Fra villmarkens datter- til “snekring” av skatter ;-)

Ja, du vet jo at jeg har oppført meg som Lars Monsen noen dager nå… at jeg har vær skikkelig villmarkens datter et døgn…”Felt” bever, og “temmet villhester” -) ?

Vel, da husker du kanskje også at jeg fikk et dynetrekk av min venninne, midt oppi skogen der. At hun trodde vi måtte ha med sengetøy til Kikut, at det var feil og at hun slett ikke ville drasse på det hele veien da…og ville kaste det?


Vel, jeg REDDET denne vakre skatten 😉 Fikk lov å få det… Men JEG ville jo heller ikke drasse på det, når vi skulle gå nesten 2 mil i steikende 30 grader… 

 

Så løsningen ble å gjemme det under et tre over natta…var jo ikke akkurat fare for REGN… 😉 

 


Så jeg lusket meg lur avgårde…og fant skatten igjen dagen etter…INGEN hadde skjønt hvilken skatt som skjulte seg under treet der… 😉

 


Vel hjemme var det bare å sette i gang… Rive opp filler, til å lage en fargerik skatt….

 

Når det er FOR varmt til å være ute….. kan man bare sitte inne å rive filler så svetten spruter i stedet for… 

 

Det tar ikke lang tid å lage en fillerye…jeg brukte lørdagen på å komme først SÅÅÅ langt……….

 

Og til slutt LITT lenger i dag morges….. Jeg tror ennå jeg skal lage den enda litt større… 

 

Så en villmarkstur, ala Monsen ….kan fort bli en vakker skatt på stuegulvet ditt…. 😉

 

Har du noen håndarbeidsprosjekter i sommervarmen?

Har  du heklet filleryer noen gang?

 

 

#hekling #håndarbeid #filleryer #fargerikt #skatter #villmarkstur
35 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, jeg ble velidg fornøyd 😀 Jeg går med turkis neglelakk hele sommeren 😀 Flaks at jeg fikk den fargen i trekket 😀 Stor klem <3

    2. Se der ja! Det ble riktig så fint i kombinasjon med det grå/blåe trekket 🙂 Den heklenåla er forresten det største jeg noen gang har sett xD Skikkelig giga!
      Fargene på teppet matchet neglelakken din da! Kan tenke meg at der var veeldig nøye planlagt ^^ hihi
      Stor klem <3

    3. Engla: Ja, var ikke jeg heldig som fikk det dynetrekket, moro å bare FÅ et så fint trekk. Jeg skal få det andre også, så kanskje det blir flere ryer 🙂 Ja, jeg så det fine ditt 🙂 Et avlangt?? Det blir gøy vel, du har ikke gjort det særlig før? Jeg har hattt en herlig dag med Miss Nam-nam. Og nå er jeg hos mammaen til Lille supermann og vi drar på tur i morgen <3 Masse klemmer til deg min venn <3

    4. ssilje89: Å joda, hadde du sikkert klart :- )Jeg lærte å hekle i fjor. Og når man har sånne fine dynetrrekk som skal kastes, da er det bare å gå i gang 🙂 Moro er det hvertfall 🙂

    5. Flaggermusvinger: Ja, den blir fin tror jeg, og skal bare ha LITT til, så er de ferdig 🙂 Ha-ha, ja ikke sant, tror du han har sånne ryer 😀 Kanskje jeg skal gi han en rye, så mye som jeg har snakket om han 😀

    6. Så nydelige farger vennen <3
      Kjempefint blir det!
      I dag har jeg heklet ferdig et rundt et og startet på et avlangt igjen 🙂
      Ønsker deg en fin kveld og håper du har hatt en superduper dag 😉
      Klemmer i vei fra meg til deg

    7. Så nydelig vakkert! Ja, tenk at noe så flott kom ut av villmarksturen din, det får meg til å undre meg litt over hvordan det ser ut hjemme på gulvene hos selveste Lars Monsen, egentlig..? Sikkert mykt å gå der, tenker jeg! 😀

    8. frustrertfrueihouston: Hei, kos du stakk innom 🙂 Skjønner nettabstinensene, selv om jeg ikke har merket de stort :-DJeg har gjort litt av hvert morsomt, og nå er jeg på vei til Langesund snart. Først hjem til mammaen til lille supermann, og så drar vi videre i morgen 🙂 Du er snart hjemme da 🙂 Kos deg 🙂 Klemmer <3

    9. Litt av en skatt det der! Og jammen bra at ingen andre fant det! Nå har jeg nesten internettabstinens, etter uker uten pc og nettbrett, men snart er jeg hjemme igjen (onsdag tror jeg). Nå sitter jeg på havnen i Frederikshavn og fant gratis nett 🙂 som til og med er forholdsvis raskt! Men jeg ser jeg har “gått glipp av” mye, så jeg får lese gjennom diverse blogger når jeg kommer hjem. Fortsatt god sommer! Stor klem <3

    10. Therese Isabell Bråthen: Å ja, så moro å få lest litt da 🙂 Man må finne ut hva som funker når svetten hagler 😀 Ha en fin kveld 🙂

    11. Mamma til 2: He-he, nei hender er ikke stilig ferdig -lakket…Men en negl her og der gjør seg nå i disse late tider. Har aldri lakkerte negler til vanlig på jobb 😀 Så deilig å ha litt barnevakt også i ferien da 🙂 Og kose dere både med og uten tvillings 🙂 Jeg får heldigvis nok av tid med storetassen her jeg også 😀 Lang ferie vettu 🙂 Nå blir jeg borte to netter :- )Korte små og koselige ferier 🙂 Så du bever-innlegget mitt da? 😀 Eller det er flere… Kos dere på hytta 🙂 Klemmer masse 🙂

    12. Oi, må jo svare ordentlig på det du spør om: NEI, ikke noe håndarbeide på meg og NEI, aldri heklet verken filleryer eller noe annet, bare litt småstrikk før i tida 😀

    13. Hei schnuppa 😀 Skal du lakker HENDER, der er IKKE stilig assa, he he. God tur for hver gang du drar på tur i sommer, venninnetur i morgen igjen, leser jeg 🙂 Storetassen og jeg er hakk i hæl når vi har ferie og finner på mye tull, særlig nå når søsteren min VIL passe tvillings :-))) Venninnene får vente til høsten 😉 Fortsatt god ferie fra gjengen til DU og DEG 😀 Nå skal vi helt ned på hytta igjen, tji hi.

    14. Miriam: Ja, det var lenge siden jeg hadde gjort noe også 🙂 Og det gikk på et vips dette da 🙂 Moro. Ja, du ser hvilken farger jeg er svak for 😀 Nå skal jeg lakke hender også, og dra til venninne, vi drar til Langesund i morgen, på venninnetur 🙂

    15. Det blir kjempe flott, også har du matchende neglelakk !! 😀 😀 Eg driver å hekler på eit vognteppe, men det har blitt lite hekling i sommer…mulig eg må grave det fram i kveld, blei litt hekleinspirert her 🙂

    16. Lisbeth: Takk for deg 🙂 Det var veldig gøy å få et så fint dynetrekk, og sette i gang å hekle. Og det går jo så fort 🙂 Gleder meg til å få se litt dukkeklær. Ja klart det tar litt tid med oppskrift. Ha en strålende dag, jeg har truffet miss Nam-Nam i dag 😀 klemmer <3

    17. cuskima: Hemmelig prosjekter høres veldig moro ut <3 Jeg gleder meg om jeg får høre det senere her på blogg 😀 Jeg fikk jammen heklet meg gjennom en rye i varmen 🙂 Moro det 🙂 Ha en strålende dag du også, jeg har også vært på hemmelig ting 😉 Klemmer <3

    18. Helge: Ja, det var faktisk nesten litt godt ute i dag 🙂 Har vært ute i dag, på noe moro, og det gikk an å være ute. Og nå regner det deilig. Jepp, hekle ryer er lurt 🙂 Ha en fin søndag Helge 🙂

    19. Å for en flott fillerye det ble da, fine farger 🙂
      Må ha vært tungt å gå en så lang tur i denne varmen.
      Ikke noe særlig med prosjekter på gang ennå. Sånn innimellom når jeg har tid, strikker jeg litt dukkeklær 🙂 om jeg blir ferdig og om jeg får skrevet ned mønsteret underveis, så blir det lagt ut på bloggen. Er litt arbeid med å lage strikkemønster selv.
      Ha en strålende dag 🙂
      Klemmer

    20. Nei håndarbeid er ikkje for sommeren -den skal nytes til det fullleste ute -så mye som mye 😀
      Har prosjekt på gang,men er hemmelig 🙂
      Koser meg og spiser god mat, masse bær og frukt og leser en tøysete bok og 10 🙂
      klemmeting <3

    21. Det var smart, alt kan brukes igjen. En slik ei pynter opp i heimen og kan brukes til mangt. Bra at det kom litt torden og regn i natt. Nå kan man gå en tur uten og svette som ei sil etter 2 km. Hva dagen bringer vet jeg ikke men må hvertfall ut en tur. Ha en fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg