Trimtur med verdens beste venn ;-)

Jeg må også kalle min lille Lar Monsen- ferie-utflukt til Kikutstua for en trimtur altså…Vi gikk i 30 varmegrader sikkert, i 1,8 mil EN vei… Og hver gang man stoppet og satte oss litt, så føltes det mer som steam-yoga , eller hva det nå heter, enn som avslapning. Men når man har verdens beste venninne ved sin side, så føles ting allikevel lekende lett og bare moro <3

 

Vi skravler om alt, jeg kjenner henne fra hele oppveksten, og kjenner henne igjen på en mils avstand , selv med mitt dårlige syn….. Og jeg VET hun vil redde meg om det er noen skumle dyr på gang, som grevling eller bever.. 😉

 

Hun hadde med seg dynetrekk i sekken, for det er vanlig på DNT-hyttene.Men Kikut-stua er ingen DNT- hytte, så de har ferdig oppredde senger. Det hadde hun glemt. OG da jeg minte henne på det,  skulle min venninne KASTE dynetrekket ved første vannhull.. LES: Ullevålseter (kafe)!!! Jeg protesterte VILT så klart!! DET fine dynetrekket,  bittelitt slitt ja, men de herligste farger!!! Så det ble mitt, posen knytt igjen og GJEMT bak et tre i skogen, før vi travet videre….for slike ting er tungt å bære på unødig 😉 


Herlig dynetrekke som skal rives i filler-remse og hekles så klart!! Alle hekledamene her inne på blogg skjønner HELT mine lange fingre i denne situasjonen. Kan ikke KASTE dette ;-D

 

 


Så her ble det gjent i posen sin, for å overnatte i skogen en natt….og for å hentes dagen etter….

 


Ferdig med dynetrekk-skjuling, ganske så LUUUR ….Og i går fant jeg det igjen  ;-D


Min beste venn plukker markjordbær og GIR meg, fordi jeg ser så dårlig, og får aldri øye på dem i grøftekanten da…Så hun plukket noen munnfuller til meg <3 Er ikke DET verdens beste venn, så vet ikke jeg..


Det er HUN som er sjefen for kano-padlingen, og organiserte så vi ikke falt i vannet. Prinsesse Frodith fikk trå tørrskodd oppi, og så ordnet min lille venninne resten. Vel, jeg padlet da!! Kan det altså 😀 

 


Da vi fant en firfisle – sak på veien, som var LITT road-kill -aktig, men ikke HELT død, da var det humanetikeren og min tøffe venninne som måtte til igjen!


VI fant ikke noe å slå den med, men en barkebit under, og et hardt tråkk….Så var det gjort…Det hjelper å holde for ørene i slike ekle situasjoner ;-D

Og for at du ikke BARE skal sitte igjen med det ekle bildet av den ihjeltråkkede fislen, så kommer her noe vakkert vi så underveis midt inni skogen der <3


En herlig blomst i sol-steiken der inne 

Og DET tror jeg var årets siste Kikut- tur. 3, 6 mil på et døgn, i 30 varmegrader.  Beina ser ut som små marsipan-griser i dag, og tyder helt klart på at dette var en skikkelig trimtur, med verdens beste venn 😉 Egentlig en herlig kombo: Trim og Lars Monsen- opplevelser i en og samme tur 🙂 

I dag blir det hekling av det fine dynetrekket jeg gjemte i skogen, med støle bein rett ut..

 

Har du venner du har vokst opp med?

Hva er det viktigste for deg i et vennskap?

Har du trimmet i sommer?

 

 

 

 

#vennskap #opplevelser #trim #gå #padling #svette
26 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, deilig med sånne venner. Vi er så veldig oss selv, og det å få noen sånne fine stunder som utpå vannet der med henne nå i voksen alder, er superkos 🙂

    2. Spreke damer! Det er ikke bare bare å gå lange turer i varmen, jeg blir slapp bare av å gå rundt i leiligheten! 🙂 hehe
      Da du sa du skulle ha dynetrekket koblet jeg ikke hekling i det hele tatt! Jeg tenkte at joda, det var jo et søtt og fargerikt dynetrekk, flinke miljøvennlige Frodhit! Men så ga det jo litt mer mening da du nevnte heklingen 😀 For de der må jo være perfekte til den slags arbeid 😀 Håper vi får se hvordan det blir ^^
      Det var veldig snilt av dere (venninnen din) å drepe den stakkars lille krabaten. Hadde det vært en halvdø padde vet jeg ikke om fornuften eller skrekken hadde vunnet x) Godt å se at noen trår i et tak! Hehe
      Jeg er så heldig at jeg har ei venninne jeg har “kjent” helt siden vi satt i lekegrinda som babyer. Tonje (som du kanskje har sett noen ganger på bloggen) og jeg vi har jevnaldrende foreldre så vi har faktisk kjent hverandre hele livet. Det er veldig hyggelig å ha en sånn venn <3

    3. Helge: Ja, det er ikke så MAAANGE som jeg har igjen etter oppveksten, men dette er en venninne jeg har holdt kontakten med hele veien, selv om vi har bodd litt her og der begge to. Vi er venner tross forskjellige bosteder liksom 🙂 Ja, du har jammen vært en flittig trimmer i sommer du, Jeg har trimmet ytterst lite i sommer, men skal i gang igjen til høsten 🙂 Bading er skikkelig herlig nå i varmen 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    4. Flott skogstur det der. En sjelden gang møter jeg noen igjen, som regel er det gamle kolleger eller noen jeg har gått på skole sammen med, seinest igår traff jeg en i en kiosk. Veksla noen ord og vi treffes før eller seinere. Jeg har trimma endel i sommer jeg, med div sykkelturer, skogsturer og badeturer. Tror de fleste er mere fyssisk aktive om sommern enn om vintern. I helga blir det nok litt bading i tjern og fjord samt tid for seg selv. Ha en fin aften.

    5. cuskima: Så koselig!! 🙂 Da må dere ha en herlig dag. De Tallship-greiene var jo i Fredrikstad når jeg var der, så jeg så de fine båtene <3 Deilig å ha noen venner som kjenner deg gjennom tykt og tynt, selv om man finner mange koselige bestevenner etterpå også 🙂 Kos deg da i kveld 🙂 Klemmer <3

    6. Min eldste venn eg har kontakt med er fra 14 år s alderen og vi skal ut i kveld og se på Tall Ship Race her i Bergen. har andre venner også fra lengre siden, men ikkje med daglig kontakt.
      Våre barn har vokst opp sammen og vært i bursdager og jul og hatt mye gøy 🙂
      Nydelig tur dere hadde, til tross for barnmhjertighetsmording 😛
      ha en superb kveld klemmeting <3<3<3

    7. ladyaugust: Ja, og vi fikk besøk av nevøen i en times tid, og nå ER det jo brann-vasket her, så nå nyter jo VI litt av det også…En stund 😀 Ha-ha. Nå skal jeg hekle 🙂

    8. Brannslukningsvask er kjempegreier, bare gjett man får gjort en hel del på kort tid haha Jeppsi skal sjekke, sprekingen <3 Kooos dere med besøk 😀

    9. Ja, eg skjønner jo at ein må for at dyret ikkeje skal lide, det er jo ikkje noko særlig kjekt å la det ligge igjen å lide. Gleder meg til å ut å traske i byen å sjå på livet 🙂 Ha ein fin dag du ! Klem <3

    10. 2 mil en vei!? Steike det er langt!
      Sprekinger 🙂
      åååh, stakkars firfisle. Jeg hadde sikkert fått det for meg å legge den i veikanten eller tatt den meg til vetrinær, men spørs om den ville overlevd det.
      Håper den ikke led mer i hvert fall.

    11. Miriam: Tall-ship races var på Fredrikstad for noen uker siden og da var jeg der 🙂 Så litt bare, men så moro ut 🙂 Nei, bestevenn på tur, ingenting slår det 😀 Ja, jeg klarte ikke ta den fisla, ville bare gå videre…Men hun sa: Jeg er human-etiker 😉 Jeg MÅ jo 😀 ha-ha…Driver kurs for konfrimanter 😀 Kose deg masse i dag, det blir sikkert koselig 🙂 Klem <3

    12. Fru Stussli: Ja, hun tok virkelig ansvar 🙂 Du vet, at skulle jeg gjort det, måtte jeg jo hatt en bærepose og dyttet den nedi etterpå, knytt igjen og løpt til en søppelkasse 😀 He-he Ja, ikke sant det hjelper å holde for ørene 😉 Så kos du får treffe din bestis, og avstander og hvor ofte man ser hverandre har ingenting å si 🙂 Kose deg masse da 🙂 Ja, du driver da med masse sport,og strandingen din er jo full av hopp og sprell og kalles helt klart TRIM. Svømme over Glomma ER trim <3 Kose deg masse min venn <3 Strand i vei! Klemmer på vei med futt og fart <3 🙂

    13. ravn73: Vi gikk ikke så veldig fort, men laaangt 😀 Og vi padlet kano dagen før, og det var deilig og svalt 🙂 og så bever til og med 😉 Ta en titt på gårsdagensinnlegg på kvelden om du vil ha en dye opplevelse ;-D Hi-hi Ja, vi veltet oss uti noen vann vi også 🙂 Deilig 😀 Ha en herlig dag da du 🙂

    14. Hanne: Koselig med alle type venner synes jeg 🙂 Og jeg har fått mange fine venner i voksen alder også jeg 🙂 Og det spiller ingen rolle hvor ofte man ser hverandre om det er godt vennskap. Kose det masse med maling i dag da : ) Klem <3

    15. Marit: Ja, det var superkoselig 🙂 Vi har vært gjennom det meste sammen, jobbet sammen , bodd sammen, opplevd fødsler og død sammen, jeg er fadder på eldste hennes og forlover i bryllupet 🙂 Jeg er så meg som det går an sammen med henne :- ) Stole på er viktig ja 🙂 Jeg har ikke gjort annen trim enn dette jeg heller, det skal jeg bare ha sagt, men jeg skal til høsten igjen…helt sikkert 😉 Ha en flotters dag du også Marit. Stor klem <3

    16. ladyaugust: Ja, vi gikk ikke akkurat så FORT da 😀 Ha-ha. Men langt. Og 1, 8 dagen før først. OG du MÅ inn å se på bildene fra i går også, om Lars Monsen og Sverre M Fjeldstad som kan legge seg, for der er jeg som klapper en hest, og padder, og BEVER også 🙂 Kveldsinnlegget i går 😉 Vi padlet i kano på kvelden på onsdag skjønner du 🙂 og det var helt magisk på kvelden <3 Nå har vi vasket litt brannslokningsvasking her, for det kommer besøk...og jeg har rent svette fra både øyne og hake 😛 Ha en herlig dag du også kjære søs, klemmer en svett klem 😀 og søsklemmen <3

    17. Engla: Ja, jeg koser meg med gamle OG nye venner 🙂 Det er deilig å bare være så veldig seg selv, man kjenner hverandre på alt liksom, og da blir ting så greit 🙂 Slapper av veldig 🙂 VI koste oss virkelig inni skogen der, 30 grader gjorde ingenting, og litt svalere var det også, nå vi var ute og padlet på kvelden 🙂 Deilig .-) Ha en herlig dag du også min venn <3 Stor god klem fra meg <3

    18. Ingenting er som å være sammen med sin beste venn på tur, det blir alltid kjekt uansett kvar ein er ! 🙂 Eg er glad det ikkje er eg som måtte tråkke på firfislen, den lyden og den følelsen når det “knekker” under foten….’frysninger* :p Kos deg MASSE med beine høgt og hekling i dag ! 🙂 Eg har endelig fått meg ein kaffikopp i dag ( den smakte himmelsk) og skal ein tur til byen i dag og sjå på mylderet i Bergen by, er tall ships races festival her i helga så mykje å sjå på og mykje å finne på !! 🙂

    19. Flinke dama som hjalp firsla til firslehimmelen 🙂 og seff hjelper det å holde for ørene!
      Jeg skal opp til nord og treffe oppvekstbestisen min. Slike vennskap holder over 100 mil i minat 15 år 😀 Gleeeder meg!!
      NYYYYDELIG sengetøy!! Mulig du må hjem å sjekke skapet til venninnen din. Hun kan jo ha flere slike fargeglade skatter hun ikke trenger 😀
      Jeg sykler, svømmer og har så vidt kommet i gang med løpingen 🙂 Nå skal jeg drive sporten som heter stranding *fnise*
      Ha en fortryllende sommerdag!
      Klemmer i fleng

    20. Så herlig med en god venninne, da er du jammen heldig! Flotte bilder! 🙂
      Nei, har ingen venninner jeg har vokst opp med, har ei venninne, som jeg har fått i år, men hun bor et godt stykke unna. :p
      Ønsker deg en super dag, her skal det males i dag og! 😀

    21. Så herlig å orke å trimme i denne sommer-heten. Godt med gode venner, og fine natur- og tur-opplevelser sammen! Her blir det mest å sitte stille i båten – kjøre fort for å få litt vind i håret – men det er jo glovarmt likevel. Noen ganger velter vi oss ut i vannet som i går holdt 24 varme grader!! Får trimme mer når det blir littegranne mindre varmt, tror jeg 🙂

    22. Høres koselig ut. :o) Ja, jeg har en del venninner som jeg vokste opp sammen med, men ikke så mange. Ellers har jeg veldig mange som jeg traff i ungdomstiden. :o) Koselig det og. Det viktigste i et vennskap er at man må kunne stole på hverandre synes jeg. Trimmet? Eeeeh, ikke så skrekkelig mye nei. Men kommer sterkere tilbake etterhvert. Helt sikkert! :o)) Ha en fin dag skjønneste Frodith.

    23. Fjellgeita og skogstrollet mitt <3 Du er så sprek som ei gaselle du søs 😀 I går hade jeg nok med å overleve varmen liksom, mens du du trimmer i slik varme ! Heldig du var som fikk deg hekle"garn, jeg er i gang med en duk men det tar jo votter og år å bli ferdig liksom. I dag blir det jammen varmt igjen. Ha en nydelig sommerdag søs <3 klæmmesøsklæmmen 🙂

    24. Så herlig å dele opplevelser med gode gamle venner <3
      Det ser ut til at dere hadde det skikkelig kos 🙂
      Jeg har også noen venninner som har vært der siden vi var små. Anett er en av dem 🙂
      Ønskerdeg en fillefin dag min venn <3
      Stooor klem fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg