På landet <3

I går tok jeg toget ut på landet. Jeg og søsteren min “snek oss til” en liten foto- safari, i området rundt Ås….før vi satte nesen mot barndomshjemmet vårt, og en ventende rekeaften. Kjempekos var det, sola skinte og vi satt ute til langt på kveld.. 

Et lite bildedryss fra den fine gårsdagen 🙂

Treet, som jeg også tok bilder av i vinter uten blader, er like vakkert <3

En vandrer på gule,  fine jorder……

Vakker åker mot blå himmel..

Bjørke-alleen ved Ås

 

Et rødt hus gjør susen mot den fine dammen..

 

 

Og så var det kvelden… 

 

Hadde du en fin lørdag?

 

 

#fotosafari #åker #dam #speiling #barndomshjemmet #reker #familie
53 kommentarer
    1. ladyaugust: Det smaker mer sukker etterhvert, når du ikke tar annenhver krokkis og sånn liksom… 😀 Den må komme helt alene, på en dag da du BARE har spist glutenfritt, knekkebrød og gulerøtter. Når du får en sånn sjoko da, så kommer du til å synes den er himmelen 😀 Ha-ha

    2. hahaha da må jeg jo prøve litt til 😀 såklart. Det smakte ikke sukker av den i det hele tatt liksom, så jeg ble superslank bare av å tygge litt på den jeg haha <3

    3. lappeteppefamilie: Takk 🙂 Ja, det er fint overalt rundt omkring, når man ser litt etter her og der. Jeg kan finne fine motiver overalt synes jeg 🙂 Koser meg med å ta bilder 🙂 Så deilig med sånne dager man får gjort unna mye, blir sikkert fint til slutt hos dere da 🙂 Gleder meg om vi får se noen bilder 🙂 Kos deg med resten av søndagen også 🙂

    4. Så fine bilder 🙂 Ingenting er som Norge en fin sommerdag, det er helt sikkert 🙂 Jeg hadde en fin lørdag. Holdt på til halv fire i natt med kjøkkenet, og ble nesten ferdig!

    5. Moving On: Takk, ja jeg så at det ville bli fint om jeg gikk utpå der med den hvite kjolen og søsteren min knipset 🙂 Moro å ta bilder 🙂 Så fint du koste deg på byen .-) Klemmer <3

    6. Der var det mange fine bilder.
      Likte veldig det hvor du gikk på jordet jeg da!:) var noe med det som fanget blikke mitt de ekstra gangene!:)
      Her gikk lørdagen med til og være med venner og så ut på byen med gjengen.. en kanon lørdag egentlig!!:)

    7. ladyaugust: De mørke der er sånt man må venne seg litt til skjønner du…du må prøve mer 😀 Jeg likte ikke de i starten, og NÅ liker jeg ikke vanlig lyse….NESTEN hvertfall ;-D Nei,, men får jeg velge, så tar jeg heller mørk…men gjerne med litt fyll da 😀 Men den du fikk er en av de bedre av de 70 % kakao sakene…Så gøy han likte da 😉 Nei…det ante meg at du kanskje ikke var HELT gira…ikke i starten hvertfall…men om du skal gå alvorlig inn for slanking en gang, sånn på alvor, da er den mørke der LOV….og da smaker den himmelen…når ingenting annet kommer inn døra…;-) smask tilbake 😀

    8. Ja jeg har smakt…..og..æh…den smakte veeeldig sunt og minna ikke helt om det jeg kaller for “sjokkis” men gitaristen likte den han, men han liker alt så lenge det står sjokko utenpå 😉 Du er nå den snilleste jeg veit, som tilogmed skal få meg til å spise sunn sjokkis <3 <3 <3 smask 😀

    9. Herlig 😀 Bare ikke gi deg, ta en pause om det ikke går helt bra og så fortsetter du <3 Her tror jeg det skal males litt kanskje 😀 kozemozemegapoze <3 med krokkisser, har to igjen ennå men de forsvinner NÅ :DDD

    10. ladyaugust: Jeg tegner og koser meg, og redigerer litt på bilder..på min keitete måte..Men nå vet jeg hvordan jeg skal gjøre NÅR jeg tar bilder av disse hersens insektene, men jeg får det ennå ikke helt til.. Men jeg gir meg ikke. Vi holdt på fælt i går 😀 Kosemose-snop-pose <3

    11. haha ja to fredager funker det også 🙂 Er i gang med lykt, dvs jeg var og så oppdaga jeg at det tokomponente limet ikke var blanda, så det tørka aldri liksom, men nå er den pussa ned igjen og fjerna masse klissent lim som ikke ville tørke. På tide med ny madrass såklart og det er det faktisk her også. Gooood kozeklæm og fiiiin stilledag til storesøs <3

    12. Kristin: Ja, deilig på landet,og i går fant vi noen fine steder, som vi kunne fotografere litt 🙂 Søsteren min hadde vært og snoket litt i forkant 😀 Vi er jo oppvokst rett ved der 🙂 Det må litt vann og litt jorder til 🙂 Ny sofa er lurt, vi må ha ny seng 😉 Greit å ta avgjørelsen, SÅ er det bare å få den i hus ;-D Ha en fin kveld du også .-)

    13. frustrertfrueihouston: Jeg har ALLTID med kamera, og mobil. Jeg er en foto-hund som du vet og synes ALT mulig er fine motiver, om jeg er i rette humøret 😀 Så kamera må bare ligge i veska konstant 😉 Ikke angret på det noen gang 🙂 Bruker ikke nettbrettet ofte, bare hvis jeg er der ute, for da får jeg det rett på DEN som jeg lager innlegget i 🙂 Får ikke bildene fra kamera og over på brettet…. Så det blir de nettløse gangene 😉 Ha en fin kveld du også <3 klemmer mer <3

    14. Å, så fine bilder!
      Det er så deilig å komme seg litt ut på landet av og til 😀
      Var både på mitt og min samboer sitt hjemsted i løpet av sommeren, og det var så rolig og idyllisk begge stedene 🙂
      Jeg (eller vi, da..:)) brukte dagen på å ta en stooor avgjørelse – ny sofa 😮 Vi rakk akkurat å bestemme oss før de stengte 😉
      Ha en fin søndagskveld! <3

    15. Jeg glemmer helt at jeg kan ta bilder med nettbrettet, så der har jeg kanskje bare tre-fire bilder tror jeg. Det blir som regel mobilen som redder meg om det er noe jeg vil ha bilde av. Men så hender det jo at jeg glemmer den hjemme av og til. Den er i alle fall lettere å ha med enn kamera når en ikke planlegger å ta bilder. Selv om det er ofte da de beste motivene dukker opp – litt mer spontane liksom. Ha en fin kveld <3

    16. frustrertfrueihouston: Å ja, sånne uvaner er vel ikke bare borte over natta igjen heller 😀 Men du får nok orden på dem igjen 🙂 Ja, det ble ikke så verst bilder. Alt tatt med nettbrettet faktisk 🙂 Jeg bruker jo vanligvis kameraet.. Klem <3

    17. hei igjen. Vi har ikke leid ut, for tvillingene bor fortsatt hjemme. De har vært huspassere og har fått noen uvaner som jeg ikke vil ha. Nå blir det litt mer regler om hva som skal ligge midt på stuen bl.a. Akkurat nå er det et par stabler med dvd filmer, og et par hauger med bøker. Disse må flyttes til rommene igjen, for jeg vil ha stuen litt ryddig i det minste 🙂 Bildene dine var forresten veldig koselige i dag. Det lyser sol og sommer, selv med litt skyer. Klem <3

    18. maded: Nei takk, og jeg har 100 % jobb fra før, i et krevende yrke, så kanskje du tenker på noen andre når du tror det passer for meg? Jeg har ikke noe ekstra tid føler jeg 🙂

    19. Det er om en deltidsjobb som gjør at du kan tjene gode penger. Du jobber hjemme fra og er din egen sjef. Dette er perfekt til å ha ved siden av det du driver med 🙂

    20. Min matgale verden: Ja, var herlig å dra på fotosafari først 🙂 Og kos med rekekveld 🙂 Ha-ha, ja jeg tenker du har kommet deg i gang med baking og orging 🙂 Skjønner godt det er deilig å komme hjem igjen, det er noe eget det altså 🙂 Og du har vært lenge på farten egentlig 🙂 Kos deg masse min venn <3 Store gode klemmer fra trøtt sjiraff <3

    21. Heihei! 🙂 Jeg har fulgt bloggen din en god stund nå og har veldig lyst til å sende deg en mail, om jeg kunne fått lov hadde jeg blitt super glad! 🙂

    22. Fantastiske bilder! Og nydelig landskap. Det treet ligger jo praktfullt til. Hørtes ut som en koselig kveld, og endelig ble det rekeaften. Fikk veldig lyst på reker og hvitvin jeg nå…. Jeg koser meg hjemme i huset mitt, vi kom hjem i syvtiden på kvelden i går, men jammen rakk jeg ikke å sette to kaldhevede deiger før jeg gikk til sengs…..så ble det godt brød og rundstykker idag. Og i dag har jeg vasket klær og plukket bringebær, samt vært på fjellet med Bonnie…Oslo er spennende, men oj så godt å komme hjem 🙂 klemmerfrabergen 🙂

    23. ladyaugust: Ja til flere lørdager!!! Du husker i fjor? Da hadde jeg jo to fredager 😉 Ja, jeg farter ute i det blå, men nå har jeg pakket meg inn til det GRÅ her hjemme… Ikke noe sol i dag…men deilig likevel 🙂 Oi, lykt??? Hvordan? Får jeg se? 😀 Blir så nysgjerrig atte 😀 Jeg har sovet KJEMPE-dårlig i natt…enda verre enn den andre dagen her… Helt umulig å sove mer enn et par timer av gangen…sofa.. Her skal det skje så lite som mulig i dag 🙂 Forsiktig meg lynet søs, vil ikke ha noe krøll-frisyre på deg 😀 Ha en strålende dag lillesøs <3 klemmersøsklemmen og ganske så flat <3

    24. cathrinehenriksen: Ja, fint med sånne vann, blir så bra speilinger 🙂 Og det var veldig kos med søster og mamma og reker. Vi sov over og jeg har ligget uber-dårlig på en sofa :-/ Men får prøve å sove litt på sofaen her i ettermiddag 😀 Oi, har du vært der igjen, ja ikke sant det er mye fint der, og man kan gå mange runder der borte og snuse å se ny ting. Og ta MASSE bilder 🙂 Palmehuset har jeg ikke sett.. Fiiin søndag og søndagsklemmer på vei i en fart <3

    25. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, jeg leste det innlegget ditt 🙂 Sykle så langt, mye for meg hvertfall, hadde aldri orket. Men jeg skal GÅ 7 timer til helga, på en dag 🙂 Ås er fint, og mange steder utover der, hvis man går litt sånn og titter 🙂 Ha en fin søndag 🙂 Klem

    26. frustrertfrueihouston: Ja, har man bestemt seg, så blir det kos selv om det regner.Og som du sier, greit å grille ute,og spise inne. Vi satt ute til klokka ti eller noe 🙂 Koselig. Men i dag overskyet overalt. Ja, nå skal du bo deg inn igjen, håper det blir litt kos å sette igang med det også.Har det vært leid ut? 🙂 Jeg er hjemme i byen igjen, men skal utover igjen i morgen til mama. Litt følging på gang igjen 🙂 Kos deg du også 🙂 Klemmer <3

    27. lulltove: Takk 🙂 Ja, det passet litt inn der, med noe hvitt midt i åreren 🙂 Uffda, ingen god dag? Jeg har sovet elendig på sofaen der ute på landet…men får vel en bedre natt i den jern-fjær -senga her 😛 Phy!! Håper du har det litt bedre i dag ja 🙂 Fin søndag og klem til deg <3

    28. Ja, nei fikk bare jogget en tur i går jeg da, så ikke veldig store trimmen ! 🙂 Men får ikke lov å gjøre så stort mye mer heller pågrunn av ryggen og beinet ! 🙂 hehe men jeg må være i aktivitet uansett ! 🙂

    29. annebe: Ja, jeg er jo vokst opp der ute jeg også, blant jordbær, havre,poteter og griser 😉 Ikke PÅ en gård da, men mye gårder i nærheten av der jeg bodde. Og på vei ut i går, fikk vi tatt noen bilder som viser hvor fint gårder og jorder kan være også.Ikke det jeg tar bilder av til vanlig 🙂 Åå, tusen takk, det var hyggelig å høre 🙂 FIn søndag til deg også, og stor klem <3

    30. Therese Bråthen: Takk 🙂 Oi, har du begynt litt trening også ja, så deilig da. Jeg må også i gang snart. Skal en 7 timers gåtur til helga, den får gå inn som en start. Og til høsten blir det nok mer. Er alltid høsten som er starten for sånt 😀 he-he

    31. miastorp: Hi-hi, en DIGER selfie, blir sånn tatt med nettbrettet og jeg klarte ikke å redigere det…ansiktet ble bare større og større 😀 Ha-ha..Ja, kos kveld, og det ble jo noen fine bilder på veien ut der. Mitt første reke-smørbrød faktisk 🙂 Deilig <3 Også du da, med masse deilig fritt-gående TIL 🙂 Jeg skal nok ha noe mer reker i år ja 🙂 Klem til deg på en søndag <3

    32. Helge: Takk for det 🙂 Oi, du klarer å være så fornuftig med kjøp av klær ja…der er ikke jeg alltid..Høstjakke MÅ du jo ha 🙂 Og du har virkelig vært i sving i helga skjønner jeg, kino, mat og ut på mer kultur nå 🙂 Håper det blir koselig da:-) Ha en fin søndag 🙂

    33. Herlige lørdagen <3 det skulle vært minst to stykker av dem hver uke 😀 Du har vært på tur du, som vanlig ute i det blå og det var jo pent vær i går også 😀 Her var det mer kozemozedagen <3 Nå holder jeg på med ei lykt og så skal jeg i dusjen, skulle egentlig i studio men så er det meldt lyn og greier...men ser ikkeno til det så kanskje det blir litt studio 🙂 Ha en nydelig dag kjære søs <3 klæmmevarmt 🙂

    34. Flotte bilder av en landlig foto – safari og en happy Frodith :o) Herlig med blikkstillevann , hvor bygningen speiler seg i vannet 😛 Fine kjolen din på vandring 🙂 Å rekeaften høres herlig godt ut ja <3 Er bra å se du har kost deg , jeg hadde en koselig dag i Botanisk hage i går , fikk oppdaget ennå mer enn sist og lukket på mange herlige dufter av blomster , stakk nesa helt oppi jeg ;-D Så var jeg inni palmehuset , var stilig der =) Klemmer på vei med hilsener om en god søndag videre til deg nå =) <3

    35. flotte bilder, med flott motiver 🙂 er fint i Ås da, har ikke vært så mye der (blir helst å bare suse igjennom på E6), men har svingt av ett par ganger 🙂 høres ut som om du hadde en kjempeflott dag i alle fall 🙂 her var det stille og rolig, var hjemme alene etter at dattern min forsvant ut, men en helt grei lørdagskveld, var mer mas på dagen, da grenserittet på sykkel gikk, gikk hjemmefra til festningen for å ta imot søster og svogern min som hadde sykla, 8 mil……..gale mennesker spør du meg, hihi. ønsker deg en flotters søndag 🙂 Klem

    36. Ja lørdagen var fin, selv om regnet plasket ned. Vi sto under tak og grillet, for det hadde vi bestemt oss for, men spiste inne. Det blir en del rydding og ordning etter ferie og ett år borte, og det tar nok litt tid å få orden på alt. Nyt søndagen <3

    37. vel hahahaha min dag kan du lese om eg ble klissklass 😛
      men joda var en fin dag egentlig. Lyn og torden derimot var visst like crazy og unaturlig som sommeren har vært så langt.
      På Flesland ble tårnet slått ut og hull i taket som vannetfosset inn gjennom-og hele Flesland flyplass ble helt satt ut og alle passasjerene måtte bare vente til ting var fikset.
      Elsker det treet <3
      klemmeting <3

    38. Åhhh så nydelige bilder :)))) Vandreren på jordet er så vakkert 🙂 Jeg hadde en skikkelig møkkadrittdag for å si det pent. Bedre i dag 😉

    39. Så koselige bilder, jeg bor jo litt på landet jeg da, så har masse åkere og jorder i nærheten, det er litt “hjem”for meg…og du er bare nydelig, med vakkert smil ,snille øyne og skinnende hår:)
      Fin Søndag og klem fra meg <3

    40. Vakkert! Norge er et pent land 🙂 Også var det et flott bilde av deg da 🙂 Rekeaften er så koselig – liker så godt å rense rekene fordi man virkelig får brukt tid på å spise og så får man tid til å prat 🙂 Jeg har spist masse reker i år! Med frittgående økologisk dill fra torpet 😉 Ha en stårlende dag <3

    41. Flotte bilder. Var i byen igår og snuste på salg, masse salg men man må kjøpe etter behov og ikke etter lyst, tenkte jeg. Men mulig det blir ei god høstjakke senere. Stakk innom butikken Gammelt og Nytt(gn.no) og fikk tak i 2 belter til 120 kr. Så var det kultur, dro på kino, så filmen “Magic in the moonlight”. Da filmen var ferdig var det sol ute. Tok en matbit hos Baker Hansen før jeg dro hjem. Håper sola titter frem idag, skal på tur med noen folk til byens geografiske midtpunkt. Ha en fin søndag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg