I sommer skal jeg gjøre alt riktig… ;-)

Vanligvis har jeg gjort de samme tabbene år etter år, når jeg drar på ferie… Farger håret rett før jeg drar på ferie..Fordi det kjennes så deilig ut å være FIIIIN på tur liksom


Så står jeg der i dusjen da, på et hvitmalt og flott hotel, og “blør” hårfarge for full guff nedi sluket…Og det hjelper ikke HVOR lenge jeg står der…like rødt blir vannet… Hadde noen kommet inn i dusjen i et ubevoktet øyeblikk, så hadde de trodd jeg var i ferd med å DØ, at noen hadde stukket meg med stor dolk eller noe…Og listet seg ut igjen..Og der sto jeg i ferd med å forblø liksom…

 

Og når jeg våkner i senga på hotellrommet….

…… så er det ikke en tauke med rødt hår som ligger der, som man kan nappe med seg og kaste… Neida, det er i så tilfelle hele puta som må kastes…For der ligger nemlig hele hårfargen igjen… Og kan ikke fjernes med et lite napp…Men ligger der stygg og skjemmende, og gjør meg enda mer rød i ansiktet enn sola har gjort den…  Og resten av ferien ligger jeg med håndkle på puta liksom…

 

 


…Og når jeg har tatt med meg solfaktor 15 på ferie, fordi jeg er redd for å bli solbrent…så må jeg lære at det er ikke NOK!! For når kvelden kommer på dag EN i et varmt land…så er jeg nærmest lilla i huden likevel… Og den faktor 15 hjalp ikke “det spøtt”….

Så…. I år skal jeg gjøre alt riktig...

Ingen farging av hår, før jeg er hjemme igjen.. Men en stor solhatt for å beskytte både håret og huden som er under håret. Man kan nemlig ikke smøre huden under der med alskens solkrem…Så hatt blir løsningen for hele hodet 😉

 

Og i år blir det faktor 30, hvis denne kroppen skal ta av seg klærne… Ingen lillatoner i år 😉

…Så når jeg setter kursen for Barcelona om et par dager så er jeg LITT forberedt hvertfall 🙂 

 

Forbereder du deg godt før feriene du skal på?

Hvor skal du på ferie i år?

 

#ferie #solbrent #hårfarge #solkrem #solhatt
55 kommentarer
    1. Jeg skal til Oslo, Drammen, kanskje Tønsberg, Kongsberg, Voss, Bergen.. vi drar dit vi føler for tenker jeg 🙂
      Kos deg i Barcelona! 😀
      Klemmer <3

    2. Kristin: Hi-hi, bok ja… Har reisehåndbøker, tror det blir eneste 🙂 Blir nok mye farting 🙂 Og lite lesing og blogging. Bare LITT 🙂 Hvor skal du igjen 🙂 ? Stor klem <3

    3. Hihi, hørtes litt kjedelig ut med den hårfargen ja 😉 Men du er jo så fin nå da! 🙂 Så ingen stress om du ikke får farget før du drar – synes jeg da 🙂
      Solhatt og faktor 30 er SUPERT! 😀 Jeg er faktisk kjempeflink til å beskytte meg mot sola, men håper selvsagt å få litt farge likevel 😉
      Tror ikke jeg trenger å pakke med meg bikini dit jeg skal, men jeg har allerede begynt å spekulere litt i hva jeg skal ha med, og det er litt over en uke igjen ennå 😉
      Har du husket å ta med deg en god bok eller to? 🙂
      Klemmer <3

    4. Tattavkvinnene: Hi-hi, ja ikke sant, nå venter vi 😀 Jeg skal ikke farge et hårstrå hvertfall 😀 I morgen tidlig drar jeg,når skal jeg bare pakke å sulle rundt her i dag 🙂 Ha en fin søndag på landet <3 klem <3

    5. Hehe, herlig innlegg! Det er godt når man faktisk lærer av sine feil! Jeg har gjort akkurat som deg på punktet med hårfage! Har dratt avgårde på ferie med den nyfarget fin manke, og ender alltid opp med å ødelegge både håndkler og putetrekk på hotellet 🙁 Smart å vente med fargingen til etter en sånn tur ^^

    6. Flaggermusvinger: Oi, kanskje jeg burde også…Jeg er jo rimelig avhengig jeg også…La du den i koffert eller håndbagasje da? Brettet er ikke så raskt å skrive på,kan ikke bruke touch der…og det er jo litt kjedelig, så har lurt på å ta med laptopen… Kanskje jeg bør…?

    7. Flaggermusvinger: Ja, den hatten blir bra der nede 🙂 Har ikke begynt med den her i kulda enda da… 😀 Men i steikvarmen tror jeg den er ypperlig 🙂 Ja, det blir nok litt bilder hvertfall mens jeg er der, tar med brettet, men ikke laptop tror jeg. Hadde du laptop med? klem

    8. cuskima: Ja, nå er ikke det med fading av hårgargen så farlig nå da, når jeg tenker å farge når jeg kommer hjem igjen… Men jeg vil veldig gjerne ungå solskader i hodebunnen.. for de kan komme, om ikke med en gang, så senere.. SÅ jeg skal ha hatt og kose meg med den ja .-) Og farge når jeg kommer tilbake 😀 Og smøre masse masse, helt klart 🙂 Klemmer <3

    9. MayBritt Bråthen: Ja, tror det blir bra, og jeg skal helt klart knipse bilder og legge ut, for mye skriving har jeg ikke tenkt å la det bli 😀 Har bare med nettbrett 😀 Håpe det blir bra ja 🙂

    10. Hårfarge fader veldig i solen så hatt er lurt. Er du mye i vannet så må du smører deg oftere da vannet reflekterer strålene og gjør solen sterkere enn på land.
      samme gjelder bassengkanten om den er kvit.
      Gubben fikk *snøblindhet* et år i syden pga strålende i vannet.
      Kose deg masse og vær trygg i solen :))
      klemmeting<3

    11. Hehe høres ut som en god ide både med solfaktor og ikke farging av hår, håper du får en flott ferie og at vi får se masse flotte bilder fra Barcelona. Ser jo bare mega flott ut der da så blir sikkert en super ferie 😀

    12. Den Lykkelige Amateur: Ja, veldig greit å slippe å være flau når hotelfolket kommer 😀 Jeg ser ikke det røde på putene vi har her, for de er farget,og jeg klarer å ordne mer med det. Men har hatt noen pinlige ferier nå, på hvite puter og lånte hotelhåndklær,så NÅ er det slutt på tull 😀 Fargen kommer etterpå ;-D Uka etter 🙂 Jeg reiser på mandag og blir til fredag. Gleder meg stort 🙂

    13. Hørtes lurt ut, så slipper du alt det du har irritert deg over tidligere. Farger ikke håret selv, bare legger i et par striper her og der så slipper sånt for tiden. Fin bikini! God tur, kos deg:-)

    14. Siv: Lilla blir fargen om jeg IKKE har solfaktor 😀 Og DET vil jeg jo ikke ha… Takk for deg 🙂 Skal bli moro 🙂 Og du skal til Skottland? 🙂

    15. Navn: Må jo ha solhatt har jeg skjønt, har sett stygge solskader i hodebunnen i det siste. Ikke hos meg, men andre, og jeg vil IKKE ha det hverken nå eller når jeg blir eldre. Og sterk faktor.. Jeg får heller være hvit da.. Jeg har vasket litt nå og da, og jeg har ingen klær som skal strykes… Har ikke strykejern en gang jeg.. Men mange tynne, lette kjoler skal med 🙂 Og bilder skal tas ja. Blir vel mest bloggstagram eller noe sånt 😀 Mye bilder, lite skrift 🙂 Jeg ha måttet drive med forberedelse i flere økter nå, for ikke å stresse for mye…For etter jeg var på sykehuset må jeg bare ta det med ro… Kos deg med fredagen Mette :- )Klemmer <3

    16. Fliiiinkis!! Høy solfaktor, elsk på! Og rødt hår, da, hihi 😉 Men lilla hud? DET kjenner jeg ikke til! GOD tur, frøken fin!

    17. Så fint bilde av deg, og flott solhatt <3 Barcelona høres utrolig herlig ut <3 Thi hi...du vet jo hvor mye jeg reiser, men...lærer aldri...alt i siste liten og litt på halv tolv, sjeldent søvn natten før jeg reiser, vasker klær i siste liten, og stryker inn i siste time før jeg reiser :-). Ønsker deg fantastiske dager i Barcelona <3 Gleder meg til å se bilder <3 Klemmer <3

    18. Karoline Johannesen: Det er mye gøy å gjøre hjemme også synes jeg. Bare jeg har fri jeg, så er jeg fornøyd, og finner på masse. Hvis man later som man skal være turist i egen by.Masse som er moro, og ikke nødvendigvis så dyrt heller 🙂 Båt og telt, helt topp 🙂

    19. foreignerat50: Å ja, har du vært der? Ja, jeg regner med det er fint, jeg har sett mye fine bilder i det minste 🙂 Og nå skal JEG ned å ta alle de bildene også 😀 Hi-hi Ja, den hårfargingen få jeg ta hjemme her hvor jeg har blå håndklær og mørkeblått sengetøy 🙂 Reiser på mandag 🙂 Pakke på søndag 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Klem <3

    20. Jeg planla like mye før jeg fikk barn 😛 Nå må jeg bare planlegge for to personer til også. min mann og barn 😛
      Pleier å lage en liste i god tid før vi drar over alt som må være med. Så blir det ikke stress som du sier.
      Vi blir nok hjemme resten av sommeren ja. Feriepengene gikk til sydenturen 😛 Men skal få til ting hjemme også. Ut i båten og muligens teltturer 🙂

    21. Karoline Johannesen: Ja, ikke sant, og var nok mer for dere med barn. Jeg har bare meg, men er nok innimellom det 😀 Og etter jeg var syk, så har jeg ikke orket å stresse så mye…Så jeg bare tar det stille og rolig, med all planleggingen. LITT hver dag 😀 så kommer jeg i mål 🙂 Nå skal dere være hjemme resten av sommeren eller? 🙂

    22. Helge: Vi reiser på mandag og blir til fredag 🙂 Både by-liv, shopping og strand i samme byen, så vi får prøve å få sett mest mulig i løpet av de dagene. Søsteren min har vært der før, flere ganger, så hun er litt reiseleder regner jeg med 🙂 Jeg vet jo noe om noe kultur-ting, kirker etc som vi skal se, men jeg husket ikke det om OL nei. Jeg følger sjelden med på sommer-OL… Jeg må nok reise dit flere ganger om jeg skal få sett ALT, men det kan jeg jo 🙂 Ha en fin kveld du også Helge 🙂

    23. Var i Bulgaria en gang. Fikk farget håret rødt der og så jeg ut som deg i dusjen og håndklet ble rødt og det varte flere dager:)
      God tur. Veldig fint i Barcelona. Var der i fjor:)

    24. Alle turer må planlegges. Sjekke div fakta om strender og butikker osv, men noe kan man ta på sparket. Er sikker på at du har lest endel om byen og vet at det var sommer OL der engang, Men byen er full av kultur, spennende mat og mye annet. Har aldri vært der men jeg har lyst til og besøke den byen som mange andre byer. Men det blir mange inntrykk på en gang og det blir man fort trøtt av. Når reiser dere og hvor lenge skal dere være? Ha en fin kveld.

    25. annebe: Ja, det er både vondt og ikke bra på lang sikt. Jeg har sett solskader som har dukket opp hos folk MAAAANGE år etterpå, og som lager mye trøbbel. Og det vil jeg ikke ha. Så hatten må med, og høy faktor 🙂 ikke så farlig om jeg ikke få mye farge. Ja, med barn må man hvertfall forberede seg veldig tenker jeg. Ja, nå føler jeg meg ganske klar 🙂 Bare pakke litt 🙂 Klemmer <3

    26. MOONBEAMSCORNER: Ja, jeg har faktisk bestilt tid til mandagen når jeg er tilbake igjen 🙂 Da skal det bli ildrødt igjen, men ingen myrdede damer i dusjen i ÅR 😀 He-he Jeg har aldri vært i Barcelona, så MÅ i den kirken. Og søsteren min HAR vært der, så hun blir en fin guide 🙂 Dette blir bra 🙂 Jeg drar mandag 🙂 Klem til Månestråle <3

    27. frustrertfrueihouston: Oi, vips så var du på veil hjemover igjen.. Ja, lurt med faktor 30. Jeg ligger nesten BARE i vannet, for blir fryktelig lei av å ligge flat å sole meg… Men LITT må jeg ligge, og hvis jeg skal prøve å være litt lenger i sola, så MÅ faktor 30 til!! Det blir en fin by og shopping OG sole/bade-ferie på 5 dager 😀 Stor fredagsklem herfra 🙂 <3

    28. outofoffice: I fjor hadde jeg i tillegg en bikini som svertet av også…så jeg så ut som et fargekart og det var skikkelig pinlig dette med hotellets håndkler liksom 😀 Så jeg har lært nå, med hårfarge og solfaktor i det minste 😀 Gleder meg, drar mandag 🙂 Ha en fin ettermiddag 🙂

    29. Fru Stussli: Ja, jeg går for faktor 30 jeg også nå, og har egentlig gjort det før litt også…men så glemte jeg meg igjen, og landet på 15 og det er jo ikke bra nok i hele tatt.. Jeg vil heller være hvit uten hud-skader liksom…enn litt mer rød og skadd for livet kanskje 😀 Og så med HATT da, det blir bra 🙂 Dere har også en fin tur foran dere 🙂 Høres superkoselig ut 🙂 Alt sammen, Nord Noge også 🙂 elske Nord Norge jeg også 🙂
      Store gode Frodithklemmer på vei <3 i lange tog ;-D

    30. Kjersti Sandnes: Ingen store sommerfugler ennå…men mer en deilig følelse av at jeg har alt under kontroll…nesten 😀 Får pakke litt i morgen…og finne passet… Og ordne med billettene når jeg komme til søsters. Tar natten der og drar sammen avgårde…Og DER kjente jeg det kom noen sommerfugler…Jeg har jo litt flyplass-skrekk jeg også, vi er litt like der 😀 Store sommerfuglklemmer fra meg 😀 <3

    31. ~Thessa Braathen~: Men du får være flink med smøring etc her hjemme da, og på med hatten 😉 Jeg har aldri hatt solhatt før, men gleder meg til å ha det i år 🙂 Tror det trengs 🙂 Ha en fin ettermiddag 🙂 Klem <3

    32. Mariann Sæther Tokle: Ja, det hørtes deilig ut da, med mye kos reising. Og da er det jammen bra du KAN dette med reising og gjør alt riktig allerede. Og nå har visst jeg lært også 😀 Jeg skal bare være i 5 dager, så jeg rekker vel ikke bli gyllen en gang, men det spiller ingen rolle… Bedre hvit og frisk, en brent med solskader 😉 Takk-takk 🙂

    33. ..å bli solbrent er i allefall veldig vondt, så prøver å unngå det 🙂
      Så godt du kler hatt…ikke alle som gjør det ..
      Før , når barna var med forberedte jeg feriene godt, nå tar jeg alt helt i siste lita..
      Stilig bikini ….Hatt, solkrem og bikini, da er vel ferien i boks…:)
      Klem <3

    34. Det var en dame for sin hatt det tenker jeg 🙂 Jepp lurt å farge håret etterpå tror jeg, og vi vill jo ikke at hotellpersonalet skal tro at noen har blir myrdet i dusjen…skummmmmelt altså ….. Heldig du er som skal til Barcelona da 🙂 Flotte byen, og husk å besøke mitt favorittkirke, nemlig La Familia Sagrada (tror jeg det var ) den er fabelaktig (men mistenker jo at du har vært der før? ) Any way Froditha når du drar så må du ha one fabolous time 🙂 <3 Klem Månestråle

    35. Jeg prøver å forberede meg godt. Når det gjelder soling, så har jo jeg jukset litt i år. Bruker faktor 15 her, men er aldri mer enn to timer i direkte sol, så når turen om en uke går til Kroatia, så har jeg kjøpt inn faktor 30. Jeg vet at jeg blir lenger i solen, selv om jeg ikke orker å ligge i ro i fler timer. Men det blir bading med snorklel og dykkermaske, og da går tiden fort. Og da er det lurt at ryggen er godt smurt, når man vaker sånn i overflaten. Jeg er for pysete til å dykke langt ned – i det skumle dypet! Solhatten din var kjempefin, ser ut som du er godt rustet. Og hårfarging kan du ta når du kommer hjem, det er jeg enig i. Fredagsklem fra Houston <3 og i morgen går flyet hjem... Sukk

    36. Det låt kjent! Jeg liker også å farge håret før jeg reiser, og lurer noen ganger på om det er farge i svømmebassenget etter meg… haha… Jeg tar sjansen allikevel, i år igjen… Kos deg masse på tur!

    37. Herlig bikini! Barcelona blir toppers!
      Jeg er blitt så flink til å smøre meg med faktor 30 og resten av året bruker jeg ansiktskrem med solfaktor. I mange mange år gikk jeg rundt med eksem og solbrent halve sommern. Det er det slutt på nå 🙂
      Vi skal til London, Paris og Costa Brava først og på slutten av sommeren reiser vi til Nord Norge 🙂
      Mange mange klemmer til fineste deg <3

    38. Åh, så klar. Dette blir nok en flott ferie. Likte bikinien. Og liker at du skal til Barca… Deilig dagene i forkant og sommerfuglene jeg regner med du har i magen 🙂 fredagsklemmer

    39. Jeg gjør alt riktig,hehe. Jeg farger ikke hår, kun bleker litt striper hos frisør. Jeg smører med faktor 30, for da blir jeg brun og ikke brent. Har god erfaring med det. Smør jeg med mindre, blir jeg rød og så må jeg holde meg ute av solen, osv. Har lært. Unngå solkrem på sånn sprayflaske, sånn ala hårsprayflaske, ble lurt at det en gang. En hvit flekk og resten knallrødt, All faktoren kom visst i første dusj.
      Jeg har jo akkurat kommet fra 9 dager i Spania, men om tre uker er jeg på cruise i Middelhavet, samt at jeg har bestilte fly til Alicante i oktober. olala, for et reiseår på meg og jeg elsker det. Jeg er så sykt takkmemlig for å ha denne muligheten at jeg grøsser innvendig av glede 😀
      God tur til Barcelona 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg