Varm dag og pupper i forskjellig materiale ;-)

Midt nede på Aker Brygge er det jo nå faktisk blitt en STRAND liksom…hvor voksne menn padler rundt i våt t-skjorte i gummibåter med sønnene sine… Hvor frigjorte damer faktisk flasher puppene sine bare rett rundt hjørne for der folk sitter på uterestaurantene og drikker halvliterne sine… og muligens får den litt overraskende i halsen, der det kommer en NUDE dame vippende forbi…Og kanskje var det det denne kunstneren hadde opplevd, da han fikk inspirasjon til å lage disse kunstverkene, som står rett ved “stranden” og Astrup Fearnley-museet?

Jeg bryr meg ikke så mye om hverken flashing av pupper eller menn i gummi-båter på Aker Brygge, og heller ikke så mye om disse av stein, som helt garantert må stå der for å muntre opp folk;-)

Men jeg må si at jeg likte bedre disse små rare “Snehvit og de 7 dvergene”  som sto rett borte i svingen på dette som kalles skulpturparken


Legg merke til de små figurene rundt omkring…

Eller hva med denne sjarmerende fyren under her

 

Dagen har vært herlig, med et møte med en tidligere bloggvenn. I sommersolen på Aker Brygge. Et varmt og fint møte, på alle måter 🙂

 

Liker du denne kunsten som står ved Tjuvholem skulpturpark?

Har du hatt en bra dag?

Hva synes du om toppløs-oppvisning på stranda på Aker Brygge? 😉

Har du feiret Lithanna og  Fru Stussli som har bursdag i dag? 😉

 

#kunst #bading #frigjort #pupper #skulpturer
28 kommentarer
    1. cathrinehenriksen: Ja, spesiell kunst 😉 Litt mer glad i sånne Snøhvit -greier jeg 😀 Koselig med bursdagsjenter i går. I dag er det en ny 😉 Full fart med bursdager i dag 😀 Ja, hyggelig bloggtreff 🙂 Og i dag har jeg BARE latet meg, for i morgen drar jeg til venninnen min et par dager 🙂 Klemmer i fleng <3

    2. Hahaha , så herlig morsomt da , med giga pupper , haha , jaja hver sin smak . Men har ikke noe i mot det altså ;-D Men ja Snøhvit og de syv dvergene var litt finere kunst skulpturer spør du meg , samme med det nederste store hode ;o) Har aldri sett det før jeg :-p Men var som sakt fiiiiiiiint <33 Har heller ikke vært på Tjuvholmen så 😮 Men ser at det frister å dra dit nå ja ;-D Jepp dagen her har vært både varm og bra og bursdagsjentene er gratulert på bloggene sine :o) Håper du koste deg maks med bloggvenn treffet dit da <33 Ha en fin kveld videre og stoooooor klem fra meg <33

    3. Miriam: Ja, veldig anderledes fra jeg var der sist også, føler jeg ikke bor i Oslo nesten, nå det kommer til en del bydeler, som jeg har gått glipp av liksom 😉 Har jo HØRT om alle tingene som skulle komme, men har vært meste på østkanten som regel og ikke vært og sett disse tingene.. Så jeg får ta på meg solkjolen og valse ut i byen, for å oppdage noen nye steder 🙂 Masse klemmer tilbake <3

    4. Eg var der i påsken og må jammen meg sei det har blitt ein real oppgradering der siden sist eg var der. Er kjempe fint der no ! 🙂 Neste gang eg er der har eg lyst til å spise på den nye restauranten som har poppa opp på ein pir sånn ca midt på aker brygge….har hørt den skal ha så god sjømat !
      Håper du får ein fin dag i solkjolen din ! 🙂 Masse kemmer <3

    5. Helge: Ja, det var virkelig blitt en helt egen bydel,og jeg har ikke fulgt med i hele tatt 😀 Og jeg bor her i byen.. Ja, mye asfalt og veldig varmt i går.. Så koselige ting du skulle i dag da 🙂 Grillparty og sykkeltur og alt 🙂 Ja, du fikk med deg bursdagene, to på en dag 😀 Ha en fin fredag du også 🙂

    6. Tattavkvinnene: Ja, jeg hadde aldri vært utpå her, ikke nå i de siste to årene tror jeg… Heh.. og plutselig var det alt mulig rart der 😀

    7. Aker brygge er blitt en byddel i de siste årene. Gått noe der men ikke sett på den kulturpasrken enda. Leiligheter i millionklassen der ute, drømmested for mange men ikke for meg. Ok av og til men det er litt for mye asfalt og betong i det området men kort vei til kulturtilbud. Gratulerer begge to som hadde bursdag i går. I helgen blir det grillingparty, bading og en sykkeltur for meg. Ha en fin fredag.

    8. Nei okei. Da får jeg stikke ned en tur å titte på den. Den så veldig søt ut ^^ Har faktisk vært en del på Aker Brygge mens jeg har bodd i Oslo, men mest når jeg har venner på besøk ^^

    9. Geriatriks: Ha-ha, ja jeg tenkte meg nesten du tok en tur nå, hit på bloggen, og sikkert ned på Tjuvholmen også 😀 Ha-ha.. Nei, jeg følte ikke jeg ville fotografere folk der nede 😉 Det har visst vært folk med rumpa bar der nede også, så google-bilde 😀 Menn vel å merke…så det er vel ikke noe for deg å google på…så bare roe google-knappen 😉 Dette var altså midt i ute-pilsen på Aker Brygge nesten 😀 SÅ vet du det til neste gang du skal drikke pils på Lektern der 😀 He-he

    10. Tattavkvinnene: Jeg har aldri vært der nede jeg, så aner ikke om den er ny. Jeg er jo ALDRI på Aker Brygge og området der. Men traff en tidligere blogg-dame, som visste om dette stedet, Tjuvholmen. Jeg visste ikke at det lå DER… 😀 Likte den lille rare til slutt jeg 😀 Ha en fin kveld du også 🙂 Klem <3

    11. Therese Isabell Bråthen: Nei, det var litt rart med så løssluppenhet DER hvertfall.Ikke akkurat noen ORDENTLIG strand liksom, og midt på Aker Brygge hvor folk sitter på uterestaurant 😀 Men bare JEG slippe så 😀 Ja, Snøhviten var herlig og den store rare til slutt 😀

    12. Haha, de puppene der er så merkelige! Jeg skjønner ikke helt greia x) Han fyren har jeg også sett før, men Snehvit har jeg faktisk ikke sett før! Den er kanskje ganske ny? Ellers så er det ikke umulig at jeg har sett rett forbi den heller. Det er ikke alltid øynene sitter på rett plass 🙂 hehe
      Ha en fin kveld videre 🙂 Klem <3

    13. Så herlig kunst ! 🙂 Elsket den med snøhvit og de 7 dvergene ! 🙂 Vet ikke helt hva jeg syns om toppløse kvinner overalt jeg da men 🙂 hehe Sikkert fordi jeg aldri kunne tenkte meg å gjort det selv 🙂

    14. Engla: Ja, jeg hadde heller ikke vært der 😀 Og ble ganske overrasket. var de med en tidligere bloggvenn, og hun visste om dette 🙂 Så du de to damene som hadde bursdag i dag 😉 Stussli og alt 🙂 En god natt til deg også 🙂 Stor klem på vei til deg <3

    15. annebe: Ja, helt enig, de kulen i Drammen er KULE 😉 Jeg trodde også toppløs er UT, men ser en og annen stadig vekk, på de merkeligste steder. Og det føltes LITT rart at folk var så frigjorte midt oppi uterestaurantene nesten 😀 Men var bare EN da 😀 Jeg var skikkelig toppløsbabe på 80-tallet, for da gjorde ALLE det 😀 He-he…men nå derimot liker jeg meg bedre MED, fordi de fleste er MED 🙂 Jada, jentene har hatt bursdag og vi har sunget og sunget 😀 Klemmer tilbake i bøtter og spann <3

    16. Så fine bilder vennen <3
      Lenge siden jeg har vært ved Aker brygge skjønner jeg 🙂
      Ønsker deg en riktig god natt <3
      Klemmer på vei til deg

    17. Mange artige skulpturer, men syntes kulene i Drammen er finere enn de to “kulene” der..:)
      Greit for meg om noen ønsker å være toppløs, men jeg liker å ha på bikini selv..trodde det var litt “ut” å gå uten jeg….Hadde ikke fått med meg de to gebursdagene jeg, så innlegga nå…Gratulerer til dem …:) ..og klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg