Skiiiiik, skviiik…. kom da… ;-)

Jeg og kjæresten rundet gjennom Botanisk hage på vei et sted i da. Og jeg MÅTTE jo bare sette meg ned å fotografere litt. FIIINE vannliljer som endelig var i full  blomst..

Det morsomst skjedde likevel da vi skulle gå.. 

Jeg hørte plutselig et voldsomt LURVELEVEN…Og plutselig kommer disse plaskende fra gresset og uti dammen…

Andunger…Først litt prøvende…

Men så var det plutselig MYE lyd igjen… Skviiiiik….skviiiik…

 


Plasket i vei…men det var helt klart noe som skjedde…noe som ikke var HELT som det skulle… Det så jeg tydelig på han til venstre her…;-)

Han ROPTE liksom…. 

Og da jeg snudde meg fikk jeg se hva det var…Bak ryggen på meg sto det 3-4 andunger til i gresset…sammen med mammaen sin…. Og var HELT i villrede på hvordan de skulle komme forbi denne rødhårete DIGRE fuglen…. Så de sto bare der og ventet… Og det var DET den lille tassen over her prøvde å få ordnet opp i …..

“Hei- Gutter!!! Mamma!!  Kom da…Vi er jo alt uti vi tre…”

Jeg stakk avgårde, og lot resten av familien få komme uti 😉

 

 

 

#ender #andunger #svømme #redde #hage #vannliljer #blomster
27 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, de var skikkelig fine, og gira 😀 Her går helgen unna, med sol og glede og fine ting står på programmet for UKA også 🙂 Kos deg videre i helga d også 🙂 klemmer <3

    2. Her var det mange fine bilder! Vannliljene var helt nydelige og bildene var veldig fine av de 🙂 Og så søte de små andungene var! Smeelt! <3 Jeg skulle gjerne kost litt med en sånn, hihi ^^
      Håper du har hatt en fin helg <3 Klem

    3. Fru Stussli: De var superskjønne <3 HYLTE...spesielt han ene 😀 He-he... Og jeg skjønte virkelig ikke hva han holdt på med...hvorfor han hylte sånn 😀 Han ville jo bare varsle de andre om at de fikk komme seg RUNDT den rødhårede 😉 Hi-hi 🙂 Sove godt min venn <3 Nattaklemmer <3

    4. Silje: Ja, det var HELT KLART noen i veien for dem 😀 Hi-hi…jeg stakk avgårde og da kom resten av familien 🙂 God helg til deg også .-)

    5. ladyaugust: Ha-ha, du skulle vært der med det glutenfrie brødet ditt…DA tenker jeg de hadde hylt da :-DSKVIIIK <3 De var helt herlige. SE PÅ HAN SISTE da.... 😀 Roper liksom...flytt deg, slipp fram mora mi... 😉 klemmer i massevis og søsklemmen <3

    6. åååå sååå fine de er :DDDDD Det er lurt å flytte litt på seg for de er litt redde men ikke hvis man har litt brød såklart, men glutenfritt brød tipper jeg dem ikke er såååå glad i liksom 😉 Goooodklæmme og flotte bilder søs <3

    7. Den Lykkelige Amateur: Nei,jeg hadde ikke vært der skikkelig før noen gang jeg heller, før i MAI, og jeg har bodd her i 18 år minsst…Og nå er jeg og farter der stadig 😀 Ja, den vrælte liksom, og det var en høy kjatring på de der tre i vannet..Og jeg skjønte ingenting hva som feilte dem 😀 Inntil jeg snudde meg…de bak der var minst like forvirret som meg 😀 Ha-ha 😀

    8. passion4lifeandtravel: Ja, i dag var vi bare en svipp forbi faktisk også, men dammen lå der så fin, og jeg var bare opptatt av vannliljene…da disse krabatene kom 😀 Kos der videre <3 Klemmer masse <3

    9. Aldri vært i botanisk hage jeg…kanskje jeg kommer meg dit en dag, hadde vært koselig, har hørt mye pent om den. Og fine bilder med en artig historie til. haha, du sperret veien litt og den lille krabaten sa høyt i fra til de andre at det ikke var nooooe farlig:-D

    10. annebe: He-he… Ja, de synes nok hvertfall at jeg var i VEIEN disse her…De andre fikk ikke kommet seg nedtil 🙂 Morsomt med sånne assosiasjoner :- ) Og det ser jo litt eventyrsk ut der ved den fine dammen med endene og vannliljene 🙂 Klemmer <3

    11. Helge: Ja, huske han Ha-ha 🙂 De var ikke veldig sky nei, og til dammen skulle dem hele gjengen…det var bare de siste der som hadde litt problemer med hvordan de skulle komme seg forbi MEG 😀 Men de tre uti vannet, skvaldret og lokket på resten av gjengen 😀 Mye hyggeligere enn gevling ja 😀 Ha en fin kveld du også 🙂

    12. Vakkert 🙂 Når jeg så vannliljer og ender….begynnte jeg å tenke på eventyr, nøkken, den stygge andungen osv…og om du ikke var en stor rødhåret fugl…at du var huldra :)…,ei snill hulder alså <3

    13. Andungen Kvakk-Kvakk, husker du vel? Fine skapninger og trolig mindre sky enn den grevlingen du nylig møtte i Fredrikstad. Naturen er vakker, masse liv samt insekter. Ha en fin kveld.

    14. Moving On: Nei, en diger rødhåret and liksom ;-D De pep SÅÅÅ høyt, jeg skjønte det måtte være noe. Se på han sistemann da 😀

    15. cathrinehenriksen: Vi var bare på en liten tur gjennom der egentlig, men det er jo så kos der så knipse litt må jeg 🙂 Mest vasing i byen egentlig i dag 😀 Kos deg du også 🙂 Klemme til Pippi <3

    16. Å ennå en tur til Botanisk hage ? Men det kan jeg godt skjønne , for jeg stortrivdes der jeg også <33 Fine vann liljene og dammen med andungene , koselig der ja :o) Så det var der du var i dag ja , men høres jo ut som du har kost deg masse denne fredagen da =) Fortsett med det ;-D God klem fra Pippien <33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg