Snikende tyv…… ;-)

Sånn går det med folk som har fått dilla på å hekle filleryer…og mangler stoff til filler vel og merke…Jeg har hørt rykter om andre her inne på blogg også som bedriver litt lurerier for å få heklet seg ei fin rye…

 For hva gjør du da…..? ….når posen er tom for dynetrekk du har fått…. og de gamle du hadde selv er allerede brukt opp.. Vel…nesten som en stoffavhengig… så MÅ jeg også ha stoff…når jeg har satt meg det i hodet….. Jeg har helt dilla…er nærmest blitt litt avhengig kan man si….Og har man ikke det man trenger, så begynner hjernen å lage lure ideer….

Så jeg beveger meg inn mot soverommet…. føler nesten at jeg går på tå…Jeg kan sverge på at øynene ser seg raskt fram og tilbake der jeg går… litt sveipende…som for å passe på at ingen ser meg…

 

 ….Og til slutt er det helt klart listing som pågår (tror jeg da…) … høyt oppe på tærne….ser meg et par ekstra ganger bakover……. og setter kurs mot skapet med alle de NYE dynetrekkene….de som bare er blitt brukt noen ganger….de som liksom er litt ulovlige….pga sin korte levetid… Jeg føler meg som en snikende tyv i godtebutikken…. fisker ut det fineste…med de klareste fine fargene… og håper at samboeren ikke skal se meg… ….og har en plan klar for hva jeg skal si og alle gode unnskyldninger jeg skal komme med for å FÅ LOV…. 😉

Så kommer jeg liksom til meg selv litt igjen…for samboeren kunne ikke gitt mer blaffen  enn i akkurat det…..hvilke dynetrekk som går dukken her i huset… Så lenge vi har NOEN dynetrekk å skifte på med liksom… Så da jeg kommer ut etter å ha begått min “ugjerning” og begynner å rive filler av dynetrekket ….. så ser han knapt opp fra datamaskinen…

 

Så nå er snikende tyv klar med nye ruller med filler, som skal bli en fin fillerye… ;-D Og gleder meg til å ta fatt <3

 

 

Har du noe håndarbeid du holder på med nå?

“Stjeler” du stoffer/dynetrekk i eget skap, hvis du går tom for noe å lage ting av? 😉

 

 

 

#filleryer #stoffproblem #stoffmangel #hekling #håndarbeid #tegning
52 kommentarer
    1. Hehe, lille luring ^^ Dette blir nok en fin fillerye kan jeg tenke meg, fine farger 😀
      Du har sikkert tenkt på det selv, men nå er det ikke lenge til loppemarkedsesongen starter! Der kan du finne mye fint å lage filleryer av 😀
      Hvor mange dynetrekk trenger du til en passelig stor fillerye? ^^

    2. Min matgale verden: Du har liksom ditt eget hårndarbeid du 🙂 Og du driver vel med noe av det samme greiene som meg innimellom så vidt jeg husker… 😀 Lager “unnskyldninger” for hvorfor du må bake litt ekstra, og ha en ekstra deig sånn og sånn… 😀 akkurat som gubben hos deg skulle ha noe i mot det 😀 ikke sant? Squash-pizza hørtes spennende ut 🙂 Skoldet mel, hvordan gjør man det? Lager du mel av mandller? Det høres så godt ut alt sammen <3 Var det greit å kommet tilbake til hverdagen? Jeg er litt spent 😉 Klemmer i bøttevis <3

    3. He he, din lille tyv 🙂 Nei….måtte været noe mel eller no sånt da, DET kunne jeg stjålet det….faktisk 🙂 Og håndarbeid…..nope! Med noen deiger har jeg alltid på gang. Spist knall-god squash-pizza jeg nå, og har skoldet noe mel til baking i morgen .) Lykke til i morgen, litt godt å komme tilbake i normalen og, sånn egentlig:) klemmer

    4. Helge: Åå, det er deilig når man får igjen ting man tror man har mistet. Da slipper du begynne å skifte låser, eller annet… Skjønner godt du var glad 🙂 Da har du nok en fin dag nå : -)Det er bra 🙂

    5. Mye flott man kan lage med håndarbeide. Jeg ble glad i ettermiddag, det var ei dame i nabolaget som fant nøkkelknippe jeg mistet i går utenfor blokka. Så da jeg oppdaga det i går var hele dagen ødelagt, jeg forbanna meg sjøl ørten ganger lagt nedi møkka og arb.dagen ble deretter. Dro hjem via foreldrene mine for de har en res.nøkkel som jeg lånte slik at jeg kom meg inn, skrev en lapp som jeg hang opp i går. Og jammen fant en vakker dame knippe og ringte på hos meg idag. Jeg tok henne i handa og takka, hun hadde fortjent en klem men det forbli neste gang. Så gjett om jeg er happy. Kos deg med strikkepinner og filleryer. Ha en fin aften.

    6. cathrinehenriksen: Ja, nå begynner skapene å bli tomme her altså 😀 hi-hi Men Ikea snart!! Du får kose deg med det DU gjør 🙂 Klem til Pippien, fra Frodith med hekle-nåla <3

    7. Grete: Ja, og selv om de ikker særlig gamle også en gang… 😉 Og nå blir det FIIN rye ser det ut til. Lurer på hvem som skal få den 🙂 Og stort skal det bli, for jeg har jo to av hver farge 😀 Håper du har en fin ettermiddag 🙂 Klemmer <3

    8. Audhild Mamma til lille Willi: Ha-ha, ja det er lov, jeg lusker litt hos min mamma jeg også, og det får jeg også lov til 🙂 Og her i huset også ser det ut til …Ingen som reagerer 😀 ha-ha

    9. Hahaha , dette er IKKE bra Frodithen , nye sengeklær og greier ….ja da er man litt desperat ja , haha ……Tulle frøkna ;-D Håper du skal lage noe skikkelig fint av det i hvert fall ;-P Driver ikke med sånn håndarbeid greier jeg , for skjønner ikke noe , haha …..Men hadde jeg bedrevet på med det kunne det jo hende jeg hadde gjort som deg ja , haha …..Klem fra Pippien <33

    10. Jeg synes jeg ser deg der du prøver å stjele dine egne dynetrekk 🙂 Men det går an å bli så hektet at behovet for nytt melder seg. Merkelig det der… Og så er det jammen bra de gamle dynetrekkene kan brukes til noe fornuftig, når de først har kommet så langt at de ikke passer til sengen lenger… Ha en strålende ettermiddag 🙂

    11. Mariann Sæther Tokle: Hi-hi…neida, bare føler meg sånn der jeg lurer meg inn i skapet… 😉 Ha-ha..Ja, jeg kjenner til klø-klø..heldigvis er jeg ikke ille der på sengetøy, en ellers er jo jeg også klø-klø som du vet.. Moro at du drømte om meg og Kjersti i laken 😀 ha-ha. Har du fortalt Kjersti det :-D?

    12. cuskima: Ja, da kan man jo hekle filleryer til hundene da 😀 Jeg har vært på kafe en tur, og kjøpte meg turban etterpå 🙂 liten en, som en lue. Og nå hekles det i full fart, og må finne noen å gi rya til 🙂 Jeg merket heller ingen torden her i natt, men mulig det HAR tordnet… 😀 Jeg hørte bare ikke.. Og i natt vil jeg hvertfall sove skikkelig, for jeg skal opp 6 hver dag framover igjen nå.. 😛 Store klemmer <3

    13. ladyaugust: Ja, mye fint på Ikea, og lenge siden jeg har vært der..Ja, du får vel styre litt med store-engelen du da, og ta Ikea -tur en annen gang. Jeg må kjøpe seng også… Har vært på kafe, og kjøpt meg en liten turban etterpå, en til mamma og en til meg 🙂 litt sånn lue-turban 🙂 Klemmermassemasse <3

    14. passion4lifeandtravel: Ja, jeg har heldigvis mange i skapet, eller ikke mange, men NOK 😀 Og skal snart på Ikea, må jo gjøre plass, ikke sant? 😀 Mange inni der bruker vi ikke, selv om jeg har kjøpt dem selv, og de er litt nye.. Men de er ltt for harde, eller for korte osv… Og da MÅ de jo kunne bli ryer 😀 Hi-hi..og nå er jeg igang her altså, etter en liten tur ut på kafe. Og tror den blir ganske søt. Må finne noen å gi den til 🙂 Ja, nå går siste fridagen, idag…. så i morgen er den hverdag, og nytt liv 😀 Mye endringer skjønner du 🙂 Klemmer <3

    15. Å stjele fra seg selv er vel ikke å være tyv,hehe. Det er da ofte salg på billig sengetøy i kjedebutikkene. Jeg kjøpte på jysk sist og det farget av under første vask, det likte jeg ikke. Finner egentlig ikke sengetøy jeg liker, du vet klø,klø. Sateng kjennes deilig ut, men det er litt dyrt, men det spørs om jeg ikke må ønske meg det.

    16. Ingen torden og knapt nok litt vind i går.
      Overskyet og grått,men det er ok, eg skal snart på jobb.
      Syns eg ser deg liste deg sånn hahahaha morsomme bilder i hodet.
      Gubben vet nok knapt hva som fins i skapet så han hadde neppe merket noe. Han ser jo ikkje om eg klipper meg eller farger håret eller noe.selv skal han ha skryt for alt han gjør -nesten så eg har lyst å si så flink du er som klarer å tørke deg selv…….:P
      Merker nesten ikkje at eg selger møbler engang 😛
      Filleryene dine blir fine er eg helt sikker på. Som Lisbeth over her sider så har eg tre hunder og de må ha dynetrekk og laken -så mine gamle hvaner der og etter det er det neppe brukenes til fillerye, da noen av dem kan være litt pelsete hahahaha
      kose deg supermasse på siste sommerferie dag
      klemmeting i haugevis <3

    17. Ikea har sååå mye fint :DDDD Oi skulle ønske jegogså skulle dit, men har fått størsteengelen hjem og må nok holde rumpa mi her og rydde litt pjuh Det tordna masse her i natt Ingen Donaldkul altså heldigvis. Kos deg med hele dagen søs <3 Klæmmevarmtoglææænge 😀

    18. Jeg har ikke noe jeg driver med nå om dagen ! 🙂 Bare rydding og vasking her hjemme i heimen 🙂 hehe men skal se hva jeg får med meg fra mamma av håndarbeid tingene mine 🙂 hehe

    19. Thi hi….jeg sitter og smiler og humrer, og bare synes jeg ser deg <3
      Kjempesøte farger de du fant da...og håper du i alle fall har mer enn et par igjen i skapet 🙂
      Nyt de siste fridagene dine <3 Klemmer

    20. ladyaugust: He-he…ja mange gardiner som er fine også..Her er det tomt i dynetrekk-skapet…men jeg har jo planlagt Ikea-tur, så det var derfor jeg måtte gjøre plass skjønner du 😀 Jeg merket ikke noe torden jeg… Men det har tordnet LITT i dag 😀 Er nok lokalt… Men du fikk ingen Donald-kul? Det gikk bra 🙂 ? Jeg skal møte ei venninne på kafe,og SÅ hjem å hekle.. Siste fridag, i morgen begynner alvoret… 😀 Klemmerflatere <3

    21. hehehehe jeg sto å vurderte stuegardinene akkurat fliiir 😉 Det er jo lov å snike littebitt men gardinene fikk henge de. Fytti for et torden i natt altså, våkna med det megabraket, nesten så jeg slo hodet i taket, for jeg sov på hemsen i natt tilogmed 🙂 Ha en fin hekledag søs <3 Klæmmeflat 🙂

    22. Stussli har jeg på vennelista :)) så gøy at hun har lagt ut video, da skal jeg jammen ta en titt!! Aner jeg en julegave til bestemor kanskje… hadde vært gøy å fått det til! Takk for tips :))

    23. Elisabeth: Hvis du får lyst til å prøve og ikke har heklet før, så gå inn til Stussli.blogg.no , hun har oppskrift på hvordan man hekler rye på video 🙂 Jeg lærte i fjor 🙂 Og har heklet meg to kjoler, og noen ryer, i tillegg til de veskene 🙂

    24. Jøss går det så fort… fikk lyst å prøve!!! wow du er en super hekler, gøy å se ferdig resultater!! og kanskje derfor man blir litt hekta he he på leting etter spenennde garn og oppskrifter jeg nå, det er alltid gøy!!

    25. Elisabeth: Jeg har også strikket mye. Og heklet MANGE vesker. Hadde vesker til nesen hele julekalenderperioden min 😀 Her på bloggen 🙂 Ja, nå er jeg så vidt i gang her, men filleryer går fort 🙂 Kanskje ferdig i morgen… 😉 Ja, deilig å ha noe å gjøre i høstværet også 🙂 hvis mann skal være inne 🙂

    26. Lisbeth Pedersen: Veldig koselig at du kommer innom her og leser litt da, selv om du ikke er på egen blogg 🙂 Men jeg savner dine innlegg også, så gleder meg til du er på igjen også 🙂 Ja, jeg får håpe det blir en fin rye, jeg har begynt så vidt 😉 JA, stakkar hunden, må helt klart ha også 🙂 Og da har du liksom ditt som forsvinner dit 🙂 Ha en strålende dag du også, her striregner det, men skal ut på kafe 🙂 Klemmer <3

    27. He he så artig!! Jeg kan også bli litt avhengig når jeg starter på et prosjekt. Sånne filleryer er utrolig tøffe så det hadde vært gøy å prøvd en gang. De rullene du har her var friske fine farger, gleder meg til resultatet 😉 Jeg strikker og scrapper om dagen, veldig gøy, viktig å ha hobby :))

    28. Å hekle filleryer er vist veldig populært 🙂 og det tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre. Hehe for alt ekstra sengetøy her hos meg, det blir klippet opp til madrass-trekk til hunden, hun måjo ha bytte hun også.
      Det var noen skikkelige glad-farger på sengetøyet ditt, så det blir sikkert en flott fillerye. Gleder meg til å se resultatet 🙂
      Jeg har nok stoppet litt opp på både hobby og bloggen for tiden. Men innom å lese blogger må jeg jo 🙂 Håper å kommer gang snart. Har egentlig såååå mange hobby ideer at de kommer ikke ut 🙂
      Ha en strålende dag
      Klemmer

    29. annebe: Hi-hi…ja litt små -derperat nå om dagen 😀 Liste, liste.. Og det er så mye fine farger der…og jeg skal jo snart på Ikea, må gjøre plass inni der 😀 Ha-ha Ha en super dag Annebe. Det er min siste fridag, i morgen begynner alvoret igjen 😉 Klemmer <3

    30. Fru Stussli: Ha-ha, ja ikke sant…mye nytt der plutselig… 😉 Og jeg har jo planlagt en Ikea-tur snart 😀 Må jo gjøre klart plass i skapet, ikke sant? 😀 Ja, du hadde litt av en godtebutikk der hjemme, sikle… 😀 Jeg skal begynne å si i fra til venner og bekjente jeg også 😀 Blir litt filleryer og litt kafe-tur i dag 🙂 Mange gode klemmer <3

    31. ..hahaha…så desperat altså..:) Kunne nok gjort det sjøl om det var noe jeg var HELT dilla på 🙂
      Fargene ser fine ut, så får vi håpe du blir fornøyd med rya, ellers var det jo litt bortkasta å ødelegge det fine sengetøyet ..hehe…men jeg tror det blir kjempefint . Ha en super dag <3

    32. Herlig! Når smiler jeg fra øre til øre her 😀
      Vi har ganske nytt sengetøy i skapet. Pussig 😀
      Heldigvis har jeg fått masse sengetøy av venner og bekjente..
      Kos deg med filleryehekling
      Mange fillerklemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg