Den store Gaudi-dagen ;-)

Postkort tirsdag kveld…

Tirsdag har vært en dag i Antoni Gaudis ånd …. Han har jo omtrent laget, designet hele Barcelona, og vi har  OVERALT i hele Barcelona i dag, og sett mange av hans verk. En park, Parc  Guell, Casa Batillo og Casa Milà. Og nesten ikke et bygg  eller benk eller vindu har en rett linje, men kurver og buler og kuler. Og alt er mosaikk, farger og helt herlig farger. Rare kupler, vinduer og dører, og nesten som å være i eventyr-land. Alle må ta en tur til Barcelona å se på dette, jeg er Alice i Eventyrland…eller i det minste kjennes det sånn 😉

Beina er fulle av flodhester etter endt dag, ryggen som et spett og jeg er like oppvridd og bulkete som alle Gaudis bygg og verker til sammen 😀

Her er bilder fra morgen-gry og Parc Guell


Metroen 😀 Veldig spent…


På vei mot parken…ulke transportmidler…scooter eller sebra…


Herlige pepperkake-hus i parken… 😉


Flotte mosaikkbenker hele veien rundt…


Herlig hage også…


Masse flotte blomster…


Og gode lukter…. 🙂


En  firfisle bringer lykke… <3

 


Må hvile litt innimellom….på de rareste steder…

 

Ferdig i parken dro vi til Casa Batillo Gaudis eventyrhus <3


Fantastisk bygg 🙂

Alice med den rare hatten ;-D

Herlige greier på taket ..


Tenk å FINNE PÅ alt som skal befinne seg på et bygg, på ett tak, dragerygg f eks..

Og etter dette dro vi til Casa Mila…men det kommer senere 🙂 Nå venter senga litt noen timer, må lade opp ryggen og beina igjen…

Vi har spist tapas til lunsj, så blir nok en lettere middag i kveld 😉

 

Har du sett maken til bygg og vinkler på hus og bygninger noen gang?

 

Ha en fin kveld <3

 

 

 

#Gaudi #Barcelona #ferie #mosaikk #kunstverk #bygninger #vinkler
16 kommentarer
    1. Jeg har bare sendt mannen og sønnen til Barcelona på fotballkamp, men har aldri vært der selv, men jeg må jo være med en gang. Ser ut som du koser deg. Flotte bilder, blomster og bygninger. Kos deg videre

    2. Nydelig. Jeg var ikke der jeg. Kan definitivt reise tilbake til Barcelona. 🙂 Ser ut til at dere koser dere masse. Og at både kamera og hjerner fylles til randen:) Nyt nok en dag:) klemmer

    3. Wow så mange rare (men fine) bygninger! Det Casa Batillo Gaudis var ekstra fint! De balkongene ser nesten ut som italienske masker! Skikkelig fint utsmykket 🙂
      Lad godt opp i natt, så håper jeg du får nok en fin dag i morgen <3

    4. guuu såååh mye flotte bilder av søs og kakehus og flotte blomster og bygninger og steder 😀 Jeg KOMMER :DDDDD Kos deg masse søs og hils andresøs <3 Ser ut til at dere har det kjempedigg, her regner det, men i morgen blir det sikkert sol 😀 gooood klæm <3 <3 <3

    5. Fantastiske byggerk. Jeg så noe av det samme bildene på en annen blogg(ideatroll) da hun var i samme byen. Utrolig byggerk og et kunstverk i seg selv, man blir lett forelsket i slike hus, tatt rett ut fra eventyrboka. Blir mye trasking i en slik by – god trening men pass på beina.
      Ha en fin kveld.

    6. Åååå så fint! Ja, selvsagt har jeg sett maken, helt maken faktisk! Og det var kjempehyggelig å se det igjen, jeg elsker disse bygningene, formene og fargene! <3 Gøy! Kose dere masse videre! Klem fra Norge! 🙂

    7. Fantastiske byggverk! Kos deg! Det finnes en liten by ca 30 min unna med tog som heter Sitges. Superfin strand og herlige restauranter… også kjent som homseby nr 1 🙂 Vel verdt et besøk om en har litt tid til overs og har lyst til å flashe badedrakten sin 😉

    8. Hmm ….har sett noe litt lignende i Egypt , men egentlig ikke så veldig likt når jeg tenker etter nei :-p Ja , skjønner godt at du føler deg som Alice i Eventyrland , med alt det flotte som er å se der i Barcelona <33 Var mange spektakulære plasser , annet moro , og bygninger jeg likte godt <33 Tapas er godt det , namme nam ;o) Fine deg med hatten da , sender Alice gode klemmer <33 Å ønsker om en fortryllende og magisk kveld videre ;-P

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg