Spennende… :-)

Ja, du fikk kanskje med deg her tidligere i uka, at sommerfuglene flakser vilt når det er noe jeg gleder meg til, gruer meg til eller bare er litt spent på. Og du som har kjent meg litt vet at jeg har sommerfugler i forskjellige farger jeg…. Grå-svarte om det er noen ekle jævler der nede, og fargerike i ulikt antall om det er er litt mer glede-seg-ting  på gang… 

Nå om dagen er jeg mye spent, i forhold til jobb. Ikke plagsomt,  hverken grå-svarte, eller særlig MANGE liksom…Jeg bare går litt mer med en fin liten gjeng der nede, fordi jeg har litt uforutsigbare timer og dager  foran meg. De kan trigge meg til å gjøre noe positivt… Og det ligger kanskje en bitteliten forventning om at dette kan bli hyggelig…men at alt egentlig er litt uklart..

I morgen reiser jeg i jobbsammenheng avgårde..


Litt spent på hva jeg skal til…men kjenner mange som reiser avgårde, så bussturen blir nok fin..

Det mest spennende er når vi kommer fram og skal møte ca 800 andre som på en måte er ansatt i samme bedrift….

Vi ska bo på et slags hotell-kompleks, lære masse spennende og MINGLE med de 800 andre ansatte… Så det er ikke rart jeg har LITT sommerfugler flagrende rundt…. Men jeg reiser med et bittelite smil om munnen, og skal gjøre mitt til at dette blir en hyggelig tur 🙂 
Snart skal jeg ned i kofferten, med ikke små  sommerkjoler, men med tjukk-genser og joggesko og kanskje noe “rom-godt”

 

Får du reise mye i jobben din?

Kjenner du alle ansatte der du jobber?

Liker du godt sosiale sammenhenger med folk du ikke kjenner?

 


#jobb #fagseminar #hotell #sosial #mingle #spennende #sommerfugler #forventning
50 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, jeg kjenner mange jeg også,men ikke mer enn kanskje 30-40, og det er jo ganske lite blant 800…. Men det blir spennende å se…Blir sikkert moro 🙂 Det blir hva man gjør det til, og jeg akter å gjøre det til en fin tur 🙂

    2. Så spennende med en jobbtur! Det har jeg aldri vært på før 🙂 Har vært på noen skoleturer da, og det blir kanskje litt på samme måten. Håper du får en fin tur og at du møte mange fine mennesker ^^
      Jeg kjenner alle de ansatte der jeg jobber, men ikke alle like godt. Vi kommer fra samme sted tettsted og da blir det jo automatisk sånn at man vet hvem de fleste er 🙂

    3. kanikkeutståsmalltalkpadde: He-he 😀 Jeg lesser nedi ene små-kjolen etter den andre her, og river opp igjen, og nedi igjen. For LITT inne skal jeg vel være, og der er det varmt. 😀 Nå er nesten alt pakket og kofferten er ikke lenger TOM 😀 Men snopen er ikke hentet inn ennå;-) Klemmerpaddeflat and then some 😀 <3

    4. Jeg kan ikke utstå smalltalk og mingling med folk jeg ikke kjenner. Men jeg må også ut på en sånn tur snart – det kan bli litt slitsomt, så jeg har tenkt som deg (kanskje ingen stor overraskelse?), og satser på litt godteri på rommet, en bok, strikketøy og laptop 🙂 Når JEG skal ut på sånne jobbturer 🙂 Og banketter får tåle at noen har bukser i høstkulda, syns jeg 🙂 Ikke alle kan gå i småkjoler på høsten! Så jeg satser på litt varmere klær.

    5. Helge: Skal ikke så VEEELDIG langt, men moro bare med litt forandring 🙂 Jeg er ikke lærer i vanlig forstand lenger, heter nå rådgiver pga har ikke vanlig skole mer der jeg er. Men før også, jeg har hørt til en statlig kompetansesenter, og vi ble aldri tatt ut i streik..pga statlig og ikke kommunalt som de fleste skoler… Så vi kjører på som vanlig vi 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    6. Så du streiker ikke – en liten sympatistreik i form av en tanke kanskje. Men etter noen runder i media rundt om i landet avsluttes denne streiken snart tipper jeg. Den eneste reisen jeg har i jobbsammenheng er fram og tilbake til jobben, fikk en tur til Oslo i så måte engang på 1980-tallet men da jobba jeg et anna sted. Skal dere langt? Det blir nok noen dagers seminar med møter og litt insprøyting av div tips + masse god mat. Dere fortjener dette, sosialt og sikkert som du kan ta med deg. Ha en fin kveld.

    7. Mariann Sæther Tokle: Ja, jeg får late som det 🙂 Det blir nok litt moro, jeg satser på det. Det blir det må gjør det til vettu 🙂

    8. venkesstrikk: Jepp, skal nyte ivei, der jeg kan nyte, og tåle det andre som ikke er SÅ gøy 😀 He-he. Moro med litt faglig påfyll, og litt anderledes hverdag 🙂 Spennende for deg også da 🙂 i København 🙂

    9. Min matgale verden: Jepp, har snakket med Guffen, men danse ville han ikke særlig i dag 😀 Ja, var både sol og regn på vår tur også:-) Ja, kantareller for vi dyrke selv om så…hvis det bare blir sånne somre igjen 😀 En god søndag dere har også skjønner jeg 🙂 Joda, jeg skal gjøre mitt beste for å stråle litt 😀 Men jeg har jo ingen kjole som passer på en bankett 😮 Jeg er ikke høst-utrustet ennå, og den Barcelonakjolen blir jo alt for tynn…Nei, Askepott har et problem 😀 Jepp du skal få litt oppdateringer om maten min altså 😀 Hi-hi Klemmer i vei <3

    10. Så spennende. Kos deg og nyt hver time. Jeg er heldig og får reise mye i jobben. Skal på butikkledersamling til København snart. Kjekt å få treffe kolleger fra norge, sverige og finland

    11. Nei har du vært ved østensjøvannet og hilst på guffen og vennene, håper du hilste fra meg..eller, det var svanefamilien jeg snakket mest med i sommer da 🙂 Jepp, deilig tur hvor jeg gikk i litt regn, og fikk sol når jeg kom opp på fjellet…nydelig. Nå har jeg vært i skogen og, men lite kantareller i år, sikkert vært for tørt, men det skal jeg heller overleve, hvis vi kan få flere somrer som den i år. Middagstid i bakkely, kjøtt og grønnsaker i ovnen, fløtegratinerte poteter ferdig, Gubben på sofa og fotball på tv…joda…det er søndag. Tipper du kommer til å overstråle alle på banketten jeg, og foolk kommer til å viske “hvem er den høyreiste, rødhårete skjønnheten? Og HVOR har hun fått tak i den kjolen…. Så gøy! Og så mye god mat du skal spise….åh…. nyt kvelden. klemmer

    12. Jada her ble det tur. Kun i nærområdet, får det så litt skummelt ut sånn værmessig. Men jeg kom meg hjem før det begynte å regne. Fikk noen lykkedråper på meg, men det tåler jeg. Nå blir det middagslaging, og så skal jeg hente yngste jenten, for hun vil være med til mormor (min mor) etterpå. Regner med at flere av søsknene mime dukker opp der. Fast søndagstreff nesten. Alltid koselig, så dette står fast på programmet 🙂
      Det er kjekt at dere er mange fra den vanlige jobben så reiser sammen, og da er det lettere i ettertid å diskutere og dra nytte av hva de andre også får med seg. God tur <3

    13. margarites: Ja, jeg skal ha med alt mulig av klær, til alle anledninger. vi er ute i gokk, så blir nødt til å være DER, og da er det greit med muligheter for løping, gå tur, bade i sjøen, lese bok, hekle og fotografere 😀 Og 800, ja litt for mange etter min smak, for jeg får ikke blitt kjent med dem, og ser få av dem igjen.Men NOEN kan jeg jo få litt mer inntrykk av kanskje, og det blir sikkert noe moro å se 🙂 Og de jeg kjenner fra før, MIN lokale jobb er jo der, og de kjenner jeg jo godt 🙂 Det blir litt som en forlenget ferie dette her 😀 Litt hotell-liv og greier… BLe det tur på deg i dag?:-) Nå skal jeg pakke snart. Klemmer på vei <3

    14. Samling med så mange blir sikkert greit, men kanskje litt for mange? Man rekker jo ikke å bli kjent med så mange, men det kan være mye nyttig som kommer frem likevel.
      Vi reiser ikke med jobben, men har en fagdag i året. Med ca 15 kolleger så blir man godt kjent på jobben. God tur i morgen, ta med klær for litt ulike muligheter, og så blir det nok en fin tur. Klem <3

    15. Mariann Sæther Tokle: Så deilig å like seg i store mengder 🙂 Jeg liker meg ikke SÅ godt da, den minglingen med 800 kunne jeg vært foruten, men litt små grupper, der er jeg i mitt ess, og kan flytte fjell 😀 Ha-ha Takk -takk, det blir nok kos 🙂

    16. cuskima: Ja, blir det for mye går jeg på rommet. Jeg tror du vet at jeg er litt sånn midt i mellom. Jeg har jo ikke problemer med å bli kjent med nye, farter rundt til bloggvenner og greier 😀 Neida, det er visst det blir veldig mange på en gang jeg liker meg litt mindre…Men jeg GJØR det også, bare liker det litt dårligere 😀 Klemmer i vei <3

    17. Moving On: Jeg har jo vært på en del sånt igjennom mange år i yrket, ikke MYE, men en del. Og de nærmeste kjenner jeg jo godt. Men det er slått sammen med mange andre nå, helt oppe i nord og sør og overalt, og DE ser jeg kanskje en gang og aldri igjen, og da virker det litt bortkastet, men jeg skal være VEEEELDIG positiv faktisk, og gjøre mitt til at det blir super-dupert 😀 Masse snop, godt humør, lap-top og litt hekletøy, dette bør bli bra 😀 Takk-takk, skal oppdatere om snop-beholdning, hekle-framgang, god mat og annet interessant underveis 😀

    18. lulltove: Du skal også farte litt altså, ja jeg skal bare 3 dager jeg, to netter. Men det er litt moro, og vi får se hva som skjer 🙂 Skal lade kofferten med nødvendige “våpen ” for å kose meg 😀 Ha-ha Kos deg på jobbtur du også da 🙂 Klemmer <3

    19. hvis vi alltid skal bare være med dem vi kjenner blir verden liten….Og blir det for mye kan du dra på rommet :))
      eg vet du vet å kose deg
      klemmetingene i hauger <3<3

    20. cuskima: Ja, da har jeg hatt min date med Guffen, han var litt ugrei i dag, men det var noen andre slektninger der oppe, så vi får se 😀 Ja, blir spennende med hotell og tur. Det er litt for mye folk synes jeg, man blir jo ikke kjent med så mange, så har litt problem med å se poenget med en sånn sammenkomst, men jeg skal nå kose meg uansett 🙂 Kanskje trene litt og andre ting 🙂 Spise snop 🙂 Klemmer i bøttevis <3

    21. cathrinehenriksen: Jepp, er klart bestemt på å kose meg, som jeg bare kan 😀 Godis på rommet, lap-top, treningsklær, i tilfelle jeg får lyst til å jogge litt, bok, og kanskje litt hekle-greier. Og noen jeg møter har jeg truffet før, og blir hyggelig å se igjen, og noen jeg møter skal jeg aldri se igjen…Vi blir i 3 dager. Og jeg er egentlig litt klar 🙂 Pakke snart. Håper du koser deg i dag Cathrine <3 klemmer på vei med vinger 😉 <3

    22. ladyaugust: Ja, jeg har planlagt heftig påfylling 🙂 Og det blir nok noen sene nattatimer helt alene med sjoko og blogg 😀 Og tar med boka som Lithanna har skrevet, skal lese masse på den. Og stikker til skogs litt om jeg føler for det. For vi er ute i gokk en plass nemlig 😀 Men BUTIKK i hotell-senteret 😀 Og der BØR de ha mørk sjokolade altså 😉

    23. Mamma til 2: Hei-hei, snupps 😀 Jeg klarer meg greit i sånne sammenhenger med mye mingling, men jeg LIKER det dårlig, og ser sjelden noe nytte av det..I mange sammenhenger skal man ikke se folk igjen før KANSKJE EN gang neste år, og knapt nok det 😀 Men jeg gjør det, og her skal det være alt fra grilling ute, til litt stivere greier… Så det blir sikkert litt kos 🙂 Jeg skal stappe rommet fullt av godis, heklegreier, bok og lap-top, og joggeskoene skal få være med…så får vi se 😀 Herlig med 68-er foreldre da 😉 Jeg er jo FØDT i 66 selv, men jeg har jo ikke opplevd å være ungdom i den periden…men jeg er jammen meg litt 68-er i hodet likevel på mange måter 😀 Selv om mamma og pappa som var ungdom/voksne i 68 var mye mer ordentlige 😀 Her slenges det lite i veggen, men vi er jo blitt litt voksne her da, klarer å la være 😉 Kose deg med mamma og pappa, tvillings og storetassen… Og sleng litt sjoko-pudding om du føler for det du også 🙂 Klemmer til deg og tvillingz <3

    24. Min matgale verden: Jepp, litt spennende, og nå skal jeg i gang med pakking, som er alt fra strikkasokker til glitterkjole 😀 He-he. Skal jo ha bankett, og du vet hvor glam-aktig jeg er…? 😀 Ha-ha Jeg nyter, har vært oppe og hilst på Guffen på Østensjø 🙂 Du har jo også vært på tur 🙂 Regner med det var deilig 🙂 Klemmer <3

    25. Oy, så spennende dette blir!
      vi reiser ikke noe med jobben i det hele tatt, eneste gangen vi reiser sammen, er når vi reiser sammen på byn en fredags kveld, så det kan vell igrunn ikke sammenliknes med dette her! haha
      Men blir nok spennende da, har inntryk av at når en reiser bort på seminar, kurs og hvor en lærer nytt.. slik sett skulle jeg ønske vi reiste, for det virker så koslig!! 😀 å en bli kjendt med kollegane sine på en helt annen måte en før =)
      GOD TUR vertfall!:D

    26. Alltid morsomt på tur 🙂 Jeg skal reise nordover med jobben i uken som kommer. Kun to dager, men jeg gleder meg 🙂 Ha en finfin søndag! Klem, klem

    27. så spennende med jobb tur!!
      Vi har samlinger med hele Norge 1 gang pr år,men vi har hatt så mange ansatte at vi ikkje kan ha alle med hver gang.
      Håper at i 2015 er det min tur igjen 😀
      god tur til Guffen og lykke til med pakkingen
      klemmeting <3

    28. Synes det høres Nice ut , bo på hotell og lære nye ting . Samtidig reise og kanskje treffe på noen hyggelige folk :o) Ja virker bare positivt egentlig :o) Har reist en del med teatret og andre jobber jeg har hatt 🙂 Har mange gode minner :-p Nei jeg er ikke så glad i sosiale sammenhenger med folk jeg ikke kjenner , men noen ganger kan det vise seg å bli koselig likevel da . Kjente nesten alle ansatte der jeg jobbet før og det var maaaaange 😮
      Hihi , nå får du ha god tur Frøken Frodith , du får mingle litt og ellers nyte ett nytt sted og hotellet =) Klemmer masse <33

    29. ååå ja bare tenk du og jeg på samme rom, vi hadde nok ikke sovet såååå mye og i alle fall ikke hun romdama haha vi hadde knaska snooop hele natta såklart og bladd i tegneserier og laga blogginnlegg om romdamer som ikke fikk sove hahahahahaha Påfylling er et must såklart 😀

    30. Hei på en søndag schnuppa 😀 Jeg reiser iallfall til og fra jobb, ha ha. Har ikke blitt kjent med alle på jobben enda, vi er jo flere tusen ansatte vettu, lover å jobbe med saka :-))) Jeg er jo vant til å treffe mennesker i alle ’tilstander’, så sosiale sammenhenger med ukjente er en vane for meg 😀 Håper du får en fin busstur, lærer mye mer enn du kan nå, om mulig, og har rommet fullt av godis og kanskje noe heklegreier til kveldskos 😀 I dag blir det middag hos mamma og pappa, alltid kos det, da får tvillings lov å søle litt – det gjør de IKKE her hjemme skjønner du :- Foreldrene mine er 68-ere og er litt hippie enda (fri barneoppdragelse er tingen) så sjokopuddingen kan godt slenges i veggen hvis man føler for å få ut litt frustrasjon, hi hi hi. Ha en fin søndag og god tur i morgen 🙂 Klemzer fra oss 😀

    31. ladyaugust: Ha-ha, ja der kom du susende inn på det rommet som snart er mitt, og som jeg skal dele med ei til. Vi får gjemme romgodtet så hun ikke finner det 😀 Men du er velkommet. Skal reise i morgen tidlig. Og får 800 snusen i hva som er på rommet mitt, ja DA….trenger jeg hvertfall mye 😀 Og skal handle inn i dag, det er visst butikker på dette konferansestedet også, så jeg KAN kanskje fylle på igjen 😀 Hi-hi 😀

    32. ååååå 800 det er maaaaange det, da trenger du MASSE romgodt 😀 Tipper det blir en lærerik tur søs og romgodt er viktige saker 😀 Goood klæm og goood søndag, nå regner det IGJEN ! <3 <3 <3

    33. Fru Stussli: Ja, det er mange folk… og litt skummelt er DET da… men bare litt. Jeg tror vi nok mest kan mingle litt med de med samme felt, men sikker er jeg IKKE 😀 Og spennende å få noen nye tanker. Det er dessuten mye god mat på sånne greier, og sikkert LITT tid til en tur med kamera også .-) Skal jo være der i 3 dager, så må jo få litt alene-tid også. Tar med joggesko .-) Jeg håper det skal slutte å regne, for jeg VIIIL en tur ut til Guffen 😀 KLemmer søndagsklemmer i bøttevis <3

    34. Åh dette blir spennede!! 800 stk er mange mennesker 😀 Du kommer til å kose deg, du som er så glad i å lære nye ting.
      Kanskje du trenger å pakke regnjakken? Her øs-pøser det i dag også. Men , det er bra, for da kan jeg drikke kaffe med venninne og ikke tenke på de blåbærplantene jeg skulle gravd ned… Man graver vel ikke ned blåbærplanter i øs-pøs?
      Ha en finfin pakkesøndag
      Mange klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg