange hyggelige planer framover 🙂
      Ha en superfin dag
      Klemmer

    22. Så bra at du er på bedringens vei , og har så mye flott å glede deg over ikke MINST ;O) Barndomsvenninner er alltid koselig å se igjen da :o) Barcelona , fjellturer , Langesund og bloggtreff høres ut som noe en hver ville vært glad for ja =)) Å alltid koselig å dra til det gule huset da ;-P Nå får du nyte kaffen og rundstykkene dine og bare fortsette å glede deg , ja for det er vel ikke lenge igjen nå til Barcelona ;-D Det har du jaggu fortjent Frodith vennen <33 Her gledes det over at jeg får besøk i natt faktisk , haha....av min herlige familie . Som skal være her NESTEN to uker , yohoooo ;-D Så veldig glad for det + i dag skal jeg møte ei jeg har hatt lyst til å møte en stund :o) Ja du vet nok hvem jeg snakker om du =) Hehe....å det blir sikkert kjempe kos det også =)) Mulig jeg ikke får kommentert så mye framover de neste to ukene her , men stikker innom når jeg har litt tid til overs , ellers blir det nok litt bloggpause , med noen få oppdateringer bare . Men når besøket har dratt da er jeg tilbake vet du 😀 Haha...men da kan det jo hende du er i Barcelona , men vi blogges nå straks vi er ledige , begge to da ;o) Så satser jeg på at det bare går oppover for deg nå , det gjør det nok skal du se <33
      Stor og god Pippi klem <33

    23. Så fint innlegg Frodith:) Ja, jeg gleder meg sykt til så mye. Jeg er også friskere, vekta har begynt å gå ned, healingen gleder meg stort å holde på med, jeg skal snart på cruise sammen med familien, alt går på skinner for tiden 😀 Takknemlig er jeg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg