Hva er alt dette greiene med sommerfugler liksom…? ;-D

Du har kanskje undret deg på det innimellom, hva alt dette greiene med meg og sommerfugler er for noe?….

Du hører stadig om meg som er ute og jager sommerfugler..


Det går rett og slett på at jeg glede meg over og gleder meg TIL ting… da får man jo sommerfugler i magen… 🙂

 

Du ser meg opptre som sommerfugl her på bloggen….

…det er rett og slett det at jeg for det meste føler meg blid, glad og lett i humøret, som en sommerfugl. Som flyr lett videre ganske fort, selv om den får seg en liten smell i panna innimellom…

 

Jeg har verdens flotteste sommerfugl-dame-skulptur i hylla her….

Det er rett og slett fordi den er fantastisk vakker og med verdens blideste ansikt. Jeg bli glad hver gang jeg går forbi den…

 

Det henger en  sommerfugl  på veggen…

…fordi jeg synes den har et herlig uttrykk den også, og fikk den i julegave av min venninne <3

 

Jeg har lommebok med sommerfugl på…


…fordi jeg så den i Dubrovnik i fjor, og det sto nærmest skrevet navnet mitt på den… 😉

 

Jeg har flere klær med sommerfugler på…..

Fordi jeg blir glad av å ha de på….(kjøpte disse i fjor, men de skal med til Barcelona)

 

Det er noe med sommefuglens letthet og flagrende vesen som passe til meg og min personlighet, og som gjør meg glad… 

MEN…det er jammen meg ikke bare MEG som er opptatt av dem… Jeg fant ingen levende sommerfugler på landet i dag…Men butikkene er fulle av kunstige… Oslo City har vært fulle av dem i en måned nå, men da jeg kom for å ta bilder av dem i dag var de borte…

På Byporten derimot fløy de blidt omkring… 😉


Både i taket….


…og i butikkvinduer… 

Så da er det vel bare noe som  NOEN av oss trekkes mot da ….-)

 

Har du noen favoritt symboler eller figurer som du velger deg motiver av på bilder eller klær? 🙂

 


#sommerfugler #lett #glad #flagrende #fornøyd #humør
22 kommentarer
    1. Sommerfulger er veldig vakre på bilder og på avstand, men jeg som hater ALT av småkryp klarer ikke rive meg bort fra tanken om at sommerfugler er larver med vinger xD Huff, de er jo så pene, men jeg skygger alltid unna når de kommer min vei x)
      De som hang på Byporten og de som er på toppen din er bare søte da ^^
      Det er nok litt lite symboler og figurer på klærne jeg kjøper. Jeg vet ikke helt hvorfor men jeg handler mye (kjedelig) basic-tøy 🙂

    2. Helge: Nei, drepes skal de ikke hvertfall, må bare få litt kontroll på dem 😀 Men nå drar jeg snart, så da roer de seg. Herlig med gore-tex-sko da. Du gjorde litt av et kupp tror jeg. Og nå er tiden for skogsturer her i landet, med denne temperaturen 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    3. Hva skal du med alle sommerfuglene du fanger? Feste di fast med ei nål til ei isoporplate? De er fine så jeg dreper aldri noen av de. De er mye til pynt. Visakort fikk litt fart på seg i går, var på salg og fikk et par nye gore-tex sko(satt ned fra 1099 kr) og 2 par gode sokker til under 700 kr, etter det ble en ny kaffetrakter + div. Gikk inn skoa i går kveld med en skogstur som ble 1 time lengre enn tenkt. Ha en fin dag.

    4. Fru Stussli: Hi-hi, så koselig at du tenker på meg da, når du ser en sommerfugl flyr avgårde 😀 Ja, det begynner å bli noen her nå også 🙂 Jeg glede meg til å se den hilsenen 😀 He-he Ha en herlig ferie, og god tur i morgne min venn. Vi sees PLUTSELIG <3 🙂 KLemmer i bøtter og spann <3

    5. Herlig! Jeg tenker ofte på deg når jeg ser sommerfugler 😀
      I kveld er magen min full av dem. De flakser rundt og er helt klar for ferie.
      Jeg har ingen spesiell symboler, men vi har en egen teit (i følge barna) hilsen i Stusslifamilien. Den skal jeg vise deg en gang :-DDD
      Ha en strålende sommerferie frodithvenn
      KLEMMER

    6. Engla: Jeg skal til Langesund med mammaen til lille Supermann også, det blir kos. Skal på rar konsert og greier 😀 Ja, skal nok finne noen sommerfugler på tur 😀 Klemme veldig flat <3 Sommerfuglflat 😉 😀

    7. Hihi, ja det bor en sommerfugl etter ti i meg også 🙂
      Både sommerfugltoppene og sommerfugllommeboka de er nydelige og passer perfekt til verdens fineste frodith <3
      Du finner helt sikkert noen fine sommerfuglting på turen din hvis du titter 🙂
      Vi tar nok noen småturer i sommer, men har ingen store planer.
      Massevis av klemmer på vei

    8. Engla: Ja, du er også sommerfugl-dame, du skulle hatt en sånn skulptur som jeg har 🙂 Jeg har sett så mange fine sommefuglpyne-greier i butikkene nå.. Og masse kjoler med sommerfugler på, hvis jeg er heldig har de masse sånt i Barcelona også 🙂 Sommerfugl-stuff 😀 Jeg har vært på landet i dag, men der var det bare kaldt, men var kos med mamma da. En liten tur før jeg dro. Skal du noe på ferie i sommer? Tusen sommefuglklemmer på vei <3 minst 😀

    9. Jeg er nok ganke lik deg der, for jeg ELSKER sommerfugler!!!
      De er så vakre, lekende og lette <3
      Du har jo også de egenskapende, så det bor nok en sommerfugle eller ti i deg også fineste frodith.
      Kos deg og nyt kvelden videre min venn <3
      Go´klem på vei til deg fra meg

    10. cuskima: Ja, jeg skjønner det 😀 Men siden jeg har så sterk greie på akkurat sommerfuglene, så kunne jeg jo kanskje ha vært en selv også 😀

    11. Ja var ganske spennende opplevelse 🙂
      Og siden eg er urdårlig fotograf så ville forsøket bare ødelagt opplevelsen 🙂
      Nei man trenger ikkje å ha vært en sommerfugl -det handler mer om symbolet på gjenfødelse elelr ny begynnelse <3

    12. cuskima: Oi, det hørtes ut som en fantastisk opplevelse. Nei, jeg har heller aldri sett noe sånt, DA skulle du hatt et kamra da…Men da kan du være sikker på de hadde forsvunnet på et vips… Herlig bare å oppleve dem selv 🙂 Kanskje jeg er en gjenfødt sommerfugl… altså at jeg var DET forrige gang.. 😉 Klemmer sommerfuglklemmer <3

    13. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Så gøy at du også har glede av dem 🙂 Ja, sommerfugler passer over alt 🙂 Skulle gjerne sett den på veggen hennes 🙂 Kan tenke meg den er fin 🙂 Ja, de budda-figurene er også fine 🙂 Det som gjør en glad, det er det viktigste 🙂 Kan være hva som helst det 🙂

    14. sommerfugler betyr født på ny i enkelte trosretninger -eg blir alltid glad når eg finner somemrfulger eller ser dem -da vet eg at noe godt skjer.
      For 8 år siden ble eg operert og to dager etterpå kunne eg endelig gå ut av sykehuset og ta en tur med min søster -man blir litt sliten når man har hatt en sånn diger gjennomgang likssom og eg måtte sette meg. Og der over en stubbe hang en hel sky med sommerfugler -sikkert 30 -40 som bare fløy i en slags sirkel og eg ble veldig rørt og følte meg født på ny. Eg sa takk ut i luften og følte meg veldig lykkelig. Min søster som var på besøk er like tussete som meg -så hun også syns dette var utrolig vakkert og spesielt. Aldri sett det før og aldri sett igjen.
      sommerfugl klememting <3

    15. Jeg har uten tvil glede av sommerfugler jeg osgså. Svigermor fikk nettopp en av meg som virkelig gjør seg ute på veggen hennes. Den er nydelig rett og slett.
      Jeg har dilla på Budda figurer uten tvil, og ellers alt som kan hente glede ut av.
      På gardiner, lamper, tøy , puter osv hadde jeg bestandig ranker før. En spesiell ranke vell og merke. God gammel sort::)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg