Luftige svev… :-)

Jepp…her flyr jeg igjen.. Mulig jeg ikke flyr SÅ høyt…og at jeg er litt nærmere asfalten egentlig…jeg med den rumpa som ikke tåler de hersens string-trusene  en gang 😉 Spørs om ikke den holder seg mer i bakkehøyde liksom…. 

Vel… det er kanskje ikke meg som har de luftigste svevene i dag…mer en gjeng med fugler …Og du vet jeg ofte snakker om meg selv som høne, svane og rype innimellom, av ulike grunner…? Men nå er det EKTE fugler vi snakker om altså…Jeg skal på foto-safari ved Østensjøvannet, og der skal det visst være skikkelig fugle-fest til nesten uansett tid på døgnet og uansett dag i uka….. Så jeg gleder meg. Litt spent er jeg på om jeg klarer å fotografere disse dyrene, for de beveger jo så veldig på seg… Men hvis jeg legger meg helt stille med en kamuflasjefarget lue over det rødfargete håret, så bør det vel gå greit?

 

Har du vært ved Østensjøvannet?

Har du noen fine planer for dagen?

Liker du å ta bilder av ting som beveger seg?

 


 

#fugler #foto #Østensjøvannet
25 kommentarer
    1. Helge: Det var SÅÅÅ fint der med alle fuglene, og det var perfekt foto-lys. ble noen fine bilder som kommer i kveld eller i morgen 🙂 Skal nok mer opp der ja 🙂 Fikk meg et treff med to av jentene jeg er tante til også 🙂 Koselig 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    2. deveny: Så flink rørlegger 🙂 Jeg tar mest bilder til bloggen jeg da. Sjelden jeg tar nå, BARE for å ha på pc-en min liksom. Men noen som blir fiine kan forstørres og henges opp. Og i dag ble det noen fine altså 🙂 synes jeg da 🙂 Moro å skrive på bloggen, og bruke bilder som illustrasjoner, når jeg ikke vil tegne 🙂

    3. Tattavkvinnene: Det var regn da jeg dro, men det var så varmt at det spilte ingen rolle :-DHar fanget MAAAAANGE fugler på kameraet. Det er virkelig et sted å dra altså .-) Kos deg hjemme alene da. Litt deilig deg også 🙂 klemmer <3

    4. cathrinehenriksen: Nei, ikke lett å ta bilder av dyr i bevegelse, men noen ble fine, og andre ikke så vellykket. Men jeg viser jo bare de vellykkete vet du 😀 Ha-ha. Jeg hadde aldri vært der før.Skulle med søsteren min, men hun ble syk, og samboeren ikke lyst. Men DET stopper da ikke meg 😀 Jeg liker jo å være ute alene også jeg 🙂 Så nå er jeg hjemme etter tidenes fugleparty 😀 Ha-ha Klemmer på vei med vinger <3

    5. Kjersti Sandnes: Ja, tenk det Kjersti, du har vært der FØR meg 😀 Første gang for meg i dag 🙂 Og det var gøy. Knipset i vei sikkert over 100 bilder. Kanskje 10-15 som blir bra nok 😀 Man lærer 🙂 Noen ble VELDIG fine, andre sånn midt på treet 😀 Stor klem <3

    6. Maren Kvalvaag: Ble mye fine bilder, og mange ikke FULLT så vellykket. Det går på sånne tekniske ting som horisont som er rett osv 😀 Men fuglene gjorde jobben sin <3 😀 Moro! Og lyset var perfekt <3

    7. Miriam: Åå, det var fint der. Jeg hadde jo ikke vært der før faktisk 🙂 Men oi-oi, så mye fugler. Følte nesten jeg var med i Hitchcoks FUGLENE 😀 Spennende. Mye fint lys i dag også, så det ble spennende bilder 🙂 Håper du har hatt en fin dag også 🙂 Klemmer i vei <3

    8. På 1990-tallet var løping en kjær hobby for meg, så jeg har løpt Østensjøvannet rundt 3 ganger, persen min på 10 km(40.31) ble satt der. Det var pent der men jeg har ikke vært der siden men mulig det blir en tur ditt i sommer. Det er mange pene vann/paker i Oslo som jeg ikke har besøkt. Så jeg må ta en dag eller flere i Oslo. Bra at regne ga seg og sola kom, 25 gr ute nå, mulig det blir et kveldsbad i tjernet. Ha en fin kveld.

    9. Så gøy! Da regner jeg med at været i Oslo har blitt litt bedre? ^^ Kos deg masse, håper du får fanget noen fine fugler på kameraet 😀
      Jeg skal faktisk være alene hjemme i kveld. Mamma er i 50-årslag og Matias skal bort til noen kamerater. Da skal bena slenges på bordet, og jeg skal nyte litt macchiato og en bok. Heelt for meg selv <3

    10. Hihi , så moro da :)) Ja må kanskje kamuflere deg litt nå når du skal på foto safari med bilde tagning av dyr ( fugler ) . Høres koselig ut da <33 Har ikke vært på Østensjøvannet før jeg nei ....Men mulig jeg blir fristet til å dra etter å ha sett litt bilder derfra ja =) Dagen i dag blir nok litt lat her , men jeg har i alle fall startet så smått opp med treningen i morges og vært innom hudpleieren en snartur =) Så nå blir det nok en rolig dag videre her ;-D
      Om jeg liker å ta bilder av ting som beveger seg ? Vel jeg har prøvd å ta en del bilder av Brutus i alle fall , han beveger seg mye han , haha ....ganske vill av seg . Så er ikke bare bare å knipse fine bilder da nei . Men du får ha lykke til du da <33 Og kose deg masse på fugle party der på Østensjøvannet <33
      Klemmer tirsdagsklemmen <33

    11. Ja! Jeg har vært ved Østensjøvannet flere ganger. Går forbi der når jeg skal se kamp på Abildsø eller vat det Rustad… Har tatt bilde av fugler der og. Hehey, jeg er snart lommekjent i Oslo gitt:-) kos deg på safari, blir spennende å se om du får noen blinkskudd 🙂 klemmer

    12. Jeg har vært masse ved Østensjøvannet 🙂 Minnes grusomme løpetester på videregående og morsomme fuglesafariturer på barneskolen. Tror ikke det blir noe problem å få tatt masse fine bilder der altså! Litt uheldige med været da 🙁
      Kveldsplanene mine for dagen er litt hagearbeid 🙂

    13. Gooooood tur rundt østensjøvannet 🙂 Eg budde på Manglerud før så eg pleide å ta treningen min rundt østensjøvannet eit par ganger i veka. Det er veldig fint der også er det eit yrande fugleliv. Der får du nok maaaange fine bilder med deg heim ! 🙂 Ha ein kos dag ! Klem <3

    14. Lithanna: Her siler regnet ned….men skal ta en tur uansett jeg 🙂 Får ta på regntøy 😉 Gidder ikke bare sitte inne her i regnet heller.. Ha en fin dag 🙂

    15. Fotosafari er jo kjekt, spesielt når det er så fint vær 🙂
      Mine planer er ikke så mye idag tror jeg. Trene og gå tur, kanskje jeg tar en tur i byen, få se 🙂

    16. God safaritur. :o) Nope, har aldri vært der. Jepp, jeg tar bilde av det meste :o)) I dag er det nesten sol, litt sånn dimma men dog .. og jeg skal i første omgang ut og slenge på andre strøk med maling på gjerdet og leveggen her. Hipp hurra!!! Det skal bli så deilig å få det ferdig iallefall.
      Kos deg mellom sivene med lue og kamera. Gleder meg til å se fangsten! :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg