En sommerfugl-dag.. :-)

Ja…så står jeg her igjen da….med disse “sommerfuglene”  baksende rundt… Ikke at det er så HIMLA mange av dem…at det er noe plagsomt…Ikke sånn at jeg trenger løpe rundt her med hoven min…for å fange dem inn, og stappe dem på plass igjen…Neida… Så ille er det ikke…De er greie i antall…sånn at jeg kan nærmest bare ta dem i hånda, og legge dem FLAT der nede i magen…Lette å dressere, så de holder seg i ro liksom…

Ikke er de stygge i fargen heller….lkke det minste TAGGETE eller svarte… Neida… De er mer friske og fargerike, med små lette bevegeleser…og de gjør ganske lite ut av seg…på innsiden av mageregionen..

MEN….de er der…

For i dag står jeg nesten litt som Lille Frodith, med skolesekken på ryggen og i nye klær….. 

Ikke har jeg  sekk, men en veske kjøpt hos Lisbeth… og klærne kjøpte jeg i sommer til et HELT annet formål…men følelsen i magen er NOE av den samme: 

Jeg er spent på det som ligger foran meg. Et nytt arbeidsår…med for meg mange nye arbeidsoppgaver, som jeg ennå ikke vet noe om. For arbeidet mitt er på samme sted, men arbeidsgiveren har endret seg litt, og dermed arbeidsoppgavene også. Jeg gleder meg litt….jeg gruer meg litt…Jeg gru-gleder meg litt og er spent.. Og i hånda holder jeg ikke et eple til læreren, men en sommerfugl…som flakser lett… Ikke så mye, at den vil ha magen til å vrenge seg, slik at jeg trenger SPY-pose…sånn som lille Frodith trengte første skoledag..

 

 .Neida… denne sommerfuglen lager bare litt moro og jeg har full kontroll på den, den  setter bare en ekstra liten spiss på dagen.. og det gjør også de andre som flakser rundt her… 😉 Håper høsten blir bra!

 

Har du sommerfugler i magen når du er spent på ting?

Har du noen nye oppgaver foran deg i høst?

 


 

#sommerfugler #spent #gledeseg #spenning #arbeid #arbeidsoppgaver #nytt #forventninger #tegninger
57 kommentarer
    1. Starter med infodag for nye masterstudenter mandag. Og prosjektmøte og studentveiledning tirsdag, så det ble litt kjelkete tidspunkt. Men tror det blir et flott opplegg for dere 🙂

    2. Tattavkvinnene: Ja, det gikk fint. Jeg er jo på samme sted, men det har vært sammenslåinger, og endring av arbeidsoppgaver, LITT, og det er nok til å lage sommerfugler. Nå er det ikke fast-elever mer hos meg, bare deltid. Og det blir anderledes. Klemmer

    3. Kjenner igjen den følelsen der, sommerfuglene er der uten at de tar opp for mye av magen liksom 🙂 Det var litt sånn i dag på første skoledag, men det gikk selvfølgelig veldig bra ^^
      Håper du har hatt en fin oppstart på skolen også, med ny arbeidsgiver og gode greier! Spennende 😀
      Stor klem <3

    4. Audhild Mamma til lille Willi: Den gikk helt greit, det er ganske løse former her ennå skjønner jeg. Det er samme fysiske sted som før, men arbeidsoppgavene skal endres litt 🙂 Derfor spent. Men foreløpig mest rydding og sånt ser det ut til 🙂

    5. Engla: He-he, ja det er fint, jeg har en rye akkurat ute NÅ, som er underveisvisning av så langt jeg er kommet 😀 Og det trekket er så fint…Og skulle sikkert ligget på senga mi…ikke slitt… ;-D Men jeg måtte jo 😀 For fargen var så fin <3 Dagen gikk greit ellers, ikke mye nytt ennå, og sånn blir det en stund tror jeg 🙂 Litt myk start rett og slett. Litt vasking og andre ting 🙂 Stor god nattaklem <3

    6. Håper du har hatt en fin dag vennen min <3
      Jeg får lett sommerfugler i magen.
      På godt og vondt 🙂
      Ønsker deg en riktig god natt <3
      Nattaklem fra Engla
      Ps. Det turkise sengetøyet fra forrige innegg er kjempefint <3 Jeg brukte det på et av mine aller første tepper og pompaduren som jeg heklet 🙂 Ikea!

    7. Moving On: Oi, det var tidlig 🙂 Jeg har akkurat begynt , så jeg får vente til fredag ettermiddag 😉 Det som skal planlegges må jeg med på 🙂

    8. margarites: Det er det som er noe av spenningen, det blir ikke noe storinnrykk av elever, men en del møter, en del forberedelser, og så kommer det store grupper med elever, nå og da. Deltidselever. og alt dette er nytt for meg. Blir spennende men nytt 🙂 Dagen gikk fint, og ingen store nye greier ennå 🙂 Klemmer til deg <3

    9. Forandringer er nesten alltid spennende. Man vet hva man har, men ikke hva man får…Det er vel sunt å være litt spent når man starter på noe nytt, sansene skjerpes og man prøver litt ekstra å gjøre ting bra, sånn føler jeg det i alle fall. Håper dagen din gikk fint, og snart blir det vel storinnrykk av elever. Lykke til! Dette kommer du til å greie helt supert 🙂

    10. hahaha så kjekt 🙂
      I morgen er det jobbing og så er det feiring på fredag 🙂 fikk ikkje fri på torsdag, jaja, maten er vel god på fredag også 😛
      <3<3

    11. cuskima: Jeg vet at bursdagen din er i morgen SNUPPA, jeg er kanskje nesten den eneste som er HELT sikker på det 😀 Så jeg kan gjette NÅ, hvis jeg vil, må prøve igjen snart da. Men holder på med noe her nå skjønner du 😀 Mer oppgaver, moro <3

    12. jada i morgen er bursdagen min og etter den er det avsløring,så du kan bare gjette i vei. Kan komme mer *oppgaver også ;D;D
      klemmeting <3<3

    13. cuskima: Avsløring, ikke av rebusen??? Jeg må få gjette? 😀 Jeg har akkurat kommet hjem, og jobber meg gjennom blogger her nå 😀 klemmer stor klem<3

    14. ladyaugust: Jada, var så greit så, ingenting skummelt. Vi er i forberedelse-fasen, og ingen elever. Ryddet mye jeg også, og vasket…Og jeg gjør jo nesten ikke det her en gang 😀 Hi-hi. Jeg gruer meg litt både til små ting og til store ting jeg 😀 For sikkerhets skyld. Og så er jeg VEEELDIG fornøyd etterpå 😉 Må få høre om den ryddingen din senere 😀 Klemmeflatklemmen <3

    15. Gikk det bra? <3 Her ryddes det litt ugh. Jeg pleier å grue meg til småting og så gruer jeg meg ingenting til større ting, rar hva? Goood klæm <3 <3 <3

    16. mimmimor: Uff, ja noen får litt stress-steiner også. Jeg har vært i innboksen og skrevet litt til deg. Skal du forresten sørover på mandag? Sees vi? 🙂

    17. Therese Bråthen: Ja, jeg også får lett sommerfugler i magen, noen dårlige, ekle, men ikke altfor ofte, og noen bare litt koselige 😀 Så fint du skal begynne med behandling da 🙂 Ja, jeg regner med jeg får det riktig så spennende utover 🙂 Moro 🙂

    18. ravn73: Oi, ja DET er spennende, både første klasse OG jobbintervju. Ingen liten gutt som trengte spy-pose skjønner jeg 😀 Mer gledet seg? 🙂 Og jeg krysser fingrene masse for deg, det skal bli DIN jobb, om du vil ha den 🙂 Jeg er ferdig med sommerfuglene nå tror jeg, det var liksom oppstartsdagen som var mest spennende, men jeg skjønner litt nå hvordan det blir 😀

    19. cuskima: Ja, jeg håper at det er helt greit etterhvert, foreløpig er det en del rydding, og ingen elever 😀 Så det går ganske smertefritt foreløpig, blir nok en del info framover 🙂 Og da kommer jeg nok greit inn i det 🙂 Klemmer i vei <3

    20. Moving On: Ja, jeg er vel litt sånn jeg også. Forandringer er litt skummelt før man blir vant med dem 😀 Så etterpå er det ofte greit 🙂 Dagen har vært helt fin den, ikke så mye action ennå,men litt rydding og forberedelser til det kommer elever 🙂

    21. Elisabeth: Jada, disse har vært helt greie, ikke for mange, bare noen med ltt fres i 😀 Det har vært en helt grei dag 🙂 Godt å komme i gang igjen 🙂

    22. Spennende. Får håpe endringene er til det positive 🙂
      Kjenner godt til det med sommerfugler i magen ja 😮
      Jeg får det når jeg skal spille fotballkamper, og selvfølgelig alltid når jeg skal begynne på noe nytt osv 🙂 Jeg skal kanskje bytte fotballag i høst, og det er noe jeg grugleder meg til 🙂
      Håper du har hatt en kjempefin dag!
      Klemmer <3

    23. Jeg får veldig lett sommerfugler i magen 🙂 hehe Planene mine for høsten er å begynne med behandling på sykdommene mine å komme igang 🙂 hehe Håper det blir et spennende nytt år for deg som lærer 😀

    24. Noen sommerfugler var det idag når vår gode gutt skulle begynne i første klasse. Og alt gikk så veldig veldig greit 🙂 Så har jeg litt sommerfugler for morgendagen, da skal jeg på jobbintervju! Kryss fingrene for meg 🙂

    25. Spennende med nye utfordringer syns eg,men selsvagt ofte skjer endringer på jobben uten at eg får vite det -siden eg ikkje jober hver dag,,,,,,veldig merkelig at ikkje alle blir informert om nye rutiner osv.
      Håper dine nye rutiner blir smertefrie 🙂
      klemmeting <3<3

    26. Det kan være spennende med sommerfugler i magen bare det ikke blir for mange av dem 😉 da blir man litt kvalm ja 😉 Håper du får en super start og at det ikke var noe skummelt, de fleste gangene er det jo bare positivt med nye og fremmede ting!!!

    27. cathrinehenriksen: Jeg kan ikke gå noe særlig i detaljer pga jobben, men jeg skal ikke ha fastelever, men bare deltidselever. Og da er det litt spenning rundt det, for de er jo bare her av og til 🙂 Så en del andre ting skal jeg gjøre også :-)Klemmer i vei <3

    28. Min matgale verden: Joda, de små litt myke er helt greie 😀 he-he. De gjør det hele bare litt moro .-) Du har fri dag eller? Som i fjor? God klem <3

    29. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, da er jeg i gang 🙂 Og det ser så greit ut atte 🙂 Men mye skjer etter hvert, men litt løst i starten 🙂 Håper dagene dine er fine også 🙂

    30. Håper du kommer til å trives med de nye forandringene på arbeids oppgavene dine Frodith vennen :o) Ja vanlig med sommerfugler når man er spent =) Men spypose som liten ? Stakkars Frodithen 😮 Ja det blir nok ett spennende år på deg , du får fortelle hva de har endret på sånn nøyaktig , Hvis du føler for det da :o)
      Ja i høst skal jeg forhåpentligvis trene bedre , spise bedre og kanskje finne på noe lurt ;-D
      Ha en super første skoledag som lærer i dag Frodith vennen <33 Klemmer på vei med bussen 😛 <3

    31. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, jeg håper det 🙂 og de fleste oppgavene blir nok kjente 🙂 Bare LITT spent 😉 Håper du får en fin dag 🙂 Klemmer

    32. Fru Stussli: Åå, så deilig å få noen støttende og gode ord her på morgenkvisten 🙂 Ja, som du vet har jeg jo også mye sommerfugler til og fra, av forskjellig størrelse, mengde og karakter 😀 Ganske greie i dag, og ting er nok ganske greit i dag, men likevel.. mye uklart. Blir spennende når du skal i gang også 🙂 Håper du får en fin-fin dag min venn <3 Klemmer sommerfuglklemmer <3

    33. Åh så spennende! Gleder meg til å høre om hvordan dagen din ble 🙂
      Jeg har støtt sommerfugler i magen når det er noe nytt som skal skje. Noen ganger de gode og andre ganger de litt mørkere og hardere sommerfuglene.
      Jeg har nye svømmekurs med nye utfordringer i høst og nå er det ikke lenge til vi drar i gang 😀
      Ha en strålende dag vennen!
      Klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg