Fangene på fortet rømmer, for sin date med Polkabjørn ;-)

Ja, som du vet er det STOOOORE her i Langesund for oss å treffe Polkabjørn… Men før vi kommer så langt, måtte vi nærmest bryte oss ut av et FORT i går… Vi fant nemlig Langesund naturreservat, og inni der ligger Langesund Fort som tyskerne bygget under krigen… Et spennende område, frodig og grønt, og minner om gamle tider. 

Men ut derfra måtte vi, for i dag står Polkabjørn-treff på programmet. 

Vi våknet i dag av måkeskrik og bølger som slår, og nå er vi klare for en ny dag,med sol og glede 🙂 

Her er turen vår i naturreservatet og Langesund fort <3


Vi måtte gjennom Langesund “by” for å komme dit, og byen er jo ikke VEEELDIG stor…


Mange fine hus på veien..


Veldig grønt og frodig over alt 🙂

 

Utsikt fra naturreservatet..

 


Her var hele himmelen dekket av et “tak”… av grener og blader…

Deler av en “bunkers” ?


Fortet..

Vakkert i omgivelser fra en tid vi heldigvis har sluppet oppleve…

 

Her var en gjenmurt døråpning..

 

Prøver å flytte fjell….?

 


Langesund havn på kvelden 

 

På vei hjem til hotellet ligger denne lille veien..


Høye fine strå ved hotellet, og Mammaen til Lille Supermann er glad hun kom seg ut av fortet, for NÅ står snart Polkabjørn på programmet. 

Og for deg som lurer på hva det er, dette Polkabjørn, så kommer det en liten smakebit senere i dag 😉

 

Har du vært på konsert i sommer? Eventuelt hva?

Liker du å gå tur i skogen?

 

 

 

#naturreservat #polkabjørn #fort #fanger
28 kommentarer
    1. Kristin: Moro med konsert, moro med skog og moro med små byer 🙂 Jeg liker også tur i skogen, og sånne urørte skoger, naturreservater er herlige 🙂 Klemmer <3

    2. For noen herlige bilder 🙂 Jeg husker lite av Langesund, men de husene var jammen søte 🙂
      Jeg har ikke vært på konsert ennå i sommer, men burde kanskje fått det til, siden det er Olavsfestdagene her i byen nå.
      Men gå tur i skogen – DET har jeg gjort litt av, og liker det veldig godt 😀
      Klemmer <3

    3. Elisabeth: Ja, synd når senter ødelegger byene litt.. Det var lagt ned de små butikkene, og kun restauranter og frisører igjen… Hm…liker det ikke. Men søt by uansett da 🙂

    4. Tattavkvinnene: Ja, det er alltids noen festivaler eller konserter å gå på 🙂 Og den jeg var på var hysterisk rar og morsom 😀 Anbefales for en god latter 🙂 klem <3

    5. liker ikke senter!! de kan holde seg langt unna koselige byer i alle fall 🙁 skjedd det samme her i Sandefjord også.. noen var så dumme å bygge kjøpesenter MIDT i byen og nå har søte små butikker vanskeligheter for å gå rundt, flere har blitt lagt ned!! senteret har stått i 5 år nå……

    6. Masse fine bilder, Langesund ser ut som en liten perle ^^
      Jeg har ikke vært på kosert i sommer, men jeg skulle gjerne vært på festival. Angrer litt på at jeg ikke dro på Hove, i hvert fall den ene dagen. Menmen, det kommer nye muligheter 🙂
      Dere må i hvert fall kose dere masse på konsert <3 Klem

    7. Der så det koslig ut med herlig stier langs kysten til et spennende fort. Slike bunkers kan fortelle mye og det finns mange av dem rundt forbi. Det var nok deilig og vandre rundt der – og ikke var det grevlinger eller rever der vel?

    8. Therese Bråthen: Skogen i dag også vi, OG stranda, svaberg og til og med bad på hotellet 😀 Og nå snart klar for konsert 🙂 Starter 21, må bare ha litt middag først 🙂 Ha en fin kveld <3

    9. outofoffice: Flytta fjell ja 😀 klart det 😀 Helt til Larvik omtrent 😀 Hi-hi Herlig her, nå er det snart konsert 😀 Ha en fin kveld 🙂

    10. Min matgale verden: Ha-ha, ja den hvite….var selvfølgelig et skattekart…. Hadde du trodd noe annet? 😀 he-he. Vi som hadde gjemt vesker og poser hele dagen…men plutselig lå skattekartet der liksom… 😉 Klemmer <3

    11. Elisabeth: Ja, det er veldig koselig liten by. Det som er synd er at mange av butikkene er fjernet pga et senter som er kommet hit, men vi har restauranter og et konsertlokale og skog og vann. HVa mer kan vi trenge 🙂

    12. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, været er alfa-omega her altså. Det har blitt litt mindre butikker og sånt her, men er restauranter og konsert-sted, badesteder og skog. Hva mer trenger vi? vi fant et senter også vi 😀 Ja, jeg får virkelig prøvd kjolene mine 😀

    13. Jeg har ikke vært på konsert ennå i år, men håper jeg får oppleve det i løpet av året ! 🙂 Jeg elsker å gå i skogen, det har alltid vært naturlig for meg sikkert fordi jeg er oppvokst på Finnskogen 🙂

    14. Så masse herlige bilder. Likte den da du “flytter fjell” Og så smilte jeg av det siste….med spar-posen, og det hvite på bakken….har hun mistet det?? Hva er det?? En hemmelig lapp?? Joda, jeg vet, overhode ikke det som var fokus på bildet, men oj så lett å henge seg fast i…..den der lappen….hm….var det en konvolutt med penger?? Hehe Ser ut som dere storkoser dere:) Gleder meg til fortsettelsen… klemmer

    15. så spennende sted og utforske da 🙂 elsker natur og skog og skulle gjerne gått tur hver eneste dag he he. Byen var utrolig søt med mange trehus! Jeg har ikke vært på festival /konserti år… ville på slottsfjell men bestemte meg litt for sent…. Kos deg videre i Langesund!! 🙂

    16. Så flotte bilder! Elsker slike fort, jeg var på et slikt i går faktisk. Sto kanoner der og all ting. 😀 So cool!
      Nydelig vær fikk dere også^_^

    17. Herlig plass det der.
      Når været er så flott som nå blir det jo en opplevelse i seg selv.
      At vi slipper å tenke på bunkersen som en hverdags ting kan vi være utrolig takknemlig for. Det er i alle fall jeg.
      Ser at dere nyter det. Veldig bra, og så får du jo brukt kjolene dine.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg