Running Frodith…. ;-)

Ja, nå snakker vi IKKE flodhest-løping…Jeg er altså ikke begynt å jogge igjen…Det skal visst mer til for å få i gang flodhest-beina på ny….

Nei, nå er det mer snakk om noe litt lett-beint løping…eller noe nærmere det vi kan kalle en flukt… For jo nærmere dagen for jobbstart kommer…jo mer panikkfølelse plasserer seg på innsiden av hårfestet… For sommeren har vært strålende, med: deilige soldager, rusling i parker og langs elva, masse tid til treff med venner og familie, besøk hos bloggvenner, late kvelder med beina på bordet i bare småkjolen, is og snop gående  på egne bein ut av kjøleskapet og en Frodith fri for høye skuldre….

Så….da er det ikke rart man er bittelitt redd for den der kalenderen…som viser at slabbedask-dagene snart er over… Man kjenner at NOE er i ferd med å ta deg igjen…. NOE er i ferd med å stramme grepet bittelitt igjen..  NOE som har lange armer…som strekker seg etter deg… NOE som heter Hverdagen

Jeg løper alt jeg kan!… Som ikke er så altfor fort, som du vet…Og litt tunge steg er det nok…Men jeg flykter av sted fra hverdagsarmene….For jeg har EN uke til igjen av ferien..Og jeg NEKTER å la Hverdagen nå meg igjen…FØR ferien er slutt hvertfall.. 😉  

Men NÅR den tar meg igjen…når kalenderen feller siste blad…DA skal jeg snu meg brått og bestemt, og gi den innpåslitne Hverdagen en skikkelig omfavnelse…For angrep er det beste forsvar 😉

 

Har du begynt på jobben igjen?

Har hverdagen fått grep om deg allerede?

Klarer du å kose deg skikkelig i hverdagen også?

 

 

 

 

#ferie #feriemodus #gelde #slappeav #lykke #løpe #jobb #hverdag #omfavne #angrep #forsvar #flukt
42 kommentarer
    1. Fru Stussli: Ja, jeg er litt delt jeg også. Jeg går på med friskt mot når dagen kommer, men enn så lenge så løper jeg litt…For jeg koser meg så veldig med denne ferien liksom. Den har inneholdt nesten ALT tror jeg 🙂 Men denne høsten skal også bli max bra, det skal jeg sørge for 🙂 Emma er så fin, og hun gjør seg klar og gleder seg hun, og da blir det bra 🙂 Det er jeg sikker på <3 Denne høsten blir spennende for oss to også , blir moro å se hvordan det går 🙂 God natt min fine venn <3 Store digre sommerklemmer på løpende bein <3 🙂

    2. Jeg grugleder meg til hverdagen. Skal bli godt å få en skikkelig rytme igjen, men på en annen side har sommeren vært deilig med finvær og kos.
      Emma derimot er begynt å stå opp tidlig og forbereder seg på skolestart. Hun gleder seg og er lykkelig fordi hun skal begynne på skole en uke før alle andre 😀
      God natt fineste frodithvenn <3
      Mange klemmer

    3. Jeg har fortsatt fri, men min bedre halvdel er tilbake på jobb igjen. Merker at jeg synes dagene er litt lange, og at jeg bare går rundt og surrer her (bortsett fra når sola skinner..:)) 😉 Tror jeg begynner å bli klar for hverdagen igjen 😉

    4. Grete: Ja, løper fælt 😀 Jeg ser du er på gammel-bloggen i dag 😀 Koselig det 🙂 Ja, jeg tror det er greit med en fin start. Det blir litt nytt for meg i år også, og derfor har jeg nok litt høyere skuldre enn vanlig også…Men tror det blir veldig fint etterhvert…Og foreløpig løper jeg bare fort…og håper å slippe ;-D Neida.. he-he Gode snille ferieklemmer tilbake <3

    5. Så fine tegninger i dag da. Hverdagen er på vei til å hente meg inn, selv om jeg nå har vært i jobb i tre dager ( etter 13 mnd ferie!) Heldigvis er det litt rolig på jobb enda, men snart skal barna på innkjøring være alene, og da blir det nok litt svette på ryggen, vri hjernen for å avlede, trøste, kose og være glad når arbeidsdagen er over. Noen hektiske uker, men gir man litt ekstra i starten blir det trygge gode og glade barn, og da blir det bare kos igjen. Men fortsatt er jeg rolig og ustresset.
      Heldigvis kan jeg kose meg i hverdagen også. I dag etter jobb, dro jeg på handlerunde med eldstejenten, og det er koselig. Kjøpte en del ting vi ikke trengte og en ny te, som luktet bedre enn den smakte. Snille Hverdagsklemmer kommer <3

    6. Tattavkvinnene: Ja, vi får løpe litt fort, så den ikke tar oss igjen HELT 😀 Jeg tar siste krampetrekning til helga, skal på en siste tur da 😀 Ha-ha…Løpe fort…Ikke ta meg igjen… Men til uka, ingen bønn…. Bare snu seg og omfavne hvedagen 😉 klemmer og kos deg siste dagen du også 🙂

    7. Du kjenner det nærmer seg du også? Jeg prøver å kose meg som bare det de siste dagene her, men jeg klarer ikke helt å riste av meg tanken om at snart er hverdagen tilbake. Det skal så absolutt bli litt godt å komme tilbake til leiligheten og det vanlige livet altså, men denne sommeren har jo være så fin <3 En av de beste på lenge, så jeg skulle gjerne holdt liv i den noen uker til. Menmen, vi får nyte den siste uka så godt vi kan! Stor klem <3

    8. Min matgale verden: Ja, jeg er jo ikke klar ENNÅ 😀 Så løper så fort jeg kan 😀 Ha-ha Men neste uke, da gjør jeg meg klar til omfavnelser 😉 Først en liten helg i Aurlandsdalen <3 Klemmer <3

    9. Moving On: Ja, vi har litt lett for å lukke husene våre så fort det blir under 20 grader ute liksom…Og så ser man ingen før neste sommer liksom…Men det må vi jobbe litt mot, ikke sant 🙂 Jeg gjør som i fjor, skal like alle årstidene for det de er verdt i seg selv 🙂

    10. Ja det og komme seg ut er bra, vertfall når det er sommer og pent vær ute.
      Komme seg på stranden selv om en er ferdig kl 17 ig7 den type ting!:)
      Ja hadde 14 dager, men hadde jo 3 uker i florida i januar/februar, så klager virkelig ikke på det!:) har brukt ferien min godt og har hatt 5 fantastiske uker tilsammen!:)
      JA nyyyyt siste ferie uka, gjør du riktig i!!:)

    11. Moving On: Ja, det gjelder å ikke gå å gjemme seg, med en gang hverdagen begynner, og lukke husene med en gang…Vente til vinteren i det minste 🙂 Nei, gå i parkene,rusle turer, besøke folk…og late som det er litt ferie fremdeles 🙂 Og 14 dager var ikke mye..Du må vel få litt ferie i høst også om du vil da? 🙂 Når jobben ER i gang, skal jeg som sagt omfavne den..Angripe med full kraft, og KOSE meg da også 🙂 Men ikke ennå…EN uke igjen 😀

    12. Har jobbet i 14 dager nå.
      Ferien gikk så altfor fort (14dager).
      Men var godt og komme i gang igjen også!:)
      men er som en venninne sa til meg, en får late som en har ferie etter jobb dagen er ferdig, så har gjort de siste ukene igså.. det er utrolig morro!!

    13. ja kan nok ta meg litt fri utpåhøsten/vinteren,men nå har eg masse energi og vi har gått fra 10 ansatte til 5,så er ikkje de helt store slingringsmonnene for fri nett nå. Så vi skal ansette noen til slik at vi har litt å velge blandt når det gjelder å kunne bytte vakt eller ha fri eller om noen blir syke.
      klemmeting da må eg faktisk løpe :))
      <3

    14. Ja jeg søkte teater skolen , men den er jo nærmest umulig å komme inn på 😮 1000 søkere MINST og 8-10 som kommer inn bare 😮 Men ja det teateret jeg var med i het ” De undertryktes teater ” Forum teater Act 2 . Kunne sikkert fortalt masse mer om det . Men går jeg lenger der så lærer jeg bare det samme om og om igjen og det er ikke de aller lengste forestillingene bistandig heller som vi har . Men det var gøy å være med da ;-P Må kanskje se etter andre muligheter for skoler som har teater linjer :o)

    15. Ja , må ha en siste tur ;-P Viktig det ;o) Ja planer for høsten , er vel noe jeg må sette meg ned å tenke litt igjennom 🙂 Er usikker på om jeg skal noe spesielt ennå , men burde egentlig få jobbet litt med teater og slikt da ….er bare at jeg har lyst til å begynne i ett ennå mer seriøst teater 😮 Å det krever litt å komme seg inn i de diverse teatrene . Hvis jeg skal få lært meg mer liksom , så kan jeg ikke forbli på det teatret som jeg har vært på nå i flere år ….tror jeg må sikte litt høyere 😮 Men det som er dumt med meg er at jeg utsetter ofte slike ting da ;-p

    16. cuskima: Jepp, I am running like him :-D. Ja, du har jobbet mye. Får du litt fri i høst? Vinter? Ja, blir moro med bursdagen din, eller det ER moro! Hver dag <3 Klemmer i bøttevis <3

    17. Marit: Jeg tenker sånn at det er DEN vi har, og kan gjøre noe med, ikke den som har gått eller den som ikke er der 🙂 Men har vært mine stunder jeg også.. med grums… bare ikke så mange..for jeg slipper dem ikke til 🙂

    18. cathrinehenriksen: Har du noen planer da, for høsten? Jeg skal prøve å gjøre mye ut av hverdagen også jeg. Det er som regel alltid planen, få mer ut av hver dag, og kose meg med det jeg har 😉 Jeg bare stritter litt på bakbeina, på å gi slipp på ferie-modusen 😀 En tur til helga, og så må jeg bare gi meg 😀 klemmer i vei <3

    19. ssilje89: Det hørtes fint ut, nyt det du 🙂 Jeg liker jobben min jeg altså, det er bare litt strittende bein sånn nå i overgangen 😉

    20. eg har ikke hatt ferie og har jobbet hele tiden mens andre har gjort ditt og datt,
      Koser meg for snart har eg bursdag :))
      klemmetingne ei haugevis
      <3<3<3 run frodith run

    21. Jepp. Jeg vet at du gjør det. :o) Tror du er flink til det derre leve-i-nuet-greia. Mye bedre enn det jeg noen gang kommer til å bli!

    22. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, hverdager må vi ha, og de er gode de også. Jeg bare stritter litt sånn på vei inn i dem 😀 Men når jeg er der så koser jeg meg med det meste 😉 Du er lur som har spart til høsten, det er da og vinteren man virkelig trenger det 🙂

    23. Marit: Nei, jeg griper fatt i hverdagene jeg også altså, med begge armer, når den når meg igjen. Bare nekter litt akkurat i ovefgangen 😉

    24. Ja du har sannelig fått mye ut av ferien din , mange flotte turer som jeg har sett du har vært på b.l.a :o) En i litt sånn Lars Monsen stil også , hihi :o) Moro , og du har vært flink å utnytte sommeren best mulig 🙂 Hverdagen kan være grei den også , hehe…Men skjønner at du kanskje ikke helt vil gi slipp på ferie moduset =) Hverdagen begynner å få grep om meg først når høsten kommer , er da jeg må begynne å tenke på hva jeg skal ta meg til 😮 Men inntill da koser jeg meg , hehe….er god på det skjønner du =) Men ja kan kose meg i hverdagen også , men føler meg som sakt ikke klar for det ennå jeg heller ;-D God klem til Frodithen <33

    25. Høres ikke fristende ut, Jeg skal gå hjemme med småen til han er to år så jeg begynner ikke jobb før begynnelsen av mai tenker jeg. Så heldig er jeg ;D

    26. Jeg jobber på andre uken nå, og hverdagen er virkelig på plass.
      Har også bare tatt ut 14 dager denne sommeren så ikke mye ferie til nå.
      Vil spare noe til høsten, og kunne kose meg da også.
      Hverdagen griper tak i deg, og da er livet i vante baner igjen.
      Vell og bra med ferie, men det er jo hverdagene som gjør at vi nyter ferien så mye som vi gjør.:)

    27. Hehe .. du kan få sagt det. :o)) Og jepp, her har både normale hverdager og elendige hverdager inntruffet for over to uker siden. Men det går seg vel til etterhvert. Det også. Og jeg synes ikke sånne helt normale hverdager er så ille jeg altså. Jobben er grei. Været er ok. Vi ser mer til barn og barnebarn. Det er igrunnen helt allright! ;o)

    28. outofoffice: Veldig godt å høre at det er greit å komme tilbake, da skal jeg glede meg LITT fra nå. Men FØRST litt mer ferie <3 🙂 Ha en fin dag på jobb 🙂

    29. ladyaugust: Takk for det, litt småstressa for hverdagen som du ser 😀 Men MEG fanger den ikke, for jeg løper så fort atte 😀 Jeg skal til og med løpe helt til Aurlandsdalen til helga 😉 Siste krampetrekning på feriefronten 😀 Nå er jeg bittelitt på slankern altså..uten snop 😀 Hvertfall et par dager 😀 Klemmer flatklemmen og søsklemmen <3

    30. Nydelig tegning søs <3 Den er så søt atte men hverdager er ikke like fine som lørdager altså, men de kan være aldri så fine selv om, man må bare fylle de med fine ting også <3 (litt småsnop) Gooood klæm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg