Husker du dette…? :-)

Husker du hvordan det var å være liten..? Enten i kortbukser eller sommerkjole..og hoppe fra sten til sten… dypt fokusert for ikke å falle uti..? Husker du også at jeg i våres fortalte om kunstneren Lars Løken, at det er han som har laget bildene…Og at jeg VELDIG gjerne kunne tenke meg et av dem? Vel, jeg synes de passet å ta fram igjen, etter min lille lek i går….ved vann og skjær på Bygdøy i går….med sola og byen som bakteppe…En viss likhet…som Mammaen til Lille supermann minte meg på ;-D

 

 

 

Å gå på stener er ikke alltid lett  nemlig..

 

 

 

 

 

 

 

Et veldig konsentrasjonskrevende prosjekt, selv om jeg hadde brillene på faktisk…Ikke VEELDIG stø og lettbeint, på glatte steiner og fjell 😉

 

Liker du bildene til Lars Løken  ? (øverst 😉 

Er du stø på å klatre på steiner og i fjell?

 


 

 

#klatre #svaberg #kunstner #larsløken #malerier #foto #balanse
44 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, jeg er også redd for plumpinga, derfor jeg blir som en GÅS der jeg styrer på 😀 Ikke riktig så elegant nei 🙂 He-he

    2. Utrolig fine bilder han maler! Det ser lekende lett ut for hun jenta å hoppe på steiner, og som liten så var det ikke så vanskelig. Eller det var vel heller det at man ikke var så redd for å falle som liten som gjorde at det gikk ganske lett. Nå er jeg så redd for å plumpe ut i vannet at jeg ikke er i nærheten av så “elegant” lengre x) Hehe

    3. ssilje89: Ja, det så kanskje lekende lett ut 😀 Skal love at det var det IKKE 🙂 Hi-hi…utsø som bare det 🙂 Takk-takk, koselig du likte bilene av meg da 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    4. MayBritt Bråthen: Ha-ha, ja kanskje jeg likner en 😀 Jeg er glad i sommerfugler, de er fine å se på 🙂 Men det er også noe med lettheten, det flagrete, fargeglade, evnen til å komme seg vider…litt i overført betydning, som gjør at jeg liker dem i tillegg… Jeg går ofte på igjen, ganske lett, om noe “butter” litt 🙂 Og jeg er veldig glad for det humøret mitt 🙂

    5. mimmimor: Ha-ha, ja det er ikke akkurat så mye balanse i denne kroppen 😀 Må si dt var litt mer før 😉 Men moro var det likevel 😀

    6. cuskima: Ja helt klart redsel 😀 Det var litt glatt på steinene og jeg så for meg at jeg skulle falle i vannet osv… VInglet skikkelig 😛 Men morsomme bilder ble det jo 😀 Ja, jeg har nok alltid vært litt vinglete…også som barn..men jeg var MYE bedre ;-D Ja, elsker maleriene jeg 🙂 Takk takk. KLemmer <3 🙂

    7. cathrinehenriksen: Jeg liker SÅÅÅ godt bildene hans :- )Men MINE er heller ikke så verst .-D Vinglepetra 😀 Det var en knalldag i går, og koste meg virkelig 🙂 <3 Mest gøy i fjellet, med hopping, pga jeg har fjellsko da, og det er lettere 😉 Men jeg er nok litt vinglete uansett. Ha en herlig dag du også <3 Klemmer på vei med buss <3

    8. Mamma til 2: Hei schnupping sjæl 😀 Jeg hadde jo aldri sett noe av han før jeg da, og jeg likte disse hoppebildene så godt at han må gjerne gjenta seg for min del 😉 Jeg vil bare ha ETT eller to 😉 Men får antagelig ingen, for de er for dyre… Jøss, ja, da klarer du nok fint de hoppene du da:-D Misunner deg de sjøulkbeina, som hopper fjellstøtt…jeg er mer som den sjøulken med tre-beinet liksom 😉 Ååå, er du rett ved Østensjøvannet, ja da må du rope på meg neste gang!! HØYT!! Jeg kommer opp sporenstreks 😀 Kos dere massevis, med lettmatroser og andre sjøfolk 😉 Klemmer i bysse-bøtter ;-D

    9. balanse handler ofte om redsel også
      Går du på en planke på 4 cm på bakken løper du enkelt over -ikkje redd for å fall bla du har full kontroll.
      henger du den opp i luften blir du redd og balansen er helt på tur.
      da vi var barn løp vi over de stenen som ingenting -nå er vi redd for å falle på isen og falle ned trappen for vi om lårbensbrudd etc-bli våt, slå oss osv,men barn tenker ikkje sånn -ergo er de ofte støere også -dvs når de er kordinerte, ikkje små babyer selvsagt 😀
      nydelige malerier <3<3<3
      flotte bilder av deg <3

    10. Bildene til Lars Løken er jo fine de , minner meg om barndommen <33 Men ennå finere med de bildene av en Frodith som balanserer på steiner <33 Herlig og må ha vært en flott tur i går da :o)
      Synes du er flink jeg , selv har jeg litt dårlig balanse på den ene foten . Den er jo operert så , er nok glad i å balansere , men trur du er hakket flinkere enn meg ja ;-D Liker også fjellklatring , selv om det er en stund siden . Var i alle fall flink før , så er sikkert LITT flink ennå kanskje ja :-p Ha en herlig torsdag videre , og god klem til Frodithen <33

    11. Hallo schnuppings 😀 Jeg synes Lars Løken gjentar seg selv, men det er min mening, og den er jeg sikkert alene om, nesten 😉 Likte bedre å se på den voksne dama med rødt hår og vakker hvit sommerkjole som prøvde iallfall 😀 Jeg er STEINtøff og går fjellstøtt på alle underlag, er matros om dagen vet du og har lang fartstid, he he. Leste og så bildene fra Østensjøvannet, da var du rett nedenfor terrasseblokka vi bor 😀 Synd vi ikke var hjemme, du hadde vært lett å få øye på med DET røde fine håret, da skulle jeg blåst i neverluren, som vi ikke har, og invitert deg opp på hva du ville hatt 😀 Ønsker deg en fortsatt herlig ferie – vi koser oss døgnet rundt :-)))

    12. MayBritt Bråthen: Ja, man var liksom litt flinkere også, som liten 😀 He-he..Men så for meg det ville bli ETT fint bilde der ute ved vannet, men venninnen min knipset i vei, og det ble jo ganske morsomt det også 🙂 Elske maleriene 🙂

    13. Flotte malerier da, nydelig fargebruk og virkelig vakkert 😀 Kan forstå du ønsker deg et slik maleri ja ,hoppe på steiner er ingen lett ting å gjøre så syns du klarte deg kjempe bra jeg 🙂
      Husker jeg likte det når jeg var liten 😀

    14. Min matgale verden: HELT LIKT!! HELT ENIG!! 😀 ha-ha…Moro var det lell 😉 (gammeldags ord…) Det var min venninne som så hvor likt det var, hun hadde knipset i vei .-D Jeg skulle jo så klart ut på tuppen egentlig, men all vinden og frykten for at sjøen skulle ta meg i vannet gjorde at jeg snudde 😀 Feigingen .-D KLemmer i vei <3

    15. Moving On: Ja,jeg liker meg bedre på steinene i fjellet, med fjellsko jeg også, enn med sandaler og glatte steiner 😀 He-he…Ja, vi var minst like konsentrerte 😀 He-he.. ellers tror jeg hun var mer nett-beint 😀

    16. Det var jo helt likt jo! Søteste lille Frodith, brun som en tater i den kritthvite sommerkjolen! (Jada, jeg overdrev kanskje litt…men altså..) Det minnet veldig om bildene, og ja, det er skikkelig skummelt å hoppe rundt på steiner i fjæren 🙂 Men gøy…absolutt, for barnslige unge sjeler som oss 🙂 klemmer

    17. så morro!!!
      var en bra likhet mellom bildene og deg her også!! haha=)
      like konsentrerte begge to.
      sånn som det der er veldig morro og gå, når jeg går på fjelle, og er på vei ned igjen, hopper jeg stort sett fra stein til stein =)
      ikke på stien, menmå på steinene=)
      befriende følelse egentlig 🙂

    18. Vi kjører nordover i morgen. Først til Wien, og så må vi se litt på værmeldingen. Vi har snakket om Krakow i Polen, men der blir det vist regn, så da snur vi heller nesen en annen vei. Oppholdsvær er best. Sånn sett er det greit å reise med huset med seg. Vi nyter ferien.
      Synes du er tøff som prøver deg utpå steinene, og det er lurt å snu før det blir for seint. Men det er gøy å prøve da! Klem <3

    19. Doodles: Ja, fjellsko hjelper masse, og slalomstøvler ;-D DA er jeg stø i anklene da .-D Men hopper ikke så lett 😀 Ja, elsker maleriene <3

    20. Elisabeth: Ja, jeg snublet over denne kunstneren ved en tilfeldighet 🙂 Og har bestemt at EN gang må jeg skaffe et av de bildene 🙂 Har vist dem her før..men passet igjen i dag… Når jeg hadde mine egne hoppebilder 😀 Hi-hi

    21. Jeg tror de fleste som kan mimre tilbake til en barndom ved sjøen/fjellet har litt fjellgeit-drømmer 😀
      Fjellsko gjør alltid susen :3 Og maleriene er herlige!

    22. wow så fine malerier!!! liker oljemalig og fargene var så lette og sommerlige 🙂 jeg gjorde faktisk det samme for noen år siden, det er helt greit å være litt barnslig så lenge man har det gøy :))

    23. Doodles: Ja, du er nok litt mer geit fremdeles du .-D Hi-hi..Jeg skal love deg at på de litt glatte steinene og med sjøen og vinden som truet med å ta meg med seg, så var jeg mer trestokk enn en fjellgeit-liknende jeg altså 😀 Jeg har kanskje aldri vært så elegant når jeg var liten heller…Men LITT tryggere før… Nå vrikker jeg beina så fort sjansen byr seg, og jeg så for meg en VELDIG våt kjole der jeg hoppet 😀 Men jeg TROR nok at jeg har den fjellgeit-drømmen inni meg, at det er derfor jeg er så glad i bildene til Lars Løken 😀 Og på fjellet, med fjellsko, beveger jeg meg LITT bedre jeg også 😉

    24. frustrertfrueihouston: Jeg elske bildene hans, og SKAL ha et sånt en gang 😀 Jeg var stiv som en stokk, og hadde egentlig tenkt å komme på tuppen…men måtte gi meg.. Sjøen truet med å ta meg, og vinden og de ustøe føttene også 😀 Glatte stener, og veldig lite “trygge ” bein Ha en herlig dag i sola da, her er det litt overskyet, men det er ALDRI godt å si nå om dagen, er så skiftende 🙂 Og jeg liker det 🙂 Er dere på vei hjemover igjen? 🙂 Klemmer tilbake fra meg <3

    25. deveny: Ha-ha…nei ikke særlig liten lenger…Men man tror det i det man starter, at DETTE skal gå lett 😀 Men det gjør det aldeles ikke 😀 Jeg var kjempe-utstø 😛 Og glatte stener…og vind..og sjø som truet med å feie over meg 😀 Men moro lell. Jeg trodde det ble ETT bilde, men hun tok mange, så det ble litt gøy 😀 Jeg er veldig glad i Lars Løken sine bilder 🙂

    26. Ja jeg liker godt bildene til Lars Løken. Inne i hodet er jeg like lettbeint som når jeg var liten, men når jeg prøver det samme i det virkelige liv – så har noe endret seg! Det er like gøy, men jeg er ikke like ledig og avslappet i kroppen liksom. Fine bilder av deg i ny sommerkjole! Og det er gøy å balansere og gå på steiner i vann fortsatt. Litt spenning på om det går bra, eller om jeg blir litt våt på beina fordi jeg ikke kom så langt som jeg hadde tenkt. Ha en finfin dag! Her er det 33 grader allerede, så i dag blir det varmt! Men jeg klager ikke! I morgen drar vi videre til Wien. Klem fra Kroatia <3

    27. Fru Stussli: Det var en viss likhet? 😀 Jeg kanskje litt mer voksen 😀 Men det var venninnen som sa det etterpå,jeg så det kunne bli et fint bilde der ute…fint med lyset svaberget og den hvite kjolen. Men min venninne knipset i vei, massevis, og jeg slett ikke stø…og hun hadde hatt i minne de hoppende jentungene 😀 Ja, du må kose deg i fjæra i Helgelland 🙂 Ha en kjempefindag Bente <3 Klemmer i bøttevis 🙂 <3

    28. Hahaha, morsomme damene <3 Ble fine bilder da!
      Bildene til Lars Løken er nydelige. Rolige, lykkelige og så stemningsfulle <3
      Jeg liker de nederste også her for de er morsomme, lekne og fine <3 Og med den fin dama på 🙂
      Nå er det jammen lenge siden jeg lekte på steiner, men jeg tenker jeg får gjøre det nå som jeg kommer hjem til Helgeland en tur <3
      Ha en fortryllende dag!
      Mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg