“A photo a day….”

“…keeps the doctor away….” Som med det hersens eplet liksom…an apple a day….keeps the doctor away…

Er det sånn at et bilde om dagen kan gjøre samme nytten som et eple? For å holde legen borte? Blir man frisk av å ta bilder? 😉

Vel, jeg har tatt mange bilder som gjør meg glad. Fordi det å være ute å knipse trigger kreativiteten min, og det gjør meg glad. Å være mye ute å traske med kamera rundt halsen er HELT sikkert sunt, både frisk luft og tanker i fri flyt. Finnes det noe bedre for kropp og sjel da? 

Vel, i tillegg er dette med “a photo a day…. en utfordring, (se på listen nederst på innlegget) som flere har kastet seg på. Og jeg innbiller meg at det å måtte spekulere ut noen lure bilder utfra denne listen, kan lage mange morsomme situasjoner, og kan trigge kreativiteten min på en annen måte enn når jeg flyr rundt og knipser  på egenhånd… Og en morsom og kreativ hverdag…HVER DAG i 30 dager, vel DET må vel holde doktoren unna? 😉 

Jeg skal hvertfall gjøre et forsøk, og starter i løpet av helga tenker jeg 🙂

I mellomtiden får disse bildene duge 😉 

 


“…ja…jeg går nå bare her og trasker jeg….Kan du la være å GLANE sånn??!! Det er vel ikke SÅÅ rart liksom…? “

 

“…ja, og HVOR LENGE skal jeg stå her å stampe med foten før du forsvinner liksom….? Jeg kan være ganske sta jeg altså.. ” .*stamp, stamp*.


” ..heh…står du  der ENNÅ og glor? …”


“…jeg blir helt FLAU liksom… Du stirrer liksom UTEN blygsel… er det noe FEIL med meg eller…? Eller er det kanskje DEG det er noe feil med? Heh? “

 

 

 

A PHOTO A DAY

1. Morning.
2. Empty.
3. On Your Plate.
4. Close-Up.
5. Sign.
6. Hat.
7. Drink.
8. Six o’Clock.
9. Your View Today.
10. Best Bit Of Your Weekend.
11. Door.
12. From A Low Angle.
13. Art.
14. Time.
15. Yellow.
16. Out And About.
17. In Your Bag.
18. Something We Don’t Know About You.
19. Imperfect.
20. Fave Photo You’ve Ever Taken.
21. Where You Slept.
22. From A High Angle.
23. Movement.
24. On Your Mind.
25. Something Cute.
26. Where You Shop.
27. Bathroom.
28. On The Shelf.
29. Soft.
30. A Friend.

(jeg fant challengen hos Liithanna )

 

Har du vært med på noen slags challenge på blogg før?

Har du tenkt å være med på denne foto-utfordringen?

 


#foto #utfordring #challenge #bilder #kreativitet
32 kommentarer
    1. Dette virker som en morsom utfordring å følge med på , meeeeen siden den er LITT lang så står jeg over denne gangen . Men den kan sette i gang litt tanker ja , og tenk alle nye bilder du får tatt som du ellers ikke ville tatt ;-D Ja kan jo hende jeg ombestemmer meg , men foreløbig nøyer jeg meg med å følge med på dine bilder . Ja har tatt to utfordringer før minst . Så er ikke helt motstander av det nei , hehe . Å doktoren skal holdes unna ja :o)
      Ønsker deg en strålende helg Frodithen , sender fredagsklemmen <33

    2. outofoffice: Ja, jeg gleder meg til å ta dem også 😀 Ha-ha. Det kan bli moro. Jeg gjør nok ferdig når jeg først er i gang, men ikke sikkert jeg gjør hver dag osv. Men MÅ gjøre ferdig , sånn er jeg 😀 Ha en strålende dag 🙂

    3. Helge: Jeg har aldri fulgt en sånn challenge, så jeg har lyst til å prøve en gang. Siden det var med bilder bare. Før har jeg sett sånne på skriving også, men da har jeg noen gange lånt temaer bare, go gjort som jeg har villet med dem. Men nå skal jeg følge ordentlig 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    4. Tattavkvinnene: Nei, jeg har heller ikke fulgt noen sånn challenge noen gang. Men siden det var foto bare, så så det mer gøy ut,og noe jeg kan gjøre i tillegg til andre ting, og det kan trigge noen artige bilder tror jeg 🙂 Før har jeg stjålet temaer fra sånne lister, og skrevet om. Og jeg tenker man gjør som man vil med sånt 🙂 Men nå skal jeg prøve følge vanlig. Stjel i vei du også, og bruk som du lyster 🙂 Klemmer i bøttevis <3

    5. cuskima: Ja, fant den hos Lithanna, og vet hun har funnet den annet sted 🙂 Skal prøve meg, og Lulltove også 🙂 Sa hun.. 🙂 Klemmer <3

    6. Fine bilder. Man kan lage mang en utfordring via en blogg. I løpet av en mnd kan man daglig fortelle om sin største blemme, nyeste innkjøp, min siste reise osv….. har sett flere slike på ymse blogger. Det er en greie/trend som jeg ikke bryr meg så veldig mye om. Ha en fin dag.

    7. Der var den challengen du snakket om ja, kult! Der var det mange spennende temaer, gleder meg til å se hvordan du tolker de 🙂 Foto kan jo tolkes på så mange forskjellige måter, så dette blir spennende 😀 Jeg har ikke hatt noen sånne challenger på bloggen min nei, og jeg hadde sikkert glemt det bort. Men jeg låner listen jeg, så kan jeg bruke den som inspirasjon når jeg står fast en dag <3
      Disse bildene var fine forresten! Det er gøy når man kommer så nære dyrene 😀
      Klem i fleng <3

    8. lulltove: Ja, jeg også gjør ofte sånn, sitter og titter på bilder og kommer på ting jeg vil skrive, eller omvendt. Har et tema jeg ønsker å si noe om, og går og finner bilder som kan passe 🙂 Det med utofrdringen/challengen, man begynner når man vil. Alle gjør hver for seg som man vil. Men moro å se på hverandre, Lithanna har holdt på i 6-7 dager nå 🙂 Jeg tror jeg begynner lørdag kanskje, og skal prøve å følge hele 30 dager 😀 Moro om du gjør også, jeg følger med 🙂 Klemmer <3

    9. Likte den utfordringen 🙂 Jeg tar i likhet med deg masse bilder, og ja, jeg tror det er sunt. Det øker ihvertfall min kreativitet. Ofte finner jeg temaer å blogge om når jeg sitter å ser på bildene mine. Er med på den utfordringen jeg. Når starter vi? Klem, klem 🙂

    10. Nemi Rebella: Jeg har aldri prøvd å fullføre noen sånne før, jeg har bare stjålet et tema her og der før..Men foto derimot, DET tror jeg kan være noe for meg, for jeg ser det blir MORO å gå løs på den 🙂 Ja, jeg synes egentlig måker snakker bergensk, og hvertfall ikke østlandsk…Men jeg er for dårlig på bergensk…Så da gikk ikke det 😀 He-he Ha en strålende kveld du også søta <3

    11. Fru Stussli: Ja, jeg har ikke vært med på noen sånn utfordring før. Jeg ser det har vært mange sånne, av forskjellige typer når det har gjeldt skrive-temaer. Og jeg har “stjålet” et tema fra listen, uten å skjemmes av den grunn, og uten å følge den sånn som andre har gjort. Men denne med foto, synes jeg så litt artig ut å prøve å følge i rekkefølge og HELE 😀 Så får jeg se hvordan det går 😉 Skal få brynet meg på noen av temaene tror jeg 😀 Uff, litt for ivrig igjen, på mølla? Jeg sliter ennå etter helga, med menisken jeg…Ikke MYE, men merker det…Skal ikke løpe noen tur ennå igjen nei.. God bedring vennen, jeg håper du blir fort i slaget igjen <3 Blåser-bort-klemmer på vei, og sove godt <3

    12. Ha ha, vettu hva eller? Jeg synes måkene her skvaldrer anderledes her enn der hjemme :O Kanskje måkene her snakker spansk?
      Jeg skal nok ikke være med på noen utfordring… Har prøvd flere men jeg er for sløv til og fullføre, ha ha 😀
      Ha en fin kveld snupps <3

    13. Herlige bilder 🙂
      Jeg skal ikke være med i utfordringen denne gangen, men skal følge med på deg i stedet 😉
      Formen er litt dårlig i kveld :-/ Noen har vært litt for ivrig og må betale for det nå 😛
      Ha en fortryllende natt <3
      Mange nattaklemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg