Fotosafari i byen

Her i byen, hvor jeg bor, finner man mye rart… Ikke langt unna der jeg bor, står dette hodet…


Jeg hadde ikke sett det før og det er kjemperart…for det er DIGERT….  Men det er nylig kommet da….

 


..Og som annen kunst skaper det debatt… Hvorvidt dette bør stå der…Skjemmer det dalen, og ødelegger det den ultimate piknik-opplevelsen  for folk som bor her? Med dette enorme dukkehuodet som nærmeste  nabo, vil man da få mareritt på natten osv? ELLER vil det trekke folk fra andre siden av byen på besøk? De som ikke visste at vår bydel fantes en gang….

 

Og jeg ovedriver ikke….den ER stor….jeg stod rett under kinnet der når jeg tok det siste bildet…Og jeg er 178 cm..

 

 

Nei…. da er det hvertfall ingen tvil om at de NATURLIGE tingene er mer udiskutabelt vakre…


Akerselva er vakker uansett vær og lys…Og gir mye fine refleksjoner…Og er det noe jeg liker like godt som skygger, så er det speilinger…

 

En litt overskyet men vakker dag <3

 

Hva synes du om kunst i naturen?

Lar du deg provosere av kunstformer du ikke liker?

 


 

#kunst #skulpturer #foto #provoserende #fotosafari #jakt #bilder
30 kommentarer
    1. Jeg blir veldig sjeldent provosert av kunst, men det er mye kunst jeg ikke forstår. Hva er for eksempel greia med dette hodet? Er det en historie bak hvorfor det står akkurat der og ser akkurat sånn ut? Jeg har vært på høstutstillingen noen ganger, og der er det også mye kunst jeg ikke skjønner noe av. Det er jo mye som er fint der, men av og til blir jeg liksom bare stående å glane uten å finne noen som helst mening bak verkene x)

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det hodet var litt for stort og tok litt vel mye fokus der i parken etter min smak,men kan godt være statuer i parker ellers, så det kommer an på 😀 elsker derimot elva og alt der 🙂 Ha en fin kveld <3

    3. cathrinehenriksen: Jeg blir heller ikke provosert 😀 Men synes denne var litt malplassert bare 😀 Men hadde ikke sett den før 😀 Kos deg videre med familien, nå er jeg kommet fram til søsters og vi styrer på 🙂 Klemmer i store hauger <3 🙂

    4. Jøje meg for ett gigantisk stort hode , haha ;-D Flotte bilder da =)) Kunst i naturen KAN være fint det ja <33 Som regel..... Jeg blir ikke så lett provosert av slik kunst , NESTEN ingen kunst provoserer så mye at jeg blir dårlig av det liksom .....Er jo noe selvsagt , men det er liksom mer at jeg synes det er litt ekkelt da 😮 Som f.eks ett selvportrett av en naken mann med peniser "all over" og slike ting .....og hvis det blir veldig MYE dratt i den retningen . Ja da synes jeg ikke alltid det er like fint nei ;-o Ønsker deg en fortryllende søndagskveld fine Frodithen <33 Klemmer i masse vis , skikkelig gode også <33 Siden du snart skal ut å reise ;-D Ja , og jeg skal kose meg videre med familien jeg nå <33 Så her er alt bare fryd og gammen <33 ;-P

    5. annebe: Ja, TENK om den hadde hatt kropp også 😀 HJÆÆÆLP!! 😀 Ja, moro å ta bilder av og liker å se på kunst. Og noe passe i naturen også 🙂 Men ikke alt. dette var bare DIGERT 😀 Stor diger klem fra meg 😀 <3

    6. Liker naturen aller best slik den er…men artig med noen kunst innslag også, gøy å ta bilder av 😉
      Tenker på det hodet, om det hadde hatt samme størelse med kropp..wow ..
      Klem fra meg <3

    7. Karoline Johannesen: Ja, mye rart der ute. Og jeg er enig i at det kommer an på hva det er 🙂 Likte ikke så godt dette digre hodet 😀

    8. Jeg liker kunst i byparker, fører byen litt sammen med naturen og gir forbipasserende noe å tenke over.
      Men spesiell statue med et slikt stort hue. Kunst er spesielle greier, for det er visst lenge siden kunst betydde at det skulle være vakert og realistisk.

    9. cuskima: Det hørtes deilig ut, her er det overskyet og ingen terrasse uansett 😀 Men jeg gleder meg over pakkingen her jeg,så helt greit 😀 klemmer <3

    10. pfffft gammel er bare de som er sånn 150 og sån hahahaha
      Her skinner solen og eg skal kose meg litt på Costa del Terasse etterpå med vovvene helt uten skumle dukkehodestatuer hahahaha
      skal bare ta bilder av en slagbenk og ordne litt før solen kommer rundt på min side
      klemmeting <3

    11. cuskima: Helt enig med deg, malplassert rette ordet, det er liksom BARE gress ellers, og MIDT i der stå det digre hodet av en dukke 😀 Men jeg bryr meg veldig lite egentlig, blir ikke provosert lenger… kanskje blitt for gammel? 😉 Men jeg kan ikke skjønne det heller…for GAMMEL er jeg jo IKKE 😀 Ha en fin dag snupps <3 klemmer på vei med toget 🙂 <3

    12. Flaggermusvinger: Likte det ikke så særlig jeg heller, litt malplassert akkurat her… Men noe kunst er fint i naturen også synes jeg. Det har et turområde som det er stier på og alt fra før, hvor de har plassert ut en del morsomme skulpturer, på Ekeberg i Oslo her…Og DE synes jeg passet fint inn 🙂 Så det kommer litt an på for meg, hvordan de blir plassert og sånt 🙂 Men jeg blir ikke så fryktelig provosert av det hode heller…Synes bare det er litt rart, akkurat der…..:-D Her pakkes det i vilden sky 😉 Stor søndagsklem på vei <3

    13. syns dukkehodet kanskje var litt malplassert? men then again Im no artcritic hahaha
      Mye av kunsten du jar vist før i naturen har eg likt,men har vært på utstillinger og syns MYE er veldig rart-at man skal tolke hele ens oppvekst i noen rør og et rødt bilde bla
      Eg liker kunst som får meg til å føle -det gjør nok andre også ,men da føler vi jo som oftes over forskjellige ting så derfor må vel også kunst være slik?
      klemmeting<3

    14. Det var et digert hode, ja! Er ikke helt sikker på om jeg liker det, det er jo fint å plassere i en park, kanskje, men i selveste skogen vil jeg slippe sånne inngrep, altså.
      Parker er vel også laget for å få et naturlig “fristed” for folk som bor i masete byområder? Jaja, ville ikke hatt det i min hage, og det slipper jeg, så jeg er fornøyd.

    15. Kristin: Det er INGENTING annet der, bare grønt og trær, og noen benker. Parken er en stor dal, og ligger mellom to bebyggelsesomåder. Den var litt malplassert etter min mening 😀 Ikke så mye skummelt langs elva lenger, mest noen få rotter…men så ikke dem en gang sist 😀 Nå skal jeg på full fotosafari i Barcelona, så blir vel none “Kort” derfra 🙂 Klemmer <3

    16. Lisbeth: Ja, jeg er enig, kommer an på hvor og hvordan de er plassert 😀 Skulpturparken i Oslo er flott, og der er det jo plassert midt ute i naturen alt sammen 🙂 Men der passer det. Så kommer veldig an på .-) Nå pakker jeg her, masse kjole 😀 Ha en strålende søndag du i ro og make eller i full fart, alt etter hva du skulle måtte ønske <3 Store klemmer <3

    17. Oj, det var en diger skulptur! Egentlig litt usikker på hva jeg synes om den, men tror jeg må være der og se den i forhold til alt annet for å bli sikker 🙂
      Men elva er i alle fall vakker, selv om jeg har hørt mye “skummelt” om en del av de som oppholder seg langs den 😉 Men det er kanskje blitt bedre..? 🙂
      Herlig med fotosafari! 😀

    18. Jeg syntes kunst i naturen er fint 🙂 noe av kunsten kan jo vekke mer oppsikt enn andre, men de er nå flink å tilpasse kunsten i forhold til stedet den blir plassert.
      Ha en strålende søndag 🙂
      Klemmer

    19. Min matgale verden: Ja, det var skikkelig delt opp, og er et dukkehode 😀 Hun kunstneren har visst ofte dukker i kunsten sin 🙂 Oi! Skal du male? Flink! Får jeg se etterpå? 🙂 Så gøy du fikk et så bra kurs da 🙂 Full av inntrykk 🙂 Nå reiser jeg til søsters snart og i morgen farer vi avgårde. Blir nok en del POSTKORT derfra, men ikke så fyldige innlegg nei 😀 Stor god klem <3

    20. Det var da et svært så stort hode ja….men, sånne litt merkelige kunstformer setter ofte hjernen i sving. Ikke at det var så merkelig med et hode, men stort…og inndelt i hva?? Hjernekammer?? Likte det jeg. Nå tar jeg med meg lerret og maling og går opp på fjellet en tur. Klarer ikke blogge, etter en helg proppet med inntrykk…. Fikk ikke kurset jeg egentlig ville ha på lørdag, kursholderen ble syk, litt lei for det, men en storartet helg uansett:) klemmer

    21. Helge: Ja, mye fint å ta bilder av i Oslo. Byen her har liksom alt synes jeg 🙂 Litt asfalt må man regne med ofte ja, her også. Deler av turer i Oslo blir det litt asfalt på slutten.Men med gode sko er det greit 🙂 Ha en fin søndag du også 🙂

    22. Det er mye naturlig kunst i skogen. Det er greit med kunst i parker men er ikke helt med på notene hvis det settes opp en betongkoloss av et kunstverk midt inni skogen som skal være et lokkemiddel for å folk til skogen. Fine bilder og det er mye vakkert i Oslo og ta bilde av. Har alt vært på en bitteliten skogstur, gikk en sti like ved her som jeg ikke hadde gått før, måtte gå 1,5 km på asfalt tilbake men det var endel av denne turen. Ha en fin søndag.

    23. foreignerat50: Morn morn <3 Ja, ikke sant 😀 Skikkelig stor 😀 Jeg synes det kommer helt an på HVA som plasseres ut, om jeg liker det 🙂 Men jeg blir ikke så veldig provosert heller av ting jeg IKKE liker... Ha en fin dag Joy 🙂 Klem <3

    24. Fru Stussli: Jeg synes noe er fint, den skulpturparken i Oslo er flott, og der står det jo midt ute i naturen, men de er fint plassert. Så det kommer litt an på for meg. Jeg synes kanskje ikke denne var så fin, men det GJØR meg ingenting heller 😀 Skulputrparken derimot elsker jeg 🙂 Ha en herlig dag dere også, god tur <3 Jeg pakker kjoler og topper og leser Barcelonabøker 😀 Massevis av klemmer <3

    25. Jeg synes kunst i naturen er fint jeg 🙂 Er masse urørt natur i Norge så hvis man ikke liker det er det 1000vis av andre steder man kan tusle 🙂
      Ha en fortyllende søndag
      Mange mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg