Folkogdyriskogen <3

Langt ute i skogen bor det jo mange dyr, som du vet.. Men noen steder, bare litt sånn i kanten av skogen…så bor det OGSÅ mange dyr, og både folk og dyr… Og folk og dyr sammen, kan bli en veldig så fin kombinasjon. Og her kommer nemlig folkogdyriskogen inn i bildet. 

For Folkogdyriskogen er ei jente jeg synes det lyser respekt av. Hun virker VIRKELIG som ei dame med bein i nesa, og beina på jorda…For å si det sånn.. Hun er i mine øyne noe av det mer naturlige jeg kjenner til her inne. Hun ligger i telt halve sommeren,  er stadig ute og fisker med ungene, sløyer fisk og lager bål. Planlegger egne netter i en jakthytte, for å ligge å lure på elg og hjort og sånt , for å knipse bilder. Hvor langt hun har kommet i den saken vet jeg ikke,  men planene innebefatter ofte dyr og natur i hvertfall. Og det er for meg veldig eksotisk, og noe jeg har respekt for 🙂  

Hun elsker dyr, og har hatt huset fullt hjemme hos seg. Katter, marsvin og gud-vet-hva som ikke har vært innom dørene der av dyr. Hun har et stort hjerte, og tar vare på dyr som ikke har det så godt også. Nå er det litt trist der i huset, for noen av dyrene har dødd i sommer, og en av dyrene måttet flytte. Folkogdyriskogen er ei koselig jente, som alltid har noen kos å komme med. Når hun er innom på min blogg, har hun ofte en del å si, så man får litt inntrykk av hvem hun er.  På sin egen blogg skriver hun engasjerte innlegg om autisme, dyremishandling eller om sin egen hverdag med folk og dyr.  Hun virker som en varm, snill og flott jente. For folk som er så glad i folk og dyr, de MÅ liksom være være veldig snille også 🙂 

Folkogdyriskogen var så klart også en av de jeg sendte de to dyra mine til for et  lite besøk: 


Høne-Pøne Von Bentasil og Vaniljeogpepper på besøk hos henne rundt påsketider.

Hun liker å reise dit spennende historier befinner seg, sier hun selv, eller der hvor det er vakker natur. Hun er ikke typen som reiser til syden. Hun elsker skrekkfilmer, grøssere eller filmer som inneholder fakta. Hun er generelt ganske glad i å se film. Favorittfargen er rød, og hobbyene er som du har forstått: dyr, foto, turer i skog og mark, lesing og blogging 

Og hva er grunnen til alt dette skrytet av henne? Er det en blogganbefaling?? Og JA, det er det så absolutt, for hun er flott som en fiol ute i skogen der.. Men det er OGSÅ  en annen grunn:

Folkogdyriskogen har BURSDAG så klart!! 

Kjære Folkogdyriskogen: Håper du får en nydelig flott dag, at du får deg en tur i skogen, kanskje ser en elg eller får fanget en fisk! I hvertfall koser deg,slik jeg vet bare DU kan. Jeg setter veldig stor pris på å ha blitt litt kjent med deg her inne 🙂 Og gleder meg til flere gode bloggstunder med deg. 

Her er kaken, rød marsipan, med bildet nedfelt, som er veldig typisk for bursdagskaker i min familie 😉 Kos deg med den <3


Gratulerer masse med dagen!! <3 

Store, digre bursdagsklemmer fra meg <3

 

Og til deg som leser dette:

 

Har du besøkt bloggen til Folkogdyriskogen? Det burde du 🙂

Har du egne dyr? Hvilke?

 


 

#bursdag #dyr #jordnær #snill #

#dyrekjær #varm #gratulasjon
27 kommentarer
    1. GRATULERE!!!
      selvfølgelig kjenner eg henne 😀
      fineste hun med et hjerte av gull og setter dyr i høysetet <3<3
      Måtte hun får en fantastisk dag!!

    2. Tattavkvinnene: Nei, de har blitt borte, fra hun som sendte dem sist. Ligger på et eller annet posthus, og det er veldig synd, men jeg får ikke gjort stort 🙁

    3. Hipp hipp hurra for bursdagsbarnet ^^ Hun har jeg vært innom en del ganger før, virker som ei fin dame 🙂
      Har ikke Vaniljeogpepper og Høne-Pøne Von Bentasil ikke kommet noe vidre på ferden sin? Savner å høre om de to der 🙂

    4. så koooslig lesing!!
      GRATULRE MED DAGEN snuppings!!
      håper du har hatt en fin fin daG!:D
      er fast leser av denne bloggen, trives veldig godt der inne!:D

    5. folkogdyriskogen: Så koselig at dagen har vært super. Det viktigste er at man gjør ting som gleder en selv, den dagen 🙂 Og det hørtes det virkelig ut som du har gjort <3 Nei, du får nok til en tur i skogen igjen snart kjenner jeg deg rett 😀 Og jeg vil gjerne høre mer om du har fått jaktet på disse elgene med kameraet, og de andre dyrene du kunne se fra den jakthytta 🙂 Glad du likte innlegget, jeg håpet du ville bli litt glad, så da er min intensjon nådd 🙂 STOOOOOR bursdagsklem og kos deg videre <3

    6. Tuusen takk snille gode fordith 😀 Dette var skikkelig koselig! Settes stooor pris på! Og kan samtidig fortelle deg at jeg har hatt en helt super dag med mine. 🙂 Vi har spist god mat og kaker, og jeg har hatt besøk av bestevenninna mi, som kom med masse flotte gaver til meg :-)Det ble ingen tur i skogen i dag, pga veldig dårlig vær. Men dagen har vært fin fordetom 🙂 Tusen takk for mange fine ord , det varmet GODT skal jeg si deg. Stooor klem til deg <3

    7. Helge: Ja, det er ikke så lett å vite hvordan man skal hjelpe med sånt, hvem man skal ringe eventuelt osv. For mange år siden prøvde vi Dyrebeskyttelsen når det huset var stengt, og duen innestengt, men de sendte oss til politiet den gangen 😀 Men dua kom seg ut hvertffall 🙂 Ja, nå kan du plukke i bøtter og spann, såå deilig da 🙂 Kan lage deg syltetøy og sånt 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    8. Husker ikke om jeg har besøkt hennes blogg men gratulerer til hennne. Ang dyr så har jeg ikke det, så forresten en due med brukket vinge idag, jeg hadde ikke tid til og hjelpe den og er usikker på hvilken måten, men håper noen hadde tid. Det var litt vondt og se slikt. Skaffa bærplukker på salg idag så nå kan blåbæra passe seg. Ha en fin kveld.

    9. cathrinehenriksen: Ja, du også kjenner henne: -) Koselig:-) Håper hun kommer innom og leser i løpet av dagen 🙂 Hipp hurra for henne 🙂 Stor klem og fin dag til deg Pippi <3

    10. Så herlig bursdagsinnlegg og jeg kan si meg veldig enig i beskrivelsene , for det er virkelig en flott frøken dette med ett stort hjerte <3 Og jeg er tilfeldigvis også bloggvenn med henne . Så jeg vet hun er super koselig =) Ja selv har jeg jo Brutus min rampete dobermann + det nye akvariet mitt da =) Klemmer torsdagsklemmen :o)

    11. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Å jada, jeg blir tatt vare på jeg også 🙂 Og jeg har ikke så mange bloggvenner. Og ikke alle er inne på LISTA mi over bursdager, fordi de ikke har svart.. Men jeg har mange, og jeg noterer og snakker mye med dem jeg har på bloggvennlista, så jeg danner meg inntrykk av folk 🙂 Om det stemmer vet jeg jo aldri, men hittil har det gjort det :-). Jeg fikk jo 6-7 innlegg til meg, på min egen bursdag, det var koselig det <3 klemmer tilbake <3

    12. Du har nok en gang vært på plass du…
      Flink er du, at du klarer å holde styr på alle i blokken er helt enormt. Jeg tror du har manga mange blokk venner etter hvert, og du har bestandig noe å si om alle og enhver.
      Koselige ord ikke minst.
      Håper noen tar like godt vare på deg også.
      Klem til deg fra Bergen..)

    13. Lisbeth: Ååå, så koselig du kom Lisbeth 🙂 Moro når noen er inne og gratulerer litt <3 Og hun er ei flott jente, så har du ikke henne på lista, så burde du få henne 🙂 Hun er koselig og jordnær som du forstår <3 Håper du har det fint Lisbeth og at du skal noe kos i dag 🙂 Stor klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg