Flodhesten er funnet igjen… ;-)

Ja….nå har jeg funnet igjen flodhesten… Og DEN satt langt inne altså… Langt inne i mørket… Og ville slett ikke ut.. 😉


Jeg har jo innimellom fått noen RØSK over meg, og bestemt at jeg skal bli litt sprek…. Jeg liker jo å GÅ..men løpinga…vel…den kommer liksom litt mer i rykk og napp… Og nå i det siste har det blitt mest NAPP…og flodhesten var borte som en sviske..

For når man starter opp å skal leve sin spreke tilværelse, så er man SLETT IKKE sprek i starten nemlig…Og det er bare vondt og fælt..Hjertet på utsiden av genseren, og det er ikke bare de første ukene skrittene mine høres ut som en flodhest i knipe altså… De fortsetter nemlig å høres sånn ut, senere også…selv om kondisen blir bedre..Løpe-stegene mine ER bare sånn…tunge som bly… 

Men nå er snart hverdagen her ,som jeg gruet så for…og som jeg egentlig var på vei å stikke av fra… Og jeg SKAL det altså,…stikke av….. Men jeg tenkte bare å  “ta tyren litt ved hornene”, eller flodhesten litt i øra…å  være litt i forkant..og rett og slett løpe meg en tur, som en slags oppvarming til Aurlandsdalen-turen…..

Vel, som jeg pleier, når jeg ikke har løpt på år og dag…. så begynner jeg første gangene…eller første månedene, med nedover-løping.…For det gir liksom føttene litt hjelp…Men jeg må LØFTE dem selv uansett, så jeg kaller det jogging… Så når jeg står og gisper etter luft, som en fisk på land…selv i nedoverbakkene… og de andre som er på vei oppover ser litt rart på meg…så tenker jeg bare stille for meg selv:  

“Jeg er jaggu en spreking!” 😉

 

Wish me luck!! 😀

 

Liker du å jogge?

Trener du noe nå for tida?

 

 


 

 

#trening #jogge #løpe #flodhest #tungt #sprek #sport #andpusten
36 kommentarer
    1. Ble så glad da jeg så at det kom innlegg etter dette – du har overlevd 🙂 Det er ikke bare-bare å gi seg i kast med å øke hjertepumpa. Har hatt mange nær-døden-opplevelser under min “Bli-sprekere”-aksjon 😉

    2. Engla: Ja, jeg er mer glad i turer jeg også. Og det gir ikke særlig mersmak, de første 8-10 gangene…men SÅÅ begynner det å hjelpe litt skjønner du. Men dette var første på leeeenge, så det var mest fælt 😀 Men jeg kom meg gjennom 🙂 Ja, får håper Lykkeliten vil være i lekerommet igjen så du kan være på gruppetrening. Men ellers så GÅR jo du til den store gullmedaljen 🙂 Så du trener du da <3 Ha en fin kveld du også <3 I morgen drar jeg til fjells, eller til dals 😉 Aurlandsdalen <3 Klemmer fra daff Frodith til deg min venn <3

    3. Herlig 🙂
      Jeg har alltid vært veldig glad i å gå turer, men løping har det ikke blitt så mye av. Prøvde et par ganger i fjor, men det ga ikke mersmak.
      Gruppetrening på senter derimot synes jeg er inspirerende og gøy. Savner egentlig det, men lykkeliten ville ikke være på lekerommet der lenger, så da sluttet jeg. Kanskje jeg prøver det igjen etterhvert, for trening er sundt året rundt, hihi
      Ønsker det lykke til vennen!
      Fortsatt god kveld og riktig god natt <3
      Englaklem

    4. margarites: Ja, det skjønner jeg godt. Jeg prøver også å finne ut årsaken til en del ting, som nesten er umulig å skjønne…fordi jeg skal forklare grunner/regler til mine døve elever som ikke HØRER det. Da trenger man en regel, og det er ikke alltid de finnes..så jeg prøver å finne regle 🙂

    5. Ja jeg har en datter her som kastet seg over Google også. Hun er en som henger seg opp i skrivemåter og uttalelser. Og kan undre seg over en del ord. Ord som “arrangement” (uttales arransjemang) og instrument Hvorfor heter det ikke “Instrumang” når de har lik skrivemåte. Hun henger seg opp i sånne ting som jeg har lært at “sånn er det bare”, men heldigvis gjør hun det med et smil og koser seg med sånne eksempler 🙂

    6. margarites: Høres koselig ut 🙂 en givende jobb, helt klart. Og litt gangsperre får du bare ta med på veien 😉 Jeg måtte inn å sjekke, kollegaer, du kan skrive både kollegaer/kolleger. He-he..Jeg ville gjort som deg, men begge er lov 😀 klemmer <3

    7. Ja jobben er bra. Koser meg med nye små barn. Når mamma eller pappa er borte er det godt å kunne bli godkjent som trygghet, kjenne at de klamrer seg til deg og helst vil holde hånden eller sitte på fanget når de våkner. Og når de ligger på skulderen og bare snur hodet inn i halsgropen nesten og bare koser seg, da er de så gode! Men det er tungt å gå med småttinger på armen også, når det er lenge siden sist. Kommer vel til å få gangsperr i armene eller noe sånt 🙂 Men jobben min er jeg veldig glad i, og stortrives med kollegaene (Hvordan skrives det mon tro, og hva heter det egentlig i flertall?) Håper du får brukbart vær i helgen. Klem <3

    8. margarites: Jeg har pakket regntøyet, og er helt klar for å gå i stedet for å løpe 😀 Det var en noe slitsom førstegangs-opplevelse…Ja, føltes som første gang… Og kondisen er fraværende.. HELT.. Så å GÅ i Aurlandsdalen i regnvær i 6 -7 timer er regne himmelen i forhold 😀 Skal nyte jeg, uansett vær <3 Er det bra på jobben de første dagene nå? 🙂 Stor god klem <3

    9. Jammen er du sprek! Og nedoverbakke er lurt 🙂 Men løping er overhodet ikke noe for meg, og blir det nok ikke heller, så jeg får holde meg til gåing. Har ikke kommet helt i gang enda, men snart…For kondisen etter et år i Texas er ikke spesielt god. Så den kan vel bare bli bedre. God tur til Aurland, kos deg masse og nyt naturen. Klem <3

    10. Helge: Ja, du er jo kjempeaktiv synes jeg 🙂 Du sykler og svømmer og står på 🙂 Jeg hadde gode joggesko i dag, og kom meg helskinnet såvidt gjennom joggingen…Slitsomt.. I morgen har jeg hiking-sko. Ha en fin kveld du også 🙂

    11. Bruker kroppen i mere eller mindre grad på jobben hele dagen så det er det tross alt litt trening i. Mikropauser er innført der alle i hver avd står og strekker armer, ruller med skuldrer og tøyer bein. Sykkler litt innimellom, går i skogen og svømmer. Hvis man vil gå en maraton er det bare og besøke nærmeste kjøpesenter og vandrer frem og tilbake fra butikk til butikk. Her skal trening være fokus ikke handletur. Håper du har gode sko til turen. Ha en fin aften.

    12. Mamma til 2: De får nok brynet seg litt i barnehagen igjen, og så blir de sitt vante jeg 🙂 Sjarmtroll og skøyerunger. Og du blir bare MAMMA igjen, og ikke NEI 😀 Klemme de klissete barna fra tante Frodith 😀 Hi-hi

    13. Tvillings VAR snille gutter de helt til svigers, mamma og pappa – og ikke minst min søster skjemte dem bort i sommer i ukevis :- De lærte iallfall masse om det er noen trøst – og bare disse fire dagene de har vært i barnehagen har lært dem å oppføre seg nesten ordentlig igjen 🙂 I sommer når dem holdt på med rampestreker som verst, da ropte de bare NEI til meg (ikke mamma) NEI vi vil ha is :-O :- Kan le av det nå, men…å kalle mamma sin NEI, det var flaut, he he, for meg 😉 Nå sitter de på kjøkkengulvet og spiser rips, gjør grimaser til hverandre og gapskratter 😀 De ber meg klemme tante Frodith hardt og klissete :-))))

    14. Mamma til 2: Ja, jeg regner med det går i ett for deg 🙂 Og det blir trim nok med et sett med tvillings 😀 Gleder meg til Aurlandsdalen, det er meldt regn hele tida, men det går, med ny regnjakke 😀 Så bra du har kosa deg i sommer, det har jeg også 🙂 Herlig sommer! Men nå begynner hverdagen snart 😉 Så kjempegøy at tvillings har begynt å snakke flytende da 🙂 Ja nå kommer det vel mye moro fra dem snart 😀 Og litt kjeft fra deg 😉 Men de er vel snille som lam, er de ikke? Klemmer i vei til tvillings og til deg <3

    15. Heia schnuppings 😀 Nå er ferien over og jeg løper i lufta, he he, trener styrke tre ganger i uka, det har jeg gjort i mange år, mye tunge løft innimellom vøttø. Denna jenta har ikke mye tid til å jogge, det går for sakte 😉 Jeg er vel egentlig rolig kun når jeg ligger i senga og skal sove. Har dytta i meg masse godis i sommer, men har gått ned i vekt, glemte vel å spise ordentlig mat, det var FOR varmt på hytta noen uker :- Nei og nei, klager ikke :-))) Ha en flott tur til Aurlandsdalen, der er det vakkert, og nyt de siste dagene av ferien alt du kan 😀 Klemmer fra tvillings, som har lært å snakke nesten ‘flytende’ i sommer – og meg som kan kjefte litt, ha ha.

    16. Moving On: Ja, ikke sant det er 😀 Noen prøver å si at jeg ikke jogger ordentlig liksom…fordi jeg jogger nedover.. Nei, jeg har ikke HJUL og da må jeg bevege meg i jogge-rytme uansett oppover eller nedover 😀 Ja, jeg har bare ligget eller ruslet jeg også…hele sommeren. Men nå er det slutt på moroa 😀 ha-ha Klem til deg <3

    17. Jogging er jogging!:) oppover-nedover-birtover eller åå stedet.. jogging er jogging! Haha
      Nææ her har de kun Vært fjellturer i sommer og sofa med mat i munnen.. så buurde ta meg sammen, meen den viljen ligg i skape for tiden! Haha kanskje neste uke?
      Haha

    18. Aha , lurt tips …..men jeg er egentlig ikke noen jogge type , men nedover jogging tror jeg jeg kan like ja , haha ;-D Ja der på teknisk museum har jeg faktisk vært =) Men ja skal jeg løpe , så blir det IKKE oppoverbakker ;-D Ja , du skal jo være borte hele helga , koselig blir det nok ja =) Får ønske deg god tur , hvis jeg ikke rekker å si det i morgen , så : God tur , kose deg maksimalt <33 Klemmer i vei <33

    19. cathrinehenriksen: Hvis du vil prøve å jogge, er turen fra teknisk museum og ned langs elva helt ypperlig 😀 Der går det stort sett bare nedover, og LITT bortover. Nesten ikke noe opp nei 😀 Og det er så deilig 🙂 Da kommer man i gang 😀 Ja, i morgen er det tur, og jeg gleder meg veldig 🙂 Klemmer <3<3

    20. Jogge i nedoverbakke ;-D Det var jammen lurt , ja da kan det jo faktisk hende at jeg også EGENTLIG liker å jogge :-p Bare i nedoverbakker liksom , hahaha……Å trening har jeg bare fått gjort en gang denne uka , men håper det blir MASSE trening nå når høsten nærmer seg da =) Det MÅ det bli :)) Kose deg i dag og snart skal du ut på tur , blir nok bra det ja =) Klemmer mange gode klemmer <33

    21. Tattavkvinnene: Jeg skal love deg at i dag var jeg ikke mye elegant altså…Men etterhvert blir det nok NOE bedre…men jeg likner mistenkelig på den flodhesten når jeg kommer nedover Akerselva-stiene 😛 Og jeg SKAL begynne igjen nå altså, i år har jeg ingen unnskyldninger…i fjor hadde jeg en operasjon..men nå absolutt ingenting å snike meg unna med ;-D Nå sitter jeg støl og fæl i sofaen, og skal bare pakke til fjelltur, ikke noe mer 🙂 Klemmer <3

    22. Lithanna: Ja, fjellturen blir bra, Aurlandsturen blir fin, menn dagens løpetur var ikke SÅ grei .-D FOR lenge siden jeg løp sist 😛

    23. Kjersti Sandnes: Var dårlig med natur men…Jeg løp langs Akerselva, er jo LITT natur som du vet 🙂 Det er noen veldig fine nedoverbakker der skjønner du 😀 Og det er et MUST i starten 🙂 Nå er jeg ferdig -løpt, heldigvis, og må gjøre det snart igjen…Mandag tror jeg… For at det skal føles greiere…Da må jeg gjøre det mer.. Uff :.-D Ha-ha .. Kos deg på hytta 🙂 Klemmer <3

    24. outofoffice: Jeg liker det ikke jeg heller…Men jeg liker det LITT bedre etter å ha gjort det noen ganger. Synes jeg får litt bedre kondis, og klarer å løpe til trikken uten å høres ut som en strandet hval..Og det er litt bra for forbrenning har jeg hørt 🙂 Så jeg skal prøve å like det litt, det er mye som går å venne seg til har jeg funnet ut 😀 Stolt etter denne økten i dag 🙂 Ha en fin dag <3

    25. ladyaugust: Åå, for noen herlige ord inn her i dagen min <3<3 Jeg har lidd meg gjennom flodhest-kilometrene, og det var et annet dyr involvert også... 😉 Og tenk at jeg er beste i verden, og sommerblomst, sukkertopp og sjokkis!! Det er koselig å være det <3<3 Jeg skal jogge MER, for etter at det har vært fælt en stund, så blir det IKKE-fælt etterpå 😀 Og da er det mer moro 😉 Men HELT GØY tar det litt tid før det blir...Jeg vet ikke om jeg har kommet så langt noen gang 😀 Ha-ha...Tenk jeg spiste salat når jeg kom hjem!! Kose deg masse med dagen søs, verdens beste klem på vei <3

    26. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nei, det er ganske fælt…men det blir bedre etterhvert. Men dette var den første økta, og da er det fælt…Men skal kose meg med GÅ-tur til helga da, om alt går som vi har tenkt 🙂 Nå er jeg ferdig løpt, og jeg skjønner at jeg må gjøre det litt oftere igjen, skal det bli IKKE-fælt.. He-he Ha en fin dag 🙂

    27. Fru Stussli: Ja, jeg er enig i at NÅ er det bare fælt, en stund… Det var omtrent akkurat så fælt som jeg trodde.. Men det BLIR jo bedre… Og jeg tenker at NÅ er jeg i gang, og det er bedre med LITT trening enn ingen… For sånn veeeeldig sprekfant var jeg ikke akkurat ennå 😀 Jeg var veldig fornøyd med å ha nye joggesko, fra i vår, og deilig lette løpe-klær…Det hjalp LITT.. 🙂 Og ABBA hjalp så klart <3 Nå er jeg støl som en pinnestol, og skal ikke gjøre særlig annet i dag 😛 Bare pakke litt 🙂 Masse gode klemmer <3

    28. Spreke Frodith! 🙂 Jeg er sikker på at du er mye mer elegant enn du tror selv! Og flink er du i hvert fall ^^
      For min del startet ikke treningen opp igjen før jeg kommer tilbake til Oslo. Jeg får det ikke til uten et treningssenter så da får jeg heller gi jernet utover høsten. Jeg har i hvert fall mer motivasjon nå enn på lenge, så vi får se hvordan det går 😀
      Masse lykke til på løpeturen <3 Klem

    29. Du er den sprekeste jeg veit, du er den aller beste i verden, du er en sommerblomst en sukkertopp og sjokkis 😀 Nope liker ikke å jogge, men burde seriøst starte med n o e liksom 😉 Goodmorgenklæmmen <3

    30. Herlig!
      Jeg likte å løpe/jogge, men akkurat nå er jeg usikker. Er enda bare slitsomt, men jeg elsker sprekfant-følelsen etterpå 😀
      Løpeklærne er på her og jeg er på vei ned i kjelleren til oppover-mølla mi 😀 Skal bare ha en kopp kaffe til….
      Ha en fin løpetur sprekfanten!!
      Mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg