Postkort fra Barcelona- Onsdag

Dag 3

 Først litt mer Gaudi- før dagen setter skikkelig i gang. 

Det siste stedet vi var i går, var Casa Mila. Også kalt STEINBRUDDET. Antoni Gaudi jobbet på denne bygningen mellom 1906-1910, og her kan man jo bare drømme seg bort, til sandyner eller andre slags rare steder. De duppedingsene som stikke opp var tenkte som skorsteiner i bygget. 


Slik så det ut i “bakgården”…men vi skulle jo på taket så klart…det er der alt skjer ;-D

Her var det helt på grensen til fniseanfall, pga ALT for slitne bein, og rygg…. klar for senga noen timer..


Middag, en blass kyllingfilet og pommes frites…helt deilig. Hadde tapas på dagen 🙂


Creme Brule og kaffe som avslutning…


Kanskje jeg må kjøpe noen sånne figurer? 😀

 

 

Nå er jeg klar for en ny dag. Den er enda uoppdaget og uplanlagt, og jeg gleder meg <3 😉

#Casamila #figurer #Barcelona #Gaudi #kunst #bynginger #severdigheter
12 kommentarer
    1. WOW! Skikkelig imponerende byggverk! Jeg kjenner Barcelona klatrer på listen over ønskede reisemål etter de fine stemningsrapportene dine 🙂 Dette må man jo bare se en gang 😀

    2. Fantastisk byggverk, kunstverk man aldri ser her i landet hvertfall, de takene så ut som et fjes. Artig. Pynteting man kan kjøpe med seg er det vel mere enn nok av der nese i alle fassonger, størrelser og prisklasser. Men husk at alt tar plass i kofforten. Ha en herlig kveld.

    3. herlighet for en fantasi og kreativitet!!!! neste som om han hentet inspirasjon fra riddertiden med noen av de figurene på taket -samtidig er de nesten futuristiske eller kanskje fra andre planeter.
      Unikt!!!
      haha sånn blass middag er typisk i utlandet og de klager på vår meny, raspeballer og fårikål ser ikkje nett spennende ut, MEN litt mer smak er det enn de rettene du ofte får servert ute i verden der turistene ferdes.
      Husker eg fikk kottelett med spaghetti engang -hahahaha aldri sett så sjokket ut tror eg 😛 ingen saus ingen poteter ingenting kun en tørr kjip kjøttbit og spaghetti uten salt, smør eller noe
      kose deg
      klemmeting<3<3

    4. Moro med disse fargerike postkortene fra deg ❤️
      Jeg rekker ikke lese så mange blogger, men noen bare MÅ jeg innom 😉
      Ha en fortryllende dag!
      Nå setter vi nesa mot Paris
      Klemmer i fleng

    5. Så mye herlig der i Barcelona da <33 Å Casa Mila var skikkelig stilig , taket og alt egentlig ....flotte bilder , reine drømme og eventyrbyen byen <33 Herlig å se at du koser deg sånn . Håper du fikk en god natts søvn og er klar for en ny dag i Barcelona nå <33 Kose deg masse i dag også ja ;-p Klemmer fra Pippi Lotta til fine Frodithen <33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg