Øvelse gjør mester….forhåpentligvis… ;-)

Jeg har, som du kanskje har fått med deg, blitt veldig glad i foto…Og jeg  er å se surrende og svirrende rundt nesten hele tida, med et kamera rundt halsen… Jeg har blitt VEELDIG flink til å fly, som du sikkert har sett…Og turene går stadig høyere 😉 He-he…

Det er der jeg møter på alle disse fuglene….som du så tidligere i dag… 😉

Nei…altså poenget mitt er…. Først fotograferte jeg bare ting som sto stille…. Natur for eksempel… Fjell, skog, vann, blomster, hus.. Og så øvde jeg meg på sånne bilder… Til de ikke ble så aller verst…

 

 

Så i det siste har jeg prøvd meg på ting som beveger seg…Det vil si foreløpig for det meste fugler… for jeg møter ellers ikke så mye dyr, bortsett fra grevlinger…og da stikker jeg jo bare min vei… og DEN også…. Så jeg har øvd meg litt på dyr i fart, da…og synes jeg har fått til NOEN av dem også…. Men skal så klart øve mer…;-)

Men i dag, har jeg begynt med de riktig SMÅ dyrene, som beveger seg ENDA fortere…. Og som jeg egentlig har NULL kontroll over.. Og HER trengs det mye øving altså…DET skjønner jeg 😀

Humler beveger seg kjempefort og det har lett for å ble sånn at bakgrunnen blir i fokus og IKKE humlen…Men jeg kjenner her at jeg skal IKKE gi meg nei.. Denne fra i dag, for duge for i dag…Men jeg skal ha fullt fokus på humle-fotoer framover… for ØVELSE GJØR MESTER…. forhåpentligvis… zum-zum…. Jeg surrer bare videre jeg… 😉

 

Klarer du å ta bilder av insekter i bevegelse? (som blir klare….? )

Øver du mye på forskjellige typer synsvinkler eller motiver?


#fotografering #fugler #natur #motiver #synsvinkler #øvelse
19 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Moro å ha utviklet seg litt, og gøy at DU ser det også 🙂 Ja, insektene er veldig vanskelige altså… Jeg prøvde meg virkelig på humlene, men bakgrunnen ble best, og så ble humlen ganske grumsete 😀 Men med bedre kamera også kanskje…. kan jeg muligens klare det 🙂 Klemmer <3

    2. Du har blitt kjempeflink på bildefronten 🙂 Nå var du jo allerede god da jeg dumpet inn her på bloggen din, men du har jo utviklet deg på den tiden jeg har lest bloggen din også 🙂
      Ting i bevegelse synes jeg er litt vanskelig å ta bilde av, i hvert fall hvis de skal bli klare og fine. Og innsekter løper jeg jo bare unna når jeg ser så det har ikke blitt så mye øving der x) Men øvelse gjør helt klart meste, man får som regel til alt man vil 🙂
      Ha en strålende mandag videre <3 Klem

    3. Øvelse gjør mester !! 😀 😀 Når det kommer til å ta bilder av så små dyr så er det tålmodighet som gjelder..vente på at de skal sette seg ned, sitte rolig, knipse bilder 😉 Eg har ikkje så god tålmodighet så kanskje eg burde øve meg på tålmodigheten min…hehe 😉

    4. cathrinehenriksen: Skal se om det blir noen humlebilder i dag 😀 Det er en humle der hvertfall 😀 og bade skal jeg. Ha en fin dag 🙂 Klemmer i vei <3

    5. Sannelig har Frodithen blitt en litt dreven fotograf der du flakser i vei ;-D Flinke deg <33 Jeg har begynt å øve meg på å ta litt nærbilder rundt om kring og litt skyggebilder b.l.a , men nei ingen humlebilder og slikt foreløbig.....men det kommer kanskje etter hvert ;-p Vi får se ;-D Klem klem til deg <33

    6. Helge: Nei, de fleste dyr skjønner vel ingenting, men hunder og sånn tror jeg skjønner at det skjer noe, uten at de forstår det hele 😀 Det er hvertfall veldig gøy å ta bilder, og det skal bli mer i dag 😀 ha en fin dag 🙂

    7. Husker bildene igjen, tok noen i Holmsbu og ved Østensjøvannet mener jeg. Det er fint med bilder med fart i seg som f.eks når en hest hopper over et hinder eller når en hund hopper, snuser eller løper. En bevegelse kan være starten på en historie utfra et bilde, bare man er kreativ nok kan man tenke seg det. Dyr er alltid fine på bilder, de smiler på sin måte og er neppe klar over at de blir tatt bilde av.

    8. fjellgeitbundingen: Hei-hei, ja jeg bør nok også lære noe mer. Tror jeg må prøve et kurs 🙂 Jeg driver og finner fine motiver og sånt, men kan lite teknisk. Må få noen til å vise meg litt der ja 🙂 Ja, leke deg, gleder meg til å se bilder 🙂 Jeg lærer mye av å se andres, tips om gode motiver osv.. 🙂

    9. Hei, så mange super flotte bilder du har tatt. Håper jeg får lekt meg med kameraet på ferieturen jeg også. Leser en fotobok nå for inspirasjon.. Fint å se andre sine bilder også.

    10. Fru Stussli: Jeg gleder meg til ting som er sommerlige i hage og hus, jeg er det minst høytidelige du kan finne på sånne områder, så jeg er veldig glad det er sommerhus for å si det sånn 😀 Og veldig deilig høres det ut med både bad og hekle og hage, og ellers en vanlig dag. De er det beste vet du:-) Jeg trives garantert <3 Sender deg melding fra toget 🙂 Klemmmmmmer <3

    11. Vi har har badet i Glomma i dag (jeg for første gang) og det var helt nydelig, så vi har en plan om å ta deg med til de store sand-dynene der og svømme litt. Jeg har også en plan om å lære deg å hekle sommerfugler. Ellers har vi en plan om å bare la deg være med i sommerdag slik vi har det her.
      Her er det sommerhus (ikke veldig rent og ryddig) Hagen og plenen er oppholdsrommet (heller ikke perfekt) og vi er ganske vanlige (langt fra perfekt) Så håper og tror vi du vil trives med oss.
      Jeg skal stå klar som et egg på togstasjonen når du kommer!
      Vi gleder oss masse!!
      Klemmer

    12. Engla: Men du fikk veldig fine bilder av humler du i vår? 🙂 De var klare som bare det synes jeg 🙂 Kosebamsene 😀 Ja, jeg må vel i gang med vanskeligere kameraer, og må vel lære mer da… Kanskje ta et kurs 🙂 Ja, gakk-gakken med spredte vinger er jeg glad i også :- D En stor gakk-gakk 😀 He-he… Ha en fin kveld du også, og kos deg i morgen du også 🙂 Stor klem fra meg <3

    13. Fru Stussli: Kan du om de innstillingene, må man ha vanskelig kamera? 😀 Jeg tar med mitt lille i morgen, så skal jeg nok angripe humlene deres 😀 Jeg har pakket en liten sekk, litt garn, to nåler, bikini når den er tørr i morgen, og litt annet småtteri. Det må vel holde til noen timer på tur fra hjemmet 😀 Hi-hi Ja, du har masse fint å ta bilder av du , både som står stille og som beveger seg. Gleder meg masse <3 mange mange klemmer <3

    14. Wow, her var det mange nydelige bilder vennen <3
      "gakk gakken" med spredte vinger likte jeg aller aller mest 🙂
      Jeg har prøvd å ta bilder av humler i bevegelse, men det er veldig vanskelig og jeg tror du må ha et bra kamera for å få det bra...noe med lukketid osv...
      Jeg elsker naturbilder, men her hjemme tar jeg mest detaljebider og er vel egentlig veldig på detaljer og glemmer ibland helheten, hihi
      Ønsker deg en fortsatt fin helg og en kveld morgendag!
      Go`klem fra Engla

    15. Krever endel innstilling på kamera for å få gode bilder av små dyr i bevegelse. Jeg burde øve meg mer, men så er det dette håndarbeidet da… 😀 Øver meg aller mest på å ta bilder av det som er blitt sydd, heklet, strikket osv… Åsså Emmert da 😀
      Gleder meg til i morgen
      Mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg