Lars Monsen og Sverre M. Fjeldstad kan gå å legge seg! ;-)

Ha-ha…Ja du husker vel naturfotogafen, Sverre M Fjeldstad, fra da du vokste opp? Han som traff på allverdens dyr og natur, lå og lusket i buskene og fikk de herligste bilder? Og Lars Monsen er jo kjent som villmarkens sønn…Hvertfall vår,norske villmarks-sønn… Og han er jo stadig ute i villmarken, finner dyr, padler og lever livet med bark under neglene og maur i sokkene..

Vel,nå kan de begge gå å legge seg 😉 Her kommer nemlig villmakens døtre, og de har truffet det MESTE av dyr i sitt villmarks-døgn…Og vi  SÅ den beryktede beveren som jeg varslet 😀 Og det overrasket min venninne noe…at jeg visste det på forhånd liksom….Men som Villmarkens datter VET man sånt 😉

 


Alle som kjenner meg vet jeg er redd for hester…eller redd og redd fru Blom…Vel…i mine øyne er dette en hest…Og jeg har nå blitt ganske så modig…og klappet den litt.. 😉

 

 
Sommerfugler har det vært så mange av at jeg har ikke tall…  De flagret rundt, massevis, spesielt slike brune, og jeg angret at jeg ikke hadde tatt med hoven min 😉

 

(Padde-alarm!! For alle som er redd padder… SARA!! 😉 )


En liten padde-mann vrikket og vraltet seg avgårde, og som de villmakens døtre vi er, måtte vi følge dens bevegelser en stund..

 

 

En liten fugl holdt oss med selskap ved Ullevålseter i dag….

 

 

Og sist men ikke minst…

Da vi gled avgårde i kanoene våre i går..

 

….så vi plutselig en beverhytte…

Og i ekte Sverre M Fjelstad- ånd seg vi sakte mot beverhytta, stille, stille..uten en lyd…


..og gjemte oss BAK hytten…Den har gnagd her og der..

 


…først kom det bare noen ender…. 

 

…før vi plutselig fikk se noe som rørte seg litt lenger ute…. Den svømte i sikk-sakk, og kom etterhvert nærmere og nærmere OSS… Og LITT skvetne var vi jo…Vi var jo i huset hans…Kanskje den var sint..?

Vel, den holdt seg langt unna…og etterhvert forsvant den med et hopp og et dykk…når vi prøvde å padle litt etter den…. 

Men vi SÅ den altså….


Du ser streken etter dens bevegelser i vannet…


Og her litt nærmere…Jeg hadde ikke mulighet for zoom, og vi var jo litt redd kanoen skulle velte… Men det ER en bever altså,om DU ikke kan se den 😀 hi-hi

 

Nå sitter villmarkens datter med føttene høyt, og sender en advarende pekefinger til Monsen og Fjeldstad:

Dere har fått konkurranse gutter! ” 😉

 

Liker du padder?

Er du en villmakens datter/sønn?

Har du sett mye dyr i dag?

 


#Monsen #Fjelstad #dyr #padde #hest #bever #sommerfugl #dyreopplevelse #kanopadling #beverytte #idyllisk #dyrebilder #foto
34 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Du så den lille advarselen der TIL DEG? 😀 He-he, jeg tenkte kanskje det var greit å advare deg, om hva som kom 😀 Hi-hi. Ja, jeg må øve på de små hestene, og så får jeg avansere til store hingster etterhvert 😀 Ja, bevere er rare. Stor klem <3

    2. Ja nå har virkelig de to karene fått konkurranse, for dere to en noen skikkelige villmarkinger! Alt virket veldig hyggelig helt det det store monsteret av en padde dukket opp. Ugh! Den var nuppete og ekkel x) Haha, merker jeg nesten trekker meg unna skjermen her, da er det kanskje på tide å ta et oppgjør med frykten sin! Du var jo tøff som turte å klappe hesten! Det er viktig å begynne i det små vettu, neste gang er det en stor hingst du står å klapper på ^^ hehe
      Og endelig fikk dere se en bever! Haha, de er jo egentlig gansek søte ^^ Med de lange fortennene! Haha, pussige dyr 🙂 klem <3

    3. Der var den padda ja 🙂 Fantastisk naturopplevelse! Ja nå kan Lars Monsen og de andre eventyrerne bare gå å legge seg, det er på frodith.blogg.no at man får oppleve de virkelig flotte eventyrene nå! 🙂

    4. ladyaugust: Ja, nå får jeg endelig komme i gang jeg også 😉 Med hekling, nå er alle reist og jeg skal bare være inne 😛 For varmt ute og jeg har vært i skogen, så jeg har god samvittighet for laaaang tid framover, med å være UTE.. Hm…megapose med snop på en fredag? Midt i slanekuren? 😀 Hi-hi Klemmer med is på nesen <3

    5. Ja jeg så beveren eller mer…eh en prikk 😉 haha men fin var den nok for bevre er fiiiiine <3 Jeg sitter go svetter go så blir det motorsykkeltur senere med gutta. Fiiine dagen-koppen, den er helt perfekt på en dag som i dag 😀 Nå er det litt hekling her, det går jammen treigt med meg 😉 Kozmozsnartmegapose-med-snoooop <3

    6. ladyaugust: Ja, ser du?? Store skumle hesten, og jeg var HELT borte og klappen, med litt press fra den snille venninnen min 😀 Ja, og du SÅ vel beveren? Hi-hi..Vi så den litt bedre, den kom nærmere, men da hadde jeg puttet mobilen i plastposen og knytt igjen, var jo redd for velting jeg også… Og jeg klarte ikke velge om jeg skulle ta OPP mobilen igjen, og knipse…ELLER padle litt VEKK fra beveren….for den så litt skummel ut der den kom i full fart 😀 Men jeg kunne trygt tatt bilde og fiklet med posen i stedet for, for plutselig snudde den og stakk…og skulle ikke TA oss i hele tatt 😉 FIne fredeagen-klemmen til deg <3, jeg sitter og drikker av koppen din 🙂 Fiiiiine dagen <3

    7. hahahaha sååå tøff du er, klapper tilogmed en HEST ! 😀 Nydelige bilder, dere danker ut hvemsom helst <3 Kanopaddling er litt skumelt for jeg velver HVER gang liksom, men flyter som en dupp 😉 Goood helgeklæm til verdens fineste søs <3

    8. Hanne: Ja, den beveren var storveis, og JEG så den nærmere altså,men fikk ikke tatt bilder da 😉 Og det var en magisk opplevelse 🙂 Men du skal vel ha deg en beverstek snart du da? 🙂 Hi-hi Padden var stor, og vraltet fælt, gøy å ta bilder 🙂

    9. Se der ja!! Spreke flotte damer i flott natur! Den der beveren altså, hehe, gøy med slike opplevelser!padde har jeg faktisk aldri møtt på, så det var gøy å se så fine bilder av en! 🙂

    10. Livsrom: Mye morsomme dyr å se, padden var jeg fornøyd med 😉 Men beveren ble litt liten, men den var nærmere en periode, men da hadde jeg puttet mobilen oppi plastposen og knytt igjen ;-D Redd for å velte og ødelegge den, så fortet meg… ;-D Men jeg opplevde den jo litt nærme SELV da…men ikke veldig mye nærmere, men nok til at vi så det var en bever, og det var gøy 🙂 Ja, insekter er morsomme nok å studere de 😀 Jeg nyte, og har små-ferier her og der 😀 Stor klem tilbake <3

    11. Helge: Ja, kan ikke si jeg synes de paddene er så PENE, men morsomme å få bilder av da 🙂 Ja, en kjempefin stund på vannet 🙂 Stille og rolig og faktisk så vi en bever iksom 🙂 Var ikke mange regndråpene her heller… Ha en flott dag 🙂

    12. Flotte bilder, var nær med og trå på en padde engang, fine skapninger det også. Nokså stor det der Bjørnsjøen, så bare måker, svaner og ender + noen veps og fluer i går. Tenker ikke på vanlig husdyr her. Kommer nær vannet når man padler, en koslig stund utpå vannet. Det kom litt regn her også men det var lite, men det lyna og tordna litt men ikke regn. Ha en flott dag.

    13. Forstår den ja:) Nå har de to virkelig fått konkurranse! Den skal du ha, her var mange fine bilder. OG det er ikke alltid lett å få dyr til å sitte/ stå i ro til man har fått knipset det man vil.
      Men sorry, hadde kanskje ikke sett beveren uten veiledning;) men trollig var det en flott opplevelse:)
      Skal vi se; i dag har jeg sett klegg, maur, en og annen bladlus, et par snegler, et tusenbein et par larver, en god det humler osv;) Bare småtteri med andre ord.
      Ser ut som du nyter sommeren:)
      Stor klem fra meg<3

    14. annebe: He-he, kniser her jeg sitter 😀 Ja…den VAR stor… Og jeg zoomet bittelitt så jeg fikk den nærme 😀 Men jeg sto LITT nærme altså..og veldig nærme hesten 😉 Ja, all stillheten på vannet kl 22, og plutselig komme det en bever liksom… da snakket vi ingenting 🙂 Sov godt du også 🙂 Klemmer på sommefuglvinger <3

    15. Flaggermusvinger: Ja!!! Og er SÅÅ glad du kom og så dette innlegget da 😀 alt sånn er jo litt EKSTRA for deg liksom 😀 Joda, vi fant hytta, min venninne er LITT mer vant med kano, og tydeligvis beverhytter også 🙂 Men hun synes det var helt utrolig at jeg hadde tullet med det på bloggen i går, før jeg dro, med tegningen…at vi SKULLE finne bever liksom…Og hun visste ikke hvordan JEG visste at den holdt til i den sjøen…Ha-ha..jeg visste vel ingenting..Men det var jo veldig gøy da…og når den kom sigende langt der borte…og vi skjønte at DET var ingen and 😀 Og den var i full fart rett mot oss 😀 Før den stakk 😉 Moro med padda…Må sies at jeg ikke stakk kamera HELT oppå ryggen hans altså…jeg zoomet bittelitt liksom 😀 men var rimelig nær, og stolt av det 😀

    16. Syntes jeg hørte stemmen til Sverre M..nå, rolig og sindig :)..så mye spennende dere så, og tilogmed bever da, selv om vi ikke kunne se den..:) Liten padde mann !?..syntes den så SVÆR ut jeg…Sov godt <3

    17. Ååååå så heeerlig!! Elsker bildene av padda, den er nydelig! Og tenk at dere fant beveren! Så gøy, var vel spennende 🙂 skulle gjerne vært med,jeg, hehe 🙂 🙂

    18. cuskima: Ja, ikke sant ;-)? Padder, sommerfugler, hester og bever 😀 Og det VAR bever altså, helt klart 😀 Andre gang bare jeg var i kano. Min lille venninne er jo sjefs-kano-manøvrer, og fraktet prinsessen fint til land skjønner du 😀 Klemmer over alle hauger 😉

    19. wow the ladies of the wilderness hahahaha:)
      mye spennende dere oppdaget da , reneste naturprogrammet med sånn voiceover vet du :))
      Du er tøff, kano får du meg aldri i
      klemmeting i vei <3

    20. Miriam: En skjor på verandaen er ikke å kimse av 😀 Det kan være naturopplevelse de luxe det altså 😀 Ja, var mye moro med dyra underveis. Vi fant også en overkjørt fisle, som min venninne måtte slå ihjel, for den var ikke helt dø… Lars Monsen… pfff…ikke noe å skryte av han vel ;-D

    21. Sjå der du ja…du møtte ein bever 😀 😀 😀 Artig å sjå så mange dyr på din ferd…den padda der var ikkje fullt så pen synes eg …hoho :p :p Det nærmeste villmarken eg har vært i dag er ei skjor på verandaen…haha 😉

    22. Lisbeth: Veldig gøy med så mye dyr 🙂 Og like ikke padder jeg heller, men å få dem på film liker jeg…så da ligger jeg etter dem 😉 Og du ser jo hvor stor den “hesten” er da 😉 Men jeg klappet den og er stolt av det 😀 Beveren var veldig fin, selv om den var langt unna.. Kanskje mest derfor den var fin 😀 Ha-ha Stor klem til deg Lisbeth <3

    23. Fru Stussli: Ja, jeg er SKIKKELIG støl i alle bein i kroppen 😛 Jeg er nok mer Sofaens datter, enn villmarkens datter om dagen…MEN i dette døgnet har jeg væt skikkelig sprek i det minste, klappet en hest og gått 3, 6 mil til sammen…1,8 hver dag.. Ikke rart jeg har såre føtter.. Det var faktisk en magisk opplevelse og sitte gjemt i beverhytta der og se beveren LAAANGT der borte…VI følte det var nærme.. Men å hatt den litt nærmere hadde jo vært gøy da 🙂 Ja, ender er morsomme de også. Og de endene vi så var nesten på vei opp i båten 🙂 Vi var LAAAANGT fra byen og det var så stille 🙂 Massevis av klemmer tilbake til deg min venn <3

    24. Flotte bilder 🙂
      Men neeeeei, jeg liker IKKE padder, så ekkelt. De spretter fram på grusen vår om kvelden, og det rett utenfor døren. Må ta med meg lommelykt når jeg lufter hunden, for hun angriper paddene og de er giftig. Æææææsj.
      Hester er flotte dyr, men de er jeg litt redd, de er så store. Vi bor med en del gårder rundt oss, så her er det masse både hester og sauer 🙂
      Ha en superfin kveld 🙂
      Klemmer

    25. Hahaha herlig!! Jeg har jo sett bever på land og de er kuuuule og litt rare 😀
      Jeg er ikke villmarkens datter 😀 Men to ender gikk over veien i dag da vi kjørte opp til Bæreia. Vi måtte stoppe og vente mens de ruslet over veien 😀
      Ha en fortryllende kveld spreke dama. Virker som dere har hatt en fantastisk tur og at beina høyt er vel fortjent
      Mange klemmer fra meg

    26. Mona: Hi-hi, ja naturopplevelser kan man ha OVERALT liksom 😀 Nei, ikke sett en bille stå å drikke vann jeg heller. Jeg har heller aldri sett en bever.. Og den var først på vei RETT mot oss…og jeg så for meg den skulle komme og velte båten 😀 Men SÅ tøff var den ikke 😀 Det var et skikkelig deilig døgn, varmt men mer kjølig enn de 36 nede i sentrum. Og utpå vannet i 22-tiden var det storartet 🙂 skikkelig idyllisk 🙂 Og biller er DYR, trenger ikke noe anføsel-tegn der:-D Jeg regne alt som dyr, som ikke er planter elle mennesker, men fremdeles levende 😉

    27. Ooops, sklei benet ditt uttaforr kanoen der? Bena skal være INNI kanoen, vettu:-D Ja, det var kanskje bever dere så der. Eller var det…sjøorm?:-D
      Ja faktisk, jeg har sett dyr i dag! Eller…hmm..”dyr”. Fikk besøk av en bille som fløy inn den åpne døren og slo seg ned på kjøkkenbenken og drakk av litt vann som hadde lekket ut av kjøkkenkranen. Aldri sett biller drikke vann før. Naturopplevelse de luxe, på KJØKKENET lissom.. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg