Mitt lille land- vårt lille land <3

Jeg synes denne sangen – passer på en slik dag som i dag.  Alle har et forhold til 22. juli, etter det grusomme og tragiske i 2011. Alle har et forhold til datoen, og føler noe i forhold til denne datoen, på hver vår måte. De fleste fikk et litt nytt forhold til landet vårt etter denne dagen i 2011. Noen har ting nært innpå seg, andre har et noe mer distansert forhold ti dagen men føler allikevel sorg på sin måte.

Ole Paus sang  “Mitt lille land”, sunget av Maria Mena, er for mange en sang som minner oss om det som skjedde…. men kanskje på en lindrende måte.

For døve er denne sangen tolket så vakkert til Tegnspråk, av Lilleidun. Jeg har vist deg videoen før, men synes det passe med en liten reprise på en dag som denne….fordi tegnspråk er det vakreste språk i verden, fordi det viser vakkerheten i sangen på en annen måte, fordi mange døve også ble rammet den dagen på en eller annen måte og fordi tegnspråk også er mitt språk. Nyt sangen <3

 

 

 

 

#mittlilleland #tristhet #påminnelse #tegnspråk
4 kommentarer
    1. Utrolig fin sang å spille av i går. Det er så rart å tenke på at det alt har gått 3 år siden den grusomme hendelsen. Jeg kjente ingen som var der, men en av de som gikk bort i regjeringskvartalet er fra samme sted som mamma. Fryktelig trist, og den dagen kommer nok til å sitte i ganske lenge.
      <3

    2. Maren Kvalvaag: Ja, jeg husker hvor jeg var, veldig godt. Og hvordan den uken etterpå var.. Jeg har blitt veldig glad i den tegnspråk-oversettelsen, og hun som viser den gjør det veldig rent og vakkert 🙂 Litt fint at andre kan få et lite innblikk i hvordan tegnspråket kan være synes jeg,og jeg har vist den her før. Men den tåler trygt noen visninger til 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂

    3. Utrolig fint <3 Du har helt rett i at det viser vakkerheten i sangen på en annen måte med tegnespråk. Jeg har aldri tenkt på tegnespråk slik, eller sett en sang for den saks skyld.
      Vi har nok alle et forhold til 22. juli ja, og jeg tror nok at de fleste husker akkurat hvor de var og hva de gjorde da nyheten kom den dagen.
      "Mitt lille land" sunget av Maria Mena minner meg på 22. juli, men mest av alt på rosetogene og samholdet jeg følte <3
      Ønsker deg en fin kveld videre Frodith 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg