Nå er jeg lei!! Sengemonsteret!!

Nei….det er ikke kjæresten jeg snakker om… Og heller ingen monster med store, skumle, gule,  øyne, som gjemmer seg under sengen….eller i skapet…slik at jeg ikke får nattero liksom…Neida… Jeg sover som et lite barn jeg, uten angst overhode…Ingen form for lakenskrekk… Å sovne går som smurt…Og så ligger jeg der…i ca 6 timer og 17 minutter eller noe sånt…som en pølse i brød…HELT stille, leer ikke på noenting…sover som en baby..

 

 

Og så…. DA…etter de tilmålte 6 timene og 17 minuttene…så begynner jævelskapen… 

Først bare litt forsiktig…..vrir meg litt…og tror jeg skal få sove mer om jeg bare prøver….KNIPER øynene igjen….Hardt, og prøver å koble ut hjernen…

“Sove mer….Ikke nok med 6 timer… og 17 minutter….Det er Ikke NORMALT å våkne og stå opp kl 7 hele sommeren igjennom…”

Kniper øynene sammen  en gang til… Ligger så HARDT jeg kan mot underlaget…. Ikke åpne øynene…

 

Det er DA jeg merker det….Hele sengen er full av jern-fjærer som har gått amok…. Det kunne vært en seng full av MAUR for min del…jeg kjenner ikke forskjell…Begge deler ville garantert sparket meg ut av sengen…. MEEEN….jeg kjenner det er fjærene…De går i dvale, og er ikke så vanskelige å ha med å gjøre i begynnelsen av natta….Men i 7 tiden….da våkner de…Og bestemmer seg for å gå til angrep…. med alle midler…Borer seg HARDT inn i rygg, lår og legger…

Så da er det ingen bønn…. De vil ha sengen for seg selv…

Og jeg… Jeg får heller bare stå opp…. .og får heller gå rundt som en zoombie…resten av dagen… Med oppspilte øyne..

Sover du lenge om morgenen?

Klarer du å sove så lenge du vil,eller har du noen “senge-monster” ?

 


#sove #søvn #søvnproblemer #monster #seng #hvile #lakenskrekk #
54 kommentarer
    1. Hi-hi-hi, det hørtes slitsomt ut ja! Beklager at jeg ler 🙂 For meg er det ikke sånn nemlig, jeg sover leeenge, og bør nok ha klokke om jeg skal være SIKKER på å våkne før 11 😉
      Nå i sommer har det ikke blitt så mye senere enn 10 da, faktisk, men det er jo en god del lenger enn hva du får sovet 😉
      Sånn sett er du jo klar for hverdagen igjen da 😉

    2. Tattavkvinnene: Haha, ja der har vi murmeldyret på plass 😀 hi-hi Neida.. Men du får øvd deg litt på A-menneske-livet…Og det er greit ofte, men litt kjedelig i ferier skal jeg love deg…når jeg VIL sove.. 😛 Jeg tror 6 timer er nok, for min alder…:-D Jeg har sluttet å vokse 😀 ha-ha, bare tuller her nå i dag 😀 Kos deg videre Sara, med alle Muumiene 🙂 klemmer <3

    3. Det må være kjedelig å våkne tidlig når man vil sove litt lengre. 6 timer er jo egentlig ikke nok heller :/
      Jeg tror du vet svaret på om jeg sover lenge om morgenne! Men de siste dagene i Finland har vært en totalomveltning for min del. Med ei litta jente på 3 år går det ikke å sove til klokka 12, neei da er det opp mellom 7 og 8 hver dag x) Det har faktisk vært litt deilig for man har liksom ikke hatt noe valg, og dagen blir jo så mye lengre 🙂 Om jeg klarer å holde på de vanene der er en helt annen sak! Vi får se 🙂

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, det er jo bra da 🙂 At de kan kose seg i senger som tross alt ikke er for gamle 🙂 Men bare for gamle for DEG 🙂 Jeg tror man merker sånne ting bedre nå som vi begynner å bli LITT eldre også. Før kunne jeg sove rett på gule nesten uten å merke noenting 😉

    5. Ny seng…
      Ja den ser jeg.
      Har byttet seng ofte jeg.
      Slet med ryggen før, og når den begynner og murre bytter jeg tvert. På de 20 årene jeg har bodd i Bergen nå. så er jeg på seng nr 6.
      Rett og rimelig. Min side blir ikke slitt så fort som samboerens side, men da ruller jeg ned imot han i løpet av natten, og da vet jeg at nå må vi bytte igjen.
      Ungene og hytta har nytt godt av mitt bytte. Alle de tre store har Continental seng på 150, samme på hytta og på landet.
      Alle de andre liker mine senger…. Så da er det jo topp.:)

    6. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ha-ha..ja litt vanedyr også…det er det nok.. Men også selve senga faktisk… Jeg er også sånn, legger meg senere nå på sommeren,men får ikke ligge lenger enn til 7 uansett, har senga bestemt…Og d begynner jeg å kjenn fjærene…Så NÅ er det ti for ny seng snart ja 🙂 Håper du kommer deg inn i rytmen igjen snart 🙂

    7. Det handler jo om vaner dette.
      Ingen tvil om at du er et vanedyr.Samboeren min bruker å stå opp grytidlig hele året igjenom, og ja det går ut over alle andre.
      Han våkner i fem tiden. Om det er sommer eller vinter, og jeg våkner av han.
      Problemet er jo at jeg gjerne legger meg noe senere enn han når jeg har fri, og da får jeg rilsvarende like lite søvn. Blir ofte 4-5 timer? Da går jeg som en Zombi ei stund?
      Nå etter Statene.. Har enda jetlag, og alt er helt forstyrret?..

    8. Mariann Sæther Tokle: Ha-ha, ja det var konsultasjonen sin det, jeg tror beste løsningen er ny seng, jeg vet det trengs 😀 Er bare å få gjort det 😛

    9. Kan det være det som heter overgangsalder? Har noen knep i så fall. Putt en sånn spikerplastmatte under ryggen 10 min og du blir avslappet og sover igjen. Masser et punkt i en liten hule akkurat i tommelfestet på høyre hånd, det er avslappende. Putt en stor pute under beina så beina kommer litt høyt. Lær deg å meditere for da sover du bedre og dypere og slapper mer av så du sovner igjen. Det blir 3500 kroner i konsulenthonorar, bare hyggelig:) Ja, og healing kan også hjelpe ja:)

    10. cuskima: Ja, jeg er resurssterk på mange måter, men når det kommer til sånne hus-greier, så er det akkurat som jeg mangler et GEN 😀 Eller en motor ;- D Men det skal nok bli en orden på det 😀 Kos deg du også 🙂 Fine dagen 🙂 Klemmer <3

    11. ja de gjør sånn med vaskemaskiner etc
      dessuten finnes det folk som kjører bort boss for en rimelig penge -du som er så resursfull må da kunne finne på noe, sengen er superviktig, like viktig som skikkelige sko 🙂
      ha en super dag med reker og greier
      klemmeting <3

    12. frustrertfrueihouston: Hadde du bodd i Moss før også? Eller går jeg litt i surr her? 😀 Galleri 15, Jeløya og alt det der, kjenner du det? 🙂 klemmer mer <3

    13. Jeg var innom på mandag, når vi kom fra ferie med ferge fra Frederikshavn til Gøteborg. Da passer det bra med en overnatting hos svigermor før hjemturen. Vi har opphold akkurat nå, og ca 18 grader, men de melder litt fuktigere luft senere. Håper rekene er gode, for det var de vi spiste! Klem <3

    14. frustrertfrueihouston: Å ja,har du vært i Moss nettopp?Koselig der også 🙂 Da gleder jeg meg til reker altså, hvis de er så gode 🙂 Det blir innadørs-spising i dag ser det ut til. Regnet øser ned 😮 Klemmer <3

    15. frustrertfrueihouston: Ja, det er liksom litt kjedelig å ikke få sove igjen…Og jeg prøver hardt altså…Men det er nærmest umulig!! I hverdagen er jeg sikker på jeg kunne sovnet på et VIPS om jeg hadde fått lov…men når det er muligheter for det, nei da går det IKKE 😀 Ja, jeg tror at 6 timer er grensen, litt innebygget også… Men det er også senga, den er fæl og må byttes ut :-/ Ha en fin -fin lørdag da 🙂 Jeg skal på landet med søsteren min, rekekveld hos mamma 🙂 Klemmer <3

    16. Kan du skjønne hvorfor sånne sengemonstre ikke kan vri døgnet litt? Jeg våkner også stort sett etter sånn ca 6 timer, uansett hvor tidlig jeg legger meg! (Selv om jeg stort sett ser at klokken passerer midnatt, så er det noe med at kroppen er innstilt på å våkne rundt 6 tiden. Men jeg ligger lenge og døser litt om det ikke er jobb. Men jeg sovner sjelden igjen. Kanskje det har noe med alder å gjøre? Hører stadig om eldre som sover veldig lite… Jeg synes 6 timer er et minimum. Klem og god lørdag <3

    17. Helge: Ja, vi å nok bare skaffe en ny, madrasser er viktig 🙂 Og jeg også liker best å gjøre ting på morgenen 🙂 Ha en fin lørdag du også, deilig med litt overskyet nesten 🙂

    18. Jeg sover aldri lenge om morran. Må liksom tidlig opp uansett, man er best uthvilt og våken de første timene etter at man har våkna. Ting går lettere da bare man setter igang. Bytt madrass, en dårlig en kan gå utover søvnen. Jeg har nokså ny madrass selv men puter og dyner må også passe til madrassen. Ha en fin dag.

    19. Engla: Ja DET lille monsteret er nok bare hyggelig å bli vekket av, ingen metall-fjær i ryggen der… bare søte små hender som kiler 🙂 Nei, her er det mer metall-våkning om dagen, og DET er ikke så gøy, jeg MÅÅÅ ha ny seng..
      Hvis du har lyst å se på Kjersti og meg på tulle-treff i går, så se på innlegget mitt i går kveld 😀 Sjiraff og kylling-humor 😀 Bare bilder 🙂
      Sove godt mint venn, jeg er snart klar for senga, så får vi se hva den sier 😀 Klemmer gode nattaklemmer <3

    20. ladyaugust: Ja, det skal jeg jammen gjøre, sette kl på 7 i morgen og se hva som skjer… ;-D Spørs om samboeren blir så glad her da 😀 Ja, jeg er klar for litt sengejakt, i shopping-runden vår, ta en høneblund innimellom slagene liksom 🙂 Nå er jeg litt sånn zoombie-tilstand her… merker jeg …Bokstavene dansker samba… 😮 Nattaklemmer til lureste og fineste søs, fra trøtteste meg 😀 <3

    21. 6 timer og 17 minutter, det blir for lite ja, jeg må ha mine 8 timer. Minst, hihi
      Jeg har alltid vært glad i å sove, så sånn sett har jeg et lite monster jeg også, som vekker meg 🙂
      Men det er jo lykkeliten og stort sett er det veldig koselig å bli vekket av han da. Men noen ganger går jeg som en zombie rett til sofaen. Slår på en film og sovner lett igjen 🙂
      Ønsker deg en god natt vennen min og håper at du får sove noen minutter, eller timer lenger i natt <3
      Klem fra Engla

    22. Kanskje vi må på prøveligging av senger tilogmed, vi kan jo sove oss igjennom butikkene 😀 Det er jo så rart at når man MÅ opp så sover man som en dau sild men kan man sove så vipps er øya åpne og kroppen klar for ny dag. Vi kan jo stille klokka på ringings i morgen som om det ikke var ferie og så bare slå den av og vipps sove til tolv 😀 luuure meg <3 og fiine deg <3

    23. annebe: Jeg tror det ikke blir noe god søvn her i gården mer, før vi skaffer oss ny seng.Det har blitt umulig å sove mer enn 6-7 timer…det er liksom på SLAGET omtrent, så sparkes jeg ut :-/ Men uff, med deg da, at du hadde så lang periode med nesten ikke noe søvn. Da blir man sliten ja 🙁 Da skjønner jeg du er glad for det du får nå 🙂 Ja,før sov man fra 22 til kl 12 dagen etter liksom… Hm… Nei, nå skal jeg på sengejakt, og jage det hersens sengemonsteret på dør! 😉

    24. Jeg er fornøyd om jeg sover fem timer jeg,har hatt flere år hvor jeg praktisk talt ikke sov..så egentlig er jeg fornøyd nå som jeg sover litt :)…men husker tilbake til ungdommen da jeg kunne sovne med en gang jeg la meg ned og sove til noen vekte meg dagen etter …det var deilig det 🙂
      Håper du får sove godt i natt ,så du er utvilt i morgen <3

    25. ladyaugust: Ja, jeg MÅÅÅ få tak i ny seng… Vi skulle hatt for lengst…Det går bare litt saaaakte 😀 Og jeg blir trøttere og trøttere. Når vi blir trøtte nok, går vi nok og kjøper en ny seng 😀 Jeg regner med at senga liker meg bedre om en 14-dagers tid, uansett.. 😀 for jeg sover også mye bedre når ferien er over og jeg ikke KAN :.-D Ja, takk for en herlig dag <3 Alltid så fint å treffe deg søs <3 Helt som ei ekte søster nesten <3 🙂 Klemmevarmt tilbake <3

    26. hahah Jeg har også sommersengemonstret men det er snart bortevekk. Har våkn mellom sju og ni hele sommeren men bare gjett om nå snart…da får jeg ikke øya opp uansett liksom, når jeg må haha Det er sjiit å ikke få sove, så jeg har begynt å legge meg tidligere for å få nok søvn. En overmadrass gjør kanskje susen for deg 😀 Her må madrassene byttes ut for de er klare for det men da må jeg jo ut å prøveligge madrasser på en haug butikker for å finne den rette. Takk for en fiiin dag søs <3 klæmmevarmt 😀

    27. lulltove: Oi, ja det hørtes ikke bra ut, vi må få temmet dem!! Jeg har INGEN bestemmelsesrett om morgenene ser det ut til… NULL! En ny seng er i emming merker jeg…Hører det ropes fra Ikea eller noe 😉

    28. Lisbeth Pedersen: Ja, helt garantert på tide..og vært det en stund.. Om vi bare kunne få gjort det…Og det får vi nok…bare vi blir trøtte nok 😀 ha-ha. Jeg liker å stå opp tidlig jeg også, og det er greit når jeg legger meg litt tidlig i hverdagen. Men nå har jeg lagt meg i 1-tida, men tror du senga bryr seg…? Å neida, sparkes ut kl 6-7 uansett jeg 😉 Og da blir jeg trøtt 😮 Ha en fin-fin kveld du også 🙂 Klemmmmmer <3

    29. Da var det vist på tide og kjøpe seg en ny seng 🙂 Er ikke så lenge siden jeg kjøpte ny, og det var bare vidunderlig.
      Jeg er vel egentlig et A-menneske, liker å stå litt tidlig opp.
      Ha en finfink kveld 🙂
      Klemmer

    30. Min matgale verden: Ja, om jeg bare kunne ligget itt i hagen 😀 Hvilken hage…? 😀 Per sin..? Ja, jeg har godtatt den ut-sparkingen av senga når jeg legger meg på hverdagene, i 23 -tida, og sparkes ut kl 6…eller 5… Men NÅ i sommer…jeg legger meg ofte 1, men senga er like kjip kl 6- 7 uansett…den tar INGEN hensyn… Nei, nå er det ut på senge-jakt snart ja, jeg spisser geværet mitt snart 😉 Blir godt for dere å komme hjem nå <3 Søvnige klemmer på vei <3

    31. cathrinehenriksen: Jeg vil også ha GOOOD seng!! Og det jaktes..Ut med den gamle, og inn med en ny, flunka ny 🙂 Ja, her våknes det i otta om jeg skal kjedelig eller morsomt 🙂 Klemmer på vei i søvne 😉

    32. cuskima: Ja, her trengs ikke bare overmadrass, men HEEEELE senga… Bare må finne ut hvordan vi skal kvitte oss med den gamle, uten bil…;-D Det ordner seg jo, men blir ofte utsatt når man ikke har bil.. Trikken går ikke til søppelfyllinga liksom 😀 klemmer søvnige klemmer 😀

    33. He he, de finnes hos meg og…eller gjør de det?? For jeg legger meg jo så tidlig at jeg sover mine tilmålte 7-8 timer….hm….men jeg våkner ofte tidlig selv om jeg har lagt meg ent…men jeg sovner jo igjen….hm…..tror ikke de finnes hos meg…. fælt å være trøtt om dagen….du kan sove i hagen, på dagen…fabelaktig rim, ikke sant?? Her er det tidlig kveld, og laaaaang biltur i morgen. Bonnie ligger allerede sammenkrøllet i bagen, hun er klar til å dra hjem 🙂 nattaklemmer

    34. Jeg har en ganske myk og god seng jeg , ikke så lenge siden jeg kjøpte ny skjønner du =) Å det ser nesten ut til at du kanskje må investere i en ny seng du også ….for søvn er VIKTIG ja ;-P Stakkar Frodithen da , må ut på senge jakt eller madrass jakt …..kan være ett lite tiltak å finne den perfekte senga også noen ganger 😮 Men greit å få orden på det så du får nok med søvn ja …..Jeg legger meg tidlig på hverdager jeg så står som regel opp LITT tidlig også , hehe….Å når jeg først er våken og vet jeg skal noe gøy så får jeg ikke sove særlig mye mer , men skal jeg noe kjedelig vil jeg helst bare ligge i senga , haha ;-D Klemmer på vei med skateboard , hihi <33

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg