Mamma Mia- for ei dame ;-)

Her inne er Mia, fra Miastorp.blogg.no… Eller INNE… Jeg tipper hun er UTE i hagen sin. For når Mia ikke er i hjemmet sitt i hovedstaden, så farter hun så fort råd er til TORPET sitt i Sverige.. Og kan du tenke deg noe hyggeligere enn et TORP i Sverige? Vel- det må tilfelle være damen selv da 😉 

For Mia er en herlig dame, varm, lun og følsom virker hun, og med et kraftig glimt i øyet 😉  Det er noe lekent over henne, og noe romantisk. Hun har med barna og katten, Leo, på torpet, og der hopper Mia rundt barbeint i gresset, henger opp vimpler i trærne, planter blomster, plukker bringebær og epler i hagen og legger heller utenfor det vakre lille torpet. Hun pynter torpet med små rare griser til jul, og maler og snekrer, hekler og strikker og gjør det aldeles uimotståelig i den lille fine stugan sin.

Mia er glad i å reise, g kunne reise hvorsomhelst egentlig… fjell, strand, by, land…Liker alt av reisemål 🙂 …Og hun  har lyst til å reise ti Peru. Men etter torpet ble skaffet, har det blitt slutt på en del av reiselysten…eller for å si det sånn: reisen går til Torpet. Hun liker filmer som setter igang følelser, enten latter eller tårer… Hun har mange hobbyer som f eks: strikking,hekling, svømming, interiør, lesing, fisking, turer og torpet sitt. Og hun elsker å lage ting til torpet.

Jeg har kjent Mia siden juletider. Hun var plutselig der, i kalendertiden tror jeg det var og vips var hun bloggvenn…og det har vært en veldig fin bloggvenn å ha. Hun har vært med på litt av hvert her inne på bloggen: Karnevalstoget i februar f eks: 

 

 …Hvor hun selvfølgelig stilte som puse-frøken..

Og på Peteer Pan-utstillingen/ skygge-fotokonkurransen i Galleri Frodith var hun så klart med, Mia er alltid med, og hun stilte med bildet over. Jeg vedder det er tatt på torpet 😉

Og i dag har flotte Mia bursdag!!!!

Og jeg tror hun koser seg veldig der nede i Sveriges fine trakter. Men baking er jeg ikke så sikker på hun har klart å få i stand 😉 Så derfor stiller jeg med en grønn kake her, siden grønn er favorittfargen.


Gratulerer masse med dagen kjære deg <3 Håper du koser deg veldig, og det VET jeg du gjør 🙂 Spis kake, bade, plukke deilige bær, og fang en liten Emil om du ser en. Gi hønene kirsebær og la Leo løpe naken rundt i gresset ;-D 

Klemmer masse bursdagsklemmer! <3

Og til deg som leser dette: 

 

Kjenner du bloggen Miastorp? 

Skulle du gjerne hatt et torp?

Har du hytte?

 

 

#miastorp #bursdagsinnlegg #bloggvenn #bursdag #torp
47 kommentarer
    1. ååh Engla, hennes blogg følger jeg!! Er så imponert av henne, utrolig dyktig med interiør og farger, skikkelig kreativ og koselig. Så gøy at du har møtt henne!!

    2. Elisabeth: Jepp, har møtt Engla, som har bursdag på bloggen her i dag, og Lady August,og CathrineHenriksen og ei til som ikke blogger mer akkurat nå 🙂 Og en til er på trappene i sommer 😀 De fleste er folk jeg har kjent LEEENGE 🙂 Her inne altså .-) Ja, gøy med nye venner <3

    3. He he ja det blir jo sånn når man får innblikk i hverandres liv nesten hver dag, så blir man godt kjent med personer 🙂 Så gøy at du har møtt flere!! Burde jeg gjort også, alltid gøy med nye venner :))

    4. Tattavkvinnene: Ja, et torp er vel litt som en liten, gammel gård, sånn som Emil bodde på i Sverige .-) Og DET vil jeg også ha 🙂 Oi, så moro med Harry-tur, og ja, da ligger det nok en film der og venter ja, hvis ikke har det skjedd noe alvorlig feil 😮 Neida, den er nok der. Kos dere i Sverige 🙂 Stor klem <3

    5. Engla: Jeg var trøtt som en strømpe i går, og gikk tidlig å la meg 🙂 Men nå er jeg våken og klar igjen 🙂 Og nå er det bare å komme på besøk HER 😀 Ikke glemt DEG hvertfall 🙂 Stor god morgenklem <3 og bursdagsklem<3

    6. Hipp hipp hurra for Mia! 😀
      Det så riktig så koselig ut på torpet! Det ordet har jeg faktisk aldri hørt før, men jeg regner med at det er omtrent det samme som hytte?
      Jeg har verken hytte eller torp, men det hadde ikke vært meg i mot å ha et lite fint ferieparadis ved sjøen <3
      Håper du får en fin mandag! Jeg stikker på harry-tur i morgen, og så skal vi en liten tur innom leiligheten i Oslo. Gjett om jeg skal plukke opp filmen som ligger å venter <3 Klem <3

    7. Så nå at du hadde fortalt at Bente hadde hatt bursdag…så da må jeg ile innom henne en tur før jeg tar kvelden 🙂
      Du er hjertlig velkommen hit igjen frodith, det hadde vært kjempestas 🙂
      God bedring og god natt min venn <3
      Nattaklemmer på vei

    8. Engla: Mia er enn dame for deg, når du kommer litt i siget igjen 🙂 En dame med kreative sysler, lager massevis av greier til torpet sitt 🙂 Og oser av kos og romantiske torp-ideer 🙂 Så når du popper ut av boblen litt, så ta en titt hos henne 😀 Så kos med samlet flokk <3 Jeg har vært en snartur hos venninnen min i Fredrikstad, men hjemme igjen i dag 🙂 Så grevling!! Innlegg senere 😀 Jeg er litt småforkjøla, men ellers ganske så bra 🙂 Deilig med ferie og koser meg egentlig <3 Store digre klemmer til deg min venn <3 Tar meg vel en tur igjen snart :.-)

    9. Herlig bursdagsinnlegg igjen fra deg snille gode froditen som husker på alle <3
      Hun er helt ny for meg, men nå er jo jeg bare i min egen lille boble her på bloggen om dagen og har knappt nok tid til deg 🙂
      I morgen får jeg samlet flokken min i gjen og det gleder jeg meg stort til 🙂
      Håper du har det bra vännen min <3
      Massevis av gode klemmer på vei til deg

    10. cuskima: Mias ord om Leo 😀 Han har egentlig en onepiece, men i dag får han gå naken, og har badet ryggsvømming med vannliljer på hodet 😉

    11. passion4lifeandtravel: Åå, det var koselig du sa Mette 🙂 Jeg koser meg jo veldig med å lage disse innleggene, men det er jo veldig kos om andre liker dem også 🙂 Og at det speile de man har prøvd å beskrive 🙂 Klemmer tilbake fine deg <3

    12. Gratulerer så mye med dagen til denne flotte damen 🙂
      Ja, jeg har vært og besøkt bloggen hennes flere ganger, og koset meg inne på den 🙂
      Det er også en kjempeflott dame som har laget dette fine innlegget <3 Klempådegsøta <3

    13. Therese Isabell Bråthen: Ja, hun virker både artig og snill og fin på meg. Koselige kommmentarer alltid og alt 🙂 Koselig du gikk inn 🙂

    14. Syns det lignet veldig på hennes Torp eg <3
      ja hus i hardanger er ikkje å forakte -kanskje kan eg vise deg bilde engang -er så vakkert der inne
      Nå er det middagen her
      klemmeting <3<3

    15. Therese Isabell Bråthen: Åå, så koselig 🙂 Ja, gjør det 🙂 Hun er en ordentlig god-jente, og Leo går rundt i onepiece til vanlig 😀 men har fått slippe i dag 😀 Ha-ha…katten altså 🙂

    16. Elisabeth: Ja, man blir bedre kjent enn jeg hadde trodd. Det er flere jeg har blitt så godt kjent med at jeg har møtt dem, og møtt flere ganger også 🙂 Og noen jeg IKKE har møtt som også føles som man HAR møtt nesten 🙂

    17. Min matgale verden: Ja, et torp slår alt, og JEG vil ha torp altså, som bare har denne tullete leiligheten i Oslo, som jeg ikke eier en gang. VI kunne hatt torp vi!! Ja, du var så fin med kjolen!! Heia Danmak!! 🙂 Stor dænsk klæm <3

    18. cuskima: Ja, du var heldig å treffe henne, koselig 🙂 Dere koste dere nok da 🙂 Håper å treffe henne en gang jeg også 🙂 Så deilig emd et hus i Hardanger!! Skulle hatt mer tid ja .-) Var moro å tegne det huset/torpet, litt usikker på hvor likt et torp det var, men et koselig hus hvertfall 🙂 Takk for det 🙂 Klemmingser <3

    19. Takk!! Man blir godt kjent over nettet faktisk 🙂 Da kan du jo bare glede deg til dere treffes!! i Sverige kanskje på torpet ;)) Ha en fin Søndag!

    20. Høres så herlig ut med et torp…..et torp slår liksom alt, men så er jo jeg litt svenskofil da…og danskofil…. Hipp Hurra for Mia og torpet 🙂 Ha en dejlig dag, jeg koser meg i danmark, kjolen har vært på, men i dag regner det litt, så ikke sikkert den kommer på igjen…men den har vært på! 🙂 klemmer

    21. Gratulerer til fineste Mia <3
      JA eg kjenner henne og var superduperheldig å treffe henne på boggjulebordet i januar i Oslo.
      Hun er alle de tingene du beskriver og mer 🙂
      Vi har digert hus i Hardanger som eg elser og sku gjerne vært der mye oftere,men eg jobber annehver lørdag og mange helger er det i bruk ,samt litt styr med hundene når det er besøk der så ,nei ikkje så ofte som eg vil.
      Eg vil gjerne besøke Mia på Torpet in Sweden <3
      FOR en flott tegning av Torpet <3
      Du er så suerduper flink flotte frodith <3

    22. Elisabeth: Så bra 🙂 Jeg har ikke truffet henne LIVE ennå, men det blir vel kanskje en gang. Hun virker hvertfall kjempekos på det jeg har blitt kjent med henne HER 🙂 Ha en fin-fin dag du <3

    23. annebe: Ja,det er jo en del jobb, så man må sikkert VILLE det skikkelig. Jeg er glad i hotell jeg også 😀 Slapper av godt da 🙂 Ha en herlig søndag du også <3 Stor klem til deg <3

    24. Gratulerer til Mia <3 Vi har ikke hytte, men det hadde nok vært koselig å ha, men sikkert mye arbeid også..så kanskje like greit med hotell overnatting...:)...Fin Søndag til deg <3

    25. Fru Stussli: Ja, jeg liker godt å skravle litt med MIa jeg også. Og nå har hun tatt av Leo One-piecen og lar han løpe naken rundt og bade med vannliljer på hodet 😀 Jeg vil veldig gjerne ha et torp, og jeg har jo IKKE noe torp hjemme en gang, sånn som DU har, så jeg kunne jammen hatt et 😀 Ha-ha. Nei, det er nok NOK med torpet i Kongsvinger for dere 😀 det har nok Hr Stussli helt rett i, er bra nok med ETT liksom 😀 Hi-hi Ha en strålende dag du også min venn <3 Klemmer på alle kanter og FLAT 😉 <3

    26. Gratulerer til herlige Mia <3 Et bloggbekjentskap jeg setter stoooor pris på. Hos henne henter jeg masse inspirasjon.
      Hvem ønsker seg ikke torp etter å ha fulgt Mia her i bloggland?? Jeg har mast på Hr Stussli, men han mener jeg har mer enn nok med "torpet" her i stusslivegen og det har han helt sikkert rett i 😀 Godt å ha noen fornuftige i bakhånd når eventyrlysten tar overhånd 😀
      Ha en fortryllende dag lille frodith. Nå skal jeg inn og gratulere Mia på bloggen hennes.
      Mange klemmer

    27. cathrinehenriksen: Hun er kjempefin 🙂 Og koser seg glugg ihjel på torpet i disse dager 🙂 Ja, jeg skulle også hatt et Torp 🙂 Mia er fin -henne må du besøke 🙂 Ha en herlig søndag du også 🙂 Stor klem <3

    28. miastorp: Så bra 🙂 Flott du har latt Leo traske naken rundt litt i dag 😀 Og at han får svømt litt ryggsvømming 😀 ha-ha 😀 Ja, kose deg masse snuppa 🙂 Og feire med strålende gjester 🙂 Kosemosklemmer på bursdagen <3

    29. Helge: Ja, Mia virker som ei veldig flott jente 🙂 Deilig å ha hytte sikkert, men greit å låne DNT -hytter også 🙂 Telt er kjipe greier synes jeg, men det var gøy som barn 🙂 Litt kjøligere i dag -men det er nesten deilig 🙂 Ha en finn dag 🙂

    30. Å så koselig! Den fineste gaven i dag 🙂 jeg har hjulpet Leo med å ta av onepicen så nå ligger han i den nye plaskedammen å svømmer på ryggen med en vannlilje på hodet 😉 i dag blir det feiring så her blir det kokkelering frem til gjestene kommer. Ha en aldeles strålende dag kjære deg! Klemmmmmmer <3

    31. Gratulerer til henne, stakk innom og gratulerte så klart, livlig damen det der. Har ingen hytte men kjenner noen som har det. Så jeg kan nok låne den hytta hvis behov skulle komme. Men jeg tror jeg har 2 eller 3 telt som jeg ikke har brukt på flere år. Kanskje på tide og sjekke teltlivet igjen men det blir forferdelig klamt og varmt nå om dagen. Time will show. Er ingen planer om bading i dag men kanskje senere idag. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg