Guffen…..

Ja, Guffen var litt GUFFEN i dag…Ikke noe grei i det hele tatt. Danse ville han ikke, og han var mest ute etter Donald….og etter Onkel Skrues formue… Jeg så dem i et lite basketak, og selv om ikke Guffen er den skarpeste kniven i skuffen, så har han i størrelse litt å gå på i forhold til Donald 😉 

Turen i Andeby var flott den.  Med min venninne Oslopadda og kamera, så er jeg blid som en and jeg. Og regnet ga seg så fort vi var på plass. 

Resten av Andeby-bildene kommer i morgen.

 

Har du vært i Andeby noen gang?

Er du redd for gjess eller svaner?

Hva tar du mest bilder av?

 

 


#foto #fugler #Andeby #ender #gjess #guffen
25 kommentarer
    1. Haha , herlig da =) Guffen er kul , men var litt guffen i dag ja ….så bra du har kost deg med Oslo-padda og at det bestemte seg for å slutte å regne på turen deres :o) Det er jo bare topp det :)) Har ikke vært i Andeby nei , haha….og er ikke redd for gjess eller svaner nei :-p Tar vel mest bilder av ….hmm må innrømme at jeg tar en del bilder av meg selv i natur eller på trening f.eks. Men også mye annet rart =) Klemmer fra Pippien <33

    2. Helge: Ja, lett for at bilder blir like, da er utfordringen å gjør de til noe spesielt. Finne andre vinkler,og former. Få tatt en fugl i flukt eller noe sånt…Da føler jeg de skiller seg litt ut fra hverandre likevel 🙂 Nå skal jeg knipse litt annen natur et par dager 😀 Ha en fin dag 🙂

    3. Tattavkvinnene: Jeg fikk noen bilder som kan brukes, kommer i dag 🙂 Men sånn strålende var det mest dette som ble 🙂 Akerselva er Andeby, Østensjøvannet er Andeby 😉 Men jeg fikk til og med meg Klara Ku i går 😀 Nå er jeg klar for jobbtur 🙂 Ha en fin uke du også 🙂 KLem <3

    4. Fru Stussli: Åå, gleder meg 🙂 Synes jeg ser du sitter der på overtid 😀 Da er jeg våken som bare det, og klar for jobb-tur 🙂 En veeeeeeldig rar koffert med…innholdet altså…men jeg overlever nok 😀 Kose deg masse i dag, god morgen klemmer i hopetall <3

    5. I Andeby har jeg har aldri vært i, det nærmeste man kommer Andeby her i landet er vel et sted som heter Andebu som ligger i Vestfold. Svaner og gjess er fine skapninger og jeg er aldri redd de. Det blir mye bilder av natur og skog for min del, men de bildene der blir så fort like så jeg tok ikke med meg kameraet til Himsjø i går. Ha en fin dag.

    6. Så kjedelig Guffen er da, som ikke vil danse en gang! Håper du fikk noen gode blinkskudd (det ser i hvert fall sånn ut), selv om det ikke ble noen flotte bilder av vals og cha cha cha 🙂
      Jeg har nok ikke vært i Andeby før, eller nede ved Akerselva kan man jo kanskje kalle det litt Andeby. Var å tok noen bilder der sist vinter og der krydde det av Donald Duck og Co. 🙂
      Håper du har hatt en fin søndag på tur, og at du er klar for en ny arbeidsuke! Klem <3

    7. Fru Stussli: Hva hekler du da? Ryer eller høres ut som noe nytt?? 😀 Nysgjerrigper på ferde her, og gleder meg til å se det nye du er i gang med ved hjelp av Hobbystua 🙂 Du er flink med bilder du Bente, du kan mye om vinkler og hvordan få fine bilder. Jeg har lyst til å gå på kurs og lære LITT mer 🙂 Sove godt min venn 🙂 Nå er jeg i sånn sovne PÅ tastaturet-modus igjen.. 😛 Klemmer nattaklemmer <3

    8. Gleder meg til å se bildene fra dagen din 🙂
      Jeg liker aller best å ta bilder av mennekser.
      I kveld ble jeg helt oppslukt av hekling igjen. Fikk litt hjelp av hobbystua og vips så var jeg hektet 😀
      Nå er det frem med nåla igjen 😀
      Ha en fortryllende god natt
      Nattaklemmer

    9. margarites: Ha-ha, ja jeg må lage en sånn film en gang 😀 Og ha sånn kommentator -spor ja, med lav stemme 😀 Skal helt klart opp der igjen, om ikke for lenge…Lure med meg søsteren min.

    10. Jeg har erfaring med noen gjess som vi skulle mate da ungene var små. De freste til oss og kom mot gjerdet (heldigvis var det gjerde mellom oss) når barna ikke fikk kastet mat fort nok til dem. Så jeg er litt forsiktig, men de er fine. Synes jeg ser deg som Sverre M. Fjellstad der du lurer i buskene i påvente av et skikkelig blinkskudd, samtidig som du kommenterer med lav stemme for ikke å skremme fuglene bort 🙂

    11. margarites: Ja, svanene er jeg hvertfall ikke trygg på 😀 Men gjessene er ganske greie der oppe 🙂 Og står ofte rolig og viser seg fram. Men jeg må sitte stille i lang tid, som en ekte Sverre M . Fjellstad, for å få blinkskuddene…og det var det ikke tid til i dag..

    12. Guffen ser nå tøff ut der han brisker seg, selv om han ikke er helt grei. Gleder meg til flere bilder. Gjess og svaner er fine på avstand, men gjess freser litt mye om du kommer for nært har jeg funnet ut, og da er det bare å trekke seg bakover 🙂

    13. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nei…du har nok ikke vært i Andeby 😀 Han heter Guffen 😀 Doffen er en av nevøene 😉 Ja, Guffen var litt glefsete i dag… Og ga meg ikke mange bilder å gå på akkurat 😀 Ja, moro å ta bilder av situasjoner, og av turer og sånt 🙂 Og nå litt moro med dyr 🙂

    14. annebe: ja jeg bruker mye tights på vinteren, og litt kule støvler til, men jeg er litt i overgangen og har ikke annet enn sandaler og joggesko nå…og noen forferdelige høyhælte…og det orker jeg jo ikke 😀 Ha-ha.. Nei…det får bli sandaler…og jeg later som det er litt varmt liksom…klemmer <3

    15. Det blir nok fint, kjole og tights er smart…og så må man ha på sko man liker å gå i eller blir det jo ikke noe hyggelig…syntes jeg har sett deg veldig fin med kjole flere ganger jeg …Klem <3

    16. Elisabeth: Han var rett og slett litt LAT…!! Og ville ikke flakse så jeg fikk knipset…Og ellers var han mest ute etter Donald 😀 Hi-hi Andeby ligger på Østensjø, ta deg en tur en gang 😀

    17. annebe: Dagen er greit, den er i boks. Men til kvelden. ene dagen skal vi grille ute… Og da har jeg masse tur-klær, det for duge. Men Bankett da… Jeg har ikke pene bukser… bare jeans… Så jeg tar med desigual-sommerkjolene mine, og kan kanskje ha en tights under og de sommersandalene…for jeg har bare jobbesko ellers…Jeg er helt umulig når det gjelder pynting… Eier ikke pumps for eksempel.. Men skal kose meg hvertfall 🙂

    18. ..hehe..takk for tilliten..olabukse og cardigan på dagen..pen bukse og bluse på kvelden..med noen stilige øreringer er det pent nok…men tenker du har finni fram noe fint selv jeg..;)
      Kos deg på tur <3

    19. annebe: Ja, kake og kaffe skal man ikke kimse av, det er jo veldig deilig da, så skjønner godt du vil ta bilder av det 🙂 Nå reiser jeg bort i morgen og skal på bankett på tirsdag, da hadde jeg trengt noen gode råd fra deg Annebe, hva jeg skulle ha på: Synes det er så vanskelig nå som det ikke er sommer ordentlig Og jeg har ingne INNE-fin -kjoler… Hm.. klemmer <3

    20. Dårlig gjort at han var så guffen da 🙂 …men det ble et veldig artig bilde da, veldig sånn.”i farta”motiv,
      en ser hva som skjer liksom …:)…Jeg tar mest bilder av kake og kaffe …hehe..Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg