Frodith på ball ;-)

Ja, du så nok for deg denne figuren da…tenker jeg.. Som når Diva-Frodith spankulerer avgårde med ballkjolen sin, i høyhælte sko som hun jo er SÅÅÅ flink til å gå på…? Med han typen løpende etter med parasollen liksom… Slik at hun ikke skal få for mye sol på seg….For hun blir jo SÅÅÅÅ fort brun…Og det vil vi jo ikke ha noe av….Når man er i ball-kretsene… 😉

Meeen….jeg var nok på et litt annet ball i går… Ikke fullt så Diva-linkende i går nei… 

Håret som var “ny-strøket” da jeg gikk hjemmefra, lå kjapt som et saue-brus på toppen…Og jeg har egentlig IKKE krøller fra naturens side…men det har på merkelig vis begynt å krølle seg, når det er fuktig luft ute..og jeg skal love det var fuktig luft ved ballsalen der oppe ved Østensjøvannet…. Antrekket var ikke ballkjole-liknende, mer misforstått turantrekk… som du vet var  DÅRLIG passende til mygg-sumpen: Tigths , joggesko og kortermet…

Men Canada-gjessene….DE var på ball altså…Det er et område på runden rundt Østensjøvannet, hvor det er noe som likner en liten ballsal for fugler. Egentlig er det en bro som går over veien, ved enden av vannet…Under bruen er det pilarer for å holde broen oppe,og når det er litt vann under broen i tillegg så får området et veldig flott preg. Lyset blir helt spesielt, og det ser ut som gjessene er på dansetilstelning i en av de vakreste ball-saler. Jeg oppholdt meg her LEENGE, og kunne godt ha blitt sittende der resten av dagen og ventet på de rette bildene… Vakkert.

 


1)   En veldig spesiell effekt, med pilarer, fugler og vann…

 

2) Venter på å bli budt opp?…


3) Pusse seg litt mellom valsene….

 

Og som du vet var det noen som danset lit ekstra for meg der oppe også ..

 

 


4)     Denne som du fikk en liten snik-titt på i går….

 

5)   Og denne…som jeg også ble ganske fornøyd med… Eller det var jo DEN som gjorde jobben da…Jeg var vel litt heldig som klarte å fange den på kamera 😉

 

6)     Ellers var det mye pussing av fjær, for å gjøre seg fjong til dansen…

 

7)    Noen litt sky, men tar en ballett-oppvisning på  ett bein… Det er også her vanskelig å se hvor fuglen slutter, og speilingen og vannflaten begynner 🙂

 

8)        Mange søte andunger lå og koste seg…. Og jeg satt der en stund og koste meg…..

 

9) …inntil det selvfølgelig IGJEN ble en svane som fikk jaget meg på flukt…… De stoler jeg bare IKKE på altså…Ikke det at jeg er REDD dem liksom… men…Når ball-politiet ber deg om å gå med høy HVESING…vel da er det på tide å trekke seg tilbake….Eller sagt med andre ord: Ta beina på nakken og løpe 😉

Så da var ballet slutt for min del…. 😉

 

Her har jeg ikke brukt noe redigering, bare meg og det flotte lyset som var ute i går..

 

Hvilket bilde likte du best?


 

 

#foto #fugler #dans #speiling #refleksjoner #svaner #gjess #redd
48 kommentarer
    1. Flaggermusvinger: Jeg likte kjempegodt det med vingene ute, og elsket deet lyse der under. Jeg må dit igjen, snart 🙂 Ja tenk at jeg har blitt litt bedre med dyrebilder…SKulle bare hatt den grevlingen 😀 Hi-hi Klemmer

    2. Det var virkelig et flott lys der under broa ja! Likte veldig godt de bildene fra under der, men andungene var også fine, og var blitt store siden jeg var der. Det bildet med vingene ut er også fantastisk. Tenk at du er så god på fuglebilder! Flink fotograf 🙂

    3. Tattavkvinnene: Ja, nå har jeg hatt noen dager med blinkskudd altså, som jeg er ganske fornøyd med selv liksom 🙂 Liker begge de to med gjessene som flakse og bakser sånn 🙂 Og egentlig veldig glad i de under pilarene der også, OG de andre :-DHa-ha… det var ca alle det 😉

    4. Ååå, så mange fine bilder! 🙂 Det er ikke hver dag man drar på fugleball! Du har fått til noen skikkelige blinkskudd her da! Nummer 5 var skikkelig kult, in action 😀 Nummer 8 med alle de søte andeungene var også et skikkelig søtt bilde ^^

    5. frustrertfrueihouston: Hei-hei 🙂 Så koselig du kom en svipp, har savnet deg ja 🙂 Ja, litt tyngre internettforhold på ferie 😀 Jeg skjønner det kjempegodt, bare koselig du kom en liten svipp når det gikk nå 🙂 Veldig fornøyd med fuglebildene .-) Stor klem tilbake, kos deg <3

    6. Hei. Her var det mange flotte fuglebilder. Stikker innom for å si “hei” fra Kroatia – i regn. Har vært uten internett i over en uke nå, så nå må jeg skumme meg litt gjennom div blogger. nettilgangen er heller dårlig, så det blir nok ganske stille fra disse kanter helt til jeg er hjemme igjen i slutten av måneden. Stor klem fra EksHoustonfruen på ferie i Europa <3

    7. Livsrom: Ja, du er jo interessert i foto du også Liv, veldig koselig at du kom og så på de bildene. Det var skikkelig gøy å få tatt de bildene. Jeg holdt på lenge, tok mange, og var heldig med NOEN 😀 Sånn er det 🙂 Tar ikke bare blinkskudd skal det innrømmes!! 😀 He-he Ikke sant det er gøy med foto? 🙂 Jeg likte de flakse-gjessene godt jeg da, litt action liksom 🙂 Her har jeg en fin sommer, litt forkjøla akkurat nå, men det gir seg nok snart 🙂 Klemmer <3

    8. For noen fantastisk flott bilder:) Hvem trenger gå på “diva-ball” når man kan få en sånn opplevelse? Ikke lett å si hvilket jeg likte best. Selv nr 9 med “ball-ødeleggeren”/ -politiet var flott.
      Håper du har noen fortreffelige sommerdager:)
      Klem<3

    9. Miriam: Ja, det første ble ekstra fint, fordi vannet var så stille der..Og det ser nesten ut som pilarene aldri slutter, litt synsbedragfølelsen. Det var skikkelig gøy å ta bilder der altså 🙂 I det hele tatt, de fuglene laget mye moro for meg 🙂

    10. Jeg syns du er superflink 😀 Jeg har ikke tatt bilder på en evighet- skulle jo en tur i skogen i dag, helt til jeg kom ut etter jobb og skjønte det var 110 grader i solen! 😛

    11. Elin Slåen: Veldig gøy at du likte noen av de andre enn de mest typiske. Ja, det var altså bare så fint lys der, og bra forhold at jeg kunne ha stått der i en evighet, lenger enn jeg gjorde, og knipset i vei. Jeg kunne stått der ennå jeg 😀 Det er SÅ gøy med fotografering, og man blir jo litt flinkere etterhvert 🙂

    12. Oi, wow- kjempefint ball 😀 Umulig å velge et favorittbilde, for alle var jo såååååå fine 😀 Men jeg elsker jo svaner da, så jeg kunne jo bare ha sagt det siste- og nr. 7 for det var stilig 😀 Og nr. 3 likte jeg også veldig godt 😀

    13. cathrinehenriksen: Ja, jeg var veldig fornøyd med disse bildene 🙂 Litt flaks også, og tar mange før noen blir bra 🙂 Men til slutt er det jo en liten gjeng som blir bra da .-) Liker 5 best selv, for det var det fart over 🙂 Ny retting i dag tidlig , og full fart ut i fuktigheten ved elva i dag 😉 Men det var kos, og godt man har rette-tang ;-D He-he Klemmer på vei i varmen <3

    14. Haha , er det lov å si at jeg likte tegningen av Frodithen best ? Neida , jeg går definitift for bilde nr 5. og det jeg så i går b.l.a :)) Ja andungene og svanen var også flotte <33 Mange bra bilder du fikk tatt da , nydelige rett og slett =) Å ett herlig danse selskap , eller ball om du vil :o) Ja , håper håret ditt har rettet seg ut igjen nå og du koser deg videre i ettermiddag og kveld , klemmer masse <33

    15. passion4lifeandtravel: Ja, jeg var nettopp inne hos deg, så du var i San Fransisco 🙂 Ja, jeg fikk litt lyst etter all reklamen fra deg til å dra opp der. Og det var så mange fine plasser å ta bilder der. Under den broa, helt fantastisk 🙂 Og de flakse-gjessene, så nydelige. Moro. Jeg skal dit mer snart igjen 🙂 Kos dere masse Mette 🙂 Klemmer <3

    16. cuskima: Jeg liker kjempegodt den nr 5 jeg også .-) Herlig fart over den 🙂 takk og takk, nå ble jeg glad altså 🙂 klemmer masse <3

    17. FlestLesere: Å ja… han er jeg ikke helt trygg på må jeg innrømme… Hveser fælt 😮 Og jeg tar beina på nakken og fyker avgårde når de begynner sånn altså 😀

    18. Å, så mange fine bilder fra Østensjøvannet, du vet jo allerede hvor mye jeg liker å vandre rundt der <3 Alle bildene var fine på hver sin måte <3 ...men det er noe majestetisk over seg når disse store Canadagjessene vifter med vingene, og svaner gjør seg jo alltid på bilde, de er så vakre <3 Ha en fin dag, selv så jeg allerede i San Francisco <3 Klemmer <3

    19. annebe: Ja, synes det med pilarene var veldig fint, det ble så fine effekter der 🙂 jeg tok MASSE bilder, men blir bare NOEN som blir sånne blinkskudd, så jeg må øve mye for å få det bra 🙂 Og det er så gøy 🙂 Ja, det med andungene liker jeg også, de lå så stille der for seg selv, helt i ro…Før den strenge svanen kom og begynte å bølle 😀 Takk for rosen, det er veldig moro nå å ta bilder 🙂 klemmer <3

    20. Utrolig flotte bilder,veldig stilig med de pilarene ..
      Men min favoritt er nr 8….noe med den tilbaketrukne
      roen i bildet….:) Du er jo blitt proff til å ta bilder…
      Klem<3

    21. Marit: He-he-, jeg skjønner deg godt jeg 😀 Hvis man ikke KAN om de store forskjellene, så blir det jo ikke så viktig. Men som du sier, kanskje etterhvert at du vil ELSKE den, når du kan enda mer om duppedingsene. Jeg har IKKE en dings her…Bare et halvteit digitalkamera. Foreløpig går det mest på motiver og vinkler som er nøye i min verden 🙂

    22. Foto er kjempegøy! Jeg går ikke en plass uten et eller annet jeg kan ta bilde med! ;o) Ikke en gang i kajakken! Men da er det iPhonen som er med, og ikke kameraet. Fikk forresten ny linse til bursdagen, men jeg synes jeg har klart meg godt med den som fulgte med i pakka da jeg fikk det for noen år siden. Er ikke så opptatt av nye duppedingser, selv ikke zoomen frister .. Men kanskje det blir gøy etterhvert. Følte det var en litt bortkasta gave … men hyyyysj, ikke si det til noen! Høres jo ut som om jeg er den utakknemlige dritten. :o//

    23. Marit: Jeg ble ganske fornøyd med bildene selv. Hvis jeg skal være skikkelig kritisk, så må jeg lære meg noe med horisont-linjen… At den ikke skal bli skjev… Det kan visst rettes opp i noen fotoprogrammer etterpå…men jeg har ikke funnet ut av det ennå..MEN det er bra NOK, for fuglen er så flott, så det er bare småpirk 🙂 DU er jo også glad i foto vet jeg 🙂 Ikke sant det er moro? .-) Ha en fin dag du også 🙂 klem

    24. Maren Kvalvaag: Jepp, 5 er en av mine favoritter også 🙂 Den ble stor og flott der den sto og flakset også 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klem

    25. Fru Stussli: Ja, det var virkelig en opplevelse å få tatt disse bildene, full av mygg, helt dekket var jeg nesten en periode… (jeg sa NESTEN .-D ) …. Og måtte bare glemme det og da var det bare moro!! Ballsal-bildene var så gøy å ta, og jeg kunne vært der enda lenger… Men glad jeg fikk med meg de to i action også, det skal jeg prøve mer på, for det er ikke lett,men tar man mange nok bilder blir noen bra 🙂 Øve øve 🙂 Håper du har en strålende dag også .-) Her er det 25 grader alt snart, og vi skal ut på en rusletur langs elva, jeg og kjæresten <3 Mer foto. Store og mange klemmer til deg min venn <3<3

    26. Moving On: Ja, jeg løper avgårde jeg også. De ser meg MIDT i øynene og freser liksom. Huff 🙂 Men gjessene er LITT mer greie. Og de viste seg så fint fram 🙂 Ja, jeg likte også 4 og 5 godt. Synes det var veldig gøy å få til litt med fart over dem. Jeg knipset jo i ETT SETT, så skulle bare mangle om de ikke beveget seg litt innimellom også 😀 He-he.. Ja, de svanene VET nok de er fine og spiller på det 😉 Hi-hi Stor klem til deg i dag <3

    27. Nydelige bilder og så morsomt satt sammen ❤️
      Du er blitt en skikkelig mester med fotoaparatet!!
      Mange mange klemmer
      Håper du har en strålende dag🌞

    28. off, ja de svanene rundt de vanne der oppe synst jeg er skummle. en gang når jeg var der og jogget, sto det to tullinger av turister MIDT i veien, og lokket til seg svanene.. de freste godt og løp nermest etter såg det ut so en periode.. turistene fikk virkelig fast på stjerten da ja!:p
      noe vo som jogget også gjorde!! haha skummle dyr – men dog så nydelige!
      ( vedder på de vet om at det fine, og bare spiller på det)
      Tror nok jeg likte 4 eller 5 best av bildene! =) Mange fine var det =D

    29. Kjersti Sandnes: Jeg følte også det ble mye bra 🙂 Jeg tok jo sikkert 100 til da…men man må ta mange skal det bli noen fine 🙂 Jeg øver jo fremdeles 😀 Ja, ikke sant det var helt herlig med de pilarene og det skinnet. ser ut som en ballsal for fugler rett og slett. Kos deg på jobb da 🙂 Snart ferdig 🙂 Stor klem fra fri ferie-fugl <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg