Jeg er en GAMMEL, GAMMEL dame…

Ja, du tror kanskje jeg juger nå? Du vet at jeg av alder er “bare” 48 år, og i noen kretser kan det betraktes som IKKE- GAMMEL liksom… Men akkurat nå, tror jeg at jeg er nødt til å innrømme at på innsiden er jeg visst eldgammel… I enkelte sammenhenger vel å merke…

Jeg har oppdaget at jeg har blitt mer og mer, la oss kalle det UKOMFORTABEL, med endringer… Det startet i forhold til jobbsituasjoner… Så lenge alt er som vanlig, er jeg en spretten, liten ungsau, som fyker rundt og er i mitt ess. Jeg er “dronningen av lærerrollen” og “kongen av trivsel”.

MEN så fort det sniker på seg noen endringer, noen uvanligheter, noen som røsker litt i komfort -sonen min… ja da kommer det plutselig en stokk nærmest snikende inn i den ene hånden min…  Jeg blir fryktelig ukomfortabel…og spretter veldig lite må jeg innrømme…

Ta for eksempel endringene gjort av blogg.no på utseende inne i editoren.. (er det det det heter spør jeg med knirkende “gammel-stemme”….). Når den skjermen  plutselig sto der som et spøkelse i lunsjen i dag, og blinket med sine skummelheter, da ble jeg nesten grå i håret og over 100 år i løpet av et sekund…Jeg kjente svetten piple, og ansiktet bli rødt… Og tenkte at jeg ALDRI ville klare å skrive så mye som en liten kommentar en gang…

 

Så om du ser en gammel krok som humper avgårde med stokken… NESTEN på vei til å stikke av fra det hele….vel da er det nok Gammel-Frodithen i meg som er ute og “løper.”..  Og nekter å være med på dette…

Men siden det fremdeles bor en LITEN ungsau der inne… så KAN det hende jeg snur og går tilbake til data-maskinen min… og til-og-med smiler litt…om et par uker 😉

 

 

Liker du forandringer?

Hvordan takler du forandringer?

 

 



#endringer #skummelt #gammel #fastlåst #forandringer #teknikkredsel #bloggno #tegninger
44 kommentarer
    1. Tattavkvinnene: Ja, jeg er visst litt vant allerede, så SÅ gammel er jeg visst ikke 😀 Ha-ha.. Jeg klarte å venne meg i løpet av en dag 😉 Jeg vet ikke om jeg synes det er noe fint, men jeg skal FÅ DET TIL er mer greia mi 😀 Hi-hi Ja, stygt med de svære reklamene over innleggene. REtt og slett stygt! Ha en fin dag du også Sara .:-) God klem <3

    2. Jeg skal innrømme at jeg fikk litt sjokk da jeg kom inn å så det nye designet. Først synes jeg ikke det var noe fint i det hele tatt, det så med en gang litt rotete ut. Men nå er jeg ganske vant til det og synes faktisk det er finere enn det gamle 🙂
      Det jeg IKKE liker er de nye reklamebannerne de har lagt over hver blogg. De er stygge og ødelegger veldig mange design (synes jeg i hvert fall) 🙁 Og måten toppbloggerne løser dette på er å bli samarbeidsblogger med Side2, da får de en annen type reklame som er finere. Irriterende!
      Sånn, dagens lille utblåsning 🙂 Håper du har hatt en fin dag, og at du venner deg til det nye utseende <3 Klem

    3. Min matgale verden: Ja, det er sånn vi føler oss altså 😀 Jeg gjorde hvertfall det i går 😀 I dag er jeg frisknet til LITT i skrotten 😉 Klemmer <3

    4. folkogdyriskogen: Jeg blir veldig glad når dere som er litt yngre sier det samme 😀 Ha-ha, da er jeg ikke SÅ oldis liksom 😀 he-he Ja, nå har jeg begynt å venne meg litt da, men det var skikkelig gi-opp-grunn i går altså 😀 Men jeg blir nok en stund til 🙂 Klemmer <3

    5. Neeeiiii! Du må ikke stikke fra oss frodith! Stay strong! Ja, ble lang i maska selv jeg, når jeg logget inn for første gang i går på noen dager . Og fikk egentlig lyst til å logge meg ut igjen..Kjente faktisk at jeg ble ganske irritabel og litt småfnurt..hehehe…Ikke fant jeg ting og tang heller…Og det er skikkelig HAT! Forandringer har jeg aldri vært flink på i det hele tatt. Klemmer <3

    6. Mariann Sæther Tokle: Oi, det må jeg prøve litt. Og da skal jeg jammen meg ta litt flere rare bilder også 🙂 Med andre vinkler enn det jeg til nå har gjort. SIDEVEIS, innenfra osv 😀 Mange muligheter 😉

    7. cathrinehenriksen: Ha-ha, og du ER jo ungsauen egentlig. Og liker det likevel ikke. ME LIKE 😀 ha-ha. Nei, jeg gneldret jeg også og var skikkelig gammel-dame i hodet, og tenkte at nå gir jeg meg med bloggen…MEN neida, jeg blir nok jeg 🙂 LEEEENGE 😀 Og det gjør nok du også 😉 Ha en fin dag Pippi 🙂 Klemmer <3

    8. Hahaha ,gammel -dame Frodithen er morsom ;-D Men ja jeg føler med deg , for jeg ble lettere irritert , for å si det mildt . Da jeg oppdaget det samme på min lap top . Som om ikke lap topen er plagsom nok . Så så alt ut som ett virr varr her inne på bakrommet :-O Jeg tenkte straks at nå skal jeg hvertfall ta meg en bloggpause og mye mulig en lang en…..men jeg måtte jo svare på kommentarene og ja du vet . Så når jeg hadde gjort det så ble ting litt letere men bare litt . Akkurat nok til at jeg er her i dag ennå , haha….så NEI her liker man ikke forandringer noe særlig . Bortsett fra en nymalt stue kanskje , hvis den gamle plager meg da . Så for å si det slik så er det mulig jeg liker de forandringene som gjør ting bedre , men er litt skeptisk der også da . Men de som gjør ting verre slik som her inne , mer rotete o.s.v liker jeg IKKE ….. :-/ Klemmer onsdagsklemmen fra Pippien som er litt snurt hun å <33

    9. Helge: Jeg synes jeg har vært gjennom mange fornadringer i løpet av livet, men liker det dårligere og dårligere jeg egentlig. Ikke noe jeg blir bedre på egentlig 😀 He-he. Å ja, så du har telt opp dørene, og det var ikke 4 likevel, men 5? Her er det bare 2. Først leilighetdøra, og så døra UT. Ha-ha..nær døren opplevelse 😉 Her er det snart nær-døren -opplevelse…dvs jeg skal jo snart nær utgangsdøra… Ha en fin dag du også 🙂

    10. Audhild Mamma til lille Willi: Ja, vi får håpe at det er en tilvenningssak…Jeg er jo LITT mer vant i løpet av dagen bare… He-he Men likte det IKKE. Fikk litt fnatt med en gang..

    11. Forandringer må man finne seg i, takler de stort sett greit med er kanskje ikke like forberedt på de. Men man har vært gjennom forandringer før dermed bør man takle de bedre etterhvert. Ellers gikk jeg ut dørene i går ettermiddag, og det er 5 dører jeg må gå ut før jeg er ute ikke 4. Og dagens dør-til-dør aksjon starter snart. Noe nær-døren-opplevelse kan jeg ikke fortelle om.
      Ha en fin dag.

    12. cuskima: NEI, liker ikke… Og striter litt i mot her i min gammelhet ;-D Men snart…om noen uker…kanskje jeg smiler av det hele og sier..HEH, dette var da ikke noe vanskelig 😀 Ja, jeg er en skikkelig fossil når det gjelder endringer og spesielt på tekniske områder… Men ellers også, hvis de kommer BRÅTT på ;-D

    13. Hater tekninske endringer for eg er så utrolig lite teknisk at det er trist :/
      Mine tekninske greier strekker seg til Wordfeud og streame tvserier. Og ja klarte skifte fra PC til MAC da men bannet i flere uker!!!! før eg fikk det til.
      Eg hadde kanskje syns endringrene på blogg.no hadde vært ok om de var smarte og lure……….men de er knotete og stapfulle av REKLAME!!!! som har komet snikende mer og meg for hver mnd som går………sist de gjorde endringene med de store reklamene var det ramaskrik og folk flyktet fra blogg.no
      Anyway vi venenr oss nok,men ser STYGT ut og det liker eg ikkje 🙁

    14. Forandringene på blogg.no gjorde meg ikke noe på pcn.. meeen på mobilen var den bare irriterende, for der gikk alt i hverandre og overlapper hverandre.. dvs ikke tilpasset skjermen i det hele tatt..
      Er også en av de son ikke liker store forndringer. Liker ikke!! Haha

    15. Fru Stussli: Hi-hi…ja det er DIN skyld ;-D Sikkert gjort for en aldri så liten strraff Ha-ha.. Neeeeii, det er nok ikke DET <3 Jada, jeg har ristet LITT i henne med stokken.... sparket henne litt hardt i skinnleggen, og sagt hun skal legge seg... Og så dro jeg fram sauen, og er snart på plass så ulla fyker jeg...Har jo faktisk laget et innlegg...snart to OG har kommentert... Så det går jo...selv for meg 😀 Men like det gjør jeg ikke RIKTIG ennå...sånn litt på trass 😀 Klemmer nye og ullete klemmer <3 😀

    16. annebe: Ja, noe kan bli bedre så klart..Men DETTE, hrmf…ikke bedre…bare skummelt anderledes ;-D He-he… Og vi FÅR ikke endret tilbake her, uansett hvor mye data-folk man har i huset en gang 😀 Nei…får bare legge av meg hun med stokken…og hente fram ungsauen.. 😉 Klemmer <3

    17. Jeg gikk bittelitt i vranglås jeg også. Tenkte dette var gjort for å straffe meg for at jeg har vært en dårlig blogger… Men så må jeg si jeg synes det var litt spennende også 😀
      Håper du snart spretter rundt her inne igjen.
      Stor og litt ny klem 😀

    18. Det kan ha noe med alder å gjøre ja..:) Hver gang gutta mine har brukt pc,en vår er ting litt annerledes enn slik jeg pleier å ha det. Og de sier det funker mye lettere slik de har gjort det.. men jeg MÅ ha det tilbake slik jeg pleier, gir meg ikke før de har ordna det igjen. Men enkelte andre ting i livet, kan jo bli bedre med forandring da…:)…Klem<3

    19. lulltove: Nei, jeg har ikke hørt mange godord om endringene fra noen av oss over 40 ennå 😉 Og jeg vet at det er mye fint med forandringer også.Og nå er jeg midt oppi mange på jobb, men DER er det faktisk greit nå, for jeg har mentalt visst og forberedt meg lenge på det. og da tåler jeg det litt bedre…IKke fullt så mange stokke i hånda da.. 😉 Men følte meg veldig gammel da disse bloggendringene kom og jeg ville bare stikke av 😀 ha-ha..Men jeg BLIR <3

    20. passion4lifeandtravel: Ja, vi er noen OLDISER innimellom, men samtidig vet jeg at både du og jeg er VELDIG unge i hodet også 😉 På andre måter… Og jeg skal nok få til dette med bloggen også.. Jeg har øvd litt nå, og det SKAL gå…men jeg stritter med alle beina i bakken i starten..:-P Og jeg tenkte, “jeg tipper ingen av de yngre gidder å nevne dette en gang” 😀 Og det er mest oss over 40 som har reagert tror jeg 😉 Ja, hvis det er uvante bevegelser du ikke har gjort på en stund så blir det nok litt strekk her og der.. 😮 Jeg får jo menisk -vondt bare av å gå tur;-) Men jeg skal komme i form igjen ja.. Og du blir litt ugrei av for lite trening? 😉 He-he..Ja, det er vel sånn med oss alle. Men jeg er med å feirer en ungdommelig 90-åring, og kan godt stille opp før også jeg ;-D ha-ha Klemmer fra hu med det grå håret 😉

    21. Liker ikke så godt forandringer, men jeg har lært med årene at i forandringer finnes det muligheter, nye muligheter til at noe skal bli enda bedre :)) Likte forresten heller ikke forandringene her inne så godt, jeg heller…… 🙁

    22. Siden jeg blir 51 år denne uken, så er jeg jo så gammel som en fossil, og det med endringer kommer helt an på hvilke…jeg er fortsatt glad i forandringer og action, men har blitt litt tregere med årene :-). Det på blogg.no var helt ok, men om det er fordi jeg fortsatt liker endringer, eller kanskje jeg har blitt så gammel at jeg ikke la merke til det…ha ha <3
      Å, jeg må bare fortelle en historie angående det å kjenne seg gammel...det skjedde i dag :-)...og jeg kommer sikkert til å skrive om det på bloggen senere...i den prosessen jeg er i med opptrening av skader på denne gamle og utbrukte kroppen :-). De hjemme blir gal av at jeg ikke trener lenger, og Trond har tenkt at han skulle kjøpe ny boksepute til meg sånn at jeg får ut litt gørr :-)...Jeg gikk ut i boden og fant boksehanskene mine, tok de på, kjente jeg ikke bare savnet jobben som zumbatrener, men også kampsporten :-)...jeg testet dem litt, skyggebokset, og syntes jeg hadde det litt ennå...ha ha...etter noen minutter i en vridning, klarte jeg at det sa pang i en liten lårmuskel, skikkelig strekk...ha ha...av å skyggebokse, jo da fra å føle at jeg hadde det, til å kjenne meg som 100 år :-)...men...bare vent... jeg inviterer til et forykende bursdagsselspap på nitti årsdagen min, det blir zumba og salsa, og det uten rullatorer <3Klemmer fra gamla <3

    23. Anita Berge blogglisten_b4f2d2: Ja, du har jo også klart å lage et nytt innlegg, og jeg også. OG vi har klart å kommentere hos hverandre og sett på svar og greier… Så da går det vel greit 🙂 VI må bare øve litt 😉 Men ungsauen må hentes fram fra LAAAANGT inne der et sted, for jeg strittet med begge bakbeina i starten da jeg satte med ned…Hi-hi Klemmer <3

    24. Merevil: Hrmf…ja vi får nå se… *fnyser i skjegget* Ha-ha…Joda….sikkert…Nå har jeg jo klart å skrive noen kommentarer…OG laget et nytt innlegg… Så det må vel gå…Men likte det andre HELT greit, og var blitt deilig vant! Og plutselig fikk jeg kaffen i vrangstrupen og grått hår i løpet av en spisepause 😉 Nå er det ikke lenger røde morsomme tall oppi der, men GRØNNE liksom… Hi-hi…joda, jeg skal lete fram ungsauen min, og gyve på oppgaven så ulla spretter 😉

    25. margarites: Ja, ikke sant? Jeg fikk piggene opp med en gang og tenkte først at NEI….nå gidder jeg ikke mer, DETTE blir for tungt… Men jeg har tittet LITT mer…og ungsauen i meg sier at jeg MÅ lære meg dette og godta det…For det er jo så gøy å blogge <3 Men jeg synes det andre funket som ei kule, så jeg blir også bare irritert...og GAMMEL ;-D Ha-ha

    26. Jeg sitter og tenker på alle de teknologiske utviklingene vi har hatt det siste tiåret som folk i 70-80-90- 100-årene mer eller mindre har vært nødt til å innfinne seg i. Det får meg til å tenke på at jeg er NØDT til å holde hodet i gang, og hive meg på det som skjer uten å utsette det for å få videre forståelse for det nye. Jeg tror du overlever denne endringen. 😉

    27. Sånn med en gang så liker jeg ikke forandringer. Det kommer litt an på hva det gjelder da… Men det her på bloggen synes jeg foreløpig virker unødvendig… Jeg syntes det var helt greit før. Og når jeg nå skal godkjenne en kommentar er det mer tungvint enn før.. Men man blir vel vant med dette også. Men sånt gjør meg litt “småirritert”. Hvorfor tukle med det som virker?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg