Ut på grevlingjakt… ;-)


Ja, du husker vel dette bildet? Av min venninne som skulle REDDE meg fra grevlingen vi møtte på?… Ved å knekke den lille kvisten når grevlingen begynte å bite til…. For da sies det at de slipper…når de hører det knekker…. 

Vel, nå skal vi ut på grevlingjakt igjen… Eller ikke HELT det da…Men det er godt mulig vi går på en grevling… 

Vi skal langt inn i skogen, til det velkjente Kikutstua, som jeg har fortalt om før her…Skiforeningens hytte, der man kan overnatte i en ferdig oppredd seng, får 3 retters middag, og ha allverdens luksus ved ankomst, etter en hard, varm og strabasiøs tur gjennom skogen….med grevlinger halsende etter oss…

VI skal antagelig padle litt i kanoer når vi kommer fram.. Og det kan vel være vel og bra, for finner vi ingen grevling vi kan skryte av å ha “felt”, som de jegerne vi er…, så kan vi kanskje skryte på oss å ha felt en stor, diger BEVER i stedet for 😉 Vel…det spørs…hvis ikke DEN feller oss først…

Det blir EN overnatting,og kommer sikkert noen bilder underveis 🙂 

….om vi da ikke blir spist opp av mygg og klegg, og løper hjemover i skumringen…. 😉

 

Har du sett bever? Grevling?

Har du vært på Kikutstua?

Hva skal du gjøre i dag?



#kikut #kikutstua #skogstur #skog #grevling #bever #dyr #venner
21 kommentarer
    1. He he…Jeg har hverken sett, eller jaget grevling i dag. Ikke har jeg vært i kano, eller i svermer av mygg og klegg, men at DERE har kost dere, ja det er jeg helt sikker på .Sommerklem fra moi 🙂 <3

    2. Sånn, da har jeg kommet meg til siste innlegg! Huff, beklager at jeg ikke har vært innom for å kommentere før! Jeg har prøvd å begrense datatiden litt nå som det er så fint 🙂 Men det er jo koselig å ha noen innlegg å lese på da ^^
      Du får kose deg masse på tur, også skal jeg krysse fingrene for at du ikke blir spist opp av verken mygg, grevling eller bever 🙂 hehe, klem i fleng <3

    3. Eg håper du slipper unna grevlingene og at du har hatt ein kjempe fin tur i dag !! 😉 Eg kunne godt tenkt meg ut på padle tur og 😀 😀 dagen min har gått med til juicing og husarbeid i varmen ! Stor klem 🙂

    4. Kikutstua er kjent men jeg har aldri vært der. Navne tilsier at du skal sitte i stua og kikke ut om du ser en grevling. Så skal dere padle også, husk årer og flytevest, mulig dere ser en bever eller en fisk eller to. Det blir sikkert artig – nesten i Lars Monsen-stil. Ha en koslig kveld.

    5. Så digg.. de er ferien sin det.
      God tur og kos deg nye5.
      ikke la beveren eller grevlingen bite deg i rompa!!
      Her er det jobb – sååå blir de bading i bsssenge i hagen etterpå.
      Ååå som jeg gleder meg!:) Haha

    6. Hehe herlig bilde-beskrivelse 🙂
      Nei det har jeg ikke sett. Her har vi mest Hjort om dagen, de tusler rundt rett utenfor hagen vår, kun vårt lille gjære og port som holder de utenfor. Så løper av og til reven forbi.
      Ha en superfin dag 🙂
      Klemmer

    7. Tror ikke dette er allergi, for jeg har gått på allergitabletter siden april … og da pleier det å holde seg vekk! ;o) Takk, takk. Det må vel snart bli bedre nå.

    8. Marit: Ja, jeg har vært forkjøla i hele sommer, men jeg tror det må være allergi nesten for gir seg ikke…. God bedring til deg hvertfall 🙂

    9. Syk tror jeg dette må kalles. Har vart en uke. Begynner å likne på influensa nå, tett i pappen, snørrete, hoster og nyser, feber og veldig vondt i hodet nesten hele tiden. Jeg er drittlei!! Åsså i dette fine været da. :((

    10. Min matgale verden: Ja, det blir nok veldig koselig 🙂 Vi får dyppe oss underveis 🙂 Ja, kos deg i bærhagen,med krakken og en insekts-klasker? 😀 Bra du foreleste for guttene om grevling, da kan de alt og kan bare gjøre klar pinnen sin før de går på tur 😉 Ha en herlig dag Kjersti 🙂 Klemmer i haugevis <3

    11. Marit: Åå, du har sett bever ja? 🙂 Jeg vil også se 🙂 Får ha brillene på i dag da 🙂 Lykke til på jobb, og kos deg etterpå om du blir i bedre form.Syk? Eller bare litt pjusk?

    12. Lithanna: Ja, vi er litt pinglete muligens, men søte nok på tegning 😀 Hi-hi…Vi får se da, hva jeg får knipset av DYR 😀 He-he… Kanskje en bever 😉 ?

    13. Hanne: Ja, jeg tror det blir fint :- ) Er bare ETT døgn, men det blir en liten ferie det, i mitt hode 🙂 Jeg håper jeg slipper grevlingen faktisk…men vil gjerne se andre dyr jeg IKKE er redd….Nå er jo ikke deet SÅ mange men 😀 Ha-ha.. Håper det går fint på St Olav da, og at du får noe bra ut av det <3 Stor klem <3

    14. Fru Stussli: Ja,jeg gleder meg til å se en bever jeg også, jeg har jo venninnen min til å forsvare meg, så det går nok fint 😉 Ha-ha. Regner med vi får noen dupp i vannene i skogen i dag, det MÅ vi 😀 Og jeg er jo en mygg-og-klegg-magnet faktisk, men DE stikkene går som regel ned igjen i motsetning til HUMLE-stikk, også på MEG 😀 Nå gleder jeg meg skikkelig, og vi skal kose oss maks 🙂 Kos dere på badetur, er sikker på at Emma er glad hun har kommet hjem 🙂 Fine Emma! Godklemmer fra meg til deg min venn <3

    15. He he, herlige beskrivende bilder. Jeg har hatt forelesning fot guttene om grevlinger og koks i skoene, eller chips 🙂 Så nå er de og beredt! Og jeg skal plukke bær, sittende på en stol, i hagen….hehe. Nyt turen, høres kjempekoselig ut. klemmer

    16. Hehe .. god jakt, og god tur. :o) Jeg har sett bever, men ikke grevling. Kikutstua har jeg ikke vært på nei, og dagen skal jeg tilbringe på jobb. Etterpå skal jeg i 50 års kalas til ei svigerinne. Om formen stiger litt utover dagen da.

    17. Æhæhæhææh! Søte dere da.
      Jeg har verken sett grevling eller Bever, så jeg ville nok pepet i ekstase : ” Åh sååå søøøøt” og slått hendene mot hverandre og bare smilt om jeg så en 😉

    18. God tur! En ferie etter min smak! 🙂 Har bever i fryseren jeg.. :p Grevling er det også her ja, men ikke i fryseren. 😀 Dagen i dag skal jeg tilbringe på st.Olavs revmatoligisk poli. :p Som jeg gleder meg, eller ikke. 😀 Kos deg masse Frodith, god tur!

    19. EMma og jeg så bever bare noen dager før du kom hit på besøk. Vi var på sykkeltur og vips så kom han opp av grøfta. SUPERKULT!
      Her blir det bade bade bade! Emmas bestis er kommer hjem fra ferie så hun blir med oss!
      Gooooood tur og pass på hverandre. Mygg er ganske onde og skumle skapninger 😀
      Klemmer i fleng!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg