Så hvordan gikk det da, med den motvillige flodhesten…? ;-)

Hvis du har vært innom meg tidligere i da, så vet du jo at jeg har hatt med en veeeldig motvillig flodhest å gjøre i dag…  Jeg har lenge lett etter motivasjon til å få fart på flodhest-beina igjen, og jeg må bare si at en flodhest er muligens stor og skulle ikke være så vanskelig å finne liksom, men JO…. jeg skal love deg at den har vært som forsvunnet fra jordens overflate…  I stedet har det vært et dovendyr, som har tatt over leiligheten, og laget dumper i sofaen min i sommer… 😉

 

 

Så da jeg fant igjen LITT futt, det vil si en aldri så liten flodhest som befant seg lengst inn i skapet her i dag morges…vel, da var jeg ganske så glad….Kanskje det skulle gå å få fart på flodhest-beina igjen denne høsten også…

 

Er man tidlig nok oppe, så er det nesten ingen andre våkne…og det er ganske lurt når man ikke har jogget på hvertfall over et år…Joda, jeg har fine joggesko, ny trenings-topp og en liten løpesekk til og med…Men hva hjelper det egentlig, når beina sånn i starten er full av flodhester…

Jeg løp fremdeles med lyden: kadonk-kadonk… Og svetten silte etter bare noen skritt.. Selv om jeg bare løp nedover som du vet..Jeg var  livredd for å bli FOR sliten sånn at jeg kanskje måtte  stoppe etter bare noen minutter…så jeg holdt et VELDIG lavt tempo…Eller var det egentlig derfor…? Eller KLARER jeg ganske enkelt  ikke å løpe fortere uansett…?

Vel, hvertfall hadde det sneket seg inn et annet dyr, i disse løpe-bevegelsene… Ikke bar løp jeg UTROLIG tunge løpeskritt…Men jeg løp også uhyre SAAAAKTE..

 

 

Etter 10 minutter ville jeg bare dø…omtrent…

Da gjelder det å holde ut litt til…Hvis man klarer det, og man har overlevd, så går det plutselig LITT greiere igjen, til det har gått 20 minutter…Etter 20 minutter så går alt bare på stahet og jernvilje…Det er ikke lenger snakk om å tro det har noe godt “for seg” i det hele tatt….Det er bare noe man MÅ igjennom…

Når jeg kom til 25 minutter var det brått og brutalt, INGEN saft igjen i skilpadde-flodhesten…og det var bare å stoppe med et rykk, og henge foroverbøyd å inhalere fluer og blomsterstøv… Totalt gåen….

Nå har jeg sittet resten av dagen og ladet opp til helgens tur til Aurlandsdalen, hvor det skal regne bøtter og blåse kattunger…Men hva gjør vel det, så fin allværsjakke som jeg har 😉

 

 

 

#trim #trening #løpe #jogge #vondt #skilpadde #flodhest #sakte #bakker #kondis
19 kommentarer
    1. Jeg bare ler – er så til de grader gjenkjennelig 🙂 Pleier trøste meg med at etter hundre joggeturer går det så lett som bare det. Sommerfugllett?

    2. Hahaha….skilpaddeflodhest og skiltet med dovendyr da …..fantasien er det i hvertfall ingenting i veien med …..ja og nå klarte du jo å jogge litt også . Flinkere enn meg jo :o) Haha….toppers , og da er du klar for tur også i ny jakke =) Dette blir så bra at 🙂 Kose deg maksimalt som sakt , klemmer på vei flygende <33

    3. Helge: Ja, det er det man må…sakte men sikkert trene seg opp…SÅ jeg får være overlykkelig med skilpaddeløping i 25 minutter 😀 Ja, positive tanker og godt humør er det i massevis her 🙂 Gleder meg 🙂 Ha en fin fredag Helge 🙂

    4. Tattavkvinnene: Hi-hi, jeg SER faktisk ut som begge deler. Men i dag er jeg en fugl…Og flyr lett som bare det 😀 Ja, jeg gir meg selv et LITE klapp altså, for jeg er ikke STORT bedre når jeg er i FORM…bare bittelitt raskere..ikke så mye skilpadde 😀 Ha en fin lørdag:-)Klem <3

    5. Start i det små – det må alle og fyll på etterhvert. Fornuftig oppladning til turen dere skal på. Husk godt humør og positive tanker på turen. Her venter tannpuss. Ha en fin dag.

    6. Hahaha, nå begynner den flodhest-skilpadda og bli ganske så søt må jeg si! Jeg klarer ikke la vær å se det for meg heller når du beskriver det på den måten! Selv om jeg er overbevist om at du nok ikke ser ut som verken en flodhest eller en skilpadde 🙂
      Synes du skal gi deg et klapp på skuldra jeg, 25 minutter slår min treningsdag med? 25 minutter! Hehe
      Nå skal jeg straks sove, god natt <3

    7. ladyaugust: Ha-ha, 😀 Ja, sofa-delen min er skikkelgi NED på midten, dovendyret har fått for stort feste 😀 Men flodhes-skilpadden kom seg da rundt, og klarte jo 25 minutter, men hvor langt det var…Ha-ha, ikke særlig, med den farta… Men minutter teller 🙂 Like lurt å holde på med malerier og studio. Jeg tar meg av jogginga for OSS 😉 Og snart drar jeg på tur, opp kl 6 😮 klemmernattaklemmer i alle fasonger <3

    8. venkesstrikk: Ja, det MÅ man bare ha..for jeg likner 😀 Hi-hi. Det går bedre etterhvert , det vet jeg, har gjort det før 🙂 Takk-takk. Gleder meg til tur <3

    9. Hahahaha geniale tegninger 😀 Den første med merker etter deg i sofaen er akkurat slik min sofa ser ut om jeg skulle finne på å reise meg opp haha Bare gjett om smultissen satt fast i halsen nå eller, for jeg burde jo ha jogga også, i stedet har jeg gjort ferdig maleriene og vært i studio med gutta. Kozemoze og sove godt kjære søs <3 klæmmenattaklæmmen med fine drømmer <3

    10. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, jeg vet det går bedre etterhvert, når jeg får 3-4 turer til og jeg merker kondisen begynner å komme igjen litt…da er det LITT mer gøy 😀 Å svømme er jo beste formen for trim egentlig <3 🙂 Lyderhorn høres bra ut 🙂

    11. Herlig?
      Jeg kjenner følelsen av å komme igang igjen. Men løper ikke.
      Tok turen opp på Lyderhorn igår for første gang sidenjeg knakk kneet?
      Det gikk flott, og etter at vi kom ned svømte vi en kilometer. Så treningen er på plass igjen.:)
      Det kommer til å gå så bra for deg når du er på plass igjen..)

    12. Fru Stussli: Ja, vi skal piffe hverandre opp gjennom høsten, det er sikkert. Godt å vite at noen andre holder på et annet sted, og er sprekefant 😀 Det gir motivasjon <3 Men du skulle se det tempoet, folk kommer nesten gående forbi meg 😀 Men...jeg jogget... opp og ned bevegelser...men saaakte..Jeg skal prøve litt fortere etterhvert, men RASK blir jeg aldri..Jeg har alltid løpt ganske sakte. Ha en super kveld min venn <<3 Klem fra sprekfanten 😉

    13. 25 minutt første løpetur er jo superbra! Det var det jeg viste at du er en sprekfant <3
      Vi flodhester får støtte hverandre og dytte hverandre gjennom løpehøsten. Vips så liker vi faktisk å løpe <3
      Ha en fortryllende kveld
      Mange spreke klemmer

    14. annebe: Ja, jeg håper på bare LITT regn, men fare for verre egentlig..Men turen blir god likevel, det har jeg bestemt 😀 Ja, er nok i seneste laget å trene til turen, men jeg fikk liksom startet litt da. Og 25 minutter, jo ikke så verst, men det var FÆLT 😀 Men blir bedre etter noen ganger, det vet jeg jo 🙂 Så skal ut igjen snart 😉 Over helga. Jeg gjør det mest for å få bedre kondis, hater å nesten besvime hvis jeg må løpe til toget… Deilig med litt bedre kondis 🙂

    15. margarites: Den skal bli god, uansett 🙂 Jeg har jo så fint regntøy 😀 Og jeg koser meg alltid i fjellheimen med søsteren min <3 Gleder meg masse 🙂

    16. Lenge siden jeg har vært på jogge tur, bare sånn nå skal jeg løpe fra “den stolpen til den neste “..
      Litt sent å starte trening til helgeturen eller ? …Syntes du er flink jeg 25min er jo ikke så verst 🙂
      Ny allværsjakke er jo bra , håper du får testa den…men bare i litt duskregn <3

    17. For en herlig tegning! Av en skilpadde-flodhest! Litt av en kryssning av dyr, men jeg synes jeg kjenner den der, for jeg hadde ikke holdt ut å løpe i 25 minutter, ikke 5 en gang, tror jeg… Bare tanken på å løpe sliter meg ut. Håper været blir bedre enn du beskriver i helgen, og at turen blir uforglemmelig – av gode grunner!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg